Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #81 Del Skrevet 4. august 2004 latterlig diskusjon...tom og trøffelhelten lykke til!! alltid lettest og sitte og si det helt politisk riktige!! samme det jeg trekker meg gidder ikke diskutere dette mer. jeg er redd og jeg blir reddere utlendinger etter sånne hendelser, jeg er vel trangsynt og dum jeg da i deres øyne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2004 #82 Del Skrevet 4. august 2004 Kulturelle forskjeller er altså en faktor ved kriminalitet noe rettsystemet i Norge har slått fast. Det er alldeles ikke ubetinget slått fast, nei!!!!!! (Hvis det du prøvde å si var at man får ulik straff pga ulike kulturell bakgrunn) Om folk brydde seg med å lese (og avisene om å skrive) domsresultatene når de ble anket, slik at legdommernes tolkninger ikke ødela for normale rettslige prinsipper, vil de fleste se at det VG skriver om slettes ikke alltid blir fulgt opp, hverken av lagmannsretten eller Høyesterett. (Når DET er sagt, så vil jeg si at jeg er helt uenig i dommen det refereres til her, og jeg er ikke den eneste juristen som mener at dette er en feil tolkning. Det er enn svært vanskelig og komplisert sag pga det nevnte syndromet, og det er slettes ikke satt noen presedens mht voldtekt og lavere straffer.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #83 Del Skrevet 4. august 2004 Problemet er ikke at de har pk meninger,det er en ærlig sak(med mindre man er aktiv politiker eller annet som ytrer slike meninger for å oppnå fordeler for seg selv). Problemet er bortforklaringene og avsporingene som særlig Trøffel liker å benytte seg av. Sier jeg at somaliere ikke passer særlig godt inn i det norske samfunn lager han en tråd om østlendinger på sørlandet. Slike ting fører ikke debatten videre,men er debatt sabotasje. Enkelte (dette har altså ikke noe med de navngitte debatanter å gjøre) har også blitt lært opp til at å ytre noe mot innvandringen er rasisme,fordumsfullt,uvitende og kunnskapsløst,hvem vil vel assosieres med noe slikt? Jeg vil hevde at man kan være mot innvandringen uten å ha disse egenskapene. Svært ofte er innvandringsforkjempere de ting de beskylder sine meningsmotstandere for å være. Nemlig uvitende,kunnskapsløs og intolerant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 4. august 2004 #84 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg vil hevde at man kan være mot innvandringen uten å ha disse egenskapene. Svært ofte er innvandringsforkjempere de ting de beskylder sine meningsmotstandere for å være. Nemlig uvitende,kunnskapsløs og intolerant. Igjen med generaliseringene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #85 Del Skrevet 4. august 2004 Når man pirker under overflaten og finner ut av hvorfor de mener som de gjør er dette svært ofte tilfelle ja. Det kan sies om de som er mot innvandring også. Svært ofte kan man møte en som er imot innvandring som ikke har gode argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #86 Del Skrevet 4. august 2004 Svært ofte kan man møte en som er imot innvandring som ikke har gode argumenter. Ja, det er rart med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #87 Del Skrevet 4. august 2004 Trøffel du er jo av samme sort. Jeg derimot har argumenter og ikke bare svada. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambi Skrevet 4. august 2004 #88 Del Skrevet 4. august 2004 ...men nå er gjerningsmannen tatt og han er i følge politiet psykiatrisk pasient - det var altså ikke hudfargen eller opprinnelseslandet i seg selv som gjorde ham til drapsmann :fy: - så trenger dere ikke spekulere på det mer... Ambi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 4. august 2004 #89 Del Skrevet 4. august 2004 ...men nå er gjerningsmannen tatt og han er i følge politiet psykiatrisk pasient - det var altså ikke hudfargen eller opprinnelseslandet i seg selv som gjorde ham til drapsmann :fy: - så trenger dere ikke spekulere på det mer... Ambi :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. august 2004 #90 Del Skrevet 4. august 2004 Lettelse at han er tatt, takk og pris for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 4. august 2004 #91 Del Skrevet 4. august 2004 Det forandrer ikke at man ikke bør slippe inn slike psykinger i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 4. august 2004 #92 Del Skrevet 4. august 2004 Tråden er ryddet. Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 4. august 2004 #93 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg må innrømme at jeg var skitredd da jeg var nede på Grønland tidligere i kveld. Masse somaliere, og jeg var kjemperedd. Skulle spise med en venninne på Bankok Thai, og måtte passere mange som kikket på meg og oppførte seg "underlig". Etter ranet/overfallet tidligere i sommer så har det gått ganske bra. Men i kveld kjente jeg det igjen; redsel, nesten som panikken kom. Har jo ellers ingen problemer med å vanke der nede, men i kveld!!! Det var godt å komme hjem og få vite at de hadde tatt gærningen. Så slipper jeg kanskje å gå slik og vente på å få en kniv i ryggen. (Skjønner ikke at det skule gå sånn inn på meg at jeg nesten ble panisk i kveld. Men jeg får skylde på hva som har skjedd meg tidligere, og at det har noe med hvordan jeg hadde det i kveld.) Jeg håper roen skal senke seg over meg igjen, og at jeg skal komme tilbake til normalen. Er bare overlykkelig for at jeg ikke var på den trikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. august 2004 #94 Del Skrevet 5. august 2004 Hvis man ikke klarer å leve i oslo med alle forskjellige menneskene som skaper oslo, er man redd stadig vekk, pga det, da ville jeg personlig flyttet vekk. Det må være grusomt å bo i en by man er redd for å gå i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 5. august 2004 #95 Del Skrevet 5. august 2004 det var altså ikke hudfargen eller opprinnelseslandet i seg selv som gjorde ham til drapsmann :fy: - så trenger dere ikke spekulere på det mer... Ambi For å være litt fordomsfull: Det var vel ingen som var dumme nok til å tro at noen gjorde noe slikt på grunn av kulturell bakgrunn. Hvis så var tilfelle, kan dere gjerne stå fram nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 5. august 2004 #96 Del Skrevet 5. august 2004 Nå diskuteres det om han skal erklæres strafferettslig utilregnelig, og således slippe fengsel!! Er ikke det sjuk så vet ikke jeg! Gal eller ikke - han må sperres inne for evig tid. Hva mener dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #97 Del Skrevet 5. august 2004 Nå diskuteres det om han skal erklæres strafferettslig utilregnelig' date=' og således slippe fengsel!! Er ikke det sjuk så vet ikke jeg! Gal eller ikke - han må sperres inne for evig tid. Hva mener dere andre?[/quote'] Jeg mener at han må få akkurat samme straff som andre med tilsvarende tilstand som har gjort tilsvarende handlinger. Og...finnes det ikke rettspraksis på dét, så lages det nok nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 5. august 2004 #98 Del Skrevet 5. august 2004 Nå diskuteres det om han skal erklæres strafferettslig utilregnelig' date=' og således slippe fengsel!! Er ikke det sjuk så vet ikke jeg! Gal eller ikke - han må sperres inne for evig tid. Hva mener dere andre?[/quote'] Det blir nok en lang forvaring av en slik handling. Fengsel er vel ikke akkurat stedet. Men tiden vil vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 5. august 2004 #99 Del Skrevet 5. august 2004 Ja stakkars fyr,forfulgt stakkar som hadde vært på ferie i hjemlandet( kanskje han ikke var så forfulgt likevel?). Da sosialkontoret ikke ville betale for ham er det jo ikke rart han blir rasende stakkar. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...ticle842481.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 5. august 2004 #100 Del Skrevet 5. august 2004 Tråden er ryddet. Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå