Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Lille her på 2 måneder sliter litt med magen for tiden og har fått tips om å prøve litt minifom. Det er mye promping og hun våkner gjerne med et hyl så det er tydelig at det er knip. Jeg er skeptisk til å gi noe, men hvis det er trygt og kan hjelpe henne til å få det bedre så vil jeg jo prøve.

Hvordan gir man dette? Og hvor ofte? Må man gi før hver amming? Hva med måltider om nettene?

Setter stor pris på alle erfaringer og tips 😊

Anonymous poster hash: 6839b...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dråper på en plastskje før hver eneste amming. Er litt ekstra styr men verd det, det hjalp iallefall sønnen vår :)

Anonymous poster hash: 2f34a...8ef

Skrevet

Minifom ble redningen for oss og vårt lille barn. Husker ikke hvordan det brukes, vil bare anbefale det på det varmeste. Betydelig mindre magesmerter på den lille.

Anonymous poster hash: 94c3f...e18

Skrevet

Vi ga minifom på plastskje før hver amming (ti dråper)

De dagene han spiste veldig ofte (oftere enn tre timer) ga jeg han minifom annehver amming ☺️ Etter en uke med minifom begynte vi og gi skjeldnere (kun en gang før amming på kvelden, det var da luftplagene hans var værst).

Etter ti dager fikk han ikke mer.. Funker utrolig bra her hvertfall! Men husk at det er et legemiddel, og bør ikke gis over lange perioder ☺️

Anonymous poster hash: 2fd20...ad1

Skrevet

Vi ga ti dråper minifom før hver amming. Om hun ammet mye, ga vi ca. annenhver amming.

Vi startet med minifom når hun var rundt 6 uker, og brukte dette frem til hun var 3.5 mnd ca. Prøvde oss uten ett par dager, men måtte raskt begynne på igjen da det ble mye gassansamling i tarmene. Ifølge lege/helsesøster kan dette fint brukes over lengre tid. Håper det hjelper! :)

Gjest Keikolina
Skrevet

Bor di så du får dratt til Sverige ville jeg ha kjøpt magdroppar. Skal bare gis en gang om dagen.

Skrevet

Prøvde, og fikk absolutt null effekt.

Anonymous poster hash: 1b26d...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...