Gå til innhold

Viktig info angående Pegida!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til alle dere som nå fordømmer Pegida pga noen mildt sagt "uheldige" uttalelser. Grunnen til at det ble startet (i Tyskland) var i stor grad for å støtte Kurdere som ble angrepet av ekstreme islamister (Salafister) da de demonstrerte i Tyskland. Kurdere demonstrerer fordi de står alene i kampen mot IS (med unntak av luftstyrker). Pegida er altså i stor grad en støtte til kurdere, samt å protestere mot islamiseringen av vesten. Tyskland er det landet i Europa som tar imot desidert flest asylsøkere og innvandrere. Brorparten av medlemmene er helt vanlige (mange høyt utdannede) borgere. Selvsagt tiltrekkes høyreekstreme av dette, men de prøver å "kvitte seg" med disse elementene så godt de kan. I Tyskland deltar både polakker, kurdere etc i marsjere. (For deresom måtte lure, nei jeg er ikke medlem i Pegida, min eneste motivasjon er å opplyse).

Anonymous poster hash: b5b49...f9f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i all verden har du dette fra?

Anonymous poster hash: 58ec6...dc7
  • Liker 2
Skrevet

Min kurdiske venninne holder seg langt unna..

Anonymous poster hash: 56651...f24
Skrevet

Dette er så riv ruskende galt som det kan få blitt! Jeg forlanger, ja, forlanger at TS oppgir kilder til disse påstandene.

Det er åpenbart en hel del Pegida-tilhengere her som ikke har den fjerneste anelse om hva de driver med. Det postes falske plakater, rykter og feilinformasjon så det står etter.

Og angående PKK, så er Pegida MOT dem:

http://www.focus.de/politik/deutschland/woechentliche-demonstrationen-pegida-ist-gegen-hassprediger-egal-welcher-religion-zugehoerig_id_4359088.html

"Pegida ist gegen Waffenlieferungen an verfassungsfeindliche, verbotene Organisationen wie z. B. PKK" som oversatt betyr: Pegida e imot våpenleveranser til forfatningsfiendtlige, forbudte organsisasjoner som for eksempel PKK.

• Liker 2
Skrevet

Til alle dere som nå fordømmer Pegida pga noen mildt sagt "uheldige" uttalelser. Grunnen til at det ble startet (i Tyskland) var i stor grad for å støtte Kurdere som ble angrepet av ekstreme islamister (Salafister) da de demonstrerte i Tyskland. Kurdere demonstrerer fordi de står alene i kampen mot IS (med unntak av luftstyrker). Pegida er altså i stor grad en støtte til kurdere, samt å protestere mot islamiseringen av vesten. Tyskland er det landet i Europa som tar imot desidert flest asylsøkere og innvandrere. Brorparten av medlemmene er helt vanlige (mange høyt utdannede) borgere. Selvsagt tiltrekkes høyreekstreme av dette, men de prøver å "kvitte seg" med disse elementene så godt de kan. I Tyskland deltar både polakker, kurdere etc i marsjere. (For deresom måtte lure, nei jeg er ikke medlem i Pegida, min eneste motivasjon er å opplyse).

I følge Berlin-korrespondenten Stein Inge Jørgensen (Morgenbladet), med Tyskland som ekspertise, og med føttene solid plantet på venstresiden i politikken, så er Pegida høyre-ekstrem - hverken mer eller mindre.

Det hørte jeg han sa på Dagsnytt 18 i dag (men, til glede for slask så kan jeg ikke finne klippet, eller mer bestemt det kan være redigert vekk på den podcasten som ligger på NRK)

Eller, det kan ha vært noe jeg drømte da jeg kjørte hjem fra jobben!

• Liker 1
Skrevet

http://www.euronews.com/2015/01/05/pegida-darkens-immigration-climate-in-germany/ Les linken her. Her forklarer lederen motivasjonen for å starte Pegida. Mye av grunnen var å støtte kurderne som ble angrepet da de demonstrerte.

Du har jo ikke skjønt noen ting:

Lutz says he started the movement because he was disgusted by Kurds in Germany demonstrating against the war in Syria and clashing with Salafist opponents. Pegida accuses the German government of fostering immigration policies that are not conservative enough.

Vet du hva "disgusted" betyr, og hva "disgusted by Kurds" betyr? Pegida er imot PKK, det står i punkt 15 i programmet deres.

At dere løgnhalser her inne ikke skammer dere.

• Liker 2
Skrevet

Vet du hva "disgusted" betyr, og hva "disgusted by Kurds" betyr? Pegida er imot PKK, det står i punkt 15 i programmet deres.

Det er DU som ikke skjønner noe. Les litt mer om Lutz, grunnleggeren og motivene hans, så forstår du. Er ikke kjernefysisk det her.

• Liker 1
Skrevet

Kurderne er mer enn PKK ditt brødhue

• Liker 1
Skrevet

At the beginning of December 2014, Pegida published an undated and anonymous one-page manifesto of 19 bulleted position statements.[7] The first point affirms the right of asylum for war refugees and politically persecuted people. The second point advocates to include a duty to integrate into the German Basic Law. Point 3 advocates for decentralized housing of refugees, point 4 suggests creation of a central refugee agency for a fair allocation of immigrants among countries of the European Union. Point 5 demands a decrease in the number of asylum seekers per social worker from currently 200:1. Point 6 suggests to model German immigration policies after those of the Netherlands and Switzerland and demands an increased budget for the Federal Office for Migration and Refugees to speed up processing of applications. Point 7 demands an increase in funding for the police, point 8 for implementation of all asylum laws including expulsion. Point 9 mentions zero tolerance towards criminal refugees and immigrants. Point 10 states that Pegida oppose a misogynic and violent political ideology, but does not oppose assimilated and politically moderate Muslims.[8] Point 11 supports immigration as in Switzerland, Canada, Australia and South Africa. Point 12 states that Pegida support sexual self-determination (opposing "early sexualization of children"[9]). Point 13 argues for the protection of Germany's Judeo-Christian culture. Point 14 supports the introduction of referenda as in Switzerland. Point 15 opposes weapon export to radical and non-permitted groups, such as the PKK. Point 16 opposes parallel societies/parallel jurisdictions, for example Sharia courts, Sharia police and peace judges. In point 17 Pegida oppose gender mainstreaming, and political correctness. In point 18 Pegida oppose any radicalism whether religious or politically motivated. In point 19 Pegida oppose hate speech, regardless of religion.[10]

Anonymous poster hash: a1320...2fc
Skrevet

Kurderne er mer enn PKK ditt brødhue

Det er DU som ikke skjønner noe. Les litt mer om Lutz, grunnleggeren og motivene hans, så forstår du. Er ikke kjernefysisk det her.

Ja, kurdere er mer enn PKK, og PKK har gjort temmelig mye for å bekjempe IS. Kurdere og antifascister har demonstrert for å få støtte til våpen for å bekjempe....tada!...IS, og det er Bachmann imot.

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/pegida-dafuer-steht-das-rechtspopulistische-buen

dnis-a-1007369.html

http://www.stern.de/politik/deutschland/pegida-im-faktencheck-warum-die-angst-vor-islamisierung-unbegruendet-ist-2160567.html

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...