Gå til innhold

Kronisk snørrete?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette blir ganske detaljert, så beklager de ekle detaljene...

Eg har i mange, mange år nå hver dag måttet virkelig rense nesa for snørr både morgen og kveld. Mens eg vasker ansiktet (når eg først har trynet nedi vasken liksom) så bruker eg fingrene til å fukte neseborene og å grave ut de klumpene med snørr som er der, deretter snyter eg meg med papir flere ganger, og til slutt må eg bruke MANGE Q-tips for å få ut siste rest av snørr.

Altså bruker eg gjerne 10 minutter kun på å rense nesa! Iløpet av dagen snyter eg meg noen ganger, spesielt hvis eg har vært ute. Nesa begynner å renne mye bare eg så vidt stikker utenfor døra.

Er dette normalt? Eg har vært sånn en del år nå, men eg mener å huske at en gang i tiden var det ikke så ille :P

Er ganske irriterende å alltid føle at eg har mye snørr i nesa, og det er veldig plagsomt når eg er ute. Eg bruker sjelden nesespray og prøver helst å bruke saltvannsspray om eg må.

Håper noen har noen tips til meg :P

Ps. Eg vasker hendene godt etter hver gang eg snyter meg og renser nesa, bare så det er sagt ;)

Anonymous poster hash: 7daf5...be9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du diller mye med nesa di. Kanskje skaper dette irritasjoner som bare gjør ting verre?

Kan anbefale å skylle nesa med saltvann og nesehorn - fås kjøpt på apotek. Og ellers la nesa være mest mulig i fred. Hjelper ikke det, så gå til legen og be om henvisning til ØNH-lege.

Anonymous poster hash: 8e696...f5b
Skrevet

Du provoserer neseslimhinnen din, den liker ikke den røffe behandlingen du gir den. Neser er hovedsaklig selvrensende.

Ta deg en tur til legen, og la nesen være i fred, det vil både du og nesen sette pris på.

Anonymous poster hash: f1a9e...fd0

Skrevet

Du må få kortison-nesespray av legen din. Eneste som hjelper.

Anonymous poster hash: 18b35...fa9
Skrevet

Ts her, takk for svar!

Det er nok meget mulig at eg plukker for mye, og irriterer nesa, men det er jo plagsomt å ikke få puste skikkelig heller :P Eg har forresten lest at nesa ikke er selvrensende, og derfor kan man bruke q-tips for å få ut det man ikke får ut ved å snyte. Tror det var her på KG eg leste det da...

Anonymous poster hash: 7daf5...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...