Noope Skrevet 14. januar 2015 #41 Skrevet 14. januar 2015 Det som er annerledes er ofte attraktivt. Som blond får jeg MYE mer oppmerksomhet i utlandet. For der er det mer sjelden. I Norge får sjeldne utseender som rødhårede damer eller asiatiske damer en del oppmerksomhet. Synes ikke man blir så spesielt populær av å være vanlig blond eller brunette. Det er ikke så iøyenfallende her.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #42 Skrevet 14. januar 2015 For litt enkle menn ville hun her blitt sett på som en "rådeilig dame", hun har garantert drøssevis av likes på Facebook og hvis hun hadde gått litt fort forbi en mannegjeng kunne sikkert mange tenkt hun var en 7'er. Jeg personlig syns hun er maks en 3'er i ansiktet (søster av Kristin Halvorsen?!) og direkte udelikat, og er overbevist om at ikke menn hadde tenkt det samme før håret var kort og mørkt, hvilket en faktisk pen dame hadde vært like pen med. Så håret kan ha mye å si ved å lure dere.http://media.photobucket.com/user/leozam/media/butterface.jpg.html?filters[term]=butterface.&filters[primary]=images&filters[secondary]=videos&sort=1&o=0Anonymous poster hash: b868b...104 Bildet kommer ikke opp. Anonymous poster hash: 7bc06...230 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #43 Skrevet 14. januar 2015 Dette er jeg uenig i. Ser flere kommer med slike uttalelser, men sannheten er at noen kvinner er vakre, noen er "digge" eller pulbare, og sistnevnte er det i kraft av å ha et moderat attraktivt utseende kombinert med bar hud og/eller andre effekter. I det hele tatt er det mange kvinner som misliker eller ikke helt aksepterer at mange menn synes det er nok at en jente er "digg" fremfor vakker, hvilket er greit oppnåelig for de fleste med noe effort. Har observert mange ganger at noen jenter skal inn og rive ned vedkommende og få guttene til å ombestemme seg - "hun er egentlig ikke noe pen om det ikke var for det blonde håret / de store puppenen/ all sminken". Klart hårfarve kan gi en mer oppmerksomhet til en viss grad, da en "sterk" hårfarve - som lys blond, beksvart eller rød - legges bedre merke til enn kommunefarvet hår. Men det er i disse dager like vanlig for glamourmodeller å farve håret beksvart, en trend som startet med Megan Fox og hennes look. Anonymous poster hash: 55bc3...2f0 Jeg synes ofte at for eksempel blonde reality-kjendiser oftere blir populære blant gutta enn brunetter, selv om det er mange pene brunetter som er med i slike serier også. Eksempelvis Alina som var med i Farmen i høst. Hun hadde ikke et så pent fjes, det er mange like pene og penere jenter her i landet, så hun skiller seg ikke ut fra mengden. Så forsto ikke helt "greia" med henne, selv om det sikkert hadde noe med utstråling osv. også, så virker det som blondiner i media lettere blir populære blant det motsatte kjønn.. Anonymous poster hash: 7bc06...230
Gjest Kili Skrevet 14. januar 2015 #44 Skrevet 14. januar 2015 Jeg gir faen i hårfarge, så lenge det ikke er grønt, blått, rosa og alle sånne rare farger.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #45 Skrevet 14. januar 2015 Naturlig blonde er sjeldne og "verdifulle". Naturlig blondt hår er også et "statussymbol", akkurat som lys hud. Blondt hår minner om alt som er fint. Gull, gyldent korn og sol. Blondt hår har hatt en gudommelig status i 1000-vis av år. 85% av verdens befolkning har aldri sett en blond person i virkeligheten. Man skal ikke lenger enn til Tyrkia før folk blir så farcinert av blondt hår at de kan finne på å komme bort for å ta på det. Reiser du som blond til Kina, vil du oppleve at masse folk fotograferer deg i smug. Blondt virker nesten litt utenomjordisk eksotisk for disse. Det er ikke rart at blondt hår blir sett på som mer attraktivt (både blandt menn og kvinner). Anonymous poster hash: 33519...d17
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #46 Skrevet 14. januar 2015 Du ser på den blonde og gifter deg med brunetten har jeg heller erfart. Anonymous poster hash: ac2d1...d3d 1
lillsunshine Skrevet 16. januar 2015 #47 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Nei. Tror ikke det er alle menns drøm, men det er klart det er eksotisk, iallfall utenfor Norge. Jeg synest det er veldig pent med naturlig blondt hår og veldig blåe øyner. Min venninne har blondt, krøllete hår og knallblåe øyne og veldig lys hud. Det er nydelig kombinasjon. Dessuten synest jeg ofte at disse med naturlig blondt hår og blå øyne får en utrolig fin brunfarge når de først blir brune. Forøvrig virker det som noen har rett angående at blondiner blir brunere i håret med alderen. Jeg har tre naturlige blonde venninner som får mørkere og mørkere hår. De fortalte meg ærlig at de farget det nye håret som kommer ut, for å skjule dette. Så jeg tror at dette er ganske vanlig? At blondiner ikke er giftemateriale er jo bare tull, mine tre nydelige blonde venninner er veldig fornuftige og bra kvinner. Derimot lurer jeg litt mer på de som velger å bleke håret blondt. Vi kan forresten snakke om definisjonsprobematikk når det kommer til hva som gjelder blondiner og ikke. Jeg har hatt uendelige diskusjoner om dette. Jeg tenker hovedsaklig på blondiner med veldig lyst hår, mens jeg har kranglet med mange om fargetonen lysebrunt/mørkeblondt. Jeg har fått høre at jeg er mørkeblond, og det nekter jeg for. Selv er jeg ei brunette som heller mot lysebrunt. Om sommeren får jeg veldig lett lyst og gyllent hår av solen. Forøvrig er jeg som brunette veldig fascinert av blonde gutter. Jeg vet ikke, men jeg tiltrekkes jevnt over mer av blonde gutter. Endret 16. januar 2015 av lillsunshine
Gjest Badabing Skrevet 16. januar 2015 #48 Skrevet 16. januar 2015 Har aldri merket noe særlig forskjell på oppmerksomheten etter om jeg har hatt blondt eller mørkeblondt hår. I utlandet er det selvfølgelig annerledes. Har opplevd å bli filmet og tatt bilder av i hemmelighet og at folk kommer bort for å ta bilde med meg. Med samboer også, som er nesten to meter høy med helt blondt hår og knallblå øyne. Til og med andre menn, familiefedre og hele familier kom for å ta bilde med ham.
Jorah Skrevet 16. januar 2015 #49 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Jeg liker brunetter best. Det gjør de fleste i vennegjengen min også. Men du har rett, sier aldri " det brune fine håret". Tror det er språkmessig. Fargen brunt er ikke alene, et positivt ladet ord, og derfor sier personer heller " det fine håret". Kanskje? Endret 16. januar 2015 av Jorah 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #50 Skrevet 16. januar 2015 Det jeg liker med å være blond, er at alle som ser meg for første gang tenker: "oookei, platinablond, silikonpupper, dum som et brød" får seg en overraskelse når jeg stolt kan si at jeg er medlem av Mensa Anonymous poster hash: 6e382...c1c
Gjest Nosoul Skrevet 16. januar 2015 #51 Skrevet 16. januar 2015 Jeg fikk mye mer oppmerksomhet når jeg sluttet å farge håret mitt. Før farget jeg det helt mørkbrunt, den dag i dag er jeg 100% naturlig redhead. Og, det er så himla godt å slippe å dra til frisøren så ofte, med grusom ettervekst
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #52 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har lyse-/mellombrunt hår, men farger det som regel mørkere. Opplever at jeg får mye oppmerksomhet av de lokale i f.eks tyrkia og spania 2-3 første dagene mens jeg fremdeles er blek, mens de ikke legger merke til meg i det hele tatt når jeg begynner å få en gyllen farge. Med norske gutter er det omvendt, som blek får jeg ingen oppmerksomhet, men med mørkt hår, gyllen hud (blir veldig lett brun) og blå øyne blir jeg eksotisk og attraktiv. Tror nødvendigvis ikke oppmerksomheten har noe med hårfarge å gjøre, men heller at man skiller seg ut. og blondiner er en minioritet også i norge. Og så har man jo mytene itilleg, blondiner er lettere å fange, villere i senga osv Anonymous poster hash: 6ef83...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå