Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så bra 😄😄 jeg er i dårlig form selv,men håper den bedres snart. Er 12+3 i dag og har første time hos jordmor i morgen. Hatt 8 ul/gu hitill,men nå er det tre uker til neste og det gjør meg nervøs Pga en endo cyste som har blitt veldig stor.

Er det første barn?

Det er første barnet her ja! Var på UL i uke 7 (først i uke 6, hvor riksen mente det var tom fostersekk) hos en privat klinikk, og både så og hørte hjerte slå. Men så hsr jeg googlet så mye at jeg er like redd nå som før UL..... Hehe.... Håper jeg blir litt roligere hvis alt ser bra ut på UL i slutten av neste uke..... Slitsomt å være så redd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er første barnet her ja! Var på UL i uke 7 (først i uke 6, hvor riksen mente det var tom fostersekk) hos en privat klinikk, og både så og hørte hjerte slå. Men så hsr jeg googlet så mye at jeg er like redd nå som før UL..... Hehe.... Håper jeg blir litt roligere hvis alt ser bra ut på UL i slutten av neste uke..... Slitsomt å være så redd.....

Skjønner deg godt . Er litt rart for jeg var aldri redd med førstemann, kjøpte jo barnevogn alt i uke 12 da ;) denne gangen tenker jeg helt annerledes, tror det handler om ivf prosessen for min egen del. Pluss at jeg har ikke tid til gå gjennom flere graviditeter Pga øya mine :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt . Er litt rart for jeg var aldri redd med førstemann, kjøpte jo barnevogn alt i uke 12 da ;) denne gangen tenker jeg helt annerledes, tror det handler om ivf prosessen for min egen del. Pluss at jeg har ikke tid til gå gjennom flere graviditeter Pga øya mine :/

Jeg var nervøs hele svangerskapet med sønnen min. Og enda verre månedene etterpå. Nå er han 4, og jeg er bare moderat engstelig :ler:

Ønsker masse, masse lykke til hele gjengen her. Det ER virkelig en følelsesmessig berg og dalbane uten like. Og jeg håper vi kan bli en skikkelig stor klubb med 2016-mammaer, og at alt strevet endelig skal være verdt måneder og år med litt for mange nedturen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det prøverrør på oss også da! Henvisningen til Ullevål ble sendt i går! 16 uker ventet tid sto det!

Er det noen som har fått time før det?

Og da man er på første timen, hvor fort går det før man får satt eggene inn igjen!? :)

Og hvis man trenger flere forsøk, hvor lenge må man vente da?

Det ble vist mange spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 28 stemmer nok ikke. De fleste opplyser om 35 som grense, men det varierer kanskje noe. Google gir deg svaret ;)

Legen sier at 28 er det ideelle, 35 er max..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt 32 og da har man jo en veldig høy vekt. En venninne på ca 1.70 høy måtte veie 90 før hun fikk lov starte ihvertfall. Et svangerskap vil jo være tungt med en altfor høy vekt og man lykkes vel også lettere med ivf ved normal vekt . Lykke til med vektnegangen :) det klarer du sikkert bra med en slik gulrot i andre enda

Takk for støtte... =) Jeg har allerede gått ned 10 kg selv, og er i gang med kostholdsveileder. Når jeg har kommet tilbake fra ferie, skal jeg i gang med PT.

Jeg forstår at regelen om BMI er der for en grunn, men det er skikkelig frustrerende. Jeg har vært klar for barn i 7 år, og nå får jeg beskjed om vekten. Men selvsagt er det jo en ekstra motivasjonsfaktor for å gå ned, jeg har jo hatt lyst til å gå ned lenge. Dessverre har jeg en jobb som krever mye også på kveld og i helger, så jeg har en tendens til å bruke jobben som unnskyldning for å ikke trene. Men nå er jeg i alle fall i gang! Jeg må ned 10 kg til før jeg kan få IVF.

Jeg prøver å lese meg opp, men synes det er litt vanskelig.. Og jeg gruer meg skikkelig til de hormonene. Jeg regner med det er forskjellig fra person til person, men er det slik at man blir så dårlig at man må være sykmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte... =) Jeg har allerede gått ned 10 kg selv, og er i gang med kostholdsveileder. Når jeg har kommet tilbake fra ferie, skal jeg i gang med PT.

Jeg forstår at regelen om BMI er der for en grunn, men det er skikkelig frustrerende. Jeg har vært klar for barn i 7 år, og nå får jeg beskjed om vekten. Men selvsagt er det jo en ekstra motivasjonsfaktor for å gå ned, jeg har jo hatt lyst til å gå ned lenge. Dessverre har jeg en jobb som krever mye også på kveld og i helger, så jeg har en tendens til å bruke jobben som unnskyldning for å ikke trene. Men nå er jeg i alle fall i gang! Jeg må ned 10 kg til før jeg kan få IVF.

Jeg prøver å lese meg opp, men synes det er litt vanskelig.. Og jeg gruer meg skikkelig til de hormonene. Jeg regner med det er forskjellig fra person til person, men er det slik at man blir så dårlig at man må være sykmeldt?

Jeg var ikke sykemeldt.trur det handler litt om hvordan du er,og hvor kjapt du ønsker sykemelding ellers (har ikke hørt om noen som var sykemeldt).jeg ville jobbe vanlig,og hadde mye overtid den perioden. Det har tungt med hormoner som raste i kroppen,og man ikke har kontroll over hvordan man reagerer.men det er for en begrenset periode,så se ikke så mørkt på det.det går seg til,de er så flink så sykehusene😊 jeg er mektig imponert så profesjonell mitt sykehus var.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke sykemeldt.trur det handler litt om hvordan du er,og hvor kjapt du ønsker sykemelding ellers (har ikke hørt om noen som var sykemeldt).jeg ville jobbe vanlig,og hadde mye overtid den perioden. Det har tungt med hormoner som raste i kroppen,og man ikke har kontroll over hvordan man reagerer.men det er for en begrenset periode,så se ikke så mørkt på det.det går seg til,de er så flink så sykehusene jeg er mektig imponert så profesjonell mitt sykehus var.

Ok, da håper jeg det går bra! :) Jeg er lærer på 9. trinn neste skoleår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg skjønner hvordan du tenker, for jeg hadde akkurat de samme bekymringene, og var helt sikker på at med min erfaring med hormoner tidligere kom jeg ikke til å kunne være i stand til å jobbe eller omgås andre :fnise: Etter første runde med hormonstimulering (har hatt uttak i dag) er opplevelsen en helt annen, det har gått mye bedre enn forventet! Så håper det samme gjelder deg når det er din tur! :jepp: Lykke til med vektnedgangen, jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hjemme igjen fra uttak nå, det gikk mye bedre enn forventet/fryktet hva gjelder smerte! :nigo: Lettet og glad nå. De hentet ut ni egg, så da er det spennende å høre hva beskjeden fra laboratoriet er i morgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du tenker, for jeg hadde akkurat de samme bekymringene, og var helt sikker på at med min erfaring med hormoner tidligere kom jeg ikke til å kunne være i stand til å jobbe eller omgås andre :fnise: Etter første runde med hormonstimulering (har hatt uttak i dag) er opplevelsen en helt annen, det har gått mye bedre enn forventet! Så håper det samme gjelder deg når det er din tur! :jepp: Lykke til med vektnedgangen, jeg heier på deg! :duskedame:

Tusen takk!

Man bekymrer seg nok mer enn man behøver. =) Jeg håper jeg får kommet i gang på slutten av året eller rett etter nyttår! Utolmodig! :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra uttak nå, det gikk mye bedre enn forventet/fryktet hva gjelder smerte! :nigo: Lettet og glad nå. De hentet ut ni egg, så da er det spennende å høre hva beskjeden fra laboratoriet er i morgen! :jepp:

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på uttak for noen dager siden og ble veldig lei meg da vi bare fikk ut ett egg, jeg var sikker på at det ikke ble unnfanget. Men joda, det viste seg å være ett veldig bra egg. Så jeg satt tilbake i går. Fikk testdato 7 juni.

Så er utrolig spent og nervøs, jeg går rundt å tror jeg føler noe i magen hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på uttak for noen dager siden og ble veldig lei meg da vi bare fikk ut ett egg, jeg var sikker på at det ikke ble unnfanget. Men joda, det viste seg å være ett veldig bra egg. Så jeg satt tilbake i går. Fikk testdato 7 juni.

Så er utrolig spent og nervøs, jeg går rundt å tror jeg føler noe i magen hele tiden

Så bra!!! Skal se at det virkelig er gullegget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!! Skal se at det virkelig er gullegget

For håpe det :) har en skikkelig god følelse hvertfall, så får bare håpe følelsen stemmer.

Hvor tidlig kan jeg få graviditets symptomer ?

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For håpe det :) har en skikkelig god følelse hvertfall, så får bare håpe følelsen stemmer.

Hvor tidlig kan jeg få graviditets symptomer ?

Gratulerer med innsett! Embryologen vår sa at noen blir gravide med bare ett egg ut.

Du kan få graviditetssymptomer ganske snart pga Lutinus eller Crinone. Disse symptomene er ikke pålitelige når en tar hormoner. Jeg fikk mistanke ca 1 uke før testdato pga murringer i livmor. Jeg hadde hatt både positivt og negativt forsøk før, så jeg visste hvordan det hadde Vært for meg tidligere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle!

Jeg har sneket rundt på forumet her en stund nå, så fant ut det var på tide å si hei :)
Kjekt å kunne følge med på andre i samme situasjon, og gråte og juble med dere.

Jeg kan kanskje si litt om vår situasjon :)

Jeg er 30, og min mann er 28 år. Vi har ingen barn fra før.

Jeg har lenge visst at jeg har hatt PCOS, og jeg var i et 9 år langt samboerskap uten å bruke prevensjon mer enn i sporadiske perioder - i løpet av disse årene ble jeg gravid én gang, og dette var dessverre en graviditet utenfor livmoren, hvor de måtte fjerne en eggleder. 

Min mann og jeg har nå vært et par i 4 år, og vi har prøvd å bli gravide i 2 av disse. Vi giftet oss i fjor (<3) og ble i høst henvist til gynekolog for utredning ifbm min PCOS og evt videre behandling for å bli gravide. I tillegg har min mann hatt testikkelkreft, så vi er litt halvveis begge to :-D

Nå har jeg tatt fire kurer med Pergotime, og vi har ikke hatt hellet med oss så langt. Vi ble nylig henvist til IVF i Haugesund, og i går fikk jeg litt hakeslepp når det kom melding fra Helse Fonna om at vi har blitt tildelt time: 01.03.2016 :P

Er det andre her som hører til Helse Fonna og som har opplevd lignende ventetider?
Det blir med andre ord mest sannsynlig ikke 2016-baby på oss heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Pinnsvin:-) Husk at det er fritt sykehusvalg, og ventetidene varierer mye! Jeg var 36, så vi kjøpte privat behandling hos Hausken i Haugesund. Private har ikke ventetid, men prisen er noe stivere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Pinnsvin:-) Husk at det er fritt sykehusvalg, og ventetidene varierer mye! Jeg var 36, så vi kjøpte privat behandling hos Hausken i Haugesund. Private har ikke ventetid, men prisen er noe stivere;-)

Tusen takk, Biloba :)

Det har jeg ikke tenkt over - må få sjekket opp i muligheten for å velge et annet behandlingssted - takk for tips! 

Vi har også pratet om å få oss en time hos Hausken i Haugesund dersom ventetiden blir for lang. Og slik det ser ut nå, blir den veeldig lang :(

Fikk dere komme til med en gang når dere bestilte hos Hausken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...