Gå til innhold

barnebursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

I fjor var vi rundt 17 barn totalt. Da leide jeg lokale (barnehagen) Lager gjerne litt ekstra fine kaker og går mye på pynt der. Serverer pølser, brus og kaker. I fjor ville guttungen ha batman bursdag, så da fikk jeg alt til å gå i det temaet. Limte logoen på flasker, kjøpte papirgodteposer og limte logoen på der også. Ble veldig mye dekorasjoner. Lagde også masker til alle barna og alle barna fikk hver en liten flaske med såpebobler.

Da forstår jeg at det blir dyrt :) jeg slapp unna med en ostekake, en gulrotkake og muffins, og pynt bestod av kjønnsnøytrale tallerker, kopper, duk og godtepose, + ballonger. Men som sagt, 3-4 åringer 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

17 barn?

Hvor kom de fra?! Hvorfor så mange?

Barna har ca 3 ålreite/gode venner hver samt flere bekjente/mer perifere. 17 høres for mange ut.

Vi inviterer maks 10-12 "venner" og vi gjør det enkelt.

Anonymous poster hash: 0fba8...b69

Her er det også så mange, det er jo så mange jenter i klassa. Og regelen er å invitere alle jentene eller alle guttene, evt hele klassa. I tillegg tar vi da med den ene nabojenta som ikke går i klassa, men leker med jenta mi ofte.

Skrevet (endret)

Hvordan får du det til å bli så billig? Jeg bruker jo ofte 500 bare på pølser og godteri?

Men 5000 har jeg aldri vært i nærheten av, pleier å ende på en liten 1000-lapp med innbydelser etc.

Lager invitasjonene selv, serverer kun enkle sjokolademuffins (erfaring tilsier at ungene spiser lite kaker uansett) og kyllingpølser. Kyllingpølser er mye billigere enn vanlige pølser, men vi måtte uansett gjort det på grunn av barn i bhg. som ikke spiser svin. Har lite pynt og dill (annet enn ballonger), ingen har etterspurt det heller. Vi er som regel ca 18 barn.

Endret av Tante-Sofie
Skrevet

Lager invitasjonene selv, serverer kun enkle sjokolademuffins (erfaring tilsier at ungene spiser lite kaker uansett) og kyllingpølser. Kyllingpølser er mye billigere enn vanlige pølser, men vi måtte uansett gjort det på grunn av barn i bhg. som ikke spiser svin. Har lite pynt og dill (annet enn ballonger), ingen har etterspurt det heller. Vi er som regel ca 18 barn.

Takk for svar! Ja, kyllingpølser har vi oppdaget etterhvert også, men ekstra ketchup, brus og både lomper og brød blir jo noen kroner. Jeg er fæl til å kjøpe for mye også da, er så redd for å gå tom. Samme antall barn som her, så jeg burde jo klart å gjøre det billiere. Pappatallerkner og kopper med tema ønsker ungen seg, kanskje der pengene flyr.

Skrevet

Aner ikke hva vi bruker, men det er ikke mer enn at det ikke merkes på budsjettet. Invitasjoner lager vi selv, bare skriver ut på skriveren. En kake og muffins. Litt godteri. Hvis vi har puttet noe annet enn godteri i posene er det vel noe dilldall fra Nille, viskelær og blyanter kjøpt i pakker med ti/tyve i hver for eksempel. Servietter. Juicebokser. Pizza, det koster litt hvis vi ikke kjøper den selv. Låner røykmaskin, blacklight og diskolys hos svoger-gratis. Noen ballonger? Et par hundre kroner kanskje? Man kjøper da ikke pølser og lomper for 4000 kroner!? Vi har vimpler og bordpynt liggende som vi alltid bruker, kakepynt også, trenger da ikke å kjøpe nytt til hver bursdag. Sist hadde vi take-away pizza, det er jo dyrt, men ikke i nærheten av fem tusen.

Skrevet

Det hadde vært helt uaktuelt å bruke 5000 på en barnebursdag, det er jo en svimlende sum. Jeg tviler på at vi noen gang har kommet over en tusenlapp, selv med engangsservise/godteposer/kopper/servietter/ballonger med ønsket tema. Det dyreste er nok innholdet i godteposene. Invitasjonene skriver vi ut selv. Hjemmelaget kake, gelé, hjemmelaget pizza, pizzasnurrer eller pølser, brus og saft.

Skrevet (endret)

Har 3 barn i alderen 4-9 år. Hjemmebursdag for halv skoleklasse (14-15 unger) med pølser og kake + godteposer (putter gjerne en liten leke, blyant+viskelær eller annet i godteposen og har bare litt godteri) med papptallerkner, ballonger m.m. tenker jeg kommer på ca 700 kr. Litt dyrere om vi bestiller pizza. Baker kake selv, som regel en sjokoladekake, brownies eller muffins. Det koster ikke stort. (pynter med smørkrem i ønsket motiv) Vi har som regel temabursdag vi også, men jeg skjønner ikke hvordan det kan koste så mye. Da bruker du mye penger på pynt og greier. Vi har et par ganger hatt pinjata til ca 300 kr, alt sånt drar selvfølgelig prisen opp.

Her kan vi låne lokaler gratis på skolen eller barnehagen til bursdager.

Har hatt bowlingbursdag for eldstemann et par ganger, det koster 135 kr pr pers + kake (1 time bowling, pizza og brus + 1 slush). Jeg syns det er dyrt. dvs rett over 2000 kr. Men veldig lettvindt i en travel hverdag i og med at man slipper å planlegge aktiviteter for ungene. Bursdag på lekeland koster omtrent det samme.

Endret av Engel
  • Liker 1
Skrevet

5000??? wow... vi har som oftest rundt 15 stk i barnebursdag til barna våre, og vi kommer aldri opp i det beløpet!!! 2000 kanskje, hvis jeg tar i...

Vi serverer pizza, taco eller pølser og kake, gelè, godterier og chips. Noenganger ser ungene en film, andre ganger arrangerer vi leker for alle barna. Enkel hvit papirduk og papirtalerker i et ønsket motiv i tillegg til ballonger. Vi har alltid for mye mat, de spiser som regel mye mindre enn vi tror :fnise:

Anonymous poster hash: 55993...788
Skrevet

Tipser i samme slengen om nettsiden Piraterogprinsesser.no. Her kjøper vi ofte papptallerkner, kopper og servietter til bursdagene når vi har temabursdager.

Skrevet

Jeg tipper vi var oppe i 2000kr for bursdagen i år.

Da leide vi lokale med instruktør, og fikk ungene ferdig underholdt i 1 time.

Ifjor ble det nok omtrent det samme, men da var alt inkludert, på lekeland.

Ca 10-15 unger hver gang.

5000kr, på bursdag "hjemme" (Der dere ordner alt selv.) Det hørtes veldig mye ut.

Anonymous poster hash: 01dc8...c20
Skrevet

Jeg kjøper helt vanlige pappfat og plastkrus på Nille. Får mange fat for lite penger, har et klistremerke og skriver navn på plastkruset. Kjøper serviettet i "temaet" , og legger de på fatene.

Ellers har vi ballonger som pynt og til leker.

Kjøper brus på tilbud eller der det er billigst, bruker vanlige frysepose/brødposer som knyttes med gavebånd til godteposene, og overdriver ikke med godteri i dem, for jeg føler de godteposene barna mine har med hjem fra andre bursdager aldri blir spist opp.

Har oppi noen klistremerker hvis det er til overs, og noen ballonger.

Går som regel i pølse i brød her, og jeg fryser ned det jeg ikke får brukt (kjøper alltid for mye). Det er kjekt å ha når de skal på tur senere.

Bruker under 1000kr på 10-12 stk.

Jeg tror det viktigste i en bursdag er at de voksne klarer å organisere gode leker, og ikke at kaka er en piratkopi av skuta til Kaptein Sabeltann 😉

• 1 år senere...
Skrevet

5000?! Herregud, det var sykt mye. Når jeg var liten var det vanlig å kanskje bruke maks 400 kr for hele bursdagen og jeg følte ikke at vi manglet noe i de bursdagene.
Her bruker vi 300 kr og barna får en minnerik og fin bursdag. 

tips til billig barnebursdag kan du finne her: http://casakaos.blogg.no/1429780955_barnebursdag_p_budsje.html

Anonymkode: 4ace8...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...