Gjest avocadoen Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 http://www.vgtv.no/#!/video/101942/girl-model Tenkte bare å linke til denne og oppfordre folk til å se den. Veldig trist video, men jeg søkte opp navnet til jenta og hun har heldigvis fått en modellkarrière i ettertid (tror det siste jeg leste var at hun i 2011 skulle til New York) og det er i alle fall bra for henne, men synes det er grusomt hvordan byrået lover dem 8000 dollar og de drar hjem med 2000 dollar i gjeld fordi byrået kan endre kontrakten fra dag til dag. Også grusomt å tenke på alle de som blir prostituerte fordi de ikke har noe valg som det også blir snakket om i dokumentaren. Trist video, men verdt å se. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Holder på å se den. Utrolig trist. Anonymous poster hash: 0d5c6...390
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 http://www.vgtv.no/#!/video/101942/girl-model Tenkte bare å linke til denne og oppfordre folk til å se den. Veldig trist video, men jeg søkte opp navnet til jenta og hun har heldigvis fått en modellkarrière i ettertid (tror det siste jeg leste var at hun i 2011 skulle til New York) og det er i alle fall bra for henne, men synes det er grusomt hvordan byrået lover dem 8000 dollar og de drar hjem med 2000 dollar i gjeld fordi byrået kan endre kontrakten fra dag til dag. Også grusomt å tenke på alle de som blir prostituerte fordi de ikke har noe valg som det også blir snakket om i dokumentaren. Trist video, men verdt å se. Nitrist og jeg kan ikke forstå hvorfor noen gidder å begynne i en slik bransje eller hvordan en slik bransje har livets rett i utgangspunktet. Den burde nemlig ikke ha det (dette er tett opp mot moderne slaveri). Man ser derimot grunnlaget for en slik bransje overalt i samfunnet og unge eksponeres spesielt hardt fordi de har vokser opp i en kultur hvor det anses verdifullt å vise hvordan man ser ut 5 dager etter fødsel, diskutere hvordan man trener seg til slanke overarmer og legger (mange tror på slikt) osv. Anonymous poster hash: a0c84...0e3
Gjest avocadoen Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Nitrist og jeg kan ikke forstå hvorfor noen gidder å begynne i en slik bransje eller hvordan en slik bransje har livets rett i utgangspunktet. Den burde nemlig ikke ha det (dette er tett opp mot moderne slaveri). Man ser derimot grunnlaget for en slik bransje overalt i samfunnet og unge eksponeres spesielt hardt fordi de har vokser opp i en kultur hvor det anses verdifullt å vise hvordan man ser ut 5 dager etter fødsel, diskutere hvordan man trener seg til slanke overarmer og legger (mange tror på slikt) osv. Anonymous poster hash: a0c84...0e3 Jeg tenker at de da ikke har noe valg. Spesielt hun jenta som ble fulgt i dokumentaren. Man ser jo at de ikke har særlig mye penger når man ser på huset de bor i. Så foreldrene sender vel barna i håp om at barna kan redde dem ut av nød, men det er likevel helt grusomt. Som hun kvinnen sa i dokumentaren så selger de kroppen foran kamera og tenker da hvorfor de ikke kan selge kroppen for en mann. At det ikke blir så stor forskjell. Og det er grusomt at noen skal se på kroppen sin som en salgsvare synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Jeg tenker at de da ikke har noe valg. Spesielt hun jenta som ble fulgt i dokumentaren. Man ser jo at de ikke har særlig mye penger når man ser på huset de bor i. Så foreldrene sender vel barna i håp om at barna kan redde dem ut av nød, men det er likevel helt grusomt. Som hun kvinnen sa i dokumentaren så selger de kroppen foran kamera og tenker da hvorfor de ikke kan selge kroppen for en mann. At det ikke blir så stor forskjell. Og det er grusomt at noen skal se på kroppen sin som en salgsvare synes jeg. Enig. Men kropp er jo valuta her også. Se på bloggerne (hvor mange av disse har ikke sitt levebrød pga silikonpupper eller de riktige, tynne formene?), se på musikkbransjen, les i avisene og bladene. Hvor ofte leser man ikke om hvem som er "kveldens mest sexy", når det har vært en eller annen severdighet? Det er så innarbeidet og akseptert at det er sykt. Anonymous poster hash: a0c84...0e3 1
Gjest avocadoen Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Enig. Men kropp er jo valuta her også. Se på bloggerne (hvor mange av disse har ikke sitt levebrød pga silikonpupper eller de riktige, tynne formene?), se på musikkbransjen, les i avisene og bladene. Hvor ofte leser man ikke om hvem som er "kveldens mest sexy", når det har vært en eller annen severdighet? Det er så innarbeidet og akseptert at det er sykt.Anonymous poster hash: a0c84...0e3 Ja, jeg er enig!
Gjest Ferie Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Han mannen som tok med unge jenter under 16 med på obduksjon for p fortelle de at livet er for kort til å ikke ta sjangser eller hva det var han mente. Og tok bilder av de med lite klær på og skrøt av at de så mer voksne ut. Creepy. De diskuterer dokumentaren på imdb. Endret 14. januar 2015 av Ferie
SoftKitty Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Har sett den, trist :/ Men.. lurer på om det er klippet ut noe av filmen som ligger på VG? Lengden stemmer ikke overrens med lengden som står på imdb.. og i kommentarene der disktuterte de noen ting jeg ikke kan huske å ha sett i filmen - om hun gærne modellspeideren, at hun hadde masse dukker hun opererte på eller noe....?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå