Gå til innhold

Et apropos til analsex-debatten her


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Thor Divel

Det er en dårlig bevart "hemmelighet" innen helsevesenet, at eldre homofile menn gjennom et langt liv har skadet lukkefunksjonen, og i tillegg har en endetarmsåpning som rett og slett ser for jævlig ut, opphovnet og som en stor "rose".

Man skal ikke tukle for mye med det naturen har ment vi skal bruke endetarmen til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har rett Thor, vil det da si at de som går veldig mye på do og legger en real kabel sliter med problemer med lukkefunksjonen og har en endetarmsåpning som ser helt for jævlig ut? Er det da anbefalt at man spiser mye svisker og andre matprodukter som fører til en så løs avføring som mulig? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at lukkefunksjonen (eller muskelen..) kan skades. At dette har skjedd.

Jeg husker så klart ikke hvor jeg fikk det fra, så det hjelper jo ikke stort.

Men: whæ. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Divel

Mener du Hege, at du vil ha utlevert pasientjournaler med det du kaller faktadokumentasjon? Jøsses, jeg trodde faktisk at du var bedre kjent med taushetsplikten innen helsevesenet enn som så....

Lamda bør vel også være kjent med at langvarige forstoppelsesproblemer og treg avføring fører til problemer med endetarmsåpningen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare at uttalelser av "medisinsk art" bør underbygges med fakta, særlig i en debatt som dette der tempen kan bli ganske høy.

Det er ikke meningen at du skal vise pasientjournaler,hehe..

Kanskje du kan finne noe generell info ett eller annet sted. Doktor Online?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Thor, det er godt mulig at det byr på problemer for lukkefunksjonen og endetarmsåpningen. Når jeg tenker meg om, så har jeg vel hørt at forstoppelse og hard avføring fører til problemer med prostata. Sådu har kanskje rett.

Men jeg har lest og hørt en del innlegg til diverse magasiner og programmer som har et såkalt ekspertpanel, f.eks juntafil på P3. Og der har jeg har aldri hørt at man kan bli slapp i fiseringen av analsex.

Oki, nå tar jeg meg en analsexfri helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fast bruker i forumet

Vil bare få si en ting:

Min lukkemuskel er ødelagt (ikke p.g.a. sex, men p.g.a. sykdom med påfølgende kirurgi)........så jeg vet at en lukkemuskel kan bli ødelagt.

Vi har 2 sett med lukkemuskler i endetarmen - en "automatisk" og en vi "styrer sjøl".......

Disse fungerer på samme måte som en strikk - og alle vet at en strikk som er tøyd for langt/mye - den går det ikke an å reparere! :cry:

Og det å ha en ødelagt lukkemuskel - det betyr lekkasje i tide og utide....med lukt, sårhet - og ikke minst, det er litt avføring der hele tiden. Noe som hindrer meg i mitt sexliv.

:( "Tør ikke" å ha spontan sex da jeg er redd for at det ikke skal være rent der...... En gutt/mann fikk "turn-off" en gang p.g.a. dette.......men da jeg forklarte hvorfor det var slik, så gikk vi i dusjen - og hadde herlig sex etterpå. Men - uansett - det var en vond opplevelse at mannen fikk turn-off p.g.a. det. :(

Dette som et lite innlegg i debatten! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Det forundrer meg ikke.. Analsex er æsj og sikkert grusomt vondt, de stakkars homofile har sikkert sprengte rumper alle sammen! Men er det legning så er det legning... Synd for guttene som har g-punktet i ræva!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg som er homse har aldri blitt tatt bak.

Han har tatt andre bak, ja - men aldri blitt tatt der selv. Jeg har ikke spurt noe særlig, for det er ikke min sak, men selv homser kan ha deilig og mye sex uten å ta hverandre bak.

Tenk det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg som er homse har aldri blitt tatt bak.

Han har tatt andre bak, ja - men aldri blitt tatt der selv. Jeg har ikke spurt noe særlig, for det er ikke min sak, men selv homser kan ha deilig og mye sex uten å ta hverandre bak.

Tenk det...

Tusenfryd, nå spør jeg kanskje dumt her, men jeg er litt nygjerrig skjønner du :ler:

Det at vennen din ikke har blitt tatt bak, kan det ha noe med at han er "mannen" i forholdet å gjøre?

Er det ikke ofte slik at blandt homofile og lesbiske så er det på en måte et skille på de to, eller er det bare jeg som er fordomsfull nå?

Hører jo ofte folk si f.eks. "ingen tvil om hvem som er mannen i forholdet der" . Kanskje er det slik blande de homofile at "den ene tar" og "den andre blir tatt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kristian, nå er du fordomsfull ja! :P Det er noen homofile par hvor den ene er aktiv og den andre er passiv... Men i andre forhold finnes det rett og slett homser som ikke liker analsex - det har ikke noe med å være mannen i forholdet eller ikke... I homofile parhold, som i heterofile, er det vel vanlig at at man veksler på å være mest aktiv/ta initiativ i senga, alt ettersom hvem som er mest kåt der og da.. :hoho:

Og, ja - homser kan ha et rikt og variert seksualliv uten å ha analsex! Munnsex og runking f.eks.. For ikke å snakke om kosen som følger med det å ha sex, det er faktisk ikke slik at alle homser er sexgale og kjører på med sex-sex-sex også ferdig.. Selv om det synes å være en nokså utbredt (mis)oppfatning blant heterofile...

Dessuten... For å komme med flere interessante fakta.. Det finnes faktisk lesber som har analsex også! Så grunnen til at analsex først og fremst forbindes med homser, ligger nok i at man fremdeles har en del fordommer knyttet til homofili...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ga vel svaret :P

Han sa til en venninne av meg (dette er selvsagt spekulasjoner siden det er annenhånds) at det hadde noe med makt å gjøre. Om det er "mannen i forholdet" - vel, det er vel som gjest sier, aktiv og passiv? Vet helt ærlig ikke. Som sagt, analsex var greit for ham, hvis han fikk ta, men ikke å bli tatt.

Vi har alle våre preferanser, og det synes jeg er helt herlig :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Homofil

Ehhh.....kommer an på hvems som er den aktivi i forholdet? Tull, blandt homofile er det på samme måte som blandt hetrofile, begge tar selvsagt initiativ når de er kåte. Kristian har rett, somregel er det en som tar og en som blir tatt i forholdet, skulle bare mangle om man skal ha et godt seksualliv, 2 personer som ønsker den samme behandlingen vil ikke trives sammen seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Homofil, en som er aktiv er en som liker å ta, en som er passiv er en som liker å bli tatt. Det er ganske vanlig å legge disse betydningene i disse ordene i homofile miljøer, noe jeg er overrasket over at det ikke virker som om du klar over, siden du er homofil selv. Å uttrykke dette som å være "mannen" i forholdet, fremstår for meg som å være en smule fastkjørt i gammeldagse kjønnsrollemønstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...