AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hei. Det skjedde noe merkelig med meg i sted, som jeg håper kanskje noen kan ha et lite svar på. I går begynte jeg å blø litt og tenkte jeg kom til å få menstruasjon. Jeg går på p-pille og har ikke tatt sukkerpille de siste dagene, men av og til kommer mensen av seg selv. Jeg har blødd litt i dag også, men ikke mye. I sted tok jeg meg en dusj og da fikk jeg helt sinnsykt vondt i magen. For et øyeblikk visste jeg ikke om jeg kom til å svime av, spy eller hva som skulle skje. Det slapp etter hvert og da jeg så ned på gulvet i dusjen, var det noe der. Ved første øyekast så det ut som en "blodklump", men vannet spylte bort blodet og greien var hudfarget, men også litt gjennomsiktig. Og forholdsvis lang. Et par cm lengre enn pekefingeren min. Den hang sammen, med noen rifter. Like etterpå kom det en til, som var litt mindre enn den forrige. Jeg aner ikke hva dette kan være og lurer på om noen av dere kanskje har et svar? Om det evt. bør sjekkes ut av lege? Så ikke ut til å være slim, utflod eller noe sånt. Var rett og slett hudfarget, og litt gjennomsiktig. Så nesten ut som en hinne...? Jente, 20 år Anonymous poster hash: a02fa...f82 Anonymous poster hash: a02fa...f82
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har prøvd å google litt selv og havner opp med informasjon om spontanabort. Kan det ha vært tilfellet? TS Anonymous poster hash: a02fa...f82
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Det er nok bare en slimhinne som ikke har løst opp slimet sitt før det har sluppet. Hatt dette flere ganger, går også på p-piller. Vil tro p-pillene gjør så slimhinnene i livmoren blir såpass tykke at når bortfallblødningen skal skje så blir det litt for mye og slike "greier" kommer. Helt ufarlig dog, men ekkelt Anonymous poster hash: 9a1b7...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 detkan ha vært en spontanabort, særlig mtp de veldige smertene. en venninne av meg hadde det samme- enorme smerter og noe som det du beskriver kom ut. mensen varogså forsinket. men det varte lengre Anonymous poster hash: dee3c...c68
Biloba Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har hatt noe lignende av utseende sammen med mensblødning. Hos meg var det garantert ikke en abort, vet ikke hvorfor det var så veldig tykke hinner, og det har skjedd bare en gang på over 20 år med syklus. 1
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Høres ikke ut som spontanabort. Høres ut som det jeg har gått gjennom flere ganger. Det er visst svært sjeldent ifølge gynekologen min. Det som skjer er at livmorslimhinnen (som oppløser seg ved hver mens) blir kompakt istedet for å løse seg ut. Smertene kommer fordi man får en type rier, og fordi det gjør vondt når den kompakte hinnen kommer ut fra livmorhalsen. Jeg fikk det gjentatte ganger, så var først på legevakta noen ganger, det som kom ut ble sendt til labratorie etc. Fikk jo vite at det var ufarlig, men smertefullt. Den største som har kommet fra meg var 15cm lang.... (Målt til 13cm på legekontoret noen timer senere, før vi visste hva det var.) DET var vondt! 2
Tibbie Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Høres ikke ut som spontanabort. Høres ut som det jeg har gått gjennom flere ganger. Det er visst svært sjeldent ifølge gynekologen min. Det som skjer er at livmorslimhinnen (som oppløser seg ved hver mens) blir kompakt istedet for å løse seg ut. Smertene kommer fordi man får en type rier, og fordi det gjør vondt når den kompakte hinnen kommer ut fra livmorhalsen. Jeg fikk det gjentatte ganger, så var først på legevakta noen ganger, det som kom ut ble sendt til labratorie etc. Fikk jo vite at det var ufarlig, men smertefullt. Den største som har kommet fra meg var 15cm lang.... (Målt til 13cm på legekontoret noen timer senere, før vi visste hva det var.) DET var vondt! 13 cm lang?! Wow... Det må ha vært ubehagelig. Men veldig bra svar, dog. Jeg har aldri hørt om dette, så setter pris på litt mer kunnskap om kvinnekroppen. Vet du hva dette heter? Jeg ble litt nysgjerrig, og det kan hende at TS vil google dette litt
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Jeg opplevde noe lignende for et par måneder siden, og jeg er 30 år. Har aldri skjedd meg før, men var menstruasjonsblødning altså, jeg sjekket det opp. Ble rett og slett skremt! Anonymous poster hash: f6854...1b9
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 13 cm lang?! Wow... Det må ha vært ubehagelig. Men veldig bra svar, dog. Jeg har aldri hørt om dette, så setter pris på litt mer kunnskap om kvinnekroppen. Vet du hva dette heter? Jeg ble litt nysgjerrig, og det kan hende at TS vil google dette litt Jeg aner ikke, men gynekologen jeg var hos (overlege på sykehuset, professor i gynekologi) hadde aldri vært borti et tilfelle før, kun hørt om et. Det var svært ubehagelig, jeg tør påstå det var verre enn en fødsel. Sa det til gynekologen også, og han svarte bare at det var jo ikke rart, for her "fødte" jeg gjennom noen mm's åpning. Det kan sikkert skje en sjelden gang hos de fleste vil jeg tro, ser jo flere her som har opplevd det. Men hos meg ble det gjentatte ganger, med så store smerter og rier at jeg ikke fungerte etterpå. (Som en fødsel) Stod vel bare "Kvittering av komplett xxx (medisinnavn for livmorslimhinne eller noe)".
Tibbie Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Jeg aner ikke, men gynekologen jeg var hos (overlege på sykehuset, professor i gynekologi) hadde aldri vært borti et tilfelle før, kun hørt om et. Det var svært ubehagelig, jeg tør påstå det var verre enn en fødsel. Sa det til gynekologen også, og han svarte bare at det var jo ikke rart, for her "fødte" jeg gjennom noen mm's åpning. Det kan sikkert skje en sjelden gang hos de fleste vil jeg tro, ser jo flere her som har opplevd det. Men hos meg ble det gjentatte ganger, med så store smerter og rier at jeg ikke fungerte etterpå. (Som en fødsel) Stod vel bare "Kvittering av komplett xxx (medisinnavn for livmorslimhinne eller noe)". Omg, så skummelt!! Fikk du vite noe om hva som er årsaken til dette? Hvorfor deg, og få andre, liksom?
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Omg, så skummelt!! Fikk du vite noe om hva som er årsaken til dette? Hvorfor deg, og få andre, liksom? De visste ikke grunnen. Men i familien min har vi alltid slitt med store blødninger og store smerter. Så kan jo være at flere oppover i slekta har hatt det også. Har også hørt noen med endometriose som har nevnt samme sak. Jeg går på minipiller for å unngå mens, og de gangene jeg har fått småblødninger er det rett inn på gyn for å finne løsning, siden jeg pga dette "ikke skal ha mens". Den største krympet jo på vei til legekontoret siden jeg bare la den i plast, men var 15x4 cm hjemme, tynn (tenk deg et skinn som strekkes ut, tykkelsen var ca en halv cm) og hudfarget.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg ble veldig sjokkert da det skjedde, så det er betryggende å vite at det finnes lignende opplevelser der ute :-) Det første som falt i hodet mitt var jo spontanabort og jeg fikk litt hetta, men det stemmer nok ikke helt overens med smerten og hvor lenge siden jeg hadde forrige mens. Kanskje vi har samme tilfelle, FrkHumle. Jeg tok ikke mål av min, men den var et par cm større enn pekefingeren min. Og den var kanskje...tja..ca. litt under 1/2 cm bred. Veldig merkelig! Og det var ganske skremmende. Og det var veldig vondt, men nå er alt bra igjen. Det blir nesten litt spennende å se om det skjer en gang til med meg nå, ettersom det er sjeldent. Jeg har prøvd å google litt, men finner svært lite på dette. Misforstå meg rett, altså... Det var skikkelig vondt, så vil gjerne slippe, men ble litt nysgjerrig på det her nå. Det finnes jo så mye rart når det kommer til kvinnekroppen TS Anonymous poster hash: a02fa...f82
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg ble veldig sjokkert da det skjedde, så det er betryggende å vite at det finnes lignende opplevelser der ute :-) Det første som falt i hodet mitt var jo spontanabort og jeg fikk litt hetta, men det stemmer nok ikke helt overens med smerten og hvor lenge siden jeg hadde forrige mens. Kanskje vi har samme tilfelle, FrkHumle. Jeg tok ikke mål av min, men den var et par cm større enn pekefingeren min. Og den var kanskje...tja..ca. litt under 1/2 cm bred. Veldig merkelig! Og det var ganske skremmende. Og det var veldig vondt, men nå er alt bra igjen. Det blir nesten litt spennende å se om det skjer en gang til med meg nå, ettersom det er sjeldent. Jeg har prøvd å google litt, men finner svært lite på dette. Misforstå meg rett, altså... Det var skikkelig vondt, så vil gjerne slippe, men ble litt nysgjerrig på det her nå. Det finnes jo så mye rart når det kommer til kvinnekroppen TS Anonymous poster hash: a02fa...f82 Første gangen var min også mindre, men det var da en klump, så fikk aldri klart svar på det. Har fått alt fra 3-15 cm lange. Det som ble presisert var at det eneste farlige var om jeg besvimte og slo meg av smertene. Selve greia som skjer var ikke farlig Og det er fascinerende ja, skulle gjerne stilt opp som materiale for studenter om jeg hadde fått morfin mens det stod på Det er så og si umulig å google, jeg har prøvd alt for å lese om dette! Og jeg har møtt gynekologer i ettertid som aldri har hørt om det, og må inn og lese i journalen for å tro meg.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 Åh, så godt å høre at det er flere som har opplevd dette. Hadde samme opplevelse en gang for flere år siden. Var min første "mens" etter å ha begynt på p-ring. Våkna på natta av psyko smerter (og jeg er vant til kraftige menssmerter) Havna i en krøll på badegulvet og måtte konsentrere meg om å puste. Vet ikke hvor lenge jeg lå slik, men så kom det ut en hudfarget hudbit ca 2cm bred, 6cm lang, 5mm tykk og all smerte forsvant i det øyeblikket den kom ut. Jeg ble veldig forfjamset over hva dette var, skyllet den og tok vare på den i et par dager en pose i kjøleskapet i tilfelle det skulle bli noe mer galt med meg de nærmeste dagene. Men det ble det ikke, og jeg turde aldri å bruke p-ring igjen! Jeg fortale om opplevelsen til gynekologen noen år senere, men ble ikke klokere av det.. Hun hadde aldri hørt om lignende før...Anonymous poster hash: b6b3a...e0a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Tar denne som anonym. Egentlig litt deilig å se at det bare ikke er meg, ved forrige mens trodde jeg seriøst at jeg måtte ringe etter ambulanse, satt i et smertehelvete før jeg plutselig ser på papiret noe som er hudfarget, 1.5cm tykt og ca 7cm langt - tenkte at det bare var koagulert blod.. uten noe blod. Prøvde å søke det opp, fant nada. Tenkte at nå har jeg gjort det, blitt gravid og SA, men eneste gangen jeg klusset med pillene var lenge før jeg traff min nye kjæreste og ikke hadde sex. Anonymous poster hash: ab3ab...f47
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 Tror det er viktig at man faktisk informerer lege og evt leverer inn dette jeg, sånn at man får slått fast flere tilfeller. Vi er jo tydeligvis mange med dette, enda legene og gynekologene er veldig ukjente med fenomenet. Dere som ikke har født enda har ihvertfall fått en forsmak på hvordan en fødsel er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå