Birdo Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Skal ha vertinne party om noen uker og trener noen tips til hva jeg kan servere. Ikke noe tung middagsmat, men noe lett og enkelt. Gjerne tips til snacks og drikke også
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Nachochips med tacokjøttdeig og revet ost. En og en. Mini nachoser på en måte. Lefseruller med spekeskinke, snøfrisk og ruccola. Enkle oster som brie og salte kjeks. Spekemat. Anonymous poster hash: a3884...f45 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Lasagne/mousakka med hvitløksbrød salat og dressing? Inkl fetaost og oliven ved siden.. Italiensk pizza? En suppe? Finnes uendelig å velge mellom. Kanskje en god blomkål suppe eller en som er litt mer spicey? Serveres med nystekt baguetter og smør. Nachos Kyllingsalat? Masse forskjellig i mange små skåler på bordet så kan alle sette sammen sin egen? Revet kylling, salat, fera ost, oliven, tomater i forskjellige varianter, oppkuttet sukkererter, agurk, kokte egg, krutonger, ananas, paprika etc (Litt forarbeid, men enkelt og veldig godt). En grateng med salat og stekte baguetter. Laks, saus, asparges og brød? Snacks: Porsjonsformer med gele og saus, sitronfromasj, sjokolademousse og vaniljesaus, dronning maud, frukt og vaniljesaus? Veldig kjekt med 1-2 forskjellige alternativer.. Evnt fruktsalat og vaniljesaus. Nøtter Sjokolade (fruktfat og twist) Saltstenger Fruktspyd Eplekake med krem/vaniljesaus Pavlova (alltid en slager her) SuksesskakeAnonymous poster hash: 2714b...47a 1
Gjest Ennasus Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Personlig hadde jeg servert taco og satt fram sjokolade, potetgull og smågodt Men for å slå på stortromma: Mat: -Tapas! (Be alle ta med en rett hver) -Reker og loff -Eggerøre, rekelaks, flatbrød, loff, spekeskinke osv. -Pastasalat eller kyllingsalat -Minipizza -Hvitløk og chilimarinert scampi med div. tilbehør! -Blåskjellsuppe med focaccia -Hjemmelaget sushi! Snacks: Ost og kjeks Div. oppskåret frukt og bær Potetgull/grønnsaker og dip Nøtter Twist og innpakkede sjokoladebiter (finere enn freia melkesjokolade..) Skal du virkelig slå på stortromma, lag hjemmelaget konfekt, karamell og vaniljefudge(BEST). Du kan bake cookies eller franske makroner. Syntes personlig det er lettere å sette fram porsjonssnacks enn en diger kake man må forsyne seg av, da må man ha tallerken og alt slikt. Stress
Birdo Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2015 Takk for mange gode svar! Dette skal være litt utover kvelden, så kom vel frem til at de fleste spiser middag før de kommer. Så ble bare ost og kjeks.. Og frukt og twist tenker jeg Tips til oster? Jeg er så kjedelig å spiser kun kremostene fra Tine, men regner med at de andre liker litt mer
maipai Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Tips til oster? Jeg er så kjedelig å spiser kun kremostene fra Tine, men regner med at de andre liker litt mer Jeg er veldig glad i Castello Creamy Blue, Castello White Green pepper, Coop Smak forskjellen Brie, Coop Smak forskjellen Gouda, Selbu Blå og Tine Camembert. Gjerne med flere typer kjeks, søt frukt som druer eller aprikos, både ferkst og marinert, oliven og kanskje noen nøtter. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 En diger påsa pottis og et par-tre kasser øl. Hver. Anonymous poster hash: 5d69e...fd5 2
Gjest Ennasus Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Hver gang jeg serverer ost og kjeks har vi div. kjeks, med babybel, kremost, fransk brie, kirkebærost, blåmuggost, ridderost. Er også godt med druer og paprika til
gohege Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Her går det someregel i Tine brie med og uten pepper, selbu blå og de trekanta små smelteostene med skinke, reker, sopp og annet (hugser ikke navnet, liten rund boks med noe rødt på ) til de som ikke liker de andre ostene med mye smak. Gode kjekser er viktig, Sætres beste med mange ulike typer går igjen her i huset. I tillegg har vi begynt med ulike geeler og syltetøyer til osten, kjempe godt! Griper vanligvis en eller to som står i ostedisken. Druer, oliven, nøtter, paprika og appelsiner er en fast slager. Håper dere får en fin kveld TS 1
Birdo Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2015 Tusen takk for all hjelp, dere er fantastiske! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå