Gå til innhold

Hjelp! Vond senebetennelse!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en senebetennelse som går fra øverst i skulder/nedre del av nakken og helt opp til bak øret. Ligger langs hele nakken og rett ned i skulderen, kun på høyre side. Hatt det ca en uke. Blir bare værre. Har prøvd massasje, son gel, varmeomslag, icegel og tigerbalsam uten særlig effekt på smertene. Noen som har noen andre råd? Mest effekt har vært varme omslag, men hjelper bare en kort stund.

Jobber ikke spes mye på data, trener lite. Vet ikke hva dette kommer av.

Håper noen har noen tips!

Anonymous poster hash: eb2c4...796

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auauau, det er så vondt!

Jeg brukte kinesiologtape(?) på skulderen min da jeg slet med bursitt. Gull verdt! Sök opp på youtube, så der du hvordan du skal feste det, best om du får hjelp også :) Kan kjöpes på sportsbutikker

Anonymous poster hash: 6d957...fdc
Skrevet

Akutt betennelse behandles normalt med hvile fra irriterende øvelser og NSAIDs eller kortison. Gå til legen.

Skrevet

Gå til lege og få hjelp.

Fysioterapi med laserbehandling pleier hå god effekt sammen med NSAIDs på resept.

Anonymous poster hash: d32d1...fe7

Skrevet

Hva er nsaids? Har kortinsonsalve liggende, ikke prøvd den enda. Verdt et forsøk? Føler ikke for å gå til lege med dette helt enda...

Takk for tips om kinesologtape, skal undersøke dette. Aldri hørt om!

-TS

Skrevet

Hva er nsaids? Har kortinsonsalve liggende, ikke prøvd den enda. Verdt et forsøk? Føler ikke for å gå til lege med dette helt enda...

Takk for tips om kinesologtape, skal undersøke dette. Aldri hørt om!

-TS

Kortisonsalve er noe helt annet. Kortisonmå injiseres på, eller rett ved, betennelsen for å ha en effekt. Det har dog mange bivirkninger så det er ikke førstevalget. Salve har ingen effekt på betennelsen inne i skulderen. NSAIDs er "Non-steroidal Anti-Inflammatory Drugs". Egentlig betyr det betennelsesdempende medisiner som ikke er steroider, som kortison. Eksempler på dette er Ibux, Naproxen, Aspirin, etc. Paracet er ikke NSAID.

Kinesiotape er egentlig bare en tape som gir deg litt strekk i huden uten å støtte eller løfte. En slags elastisk sportstape. Den gir egentlig kun en taktil tilbakemelding slik at det er lettere å være obs på hvordan du holder leddet. Tapen gir ingen støtte.

Skrevet

Merk at de NSAIDs som er å få kjøpt uten resept på apoteket er for svake i styrke. Å doble anbefalt dose har ikke samme effekt som å få styrken legen mener er rintig i forhold til symptomer.

Skrevet

Merk at de NSAIDs som er å få kjøpt uten resept på apoteket er for svake i styrke. Å doble anbefalt dose har ikke samme effekt som å få styrken legen mener er rintig i forhold til symptomer.

Om jeg forstår deg riktig så mener du at om du tar 3x200mg reseptfrie ibux f.eks. så har det en dårligere effekt enn om du tar 1x600mg reseptpliktig ibux? Det er jeg ikke enig i.

Eller mener du at det er lurt å gå til legen for å få tilpasset dosen til sitt eget behov? Det, derimot, er jeg veldig enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...