AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Noen som sliter med det? Er det begge ørene eller det ene? Jeg lurer på om det er det jeg kanskje har? Er ikke hele tiden og heller ikke veldig høylytt. Men kan høre litt i det ene øret, ikke tikk tikk tikk. Men heller som om noen har på musikk langt langt borte, haha, godt forklart ser jeg.Anonymous poster hash: 3578b...86f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Jepp! Jeg får det også bare av og på. Jeg har piping og noen ganger during, som om det er en bevegelse. Jeg er veldig følsom for lyd, og har fryktelig tinnitus dagen etter at jeg har vært på byen. Nå går det litt bedre; jeg stapper servietter i ørene når det blir for høyt, og ørene mine er flinke til å 'si ifra'. Unngår generelt høye lyder som f.eks. håndtørrere på offentlige toaletter. Du må nesten 'finne utav' din egen tinnitus og hva som gjør det bedre og verre. Jeg vil i alle fall ikke anbefale deg å ligge å høre på det! Sett på bakgrunnslyder eller noe Anonymous poster hash: 2043a...4db
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Min mann har det. Han forklarer det som lav piping, en kontinuerlig lyd i det ene øret som høres når det er helt stikke rundt han. Han pleier å ha lav musikk på kvelden, slik at han kan sovne til det, med timer som stopper etter en times tid. Han liker ikke stillhet, nettopp fordi lyden er så enkel å miste konsentrasjonen til. Musikk hjelper. og i tillegg som over, unngå høye lyder, da kan det føles verre.Anonymous poster hash: 59775...442
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Har det på det ene øret. Er som en konstant susing på en måte. Hører det heldigvis ikke før det er helt stille Anonymous poster hash: e6903...add
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er ufør pga sterk tinnitus, har det på begge ørene. Anonymous poster hash: 23c98...31c
Teethgrinding Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er ufør pga sterk tinnitus, har det på begge ørene. Anonymous poster hash: 23c98...31c Uff, stakkars! Jeg har såkalt begynnende tinnitus visstnok. Det kommer små anfall av pipelyder. Når jeg har mye ro rundt meg går det helt bort. I perioder med mye musikk og lyd kommer det tilbake i små 5-6 sekunders runder i løpet av en dag. Jeg er veldig varsom for at det ikke skal gå over i permanent pipelyd.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er ufør pga sterk tinnitus, har det på begge ørene. Anonymous poster hash: 23c98...31c Det må være veldig slitsomt. Hva gjør du for å sove? Kanskje blitt vant til det nå?Anonymous poster hash: 3578b...86f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Har det på det ene øret. Er som en konstant susing på en måte. Hører det heldigvis ikke før det er helt stilleAnonymous poster hash: e6903...add Ja, jeg har det også bare på det ene øret. Og det er egentlig sjeldent at jeg har det.Anonymous poster hash: 3578b...86f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Jepp! Jeg får det også bare av og på. Jeg har piping og noen ganger during, som om det er en bevegelse. Jeg er veldig følsom for lyd, og har fryktelig tinnitus dagen etter at jeg har vært på byen. Nå går det litt bedre; jeg stapper servietter i ørene når det blir for høyt, og ørene mine er flinke til å 'si ifra'. Unngår generelt høye lyder som f.eks. håndtørrere på offentlige toaletter. Du må nesten 'finne utav' din egen tinnitus og hva som gjør det bedre og verre. Jeg vil i alle fall ikke anbefale deg å ligge å høre på det! Sett på bakgrunnslyder eller noe Anonymous poster hash: 2043a...4db Hehe, den er ikke så høy at jeg blir forstyrret av den. Og bare noen gangene det skjer. Derfor lurte jeg på om det var tinnitus.Anonymous poster hash: 3578b...86f
Odin-Den-Enøyde Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Har i begge ørene, men verst i det ene. Det er en pipelyd som varierer, noen ganger er den høy (lys) andre ganger, som akkurat nå, litt dypere. Samtidig er det en evig svak suselyd...noe ala den lyden som kommer når man slår av/på tv. Er mest merkbart når det er stille, da kan det være litt trøblete å sovne. Men heldigvis har jeg stort sett både bikkjer og samboer i samme rom som lager litt lyd, da går det greit
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Det må være veldig slitsomt. Hva gjør du for å sove? Kanskje blitt vant til det nå?Anonymous poster hash: 3578b...86f Jeg har en lydgenerator som står på hele natten, pluss at jeg tar tabletter. Har vært litt slitsomt med alle strømbruddene i det siste, da den går på strøm. Da slår den seg av, og jeg spretter opp fordi tinnitusen vekker meg. Har visst vekket samboeren på denne måten.... Mange blir habituert (venner seg til lyden sin) men det har jeg aldri klart. Tror det er fordi jeg har mange forskjellige lyder på en gang, og at det er så utrolig høyt volum på det (kan høre det selv om jeg står under dusjen, for eksempel) Det er jo slitsomt, så jeg håper dere andre som ikke er så plaget ikke får det verre. Det dere kan tenke på, er at jo mer dere fokuserer på lyden, jo mer legger dere merke til den. Det er faktisk sånn at de gjennom undersøkelser har klart å fremprovosere tinnituslyd hos 90% (tror jeg det var, er så lenge siden jeg leste det), så tinnitus i seg selv er ganske vanlig. Det koker ned til "fight or flight"-mekanismen. Klarer dere å ignorere den; kjempebra! -hilsen ei som ikke klarer å ignorere sin lyd- Anonymous poster hash: 23c98...31c 2
Florence Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har! Forferdelig irriterende. Jeg har klart å bli vant til det de siste årene, men det blir alltid verre hvis jeg er syk, sliten, full, osv. Jeg har ikke hatt noe behov for musikk eller annen støy for å sove (og det er bra, for støy når jeg skal sove er om mulig enda mer irriterende enn øresusen). Jeg ble syk for ca en måned siden og siden da har det vært ganske ille. Og nå er det verst i venstre øre, det tar ganske mye plass på den siden (vanskelig å forklare). Håper jeg klarer å venne meg til det, vil ikke bli ufør slik som personen som har kommentert her tidligere. Prøver å unngå å tenke på det, men ikke alltid så lett. Hehe. Er det forresten noen som har prøvd akupunktur eller lignende?
Gjest Mythic Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Noen som sliter med det? Er det begge ørene eller det ene? Jeg lurer på om det er det jeg kanskje har? Er ikke hele tiden og heller ikke veldig høylytt. Men kan høre litt i det ene øret, ikke tikk tikk tikk. Men heller som om noen har på musikk langt langt borte, haha, godt forklart ser jeg.Anonymous poster hash: 3578b...86f Jeg har tinnitus på grunn av en medfødt hørselsskade på begge ørene. Stort sett er det et jevnt sus, men i blant kan det komme pipelyder eller det durer i ørene. Det blir verre hvis jeg er utsatt for mye bråk (passer kjempefint at jeg jobber i barnehage...) eller jeg er sliten/stresset. Jeg er som sagt vant til det, så jeg blir ikke så plaget. Kun i perioder hvis det er veldig mye stress eller jeg er forkjølet. For min del er det ikke noe som hjelper, jeg må bare leve med det.
Kragebein Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har tinnitus på grunn av en medfødt hørselsskade på begge ørene. Stort sett er det et jevnt sus, men i blant kan det komme pipelyder eller det durer i ørene. Det blir verre hvis jeg er utsatt for mye bråk (passer kjempefint at jeg jobber i barnehage...) eller jeg er sliten/stresset. Jeg er som sagt vant til det, så jeg blir ikke så plaget. Kun i perioder hvis det er veldig mye stress eller jeg er forkjølet. For min del er det ikke noe som hjelper, jeg må bare leve med det. Vi har det veldig likt. Jeg har også på begge ørene på grunn av en medfødt hørselsskade, men høyere på ett øre. Jeg hører jevnt støy hele dagen, og av og til en høy pipelyd som er høyere på ett øre enn det andre. Det skjer som regel også når jeg er sliten eller stresset. Det er aller høyest når det er helt stille og jeg blir bevisst på det, da er det av og til så høyt at det gjør fysisk vondt. Som regel klarer jeg å ikke tenke på det, men jeg kjenner ofte at jeg blir sliten av å aldri ha det helt stille. Nå er jeg fra før av veldig sensitiv til lyder også...
Gjest Mythic Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Vi har det veldig likt. Jeg har også på begge ørene på grunn av en medfødt hørselsskade, men høyere på ett øre. Jeg hører jevnt støy hele dagen, og av og til en høy pipelyd som er høyere på ett øre enn det andre. Det skjer som regel også når jeg er sliten eller stresset. Det er aller høyest når det er helt stille og jeg blir bevisst på det, da er det av og til så høyt at det gjør fysisk vondt. Som regel klarer jeg å ikke tenke på det, men jeg kjenner ofte at jeg blir sliten av å aldri ha det helt stille. Nå er jeg fra før av veldig sensitiv til lyder også... Det er aldri stille i hodet mitt heller (det hørtes ikke bra ut ), men jeg er som sagt så vant til det, at hvis det ble stille, så kom jeg nok til å synes det var rart! Og jeg har det også verst når jeg er sliten eller stresset. Hvis jeg har stressnakke, f.eks. så forverrer det øresusen veldig. I perioder mister jeg hørselen helt på det ene øret hvis jeg har veldig stramme muskler i nakken. Kjekt når jeg er døv på det andre... Endret 16. mars 2015 av Mythic
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå