jordbær87 Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hvor mye bruker dere på barnebursdagene til barnet deres? Og hvor gammelt er barnet? Jeg har en sønn på 6 1/2 år. Kommer sjeldent under 5000 inkludert pynt og mat. Alltid hatt hjemmebursdager eller lånt barnehagen han gikk i da.
Chiquita Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Max 1000-1500 pr barnebursdag. Pizza, brus, popcorn, gele, sjokoladekake, muffins og saltstenger.
Miss moneypenny Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Hvordan blir det så dyrt? Er det inkludert gave? Hvor mange unger? Hva serveres? Tror jeg brukte ca 1000-1500 kr ifjor, da var det 14 barn med foreldre og vi grilla pølser ute og hadde skattejakt. Men så er ungene bare 3-4 år da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Nå arrangerer ikke jeg barnebursdager selv, men sitter i kassa på butikk. Er overraska over alle pengene foreldre bruker på engangsservise og matchende pynt. De som gjør det, gjør det nok for egen del og skrytebilder og ikke for barna... Anonymous poster hash: 70d96...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Har en datter på 7 år. Bruker vel ca.1500 kroner på barnebursdagen hennes. Vi feirer hjemme. Anonymous poster hash: a99d8...69c
sweety pie Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Hvor mye bruker dere på barnebursdagene til barnet deres? Og hvor gammelt er barnet? Jeg har en sønn på 6 1/2 år. Kommer sjeldent under 5000 inkludert pynt og mat. Alltid hatt hjemmebursdager eller lånt barnehagen han gikk i da. 5000 😳 1
sweety pie Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Nå arrangerer ikke jeg barnebursdager selv, men sitter i kassa på butikk. Er overraska over alle pengene foreldre bruker på engangsservise og matchende pynt. De som gjør det, gjør det nok for egen del og skrytebilder og ikke for barna...Anonymous poster hash: 70d96...6f6 Hvordan kan du si at de ikke gjør det for barna? Du nevner jo at du ikke arrangerer selv, hvordan kan du vite hva de som arrangerer tenker...?? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Hvordan kan du si at de ikke gjør det for barna? Du nevner jo at du ikke arrangerer selv, hvordan kan du vite hva de som arrangerer tenker...?? Bare mine tanker. Det betyr ikke at det er slik. Jeg er bare skeptisk til hva andre foreldre føler av press for å ha alt perfekt... Anonymous poster hash: 70d96...6f6
Gjest Haaploes Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Hvor mye bruker dere på barnebursdagene til barnet deres? Og hvor gammelt er barnet? Jeg har en sønn på 6 1/2 år. Kommer sjeldent under 5000 inkludert pynt og mat. Alltid hatt hjemmebursdager eller lånt barnehagen han gikk i da. 5000 kroner for en barnebursdag?! Kan du dele budsjettet ditt, vær så snill?
Tante-Sofie Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 5000,- kr??? Uten gaven tror jeg at barnebursdagen koster meg maks 2-300,- kr.
jordbær87 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2015 Hvordan blir det så dyrt? Er det inkludert gave? Hvor mange unger? Hva serveres? Tror jeg brukte ca 1000-1500 kr ifjor, da var det 14 barn med foreldre og vi grilla pølser ute og hadde skattejakt. Men så er ungene bare 3-4 år da. I fjor var vi rundt 17 barn totalt. Da leide jeg lokale (barnehagen) Lager gjerne litt ekstra fine kaker og går mye på pynt der. Serverer pølser, brus og kaker. I fjor ville guttungen ha batman bursdag, så da fikk jeg alt til å gå i det temaet. Limte logoen på flasker, kjøpte papirgodteposer og limte logoen på der også. Ble veldig mye dekorasjoner. Lagde også masker til alle barna og alle barna fikk hver en liten flaske med såpebobler.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Vi har ikke eget hus, bare leilighet. Derfor er det begrenset hvor mange barn vi inviterer. Antall barn har jo mye å si for hva prisen blir også. Tror vi bruker ca. 1500-2000 kr. Ca. 500 kr på gaven som er inkludert i det nevnte beløpet. Anonymous poster hash: a15af...2bc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Vi har ikke eget hus, bare leilighet. Derfor er det begrenset hvor mange barn vi inviterer. Antall barn har jo mye å si for hva prisen blir også. Tror vi bruker ca. 1500-2000 kr. Ca. 500 kr på gaven som er inkludert i det nevnte beløpet. Anonymous poster hash: a15af...2bc Måtte legge til litt mer: Barnet vårt er fem år. Barnehagen vår er ikke til utlån for feiring av barnebursdager. Anonymous poster hash: a15af...2bc
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 I fjor var vi rundt 17 barn totalt. Da leide jeg lokale (barnehagen) Lager gjerne litt ekstra fine kaker og går mye på pynt der. Serverer pølser, brus og kaker. I fjor ville guttungen ha batman bursdag, så da fikk jeg alt til å gå i det temaet. Limte logoen på flasker, kjøpte papirgodteposer og limte logoen på der også. Ble veldig mye dekorasjoner. Lagde også masker til alle barna og alle barna fikk hver en liten flaske med såpebobler. Vil anbefale deg å kjøpe alt av utstyr på ebay, ekstremt billig. Her har vi hatt Frost bursdag med alt av detaljer, kjøpt masse frost effekter på ebay + kaketopp bilder med frost motiv til hovedkake og cupcakes. Anbefales! Anonymous poster hash: 791a5...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 I fjor var vi rundt 17 barn totalt. Da leide jeg lokale (barnehagen) Lager gjerne litt ekstra fine kaker og går mye på pynt der. Serverer pølser, brus og kaker. I fjor ville guttungen ha batman bursdag, så da fikk jeg alt til å gå i det temaet. Limte logoen på flasker, kjøpte papirgodteposer og limte logoen på der også. Ble veldig mye dekorasjoner. Lagde også masker til alle barna og alle barna fikk hver en liten flaske med såpebobler. Hvor mye koster det å leie barnehagen? Anonymous poster hash: 791a5...b3c
jordbær87 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2015 Hvor mye koster det å leie barnehagen?Anonymous poster hash: 791a5...b3c Jeg betalte 500 for leie. Dette varierer fra barnehage til barnehage.
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 5000,- kr??? Uten gaven tror jeg at barnebursdagen koster meg maks 2-300,- kr. Hvordan får du det til å bli så billig? Jeg bruker jo ofte 500 bare på pølser og godteri? Men 5000 har jeg aldri vært i nærheten av, pleier å ende på en liten 1000-lapp med innbydelser etc.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 I fjor var vi rundt 17 barn totalt. Da leide jeg lokale (barnehagen) Lager gjerne litt ekstra fine kaker og går mye på pynt der. Serverer pølser, brus og kaker. I fjor ville guttungen ha batman bursdag, så da fikk jeg alt til å gå i det temaet. Limte logoen på flasker, kjøpte papirgodteposer og limte logoen på der også. Ble veldig mye dekorasjoner. Lagde også masker til alle barna og alle barna fikk hver en liten flaske med såpebobler. Så leie av lokaler tok budsjettet ditt?! Anonymous poster hash: 0fba8...b69
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 17 barn? Hvor kom de fra?! Hvorfor så mange? Barna har ca 3 ålreite/gode venner hver samt flere bekjente/mer perifere. 17 høres for mange ut. Vi inviterer maks 10-12 "venner" og vi gjør det enkelt.Anonymous poster hash: 0fba8...b69
Zienna Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har aldri regnet på hva det koster, men jeg vil tro max 1000 kr. Mine barnebarn er 10, 5 og 2 år. Siden vi har stort hus med plass til mange er en del av vår gave å arrangere bursdagen til de små. Pappaen lager da kaker, mamma bringer brus. Jeg lager varm mat, dekker bord, pynter og velger ramme. Klovnebursdag var rammen på 12-årsdagen nylig. Kjøpte masse ballonger og pompommer som dekket hele spisebordet. Ingen papptallerker osv, men knallfarge på duk og blandede farger på tallerkener osv. Masse telys i mangefarvede skåler på bordet. Underholdningen sto de 14 jentene på 12 år for selv! De hadde visst både taler, dans, skuespill og lek:) Det var overmåte viktig at alle voksne forsvant fort - de ville klare seg selv! Da farmoren kom hjem var alt ryddet, og en lykkelig 12-åring la seg den kvelden:) Det enkle er ofte det beste! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå