Gå til innhold

Bruker dere tørkeballer/tennisballer i tørketrommel?

79kreps

Anbefalte innlegg

Ser de selger slike tørkeballer til tørketrommel. Noen som bruker slike, og hvorfor?

Vil det ikke gi ekstra slitasje på klærne med disse harde plastballene med tagger på?

Bruker dere eventuelt tennisballer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare på klær tekstiler som krever det. Som dunplagg, dyner/puter.

Ellers bruker jeg tørketrommelen bare på håndklær og sengetøy og ser ikke helt hvorfor jeg skulle bruke tennisballer da.

Anonymous poster hash: 7ce25...932
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tørkeballene har jeg ingen erfaring med, men jeg trodde meningen var at klærne skulle bli mindre nuppete?

Tennisballer bruker jeg bare når jeg vasker puter og dyner. Da er tennisballer et must.

Anonymous poster hash: c9dad...296
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tørkeballene har jeg ingen erfaring med, men jeg trodde meningen var at klærne skulle bli mindre nuppete?

Tennisballer bruker jeg bare når jeg vasker puter og dyner. Da er tennisballer et must.

Anonymous poster hash: c9dad...296

De skal også tørke raskere og bli mykere slik at tøymykner er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd slike tørkeballer beregnet på tørketrommel, men tennisball har jeg prøvd.

Og den ene dunjakken min kom sammen med en liten svart veske med en tennisball oppi,

som var ment til å bruke i tørketrommel når jakken skulle tørkes.

Jeg bruker bare tennisball hvis jeg har vasket duner/puter, og dunjakker, ellers ser jeg ikke

helt hensikten med det, har ikke behov for det. Men jeg tørker det meste av klær/håndklær/sengeklær

osv i tørketrommel, men da uten tennisball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eller flere? Hva er hensikten? Jeg ser for meg at de spretter og knuser alt inni maskina. Har ikke hatt tørketrommel før, men skal få nå snart, så er vel greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å fluffe opp ting som dunjakker osv. Om de tørketromles uten en ball i maskina blir de veldig flate.

Anonymous poster hash: 3dc0c...76d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for at dunet skal spre seg i dyner, jakker, puter osv. Om ikke samler det seg i klumper.

Det sies også at vanlige klær blir mykere og tørker raskere.

Endret av 79kreps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...