Gå til innhold

P-piller - Hvilken skal jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger prevensjon, samtidig som jeg gjerne vil få bukt med den uren huden min. Har i samarbeid med hudlege bestemt meg for å gå på Isotretinoin (kvisemedisin) neste halvår, men livsstilen min tillater ikke det akkurat nå.

Uansett, viktigste for meg når det gjelder valg av p-pille er at den hjelper mot den urene huden og at den ikke forårsaker humørsvinginger.

Jeg vet at bivirkningene av p-piller er forskjellig fra person til person, men hva er din erfaring? Hvilken p-pille hjalp best mot kviser uten at det gikk utover humøret?



Anonymous poster hash: 45b21...419
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yasmin reddet min hud og var årsaken til at jeg valgte den typen. Fikk mer kviser av Microgynon.



Anonymous poster hash: 9e7f3...cd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om fleire som har gått på diane med god effekt. Ser at denne er under særskilt overvåkning, så den blir kanskje ikkje like mykje brukt lenger...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loette og Microgynon er tryggest med tanke på blodpropp. Det bør du også ta med i vurderingen.

Yasmin og Yasminelle, Marvelon og Mercilon er ikkje like trygt. (dobbelt så stor risiko for blodpropp i forhold til dei over, men det er framleis liten risiko)

Artikkel om tryggeste p-pillene
http://www.tv2.no/a/3621316

Endret av Vill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg brukte Loette lenge, i flere år. Har aldri hatt så fin hud som da, ikke EN ENESTE kvise på de årene jeg gikk på dem. MEN jeg ble helt ødelagt psykisk av dem, skikkelig deprimert og grein for den minste ting. Da jeg sluttet ble jeg helt fin sånn psykisk, men huden ble uggen igjen😒

Anonymous poster hash: d2632...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg gikk på Yasmin i bortimot 10 år, hadde nesten ikke en kvise. Etter jeg sluttet derimot popper de opp overalt! Jeg var veldig fornøyd med yasminen også. Skulle jeg begynt igjen hadde jeg valgt de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Loette. Hadde ikke såå mye kviser før jeg begynte på dem, men noe. Har fortsatt litt, men en del mindre :)



Anonymous poster hash: 7f3d8...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Loette i mange år - hadde ingen plager. Sluttet for noen år siden. Og når jeg bestemte meg for å begynne med hormonell prevensjon igjen, falt valget på mercilon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om fleire som har gått på diane med god effekt. Ser at denne er under særskilt overvåkning, så den blir kanskje ikkje like mykje brukt lenger...?

Diane regnes ikke lengre som p pille.

Forøvrig er det legen som vurderer vanligvis hvilken p pillemerke pasienten bør bruke.

Anonymous poster hash: 751ca...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...