Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Det høres bra ut VirreVapp, håper fredagen gir gode nyheter! :jepp: På sykehuset i går fikk jeg beskjed om at det "ønskelige" antallet egg ut er mellom 5 og 15, så det høres ut som du har plassert deg godt innenfor der! :)

Jeg har satt første sprøyte med Menopur. Det var ihvertfall mange nok engangssprøyter med i pakka :daane: Kommer til å ha et lager etterhvert hvis det blir flere pakker :ler: Hvordan gjør dere andre det med brukte kanyler? Sparer dere opp og leverer på apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg samlet i en brusflaske, skrudde igjen korken da den var full, og leverte den til klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg samlet i en brusflaske, skrudde igjen korken da den var full, og leverte den til klinikken :)

Smart, takk skal du ha for tips! :) Jeg tenkte meg fram til melkekartong, men det er vel en viss fare for at den kan finne på å begynne å lukte surt etterhvert, selv om den vaskes grundig før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt over meg selv. Har testa. På rd8! Negativ. Vet jo at det er for tidlig. Testa jo negativt samme dag da jeg ble gravid med mini. Likevel kjente jeg at jeg ga heeelt opp nå.

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se på det fra en positiv side, QBee: Hvis du tester positivt om noen dager nå er du i alle fall helt sikker på at ovitrellen er ute av kroppen, og at det er en "ekte" positiv test! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se på det fra en positiv side, QBee: Hvis du tester positivt om noen dager nå er du i alle fall helt sikker på at ovitrellen er ute av kroppen, og at det er en "ekte" positiv test! :)

Er fryseforsøk så ikke noen ovitrelle her i gården. Innstilt på at det ikke gikk nå, men kan jo bare takke meg selv når jeg er så dum og tester for tidlig. Merkelig nok så føler jeg meg roligere nå, enn før jeg testet. Så nå skal jeg holde meg til tirsdag. Om ikke jeg blør før det, rosa lutinus rester i dag. Og vondt i korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg den eneste som blir totalt skrullete her eller? 🙈

Dag 9. Svinger mellom å være sikker på at det ikke gikk, for leser om sååå mange som får positiv test fra rugedag 8/9dpo. Og å tenke at det er altfor tidlig og det er ingenting som tyder på at det IKKE har gått.

Har pleid å blø fra dag 9. Husker ikke helt sist vi hadde negativt frys, men vet at mensen kom før jeg sluttet på medisinene iallfall. Ingenting som tyder på mens i dag, bare "gode" murringer.

Har iallfall fått testa i fra meg nå, tør ikke ta flere før tirsdag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det er alltid noe nytt og ukjent å bekymre seg for i dette gamet... :sjenert: Jeg begynte på Menopur onsdag kveld, og senere samme kveld begynte jeg å spotte. Og det har ikke gitt seg. Ingen mengder å snakke om, bare på papiret, men likevel? Var det samme som skjedde hos deg VirreVapp, bare litt lengre inn i stikkinga? Jeg trodde ikke det var i denne fasen jeg skulle bekymre meg for blødninger :erter:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noe nytt og ukjent å bekymre seg for i dette gamet... :sjenert: Jeg begynte på Menopur onsdag kveld, og senere samme kveld begynte jeg å spotte. Og det har ikke gitt seg. Ingen mengder å snakke om, bare på papiret, men likevel? Var det samme som skjedde hos deg VirreVapp, bare litt lengre inn i stikkinga? Jeg trodde ikke det var i denne fasen jeg skulle bekymre meg for blødninger :erter:

Merkelige greier! Hva sier legene om dette da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg QBee!! :duskedame:

Takk for det!

Rd 10, ingen antydning til blod. Progynova har aldri holdt mensen unna hos meg, ikke en gang da jeg var gravid 😂 så håp i hengende snøre her. Murrer litt, ellers er jeg ganske symptomfri. Litt ømme pupper. Men da kjenner jeg etter, antakeligvis er de sånn til vanlig også 😂 hvem andre er det som ruger her nå? Og hva sier magefølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rugedag 3 bare jeg, satt inn på onsdag - helt kaputt i kroppen etter egguttak ennå - så oppblåst at jeg faktisk ser gravid ut og puppene grøsser jeg bare jeg tenker på *øøøøøøøøøøømt*

Fikk beskjed på Ullevål om å ikke teste før en uke etter jeg er ferdig med Lutinus, skal gå på det i to uker...lurer på om jeg klarer det hvis jeg ikke får mensen altså :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg var det vel på dag 3. Men det stoppet ganske fort opp, og da var det visst ikke noe å bry seg om. Hvordan går det med deg???

