Wonderbitch Skrevet 13. januar 2015 #21 Skrevet 13. januar 2015 Jeg tror ikke jeg hadde klart å fortsette å være sammen med samboeren om han støtter svigerfar i dette. Det er jo også ulovlig.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #22 Skrevet 13. januar 2015 Det med rottefella hadde jeg også reagert på, det må da finnes andre måter å holde kattene unna på? For jeg har full forståelse for at ikke alle vil ha masse katter rundt huset. Jeg har hund og plukker opp bæsjen etter han, men før jeg fikk han var veeeldig mange av kattene i nabolaget og bæsjet i hagen, blomsterbed på trappa og egentlig over alt. Må si jeg av og til tenkte for meg selv at de som eide de kunne kommet og plukket opp. Forstår jo selvfølgelig at ikke dette lar seg gjøre med det er faktisk utrolig provoserende å ikke kunne gå barbent i sin egen hage uten å se seg for hele sommeren. Da blir det til at man jager de unna og det er jo ikke noe hyggelig i det hele tatt.Anonymous poster hash: a6a8b...f72
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #23 Skrevet 13. januar 2015 Spiser du kjøtt? Jeg syns det er 1000 ganger verre å støtte opp slakteindustrien, der dyr lever hele livet sitt i små båser, blir fratatt moren, blir nedtrampet av artsfrender, kjører fullstappede biler til slakteriet der de ser og hører andre dyr bli avlivet før de selv dør. Derfor spiser jeg kun viltkjøtt og fisk. Fordi det er dyr som har levd et naturlig liv i det fri helt til en dag det "plutselig" døde (ble skutt). At han setter ut rottefelle for å fange katter er brudd på dyrevelferdsloven, og selvsagt helt horribelt, og jeg sjønner godt at du reagerte som du gjorde! Så sånn sett er jeg helt enig med deg Ikke for å hakke, men kun for opplyse: egg og melke-industiren er like ille som kjøttindustrien. Er ikke veganer enda, men jeg prøver så godt jeg kan å trappe ned:) Anonymous poster hash: 4491b...221
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #24 Skrevet 13. januar 2015 Akkurat jakt hadde jeg ikke sagt noe på, fordi selv om jeg ikke er noe glad i jakt selv, er det bedre enn selve kjøttindustrien. Og jeg gidder ikke ta den diskusjonen med at "åh det blir jo for mange dyr hvis ikke vi skyter dem blabla." "mennesker er jo naturlig jegere blabla" Det er ikke poenget mitt. Men det finnes dessverre dårlige, uetiske jegere, som feks. trener hundene sine til å rive i stykker uskyldige dyr. Kaniner og rever blir drept på grusomme måter...Er jo ikke lenge siden det sto om det i avisa. Men den kattefellen hørtes jo bare helt brutal ut? jeg hadde også reagert på dette! Synes han virker ganske hyklersk. Går å jakter på elg og andre dyr i skogen selv, men når er katt(??) jakter på småfugler, nei det er visst for galt. Ærlig talt, slike ting får meg til å se rødt. Jeg støtter deg. Mange folks holdninger til dyr i dag er helt tragiske. Anonymous poster hash: 4491b...221
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #25 Skrevet 13. januar 2015 Min svigerfar er VELDIG opptatt av jakt, fiske og været og snakker kun om det. Han hører dårlig så han evner ikke å følge en samtale om temaer som ikke interesserer han. Da detter han ut, eller fortsetter å snakke om seg og sitt. Han spurte min søsters kjæreste om han var jakt-interessert og ble småsur over at min søsters kjæreste ikke var det. Jeg liker ikke jakt, går ikke med pels og er veldig opptatt av dyrs velferd. Da min svigerfar fortalte at han hadde satt ut ei rottefelle med fisk for å få bukt med katter som fanger fuglene han og kona driver å mater ble det nok for meg. Jeg ble lettere sagt sjokkert og spurte om han tullet. Etter dette nekter jeg å ha noe med han å gjøre.. Min samboer er sur på meg pga dette. Overreagerer jeg? Anonymous poster hash: ba833...184 Jeezzz...hvor langt ute på landet bor dere???!! Komplett mangel på dannelse. Anonymous poster hash: 4d0e7...e61
Pånnii Skrevet 13. januar 2015 #26 Skrevet 13. januar 2015 Du er heldig . Jeg kjenner dessverre ingen som driver med jakt eller fiske. Jeg tenkte ikke på fisk i frysedisken, det var en blunder. Jeg tenkte blodfersk fisk. Men det er mye god fisk i frysedisken også. Slakterbutikker (som f.eks Strøm Larsen i Oslo) selger viltkjøtt, iallfall i sesong. Man kan også spesialbestille kjøtt og fisk hos større supermarkeder som ultra og meny dersom man ønsker noe de ikke har i sortimentet til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #27 Skrevet 13. januar 2015 Av og til er dessverre jakt nødvendig. Vi har en stor hjortestamme og få rovdyr her i landet. Dette gjør at det ikke finnes nok mat til hjorten da det bare blir flere og flere av den og dyrene vil sulte ihjel om vinteren. Jeg er vegetarianer, men innser også at jakt av og til MÅ foregå. Jeg liker det slett ikke, men er bare nødt til å akseptere det pga mengden av hjort. Hadde ikke bøndene brukt rovdyrene våre som levende mål, hadde disse dyrene tatt endel av hjorten, men slik er det ikke lengre. Anonymous poster hash: 47b67...a3e
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2015 #28 Skrevet 13. januar 2015 Slakterbutikker (som f.eks Strøm Larsen i Oslo) selger viltkjøtt, iallfall i sesong. Man kan også spesialbestille kjøtt og fisk hos større supermarkeder som ultra og meny dersom man ønsker noe de ikke har i sortimentet til vanlig. Takk skal du ha. Dette er greit å vite. Jeg bor ikke i Oslo, men det hender jeg er i nærheten av og til.
hundemamma Skrevet 13. januar 2015 #29 Skrevet 13. januar 2015 Ikke for å hakke, men kun for opplyse: egg og melke-industiren er like ille som kjøttindustrien. Er ikke veganer enda, men jeg prøver så godt jeg kan å trappe ned:) Anonymous poster hash: 4491b...221 Ja det er det absolutt. Derfor har jeg kuttet kraftig ned på melkebruken (bruker ofte plantemelk som alternativ) og handler egg hos lokal bonde som har (ordentelig) frittgående høner, utendørs, med god plass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå