Gå til innhold

Milla - hva skjedde egentlig..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukeren som er her i dag, og som angivelig har vært en av personene bak Milla, har jo innrømt dette i dagboken sin. Dette er jo et innlegg som blir trukket frem nå og da, og det er jo ikke slettet enda, så jeg har bare gått utifra at det stemmer. :vetikke:

Det var en utrolig kjedelig dagbok.. livet på en gård lissom.. boooring.

Anonymous poster hash: c1834...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at Milla er her i dag. Hennes stil var veldig karakteristisk. Etter at hun sluttet og trakk brukeren sin dukket det plutselig opp en ny bruker med samme stil. Hun ble gjenkjent som Milla og bedt om å trekke seg på nytt. Jeg tror ikke hun kunne skrive på noen annen måte og siden ingen skriver slik i dag tror jeg som sagt ikke at hun er her.

Etter mannens tragiske dødsfall var det mange av de som fulgte hennes liv som ble oppriktig lei seg. Mannens utrolige dødsfall fikk mange til bli skeptiske og flertallet veltet over til ikke å tro på henne. Det ble en heksejakt hvor man gikk igjennom eldre tråder for å finne feil og finne hvem hun var.

Hun ble oppmuntret til å snakke med en psykolog noe hun også gjorde. Årsaken var ikke bare at hun hadde manipulert folks følelser men at hun levde en så stor del av livet på forumet. Hun kunne mye om mange temaer og det måtte ha krevd veldig mye tid å sette seg inn i alt sammen. Man kunne vanskelig forestille seg at hun kunne ha tid til en jobb og et sosialt liv utenom.

Jeg synes hun var en fasinerende dame selv om hun provoserte mange. Men jeg likte ikke at hun var så krass mot nybegynnere.

Skrevet

Tviler på at Milla er her i dag. Hennes stil var veldig karakteristisk. Etter at hun sluttet og trakk brukeren sin dukket det plutselig opp en ny bruker med samme stil. Hun ble gjenkjent som Milla og bedt om å trekke seg på nytt. Jeg tror ikke hun kunne skrive på noen annen måte og siden ingen skriver slik i dag tror jeg som sagt ikke at hun er her.

Etter mannens tragiske dødsfall var det mange av de som fulgte hennes liv som ble oppriktig lei seg. Mannens utrolige dødsfall fikk mange til bli skeptiske og flertallet veltet over til ikke å tro på henne. Det ble en heksejakt hvor man gikk igjennom eldre tråder for å finne feil og finne hvem hun var.

Hun ble oppmuntret til å snakke med en psykolog noe hun også gjorde. Årsaken var ikke bare at hun hadde manipulert folks følelser men at hun levde en så stor del av livet på forumet. Hun kunne mye om mange temaer og det måtte ha krevd veldig mye tid å sette seg inn i alt sammen. Man kunne vanskelig forestille seg at hun kunne ha tid til en jobb og et sosialt liv utenom.

Jeg synes hun var en fasinerende dame selv om hun provoserte mange. Men jeg likte ikke at hun var så krass mot nybegynnere.

Personen bak Milla sa jo at Milla bare var tull og var et prosjekt i forbindelse med en bok hun skulle utgi - som viste seg og ikke være helt sant. Det kom aldri noen bok, brukerne fikk aldri vite forlaget osv. Uansett, Milla var ikke en reell person og det bekreftet vel også den som stod bak Milla.

Jeg har også sett at enkelte på forumet har hintet til at de er personen bak Milla, og det syns jeg er veldig tullete oppførsel. Men det er vel bare en bruker som positivt har hevdet i klartekst at hun er personen bak Milla?

Jeg var ikke bruker her på den tiden, så jeg bare gjentar det jeg har lest i gamle poster.

Jeg syns også konseptet er utrolig fasinerende, og en stor del av KG sin historie - som Gry skrev var kanskje Milla Fotballfrue sin forløper.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Siden temaet rundt Milla dukket opp i forbindelse med den nylige artikkelen her på KG, velger jeg å la denne tråden stå. Mye av det som blir skrevet i denne tråden er såpass kjent at jeg ikke redigerer bort dette. Samtidig er det ikke greit å spekulere i negative ordelag.

Yvonne (mod)

Skrevet

Ahh, the good old days :)

Milla-tiden var utrolig morsom! Synd at forumet har endret seg så dramatisk bare de 2-3 siste årene. Som waco sa, det var som en hyggelig liten stue, nå er det en gigantisk hall.

Skrevet

En liten bit av Milla er igjen i denne profilen her, men milde himmel folkens det begynner vel å nærme seg 7-8-9 år siden den mest intense Milla-perioden pågikk.

Det hele var lærerrikt og gøy og vi som skrev som Milla fikk utrettet det vi satte oss som mål men igjen. dette ligger veldig langt tilbake i tid.

:-)

Skrevet (endret)

Åh, jeg husker Milla-tiden :-) Det må ha vært rundt 2006 eller noe sånt? Har aldri lest KG så intenst som når den nedlatende besserwisserdamen klarte å fornærme 90% av leserne. Fantastisk underholdning. Hun var som en glanset versjon av fotballfrue på speed :-)

Edit; leste artikkelen i linken og ser at det blir trukket paralleller til CBE der også :-) Lar det stå likevel :-P

Endret av Nana
  • Liker 2
Skrevet

En liten bit av Milla er igjen i denne profilen her, men milde himmel folkens det begynner vel å nærme seg 7-8-9 år siden den mest intense Milla-perioden pågikk.

Det hele var lærerrikt og gøy og vi som skrev som Milla fikk utrettet det vi satte oss som mål men igjen. dette ligger veldig langt tilbake i tid.

:-)

Så du påstår at du var en av flere bak Milla? Siden dere var flere så kan du vel nevne noen brukernavn og få de til å stå frem? Ellers ser jeg at din bruker startet i 2007. Milla var vel aktiv til ca 2003?

Anonymous poster hash: ae46c...164

Skrevet

- Fra KG husker jeg en Karl Heinz også, som mange "bet på".

Karlheinz, den famøse skjørtejegeren med vanvittig drag? Han var i så fall på VGD også. Lett gjennomskuelig type.

Anonymous poster hash: ef5cb...640

Skrevet (endret)

Jeg tenker at "Milla" var en bruker med svært god fantasi.

At folk følte seg bedratt av at personen løy om hvem hun var og livet hun levde er ikke rart.

Ingen liker å bli holdt for narr.

Fotballfruen er ikke en person som har oppgitt å være en annen enn den hun er.

Hun pynter på ting og hun gir kontroversielle råd. Hun rosemaler en livsstil som mange synes ikke er noe forbilde, og ikke bør bli det.

I tillegg har hun ikke alltid oppgitt at hun har gjort produktpalsseringer og reklamert, men bedrevet skjult reklame. Noe mange ble irritert på.

Det er vanlig å ikke akseptere skjult markedsføring.

Så at brukeren Milla var noen forløper for en rosablogger som lever et liv i en boble hun lager selv, mens folk reagerer på markedsføringsstrategiene hennes og det kroppsidealet hun fronter, det stemmer ikke.

Iallefall ikke etter min oppfatning.

Jeg vil i tilfelle får det grundig belagt. Noe jeg ikke tror at journalisten Gry vil klare.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet

Jeg leste at noen henviste til Milla her, da jeg begynte å bruke forumet.

Og jeg må si jeg oppfattet det som uthengig av en ekte bruker.

Jeg har faktisk ikke fått med meg at Milla var en fiktiv person.

Men jeg syns ikke det var irriterende å finne det ut, fordi jeg aldri leste i noen tråder der hun hadde skrevet. Og jeg syns det var greit å finne ut at de som snakket om Milla faktisk hadde en legitim grunn til å være så negative, da.

Skrevet

Kvinner er gale.

Oh, yes.

Og dette forumet er ypperlig underholdning på det området ;)

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Skrevet

Jeg tenker at "Milla" var en bruker med svært god fantasi.

At folk følte seg bedratt av at personen løy om hvem hun var og livet hun levde er ikke rart.

Ingen liker å bli holdt for narr.

Fotballfruen er ikke en person som har oppgitt å være en annen enn den hun er.

Hun pynter på ting og hun gir kontroversielle råd. Hun rosemaler en livsstil som mange synes ikke er noe forbilde, og ikke bør bli det.

I tillegg har hun ikke alltid oppgitt at hun har gjort produktpalsseringer og reklamert, men bedrevet skjult reklame. Noe mange ble irritert på.

Det er vanlig å ikke akseptere skjult markedsføring.

Så at brukeren Milla var noen forløper for en rosablogger som lever et liv i en boble hun lager selv, mens folk reagerer på markedsføringsstrategiene hennes og det kroppsidealet hun fronter, det stemmer ikke.

Iallefall ikke etter min oppfatning.

Jeg vil i tilfelle får det grundig belagt. Noe jeg ikke tror at journalisten Gry vil klare.

Jeg synes likhetene mellom Milla og Fotballfrue er tydelige. Begge utleverer livet sitt i uvanlig stor grad på nettet og begge forskjønner seg selv med forskjellige former for juks. Markedsføringen av seg selv har også likhetstrekk selv om Milla ikke hadde det kommersielle aspektet selv om hun riktignok "reklamerte" for en del dyre varer.

Skrevet (endret)

Jeg synes likhetene mellom Milla og Fotballfrue er tydelige. Begge utleverer livet sitt i uvanlig stor grad på nettet og begge forskjønner seg selv med forskjellige former for juks. Markedsføringen av seg selv har også likhetstrekk selv om Milla ikke hadde det kommersielle aspektet selv om hun riktignok "reklamerte" for en del dyre varer.

Men Milla fantes ikke.

Og hadde ingen blogg med bilder av seg selv.

Hun var ingen aktør i sosiale medier.

Hun skaffet seg ikke et levebrød ved å skrive om seg selv og få inntekter fra kommersielle aktører.

Så å sammenligne en ekte person som gjør dette, og oppretter eget firma, med en fiktiv forumbruker...

Nei.

Det kan man bare ikke gjøre.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet

Den dagboken som blir kalt Millas nå er ikke særlig velskrevet ettersom det ble trukket frem som et kjennetegn ved Milla- forfatteren.

Skrevet

Ja, det var tider det. Jeg var selv en av de som absolutt ikke trodde på Millas historie i den tiden, og gikk aktivt ut for å avsløre. Men noen nektet å tro ting var usant. Jeg hadde mye tid til overs den gangen, da jeg var arbeidsledig og kjente til mye av de områdene hun skrev om - feil var lette å finne. Andre ting hun skrev om, som visse miljøer og kjæledyr var sanne, eller ihvertfall enkelt for henne å hente inspirasjon.

Og jeg er skråsikker på at Milla var kun en person. Jeg m.fl. vet hennes navn, da hun tabbet seg ut ca på samme måte som Fotballfrue gjorde da hun bestilte banner til datterens ankomst. Det var morsomt å følge henne, artig tidsfordriv.

Poirot/Melk

Anonymous poster hash: ada30...ee1
  • Liker 3
Skrevet

Ja, det var tider det. Jeg var selv en av de som absolutt ikke trodde på Millas historie i den tiden, og gikk aktivt ut for å avsløre. Men noen nektet å tro ting var usant. Jeg hadde mye tid til overs den gangen, da jeg var arbeidsledig og kjente til mye av de områdene hun skrev om - feil var lette å finne. Andre ting hun skrev om, som visse miljøer og kjæledyr var sanne, eller ihvertfall enkelt for henne å hente inspirasjon.

Og jeg er skråsikker på at Milla var kun en person. Jeg m.fl. vet hennes navn, da hun tabbet seg ut ca på samme måte som Fotballfrue gjorde da hun bestilte banner til datterens ankomst. Det var morsomt å følge henne, artig tidsfordriv.

Poirot/Melk

Anonymous poster hash: ada30...ee1

OT, men hva var det fotballfruen tabbet seg ut på?

Skrevet

Men Milla fantes ikke.

Og hadde ingen blogg med bilder av seg selv.

Hun var ingen aktør i sosiale medier.

Hun skaffet seg ikke et levebrød ved å skrive om seg selv og få inntekter fra kommersielle aktører.

Så å sammenligne en ekte person som gjør dette, og oppretter eget firma, med en fiktiv forumbruker...

Nei.

Det kan man bare ikke gjøre.

Milla fantes og både hun og Fotballfrue skaper et falskt bilde av seg selv som er bedre enn virkeligheten. Begge brukte/bruker svært mye tid på nettet. Begge har kostbare vaner. Begge har masse synspunkter om kosmetikk, klær o.s.v. Begge er vesentlige aktører på hvert sitt sosiale medie. Ja det en en forskjell i at den ene har firma og driver kommersielt mens den andre (trolig) ikke gjorde det.

Morsomt at du skriver at Milla ikke hadde en blogg. Milla opererte før bloggene kom. Men hun utga seg for å være en webdesigner med egen webside med passord hvor hun la ut bilder om seg selv. Så hun var tidlig ute selv om hun ikke kalte det en blogg. Hun sa at hennes venner på KG hadde adressen og passordet til siden. Der hadde hun også lagt ut bilder om det fantastiske bryluppet. Men det var bare det at ingen på KG kunne bekrefte at de noen gang hadde sett denne websiden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...