Var på ny ul på fredag. Noen av eggposene var fortsatt ganske små, så legen håpet de ville vokse litt før uttak. Men kunne være fine egg i små poser, så det virket ikke som om det var noe stress... noen andre som har hatt små eggposer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rugedag 3 bare jeg, satt inn på onsdag - helt kaputt i kroppen etter egguttak ennå - så oppblåst at jeg faktisk ser gravid ut og puppene grøsser jeg bare jeg tenker på *øøøøøøøøøøømt*

Fikk beskjed på Ullevål om å ikke teste før en uke etter jeg er ferdig med Lutinus, skal gå på det i to uker...lurer på om jeg klarer det hvis jeg ikke får mensen altså :-S

Det er ikke noen vits å vente. Du skal få pålitelig test 14 dager etter egguttak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hos meg var det vel på dag 3. Men det stoppet ganske fort opp, og da var det visst ikke noe å bry seg om. Hvordan går det med deg???

Var på ny ul på fredag. Noen av eggposene var fortsatt ganske små, så legen håpet de ville vokse litt før uttak. Men kunne være fine egg i små poser, så det virket ikke som om det var noe stress... noen andre som har hatt små eggposer?

Jeg fortsetter å spotte, men det er jo veldig små mengder (trenger ikke truseinnlegg engang, det er bare på papiret når jeg er på do). Så jeg håper at sykepleieren som ikke var bekymret har rett, og fortsetter med medisinene mine som jeg skal. Merker litt mer av Menopuren nå, jobber litt nede i det aktuelle området innimellom, men ikke så mye at det er plagsomt. Og så er jeg nok litt rar, for jeg har mer hetetokter nå som jeg har gått ned til en spray Synarela morgen og kveld, enn jeg hadde da jeg hadde en i hvert nesebor morgen og kveld. Men jeg ser at Menopur også kan gi litt hetetokter, så det er mulig at kombinasjonen gjør at det er ekstra merkbart nå. Jeg blir fort utilpass og gretten når jeg er varm, så det er vel største utfordringen akkurat nå. Er spent på hva som blir resultatet av kontrollen på onsdag! :bond:

Lykke til fram mot uttak VirreVapp, krysser fingerene for mange fine egg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Merkelige greier! Hva sier legene om dette da?

Jeg mistet sitatet ditt QBee, men som nevnt i forrige innlegg snakket jeg med sykepleier på Riksen på fredag, og hun var ikke bekymret. Jeg fikk bare beskjed om å fortsette på nesespray og sprøyter, og så se på kontrollen på onsdag. Så har ikke snakket med lege, men håper sykepleierens vurdering er den rette. I og med det er såpass små mengder håper jeg det ikke har noen stor betydning for forsøket. Har sett at flere har spottet på Menopur, så kanskje det bare er sånn jeg reagerer på den? :vetikke:

Hvordan går det med deg, har mensen fortsatt holdt seg unna? Krysser fingrene!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det vil de ha folliklene over 17(mm??) før uttak. Hadde mange som var "små" på siste ul på torsdag, men det var noen som var stor nok til at jeg får uttak i morgen. På de andre forsøkene hadde jeg noen follikler som var små, om det var egg i de eller ikke ved uttak er uvist, er alltid noen follikler (hos meg) som har vært tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag er skikkelig blåmandag, første dag tilbake på jobb etter uttak -  en uke til det er 14 dager siden uttak, men allerede nå fikk jeg veldig følelsen av at mensen kommer... Ca en ukes tid før får jeg alltid småvondt i beina og en kjent følelse i magen, og det kom i dag... :-( Vet det er for tidlig å vite noe, men slo til med full kraft nå at det ikke går veien... Er bare første ivf-forsøk, men har prøvd så veldig lenge nå, er så utrolig lei av skuffelser og tanken om at jeg aldri kommer til å oppleve å få mitt eget barn tynger veldig.

Hvor fort har dere andre fått god/dårlig følelse? Har magefølelsen stemt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag er skikkelig blåmandag, første dag tilbake på jobb etter uttak - en uke til det er 14 dager siden uttak, men allerede nå fikk jeg veldig følelsen av at mensen kommer... Ca en ukes tid før får jeg alltid småvondt i beina og en kjent følelse i magen, og det kom i dag... :-( Vet det er for tidlig å vite noe, men slo til med full kraft nå at det ikke går veien... Er bare første ivf-forsøk, men har prøvd så veldig lenge nå, er så utrolig lei av skuffelser og tanken om at jeg aldri kommer til å oppleve å få mitt eget barn tynger veldig.

Hvor fort har dere andre fått god/dårlig følelse? Har magefølelsen stemt..?

Magefølelsen min har aldri stemt ;)

Ikke gi opp, mensfølelse er et typisk graviditetssymptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...