Gå til innhold

Kjære jenta mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er ikke så gammel ennå, og det er nok mye du ikke forstår. Jeg elsker deg over alt på denne jord, men likevel angrer jeg noen ganger på at jeg beholdt deg...

Pappaen din er kronisk fysisk syk, noe som også har medført psykisk sykdom. Du og jeg bor sammen med han, for han er ikke slem. Likevel er det mange utfordringer med å ha en pappa som er mye syk. Det er mye han ikke orker, tålmodigheten hans er ofte veldig kort, og noen ganger tar han mer hensyn til seg selv enn til deg.

Jeg forsøker å skjerme deg fra så mye som mulig av pappas sykdom. Jeg forklarer så godt jeg kan at noen ganger blir noen fort slitne fordi det er noe med kroppen dem, men at det ikke er noen sin feil. Det er ikke din feil og det er ikke mamma eller pappa sin feil. Men det er vanskelig å forstå for deg. Når du er sint og freser fra deg så går ofte pappa vekk. Dette gjør han fordi han er sliten og ellers ville blitt sint, men det er vanskelig for deg å forstå. Jeg sitter der med deg mens du er sint og sier at det er helt greit å være sint, og det skal du fortsette å være dersom du føler for det. Likevel tror jeg du syns det er forvirrende at pappa går ut...

Pappaen din er veldig glad i deg, men noen ganger er det nok vanskelig for deg å skjønne det. Noen ganger har han mer enn nok med seg selv, og blir da egen. Likevel forguder han deg også.

Jeg forsøker så godt jeg kan å støtte oppunder deg, bygge deg opp og gi deg selvtillit. Jeg håper jeg klarer det. Jeg håper jenta mi, at du ikke bærer nag til meg når du blir voksen. Jeg håper ikke du er sint fordi jeg fortsetter samlivet med pappaen din. Jeg har vurdert brudd, men har kommet frem til at ulempene ved et brudd og delt bosted vil være verre for deg å forholde deg til. Pappa er ikke så syk at det ikke vil bli samvær. Pappas sykdom går opp og ned og i lange perioder er han i grei form og i godt humør. Men hva om det hadde blitt brudd og du skulle være hos pappa i en dårlig periode og du måtte sitte alene å være sint å usikker, det vil jeg ikke. Jeg vil være der å passe på deg jenta mi.

Selv om pappa er mest i grei form så kommer tankene mine når han har dårlige perioder. Ville du hatt bedre av å ikke kommet til oss? Blir oppveksten din ille? Jeg var ikke klar over omfanget av pappas sykdom før du ble født. Det var ikke pappa heller. Jeg håper, når du blir voksen at du forstår mine valg, at du ikke bærer noe nag ovenfor meg og at vi kommer til å få god kontakt i voksen alder også. For jeg kan ikke se for meg et liv uten deg jenta mi. Du er min verden! Jeg elsker deg!

Mange klemmer fra mammaen din.

Anonymous poster hash: b6aab...c88

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vakkert ♡

Anonymous poster hash: 5108e...307

Skrevet

Når hun blir litt større så vil hun forstå mere av pappas sykdom, så det går nok bra skal du se :)

Anonymous poster hash: 6cce2...9d8
Skrevet

Ønsker dere alt godt. Har dere andre å lene dere på i tøffe perioder?

Skrevet

La pappa lese denne teksten. Sykdom kan tære skikkelig på, men voksen er voksen, og barn er barn.

Anonymous poster hash: acd7e...3d2
  • Liker 2
Skrevet

:hug:

Takk :klemmer:

Skrevet

Når hun blir litt større så vil hun forstå mere av pappas sykdom, så det går nok bra skal du se :)

Anonymous poster hash: 6cce2...9d8

Jeg har et håp om det. Samtidig som jeg skulle ønske at hun slapp dette.

Skrevet

Vakkert ♡

Anonymous poster hash: 5108e...307

Takk.

Skrevet

Ja, det har vi heldigvis. Både familie og min beste venninne stiller alltid opp.

Skrevet

Ja, det har vi heldigvis. Både familie og min beste venninne stiller alltid opp.

Skrevet

Hun vil nok forstå :) vokser man inn i noe uvanlig så blir det jo vanlig, siden man ikke vet om noe annet. Klem :)

Anonymous poster hash: 21e18...a75
Skrevet

La pappa lese denne teksten. Sykdom kan tære skikkelig på, men voksen er voksen, og barn er barn.

Pappaen er veldig klar over dette selv. Og ja, voksen er voksen og det er også derfor han forlater rommet i de tilfellene han gjør det i stede for å bli værende og kanskje bli sint. I dårlige perioder så må han velge mellom to onder, og han velger den onden vi mener er best for jenta vår, altså at han forlater rommet, mens jeg sitter der med henne.

Skrevet

Så heldig hun et som har en mamma som er bevisst på dette, som reflekterer over det, og som gjør det hun kan for å veie opp ulempene.

Da tror jeg du skal stole på at du vil gjøre det som trengs dersom situasjonen blir vanskeligere, og stole på at du gjør det som er best for datteren din.

Ønsker dere lykke til, og håper pappaen får det hjelpen han trenger :klemmer:

• Liker 4
Skrevet

Typisk mnn med en diagnose å ha mer enn nok med seg selv, de kan ikke TS innover seg verden utenfor...:-/

Hadde jeg vært TS ville jeg ha initiert brudd og krevd samvær til meg 80% og far 20% md begrunnelse i ustabilitet/psykisk sykdom. Det vil være i et lite barns interesse å være mest hos den friske og stabile.

Mn i Norge skal vel alle være enige og ingen bli såret og da ender man opp med at seriemordere får samværsprosent.

Anonymous poster hash: 0b8af...e0a

• Liker 2
Skrevet

Dette var sterkt å lese, TS. Du virker veldig reflektert rundt deres situasjon, det merkes godt. Ønsker dere alt godt videre, alle tre. :)

Anonymous poster hash: 31d34...979
Skrevet

Typisk mnn med en diagnose å ha mer enn nok med seg selv, de kan ikke TS innover seg verden utenfor...:-/

Hadde jeg vært TS ville jeg ha initiert brudd og krevd samvær til meg 80% og far 20% md begrunnelse i ustabilitet/psykisk sykdom. Det vil være i et lite barns interesse å være mest hos den friske og stabile.

Mn i Norge skal vel alle være enige og ingen bli såret og da ender man opp med at seriemordere får samværsprosent.

Anonymous poster hash: 0b8af...e0a

Han er ikke ustabil selv om han er psykisk nede noen ganger. Det er fryktelig mange ulemper ved et samlivsbrudd også og jeg har veid opp fordeler og ulemper ved å bli og ved et eventuelt samlivsbrudd. Jeg har vurdert dit hen at det er best å bli. Likevel er det noen ganger utfordrende.

Skrevet

Så heldig hun et som har en mamma som er bevisst på dette, som reflekterer over det, og som gjør det hun kan for å veie opp ulempene.

Da tror jeg du skal stole på at du vil gjøre det som trengs dersom situasjonen blir vanskeligere, og stole på at du gjør det som er best for datteren din.

Ønsker dere lykke til, og håper pappaen får det hjelpen han trenger :klemmer:

Takk. Han får hjelp, heldigvis.

Skrevet

Dette var sterkt å lese, TS. Du virker veldig reflektert rundt deres situasjon, det merkes godt. Ønsker dere alt godt videre, alle tre. :)

Anonymous poster hash: 31d34...979

Takk :klemmer:

Skrevet

Hun er heldig som har deg <3. Det kommer til å gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...