AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Er litt lei... Selger av og til noe på Finn.no og jeg befinner meg sånn ca 80 mil unna Oslo, altså ca midt i landet ute på ei bygd. Får ofte henvendelser fra folk (ofte med med utenlandsk navn og gebrokent språk) som vil kjøpe og kan hente i dag. Hva skal man svare, er det frekt å svare med å spørre om de vet hvor *stedet jeg bor* er hen først? Jeg mener, det er ikke såå vanskelig å se på kartet at det er milevis unna Oslo... (Dette er forresten et kjent fenomen blant bekjente, så det er ikke bare hos meg dette skjer) Anonymous poster hash: 4951f...e5a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Bor ikke alle i Oslo? Nei nå må jeg Anonymous poster hash: d17cb...65f 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Ta meg en realityschekk.Anonymous poster hash: d17cb...65f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Eller de som ønsker å få tilsendt varer på størrelse med en vaskemaskin i posten og tror at de slipper å betale porto,eller at portoen er på rundt 50 kroner...Anonymous poster hash: 395de...de8 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Ta meg en realityschekk.Anonymous poster hash: d17cb...65f Anonymous poster hash: 4951f...e5a
Plengionika Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Jeg hadde nok bare bedt de møte meg der og der så kan de finne det ut selv 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har ihvertfall en fast regel at jeg aldri kjøper noe på finn hvis jeg ikke kan dra til nærområdet å sjekke produktet. Blir for stor risiko ellers med folk som driver med lureri og selger møkk. Da bruker jeg heller ebay som har veldig greit opplegg hvor du ser historien til selgeren og du vet du handler trygt. Anonymous poster hash: b1154...119 2
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Er litt lei... Selger av og til noe på Finn.no og jeg befinner meg sånn ca 80 mil unna Oslo, altså ca midt i landet ute på ei bygd. Får ofte henvendelser fra folk (ofte med med utenlandsk navn og gebrokent språk) som vil kjøpe og kan hente i dag. Hva skal man svare, er det frekt å svare med å spørre om de vet hvor *stedet jeg bor* er hen først? Jeg mener, det er ikke såå vanskelig å se på kartet at det er milevis unna Oslo... (Dette er forresten et kjent fenomen blant bekjente, så det er ikke bare hos meg dette skjer) Anonymous poster hash: 4951f...e5a Hva du skal svare? Vet du på forhånd hvor de bor, så de ikke bor i nabokommunen Jeg hadde svart: - Ja, du må gjerne komme i dag. Hvor bor du? - Ja, da tar det så og så lang tid å kjøre til meg ettersom jeg bor her/der eller det er et godt stykke unna, jeg vet ikke helt hvor lang tid det tar men det tar nok noen timer. - Er det fortsatt greit for deg å komme i dag? - Ok, flott. Da sier vi det. - Ha det bra, ser deg i kveld.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Hva du skal svare? Vet du på forhånd hvor de bor, så de ikke bor i nabokommunen Som TS sier så snakker de gebrokkent. Da må de jo bo i Oslo. Det bor jo ikke innvandrere andre steder. Anonymous poster hash: 7d6e3...0a2 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Det er mange underlige skruer som handler på Finn, slik er det bare. Jeg har skrevet tydelig i beskrivelsen at jeg sender evt. ting i posten, likevel får jeg stadig vekk meldinger om at de kan treffe meg der og der. De fleste gidder ikke lese beskrivelsen overhodet. Anonymous poster hash: cdd1e...c30 1
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Som TS sier så snakker de gebrokkent. Da må de jo bo i Oslo. Det bor jo ikke innvandrere andre steder. Anonymous poster hash: 7d6e3...0a2 Ja, det skulle jeg jo tenkt på!
OPIgirl Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Som TS sier så snakker de gebrokkent. Da må de jo bo i Oslo. Det bor jo ikke innvandrere andre steder. Anonymous poster hash: 7d6e3...0a2 [/quote Så lite opplyst du er. Selvsagt bor det innvandrere andre steder. Jeg bor i en liten bygd og her kryr det av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Tror kanskje AB var ironisk? Anonymous poster hash: 7b6aa...280 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Som TS sier så snakker de gebrokkent. Da må de jo bo i Oslo. Det bor jo ikke innvandrere andre steder. Anonymous poster hash: 7d6e3...0a2 Du glemte ironiflagget. Anonymous poster hash: 09a74...150 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har solgt noen ting selv på Finn, og det er stadig noen som spør om jeg kan sende. Nei, jeg kan jo ikke det når jeg skriver at kjøperen må kjøre og hente selv! Anonymous poster hash: 09a74...150 1
Odin-Den-Enøyde Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Om de sier de kan hente samme dag, så er det vel bare å si at det er greit? Dersom det passer for deg også selvfølgelig. Det er jo ikke ditt problem om de ikke har lest annonsen skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Lar annonsen stå inntil det kommer en hyggelig norsk skribent og forteller en hel novelle om seg selv, slik at jeg skjønner at han bare er ute etter tingen på finn og ikke noe annet tull. Setter heller aldri adressen eller telfonnummeret inn, da står det lett en på døra som snakker gebrokkent, noe som er mye verre enn om de bare skriver gebrokkent i en mail. Mail kan puttes i søppelbøtta, folk på døren er det betydelig verre å putte noe sted, særlig når ingen av oss snakker Oslodialekt!Anonymous poster hash: dbc4e...994
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Det kræler Som TS sier så snakker de gebrokkent. Da må de jo bo i Oslo. Det bor jo ikke innvandrere andre steder. Anonymous poster Så lite opplyst du er. Selvsagt bor det innvandrere andre steder. Jeg bor i en liten bygd og her kryr det av dem. Anonymous poster hash: 27c63...084
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Du glemte ironiflagget. Anonymous poster hash: 09a74...150 Oh, shit det er ikke jeg tilstrekkelig opplyst om til at jeg fikk puttet inn i mitt svar heller, så da er vi to som glemte i. Flagget.Anonymous poster hash: dbc4e...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå