Gå til innhold

Mensen med Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynte på Cerazette for 5-6 år siden og utenom noen mindre alvorlige bivirkninger i begynnelsen har bruken vært knirkefri. I løpet av brukstiden har jeg hatt mensen kanskje 3 ganger, men det siste året har jeg hatt det en håndfull ganger. Lurer på om det kan komme av at kroppen har blitt vandt til virkestoffene, og dermed fungerer ikke pilla optimalt lenger? Er dette noe jeg burde dra til lege/gynekolog med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at brukere av Cerazette merker forskjell etter noen år på den. Det er en mini-pille med kun Gestagen, med lavt innhold. Dermed kan kroppen "bli vant" med mengden hormoner, så den blir for lav og bortfallsblødninger vil komme, eller mellomblødninger.

Vil anbefale deg å snakke med fastlege og høre om du skal eller kan prøve p-piller i stedet. Som inneholder to hormoner (Gestagen og Østrogen) og i større dose, så sjansen for mellomblødning er mindre. Du kan også hoppe over bortfallsblødninger med dem ved å begynne på nytt brett uten å ha 7 dager pause.

Anbefaler bla Microgynon

Anonymous poster hash: 92d22...cdd
Skrevet

Det er helt normalt at brukere av Cerazette merker forskjell etter noen år på den. Det er en mini-pille med kun Gestagen, med lavt innhold. Dermed kan kroppen "bli vant" med mengden hormoner, så den blir for lav og bortfallsblødninger vil komme, eller mellomblødninger.

Vil anbefale deg å snakke med fastlege og høre om du skal eller kan prøve p-piller i stedet. Som inneholder to hormoner (Gestagen og Østrogen) og i større dose, så sjansen for mellomblødning er mindre. Du kan også hoppe over bortfallsblødninger med dem ved å begynne på nytt brett uten å ha 7 dager pause.

Anbefaler bla Microgynon

Anonymous poster hash: 92d22...cdd

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...