Gå til innhold

Beiset bordplate - farger av!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg pusset ned bordplaten på et bord jeg kjøpte på IKEA og beiset det. Det ble kjempe fint! Men problemet er at fargen ikke sitter. Det kommer merker etter glass med en gang, om glasset er litt fuktig under. Jeg kan ikke tørke av bordet uten at jeg drar av masse farge osv.

Hva kan jeg gjøre, om det i det heletatt er noe å gjøre med det? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusset og rengjorde du flatene skikkelig før du beiset? Hvis du ikke har pusset langt nok ned har kanskje beisen vanskelig for å trekke inn.

Har du vurdert å lakke det med matt klarlakk? Da forsegler du overflaten, og det tar litt lengre tid før du før merker etter glass og vanndråper.

Skrevet

Mulig vi ikke pusset langt nok ned, men vi pusset til hele plata var kun treverk og ikke noe mer farge. Vi vasket den godt flere ganger før vi beiset, men den var beiset fra før om det har noe å si?

Kanskje løsningen blir å lakke den! Det skader jo ikke å prøve :) Takk for svar!

Pusset og rengjorde du flatene skikkelig før du beiset? Hvis du ikke har pusset langt nok ned har kanskje beisen vanskelig for å trekke inn.

Har du vurdert å lakke det med matt klarlakk? Da forsegler du overflaten, og det tar litt lengre tid før du før merker etter glass og vanndråper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...