AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 200 mennesker møter opp på PEGIDA-demonstrasjon. I et land med 5 millioner mennesker. Dette viser hvor få de er. Dette viser hvor liten oppslutning de ekstreme standpunktene deres har. Vi trenger ikke ta dem seriøst. Anonymous poster hash: aff21...aa5
frøkna Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Ja, og mange av dem gikk visstnok med skjerfet oppi fjeset for å ikke bli gjenkjent..
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Det var en broket gruppe av NDL, nynazister, hvit arisk motstand og samfunnsfaglærere i følge journalisten som ble kalt muslimjævel. Kanskje ikke så uskyldig som forumtribunalet her hevder. Anonymous poster hash: b0007...f8e 4
frøkna Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Hvilke standpunkter har de egentlig? så vidt jeg har fått med meg vil de sende alle asylsøkere ut av Norge (og europa), og stenge grensene for muslimer. Protestantene består av en lett blanding av rasistiske og islamofobiske meninger.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 De er nok mer ekstreme i Norge i forhold til den tyske bevegelsen. Anonymous poster hash: cc900...d68
frøkna Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 De er nok mer ekstreme i Norge i forhold til den tyske bevegelsen. Anonymous poster hash: cc900...d68 Skrivefeil? I Dresden var det en oppslutning på 18.000 demonstranter, så de usle 200 som møtte i Norge kan jo ikke akkurat kalles mer ekstreme..
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 De er nok mer ekstreme i Norge i forhold til den tyske bevegelsen. Anonymous poster hash: cc900...d68 Og det uttaler du på bakgrunn av hva? Anonymous poster hash: b0007...f8e 3
Drizzt Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vil tro at det er mange i Norge som sympatiserer med Pegida, men ikke gidder delta i de norske demonstrasjonene på grunn av alle beskyldninger om rasisme, nazisme og annet tull bare venstrevridde kan komme med. Det er helt legitimt å være mot islamisering av landet man bor i når man ikke er muslim selv og ikke finner seg i å leve i sharia og under muslimske lover og skikk. At dere venstrevridde kaller det for rasisme og nazisme viser bare hvor lite innsikt dere har over situasjonen. 10
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Og øst-europeiske innvandrere organisert i Polish Defence League. Virker som det er mye rasisme i Øst-Europa generelt, at det er noe de sliter med. Ganske utrolig å komme til et annet land og demonstrere mot innvandring der.. Anonymous poster hash: d0e8c...88c 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Og øst-europeiske innvandrere organisert i Polish Defence League. Virker som det er mye rasisme i Øst-Europa generelt, at det er noe de sliter med. Ganske utrolig å komme til et annet land og demonstrere mot innvandring der.. Anonymous poster hash: d0e8c...88c Det er for øvrig øst-europeere det sitter flest av i norske fengsler, så det er vel heller Schengen vi må gjøre noe med i så fall.. Anonymous poster hash: d0e8c...88c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vil tro at det er mange i Norge som sympatiserer med Pegida, men ikke gidder delta i de norske demonstrasjonene på grunn av alle beskyldninger om rasisme, nazisme og annet tull bare venstrevridde kan komme med. Det er helt legitimt å være mot islamisering av landet man bor i når man ikke er muslim selv og ikke finner seg i å leve i sharia og under muslimske lover og skikk. At dere venstrevridde kaller det for rasisme og nazisme viser bare hvor lite innsikt dere har over situasjonen. Ja, for du har jo utmerket deg med din solide faktakunnskap selv. Anonymous poster hash: f23be...651 6
Drizzt Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Ja, for du har jo utmerket deg med din solide faktakunnskap selv. Anonymous poster hash: f23be...651 Rasisme handler om rase. Nazisme handler om jødehat. Ingen av delene handler om religion man er uenig med. Du er velkommen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 De har vel sett volden demonstranter har opplevd av ekstreme. Folk som er mot innvandring eller islamisering er i fare for å bli angrepet, drept eller bli utsatt for æreskrenking. Anonymous poster hash: 6c854...ccf 3
Sir Winston Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Hvilke standpunkter har de egentlig? Det har vel blitt opplyst i de fleste tråder om Pegida, eller? 19 punkter (fra en annen tråd): Point 1 affirms the right of asylum for war refugees and politically persecuted people. Point 2 advocates to include a duty to integrate into the German Basic Law. Point 3 advocates for decentralized housing of refugees, Point 4 suggests creation of a central refugee agency for a fair allocation of immigrants among countries of the European Union. Point 5 demands a decrease in the number of asylum seekers per social worker from currently 200:1. Point 6 suggests to model German immigration policies after those of the Netherlands and Switzerland and demands an increased budget for the Federal Office for Migration and Refugees to speed up processing of applications. Point 7 demands an increase in funding for the police, point 8 for implementation of all asylum laws including expulsion. Point 9 mentions zero tolerance towards criminal refugees and immigrants. Point 10 states that Pegida oppose a misogynic and violent political ideology, but does not oppose assimilated and politically moderate Muslims. Point 11 supports immigration as in Switzerland, Canada, Australia and South Africa. Point 12 states that Pegida support sexual self-determination (opposing "early sexualization of children"). Point 13 argues for the protection of Germany's Judeo-Christian culture. Point 14 supports the introduction of referenda as in Switzerland. Point 15 opposes weapon export to radical and non-permitted groups, such as the PKK. Point 16 opposes parallel societies/parallel jurisdictions, for example Sharia courts, Sharia police and peace judges. Point 17 Pegida oppose gender mainstreaming, and political correctness. Point 18 Pegida oppose any radicalism whether religious or politically motivated. Point 19 Pegida oppose hate speech, regardless of religion.
Sir Winston Skrevet 13. januar 2015 #16 Skrevet 13. januar 2015 så vidt jeg har fått med meg vil de sende alle asylsøkere ut av Norge (og europa), og stenge grensene for muslimer. Protestantene består av en lett blanding av rasistiske og islamofobiske meninger. Les gjerne hva Pegida, i Tyskland, program sier, f.eks punkt 1 (jeg kan ikke finne noe om den norske markeringen) Er alle som er motstander av utbredelsen av islam rasister? Islamofober?
frøkna Skrevet 13. januar 2015 #17 Skrevet 13. januar 2015 Les gjerne hva Pegida, i Tyskland, program sier, f.eks punkt 1 (jeg kan ikke finne noe om den norske markeringen) Er alle som er motstander av utbredelsen av islam rasister? Islamofober? Ja, jeg må innrømme jeg har ikke gått så grundig til verks at jeg har lest programmet. Det jeg skrev var kanskje litt uheldig formulert. Jeg mener ikke at de alle er rasister, men noen. Alle er islamofober. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamophobia Her er litt om termet (på engelsk) om det er nytt for deg.
Sir Winston Skrevet 13. januar 2015 #18 Skrevet 13. januar 2015 Ja, jeg må innrømme jeg har ikke gått så grundig til verks at jeg har lest programmet. Det jeg skrev var kanskje litt uheldig formulert. Jeg mener ikke at de alle er rasister, men noen. Alle er islamofober. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamophobia Her er litt om termet (på engelsk) om det er nytt for deg. Fobi: Angst for og unngåelse av situasjoner, naturfenomener, gjenstander eller dyr. Det er en form for frykt som er overdreven i forhold til situasjonen, ikke minsker ved fornuftige forklaringer og overtalelser, er utenfor viljemessig kontroll og som fører til unngåelse av den fryktede situasjonen. Fra SNL: https://snl.no/fobi Så du mener Pegida består av folk som har en sykelig angst for islam, uten viljemessig kontroll? Er jeg islamofob? 1
frøkna Skrevet 13. januar 2015 #19 Skrevet 13. januar 2015 Fobi: Angst for og unngåelse av situasjoner, naturfenomener, gjenstander eller dyr. Det er en form for frykt som er overdreven i forhold til situasjonen, ikke minsker ved fornuftige forklaringer og overtalelser, er utenfor viljemessig kontroll og som fører til unngåelse av den fryktede situasjonen. Fra SNL: https://snl.no/fobi Så du mener Pegida består av folk som har en sykelig angst for islam, uten viljemessig kontroll? Er jeg islamofob? Vel, Max Hermansen som leda hele greia her i Norge oppgir på sin facebook profil at han er islamofob. At du ikke godtar termet blir vel litt irrelevant siden det er blitt ett ganske anerkjent ord internasjonalt. Jeg aner ikke om du er islamofob, jeg vet ganske lite om deg. Du vet nok det best selv tror jeg. 3
Sir Winston Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 Vel, Max Hermansen som leda hele greia her i Norge oppgir på sin facebook profil at han er islamofob. At du ikke godtar termet blir vel litt irrelevant siden det er blitt ett ganske anerkjent ord internasjonalt. Jeg aner ikke om du er islamofob, jeg vet ganske lite om deg. Du vet nok det best selv tror jeg. Så, du ønsker ikke å reflektere over at du stempler folk med en betegnelse som det egentlig ikke er dekning for. Akkurat som de som slenger om seg med uttrykk som fremmedhat, islamhat osv (jeg sier ikke at du har brukt disse uttrykk!). Angst, frykt og hat er sterke ord, og jeg mener man bør ha veldig god dekning i faktisk viten om folks meninger og tanker for å kalle dem -fobe eller -hater! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå