AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #21 Skrevet 16. januar 2015 Jeg er sammen med en som er medlem i mensa. Selv har jeg en IQ mellom 105-110, noe som er relativt normalt. Dette fungere godt for oss, og vi har ingen store problemer med denne ulikheten. Anonymous poster hash: 4926c...fd6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #22 Skrevet 16. januar 2015 Etter å ha vært sammen med en veldig intelligent mann i 3 år så ser jeg ikke helt for meg å kunne være sammen med noen som ikke klarte å reflektere over verden, seg selv og andre på samme "nivå". Det er noe ganske spesielt å bli fult ut forstått og det at man kan se det absurde i egen eller andres oppførsel. Man kan snakke fritt uten å måtte sensurere seg selv eller forenkle tanker. Klarer du å skille mellom genuint intelligente mennesker og de som fremstår som intelligent fordi du ikke vet bedre? Ja. Man kan også gjenkjenne personer som er intelligente, men fulle av bullshit. Det verste er de som er intelligente nok til å skjønne at de forstår en del mer enn folk flest, men samtidig er for dumme til å innse begrensningene de har når det gjelder mentale feller som bias, forhåndsdømming, simplifisering osv. Resultatet er en arrogant person som nedvurderer andre og som har store gap i forståelsen av seg selv og andre mennesker. Anonymous poster hash: 81dcb...f07 1
Gjest Winza Skrevet 17. januar 2015 #23 Skrevet 17. januar 2015 De som er hyggelige og har best personlighet er dem beste, hjelper ikke med et david beckham utseende visst man tenker som en brødboks
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #24 Skrevet 17. januar 2015 De intelligente mennene på kg er nå stempla som bitterbikker og kvinnehatere. Intelligens blant menn er nok det hypergamiske kvinner burde frykte mest. Anonymous poster hash: 30acd...dd2 1
John Galt Skrevet 17. januar 2015 #25 Skrevet 17. januar 2015 Det er mange ulike oppfattninger av hva som er "intelligent" Og mange blander intellektuell / intelligent. Ser ofte at det settes likhetstegn mellom høyere utdannelse og intelligens, noe som ikke nødvendigvis har noen sammenheng. Jeg har skrevet dette om intellektuell vs. intelligent tidligere: Min definisjon på de ulike begrepene er som følger: (Vet at ikke alt nødvendigvis er leksikon korrekt) Intelligens er vår medfødte IQ, eller graden av evne til å oppfatte "logiske" sammenhenger i abstrakte mønster. Nesten alle levende skapninger kan sies å inneha en form for intelligens, med oss mennesker på toppen av skalaen. Intellektuelle blir vi når benytter oss av vår intelligens på en objektivt reflektert måte i vårt daglige liv. Dette gjør oss i stand til å oppfatte oss selv i rom og tid på et abstrakt plan, og er det som skiller oss fra dyrene. I tillegg til IQ intelligens, er vi mennesker født med en emosjonell intelligens, en abstrakt, intuitiv forståelse av våre egne og andres følelser over et vidt spekter av handlinger. Og til slutt en intellektuell egenskap som for meg skiller individer i to grupper, uavhengig av kjønn. De som innehar gnisten og drivkraften til å gå foran i handling og tenkemåte, og alle de som følger etter. Individene på en evig søken etter nye tanker og ideer, sammen med evnen og styrken til å realisere de. For å måle intelligens benyttes vi fremdeles standariserte IQ tester som har vært noenlunde like i hundre år. Emosjonell intelligens er vanskeligere å måle, men det er god korrelasjon mellom høy IQ og høy emosjonell intelligens. Man kan således være svært intelligent uten nødvendigvis å være utpreget intellektuell. Og for å være intellektuell behøver man heller ikke å være spesiellt intelligent med høy IQ. Selv om vi forbinder det å være intellektuell med høy kunnskap og forståelse av livet i vårt samfunn på flere plan, behøver det ikke å være slik. Et individ med lite tillært kunnskap, men som på en reflektiv måte filosoferer over aspekter ved livet, og et annet individ med høy kognitiv forståelse og mye innlært kunnskap, er begge å betrakte som intellektuelle personer. I tillegg vet vi at det kan være et stort sprang i emosjonell intelligens mellom disse ulike intellektuelle individene. Så i hvilken grad mer eller mindre intellektuelle menn føler seg truet av intellektuelle kvinner kan etter min mening bare besvares på individ nivå. Personlig tiltrekkes jeg av kvinner som helst har hele pakken,,, De som har styrke og mot til å gå foran, med nok intelligens til å tilegne seg enhver kunnskap, samtidig som de reflekterer over livets mange sider, og tilstrekkelig emosjonell intelligens til å kunne like og likes i de fleste sosiale settinger.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #26 Skrevet 17. januar 2015 Det er mange ulike oppfattninger av hva som er "intelligent" Og mange blander intellektuell / intelligent. Ser ofte at det settes likhetstegn mellom høyere utdannelse og intelligens, noe som ikke nødvendigvis har noen sammenheng. Jeg har skrevet dette om intellektuell vs. intelligent tidligere: Min definisjon på de ulike begrepene er som følger: (Vet at ikke alt nødvendigvis er leksikon korrekt) Intelligens er vår medfødte IQ, eller graden av evne til å oppfatte "logiske" sammenhenger i abstrakte mønster. Nesten alle levende skapninger kan sies å inneha en form for intelligens, med oss mennesker på toppen av skalaen. Intellektuelle blir vi når benytter oss av vår intelligens på en objektivt reflektert måte i vårt daglige liv. Dette gjør oss i stand til å oppfatte oss selv i rom og tid på et abstrakt plan, og er det som skiller oss fra dyrene. I tillegg til IQ intelligens, er vi mennesker født med en emosjonell intelligens, en abstrakt, intuitiv forståelse av våre egne og andres følelser over et vidt spekter av handlinger. Og til slutt en intellektuell egenskap som for meg skiller individer i to grupper, uavhengig av kjønn. De som innehar gnisten og drivkraften til å gå foran i handling og tenkemåte, og alle de som følger etter. Individene på en evig søken etter nye tanker og ideer, sammen med evnen og styrken til å realisere de. For å måle intelligens benyttes vi fremdeles standariserte IQ tester som har vært noenlunde like i hundre år. Emosjonell intelligens er vanskeligere å måle, men det er god korrelasjon mellom høy IQ og høy emosjonell intelligens. Man kan således være svært intelligent uten nødvendigvis å være utpreget intellektuell. Og for å være intellektuell behøver man heller ikke å være spesiellt intelligent med høy IQ. Selv om vi forbinder det å være intellektuell med høy kunnskap og forståelse av livet i vårt samfunn på flere plan, behøver det ikke å være slik. Et individ med lite tillært kunnskap, men som på en reflektiv måte filosoferer over aspekter ved livet, og et annet individ med høy kognitiv forståelse og mye innlært kunnskap, er begge å betrakte som intellektuelle personer. I tillegg vet vi at det kan være et stort sprang i emosjonell intelligens mellom disse ulike intellektuelle individene. Så i hvilken grad mer eller mindre intellektuelle menn føler seg truet av intellektuelle kvinner kan etter min mening bare besvares på individ nivå. Personlig tiltrekkes jeg av kvinner som helst har hele pakken,,, De som har styrke og mot til å gå foran, med nok intelligens til å tilegne seg enhver kunnskap, samtidig som de reflekterer over livets mange sider, og tilstrekkelig emosjonell intelligens til å kunne like og likes i de fleste sosiale settinger. Jeg tror faktisk de fleste kvinner forbinder intelligens med hva slags meninger en fyr har og om han kler seg med moteriktige briller eller ikke. Anonymous poster hash: 30acd...dd2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #27 Skrevet 17. januar 2015 John Galt, bra skrevet, du er nok inne på noe men det er gjerne enda mer nyansert enn som så. Jeg tror faktisk de fleste kvinner forbinder intelligens med hva slags meninger en fyr har og om han kler seg med moteriktige briller eller ikke. Anonymous poster hash: 30acd...dd2 Men dette sier jo bare noe om din oppfatning av kvinner, din intelligens og observasjonsevne.Anonymous poster hash: e0a47...9d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå