Gå til innhold

Egoistisk samboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en baby på 5 mnd som våkner ofte om natten. Jeg ammer så er lite min samboer kan gjøre, greit nok det.

Hun pleier å våkne for å stå opp rundt kl seks, og min samboer kjører elstemann på skolen kl åtte. Han jobber i Nordsjøen så han er hjemme en mnd/ tre uker om gangen.

Er det for mye å forlange at han står opp med babyen kl seks, slik at jeg får sovet til han skal kjøre elstemann på skolen?

Kjenner jeg blir så irritert når han sover hele natten uten å merke at baby våkner, og når jeg spør om han kan stå opp med baby slik at jeg kan få en time uforstyrret søvn så klager han på hvor trøtt han er :(

Kjenner jeg klikker snart men prøver å holde roen :(

Anonymous poster hash: c5b2a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fortalt ham hvor mange ganger du dr våken i løpet av natten? Jeg syns ikke det er spesielt mye å be om at han tar barnrt klokken 6.

Anonymous poster hash: d9727...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en baby på 5 mnd som våkner ofte om natten. Jeg ammer så er lite min samboer kan gjøre, greit nok det.

Hun pleier å våkne for å stå opp rundt kl seks, og min samboer kjører elstemann på skolen kl åtte. Han jobber i Nordsjøen så han er hjemme en mnd/ tre uker om gangen.

Er det for mye å forlange at han står opp med babyen kl seks, slik at jeg får sovet til han skal kjøre elstemann på skolen?

Kjenner jeg blir så irritert når han sover hele natten uten å merke at baby våkner, og når jeg spør om han kan stå opp med baby slik at jeg kan få en time uforstyrret søvn så klager han på hvor trøtt han er :(

Kjenner jeg klikker snart men prøver å holde roen :(

Anonymous poster hash: c5b2a...a50

Ja roen bør du beholde og slutte irritere deg. Nå har dere fått et lite barn igjen. Dette endrer deres faste rutiner. At mannen sover hele natten er vel bare flott. Akkurat der synes jeg du bør gå i deg selv. Hva du vinner på å sove to timer er uvisst når han skal hjelpe skolebarnet før skolestart. Du skal kanskje vekkes igjen når han kjører skolebarnet. Men trenger skolebarnet kjøres til skolen? At mannen bør trå til hjemme når han er hjemme fra jobb er noe annet. Det er naturlig vil jeg si. Men akkurat nå på det punktet du skriver om virker noe rart når det eldste barnet skal forbredes til skolen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg... Her har vi nesten omvendt situasjon: babyen sover ofte godt på morgenen, men jeg må uansett opp for å være med på morgenstellet til de andre. Etter en natt med amming og dårlig søvn føles det en smule surt til tider, ikke minst fordi babyen da ligger på lading mens jeg smører matpakker og fletter hår, og når huset endelig er stille er han klar for moro og ablegøyer :roll::ler:

Jeg tenker litt at muligheten til morgensoving utgår for mitt vedkommende fordi det er mye annet som skal ordnes samtidig. Har man barn fra før blir det litt vanskeligere å dra seg utover morgenkvisten. Men, nå har dere bare en åtteåring (som kanskje ordner seg en del selv?), pluss at mannen din faktisk har fri når han er hjemme. Da tenker jeg at det er bedre å dele på det, slik at du purker og sover noen dager med god samvittighet, og han gjør det samme noen andre dager. Den som likevel er oppe kan jo ta morgenstellet og kjøre til skolen? Flest dager på ham, siden du er alene med ansvaret mesteparten av tiden når han er på jobb? I og med at du styrer skuta hjemme i ukevis i slengen synes jeg han kan ta morgenstellet alene noen dager i uka.

Endret av Mafalda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja roen bør du beholde og slutte irritere deg. Nå har dere fått et lite barn igjen. Dette endrer deres faste rutiner. At mannen sover hele natten er vel bare flott. Akkurat der synes jeg du bør gå i deg selv. Hva du vinner på å sove to timer er uvisst når han skal hjelpe skolebarnet før skolestart. Du skal kanskje vekkes igjen når han kjører skolebarnet. Men trenger skolebarnet kjøres til skolen? At mannen bør trå til hjemme når han er hjemme fra jobb er noe annet. Det er naturlig vil jeg si. Men akkurat nå på det punktet du skriver om virker noe rart når det eldste barnet skal forbredes til skolen samtidig.

Det er jeg som gjør skolebarnet klart, og ja han må kjøres siden vi bor så pass langt vekke og han er 7 år! Hadde vært litt greit å få sovet i to timer når man er våken så og si hele natten.

Synes det er han som bør gå i seg selv kg slutte å tenke på hvor "trøtt" han er hele tiden :-/

Ts

Anonymous poster hash: c5b2a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja roen bør du beholde og slutte irritere deg. Nå har dere fått et lite barn igjen. Dette endrer deres faste rutiner. At mannen sover hele natten er vel bare flott. Akkurat der synes jeg du bør gå i deg selv. Hva du vinner på å sove to timer er uvisst når han skal hjelpe skolebarnet før skolestart. Du skal kanskje vekkes igjen når han kjører skolebarnet. Men trenger skolebarnet kjøres til skolen? At mannen bør trå til hjemme når han er hjemme fra jobb er noe annet. Det er naturlig vil jeg si. Men akkurat nå på det punktet du skriver om virker noe rart når det eldste barnet skal forbredes til skolen samtidig.

Hun ber om EN times uforstyrret søvn i løpet av en natt. Du forstår ikke hva hun "har å vinne" på det? Har du prøvd å hver natt i fem måneder bli vekket hver time? Det kan være et helvete uten like! Det er IKKE gøy å måtte stanse for luftepause/gå rundt bilen to ganger på de ti minuttene der tar å kjøre til helsestasjonen, fordi du er så trøtt at du omtrent ikke kan holde bilen på veien.

Anonymous poster hash: d9727...5ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg... Her har vi nesten omvendt situasjon: babyen sover ofte godt på morgenen, men jeg må uansett opp for å være med på morgenstellet til de andre. Etter en natt med amming og dårlig søvn føles det en smule surt til tider, ikke minst fordi babyen da ligger på lading mens jeg smører matpakker og fletter hår, og når huset endelig er stille er han klar for moro og ablegøyer :roll::ler:

Jeg tenker litt at muligheten til morgensoving utgår for mitt vedkommende fordi det er mye annet som skal ordnes samtidig. Har man barn fra før blir det litt vanskeligere å dra seg utover morgenkvisten. Men, nå har dere bare en åtteåring (som kanskje ordner seg en del selv?), pluss at mannen din faktisk har fri når han er hjemme. Da tenker jeg at det er bedre å dele på det, slik at du purker og sover noen dager med god samvittighet, og han gjør det samme noen andre dager. Den som likevel er oppe kan jo ta morgenstellet og kjøre til skolen? Flest dager på ham, siden du er alene med ansvaret mesteparten av tiden når han er på jobb? I og med at du styrer skuta hjemme i ukevis i slengen synes jeg han kan ta morgenstellet alene noen dager i uka.

Ja er enig med deg. Jeg gjør som oftes syv åringen klar før skolen, smører matt pakke osv.. Synes bare han på egen initiativ burde tenkt litt på å hjelpe til om Morningen. Når han er på jobb sover han godt, og har kunn seg selv å tenke på.

Blir bare oppgitt når han altid skal være "trøttere" en meg. Gidder ikke å krangle om hvem som er trøttest når jeg er oppe så og si hele natten 😁

Føler annen hver dag hadde vært en grei løsning :-/

Ts

Anonymous poster hash: c5b2a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja roen bør du beholde og slutte irritere deg. Nå har dere fått et lite barn igjen. Dette endrer deres faste rutiner. At mannen sover hele natten er vel bare flott. Akkurat der synes jeg du bør gå i deg selv. Hva du vinner på å sove to timer er uvisst når han skal hjelpe skolebarnet før skolestart. Du skal kanskje vekkes igjen når han kjører skolebarnet. Men trenger skolebarnet kjøres til skolen? At mannen bør trå til hjemme når han er hjemme fra jobb er noe annet. Det er naturlig vil jeg si. Men akkurat nå på det punktet du skriver om virker noe rart når det eldste barnet skal forbredes til skolen samtidig.

Fint at far får søvn, men det er vel greit at mor får også litt søvn eller? Og far kan vel håndtere barna alene et par timer om morgenen, det klarer mor tross alt å gjøre selv hver dag når mannen er borte på jobb og hun har barna alene døgnet rundt. Uten at hun har fordelen av å ha fått sovet gjennom natten..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem MME og la han ta babyen en natt så får han føle på kroppen hvordan det er.



Anonymous poster hash: efef1...f0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hun tar ikke mme 😩

Anonymous poster hash: c5b2a...a50

Da hadde jeg pumpet. Hadde forlvrig krevd at mannen tok disse timene når han har fri så lenge av gangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en avtale om å ta barnet innimellom på morran? Si at du trenger å sove litt innimellom fordi du er såpass trøtt. Evt kan du gi barnet mat, gi han ungen og si "sees om 3 timer fordi jeg skal ut og handle litt!". Er ikke alltid like lett å vite hvor slitsomt det kan være med små barn når du er mye borte.



Anonymous poster hash: e4b48...d64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men hun tar ikke flaske i det hele tatt :( synes bare det er tragisk at han ikke ser hvor sliten jeg er. Han klager ofte på hvor dårlig han har sovet, og hvor viktig søvn er for han.. Men meg da? 😳

Ts

Anonymous poster hash: c5b2a...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke skal på jobb står opp. Skal ingen av dere på jobb så står den som ikke har tatt seg av diverse situasjoner i løpet av natten opp.

Noe annet blir etter min mening ganske urimelig, med mindre dette er noe dere har diskutert og blitt enige om, for eksempel om en av dere har blitt tildelt andre store ansvarsområder i hjemmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...