malla1992 Skrevet 26. juni 2015 #621 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg satt egget tilbake for 3 dager siden, må jeg vente til testdato 7 juli får å få riktig resultat, eller kan jeg teste tidligere ? Isåfall hvor tidlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 82 Skrevet 26. juni 2015 #622 Del Skrevet 26. juni 2015 Tusen takk, Biloba Det har jeg ikke tenkt over - må få sjekket opp i muligheten for å velge et annet behandlingssted - takk for tips! Vi har også pratet om å få oss en time hos Hausken i Haugesund dersom ventetiden blir for lang. Og slik det ser ut nå, blir den veeldig lang Fikk dere komme til med en gang når dere bestilte hos Hausken? Veldig lurt sjekke ventetider,dette finner du jo på nettet. Jeg tok et sted med 40 mils kjøring istedet for det nærmeste med 14 mil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 26. juni 2015 #623 Del Skrevet 26. juni 2015 Tusen takk, Biloba Det har jeg ikke tenkt over - må få sjekket opp i muligheten for å velge et annet behandlingssted - takk for tips! Vi har også pratet om å få oss en time hos Hausken i Haugesund dersom ventetiden blir for lang. Og slik det ser ut nå, blir den veeldig lang Fikk dere komme til med en gang når dere bestilte hos Hausken? Dere må kanskje vente noen dager på førstegangstimen siden det er en klokketime hos lege pluss sykepleiertime, jeg måtte uansett bestille den til en tid det passet pga jobb så jeg vet ikke om det er ventetid på den. Man kan så begynne rett på når det passer med syklusen, hvis det ikke gjenstår noe utredning. Smitteprøvene (hiv, hepatitt osv) må være klare. Noen har begynt samme dag som de har vært der første gang. Fritt sykehusvalg sine nettsider skal ha ventelisteinformasjon på assistert befruktning også. Privat er deilig i en nervepirrende tid hvis man har råd, men det er litt penger å spare på å vente på det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 26. juni 2015 #624 Del Skrevet 26. juni 2015 Neferet, hvordan har det gått med deg?:-) Er du ruger nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattavik Skrevet 26. juni 2015 #625 Del Skrevet 26. juni 2015 Pinnsvin :-) Vi kunne i utgangspunktet komme til neste uke når vi bestilte hos hausken. Men av ulike grunner ventet vi til august, men det var ikke de det stod på. Nå begynner de vel snart med ferie avikling og så skulle de på kurs 3-6 august.. Nei da jeg stalker ikke klinikk hausken haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvin Skrevet 27. juni 2015 #626 Del Skrevet 27. juni 2015 Dere må kanskje vente noen dager på førstegangstimen siden det er en klokketime hos lege pluss sykepleiertime, jeg måtte uansett bestille den til en tid det passet pga jobb så jeg vet ikke om det er ventetid på den. Man kan så begynne rett på når det passer med syklusen, hvis det ikke gjenstår noe utredning. Smitteprøvene (hiv, hepatitt osv) må være klare. Noen har begynt samme dag som de har vært der første gang. Fritt sykehusvalg sine nettsider skal ha ventelisteinformasjon på assistert befruktning også. Privat er deilig i en nervepirrende tid hvis man har råd, men det er litt penger å spare på å vente på det offentlige. Supert! Da vet vi litt mer om dette, og kan eventuelt ringe og bestille time hos de I papirene vi fikk tilsendt fra Haugesund sykehus, stod det at de tok kontakt dersom det åpnet seg en time tidligere - sjansen er kanskje liten for det med så lange ventetider vil jeg tro. Så forøvrig at ventetiden som er opplyst på frittsykehusvalg.no er 22 uker i Haugesund, og 24 på Haukeland, så sånn sett ligger vi best an med Haugesund Pinnsvin :-) Vi kunne i utgangspunktet komme til neste uke når vi bestilte hos hausken. Men av ulike grunner ventet vi til august, men det var ikke de det stod på. Nå begynner de vel snart med ferie avikling og så skulle de på kurs 3-6 august.. Nei da jeg stalker ikke klinikk hausken haha. Tusen takk for info, kattavik - det er godt å vite at en kommer så raskt til - det hele føles ikke så overveldende da Mistet litt motet når vi fikk time i Mars, da vi så inderlig har håpet på en baby til neste år <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. juni 2015 #627 Del Skrevet 27. juni 2015 Neferet, hvordan har det gått med deg?:-) Er du ruger nå? Ikke riktig ennå, har time til innsett 11.30 Telefonen fra lab'en i går var veldig hyggelig, åtte av ni egg var befruktet! Er veldig spent på om alle fortsatt er med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattavik Skrevet 27. juni 2015 #628 Del Skrevet 27. juni 2015 Det skjønner jeg pinnsvin! Var derfor vi bestemte oss for å gå privat. Håper veldig at det blir en 2016 baby for oss alle ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. juni 2015 #629 Del Skrevet 27. juni 2015 Nå er jeg ruger for aller første gang! 6 av 8 befruktede egg var av høy kvalitet, så et er satt inn og fem er frosset ned. Nå er det bare å håpe at jeg ikke får brukt for eskimoene med det første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 27. juni 2015 #630 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Det er dag 5 for meg etter innsett, og nå kjenner jeg av og til en stikking under navelen. Noen som vet hva det kan være ? Lurte også på det er større sjangse for at egget fester seg hvis det et av veldig god kvalitet ? Endret 27. juni 2015 av malla1992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 27. juni 2015 #631 Del Skrevet 27. juni 2015 Gratulerer med kjemperesultat, Neferet:-):-) Veldig store sjanser for at en eller flere småttinger har begynt på livet sitt nå:-) Malla92, det er bedre sjanse med perfekte egg, men hvor mye det er snakk om, vet jeg ikke. Det er B-egg som har gjort lykke hos oss, 2 perfekte ble en negativ test og 1 MA. Ingen fasit. Krysser fingrene! Ignorer stikking så godt du kan, det er ikke gyldig informasjon i noen som helst retning;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattavik Skrevet 27. juni 2015 #632 Del Skrevet 27. juni 2015 Neferet: så bra! ! Hvordan går det med deg?Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvin Skrevet 28. juni 2015 #633 Del Skrevet 28. juni 2015 Det skjønner jeg pinnsvin! Var derfor vi bestemte oss for å gå privat. Håper veldig at det blir en 2016 baby for oss alle ❤ Håper jeg også! neferet: Så spennende! Eskimoer ja, haha Ønsker deg all verdens lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. juni 2015 #634 Del Skrevet 29. juni 2015 Gratulerer med kjemperesultat, Neferet:-):-) Veldig store sjanser for at en eller flere småttinger har begynt på livet sitt nå:-) Tusen takk! Jeg håper du har rett! Neferet: så bra! ! Hvordan går det med deg?Krysser fingrene! Tusen takk for kryssede fingre, her har den laaange ventetiden begynt Det går bra med meg, er ganske sliten og trøtt, men det er vel ikke annet å forvente. Både spenningen fra forrige uke og bivirkninger fra Crinone spiller nok inn tror jeg. Tilbake på jobb i dag, lurer på om hodet klarer å samarbeide disse ukene... neferet: Så spennende! Eskimoer ja, haha Ønsker deg all verdens lykke til! Tusen takk! Og det samme til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #635 Del Skrevet 29. juni 2015 Supert! Da vet vi litt mer om dette, og kan eventuelt ringe og bestille time hos de I papirene vi fikk tilsendt fra Haugesund sykehus, stod det at de tok kontakt dersom det åpnet seg en time tidligere - sjansen er kanskje liten for det med så lange ventetider vil jeg tro. Så forøvrig at ventetiden som er opplyst på frittsykehusvalg.no er 22 uker i Haugesund, og 24 på Haukeland, så sånn sett ligger vi best an med Haugesund Tusen takk for info, kattavik - det er godt å vite at en kommer så raskt til - det hele føles ikke så overveldende da Mistet litt motet når vi fikk time i Mars, da vi så inderlig har håpet på en baby til neste år <3 Da ligger jeg og du ganske likt ann med tanke på ventetid. Jeg fikk også time i mars. Men jeg har sendt søknaden sover til Trondheim i håp om at de har kortere ventetid. De skal i følge nettsidene, og telefon, ha 3-4 måneders ventetid, mulig litt lenger med tanke på ferieavvikling inn i mellom også. På et annet forum så jeg nettopp noen som gjengav en mail om at ventetiden på Haugesund på sidene til frittsykehusvalg er feil. De sier der at reel ventetid for for samtale er 35 uker og deretter 18 uker for å komme til selve forsøket så reel ventetid hos Haugesund er altså 53 uker for å komme i gang nå. Men om man velger et annet sykehus er det viktig å legge merke til at de ikke alltid har samme avtaler om ultralydoppfølging hos gynekolog på hjemstedet. I Trondheim betyr dette at man må reise opp i ca en uke om gangen for hvert forsøkt (kortere ved frys, men ikke mye kortere), man for dog sykemelding for hele uken. Men for mange kan jo dette bli vanskelig med tanke på jobbsituasjon for noen kanskje?? i min jobb får jeg full forståelse, og for meg går dette greit. Jeg på min side ble litt nervøs med tanke på at jeg mye sannsynlig kommer i gang allerede før jul, for jeg har jo et håp om at vi skal klare det selv, men med bare evnt fire-fem prøverperioder til før den tid har jeg ikke tro på at det klaffer i ventetiden. Anonymous poster hash: 5f494...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 29. juni 2015 #636 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Hei folkens jeg klarte ikke vente, så jeg testet meg i dag, og både jeg og mannen min kunne se en veldig svak skygge strek, den var så svak at du måtte se nøye på den for å se streken, men vi så den. Jeg skulle hatt mensen rundt 30 kan jeg stole på testen ? Det er jo bare en uke siden innsett. Jeg blir jo nesten helt gal av den ventingen. Endret 29. juni 2015 av malla1992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 30. juni 2015 #637 Del Skrevet 30. juni 2015 Hei folkens jeg klarte ikke vente, så jeg testet meg i dag, og både jeg og mannen min kunne se en veldig svak skygge strek, den var så svak at du måtte se nøye på den for å se streken, men vi så den. Jeg skulle hatt mensen rundt 30 kan jeg stole på testen ? Det er jo bare en uke siden innsett. Jeg blir jo nesten helt gal av den ventingen. Jeg gratulerer jeg strek er strek, men du kan for din egen del ta noen tester til de neste dagene så ser du nok at de blir sterkere Jeg testet positivt 6 dager etter innsett, og er i dag akkurat 9 uker på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 30. juni 2015 #638 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Jeg gratulerer jeg strek er strek, men du kan for din egen del ta noen tester til de neste dagene så ser du nok at de blir sterkere Jeg testet positivt 6 dager etter innsett, og er i dag akkurat 9 uker på vei Håper virkelig det. Tok en test nå, den var negativ, men det var jo ikke morgenurin da. Begynner å miste håpet allerede, selv om det er en hel uke igjen til testdato. Og i dag fikk jeg vondt i magen, får hår det bare var luftsmerter og ikke mensen som kommer. Men når kommer mensen hvis jeg ikke er gravid ? Kommer den til vanlig tid eller to uker etter negativ testdato ? Endret 30. juni 2015 av malla1992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 30. juni 2015 #639 Del Skrevet 30. juni 2015 Håper virkelig det. Tok en test nå, den var negativ, men det var jo ikke morgenurin da. Begynner å miste håpet allerede, selv om det er en hel uke igjen til testdato. Og i dag fikk jeg vondt i magen, får hår det bare var luftsmerter og ikke mensen som kommer. Men når kommer mensen hvis jeg ikke er gravid ? Kommer den til vanlig tid eller to uker etter negativ testdato ? Håper det er gode nyheter på gang til tross for en negativ:-) Mensen kommer til vanlig tid eller noen dager senere, du kan regne egguttak som eggløsningen. Lutinus eller Crinone kan forsinke mensen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 30. juni 2015 #640 Del Skrevet 30. juni 2015 Noen som har erfaring med Bemfola? Er visst det jeg skal ha på neste forsøk siden forrige runde må sies å være totalt fiasko😤 Gratulerer til alle rugere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå