AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hadde kyllingfilet til middag i går, og tenkte å lage noe med kylling i dag også siden jeg ikke brukte alle fileten i går. Jeg åpnet altså pakken med rå kyllingfileter i går. De jeg tenker å bruke i dag har lagt i kjøleskap, godt innpakket i plast. Nå har jeg begynt å tilberede dem, men de stinker kattepiss. Rå kylling lukter sjelden godt, men har ikke opplevd at det lukter slik før. Er det trygt å spise dem? Utløpsdato er 21.01, og de har vært åpnet i mindre enn ett døgn. Hjelp! Vil nødig bli matforgiftet. Anonymous poster hash: 3646b...219
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 3646b...219
sophh Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Jeg tror det går greit. Jeg pleier også å pakke resten i plast om jeg skal spise det dagen etter, og det går alltid bra. Hvis det forstsatt lukter jævlig når det er ferdigstekt så kan det være du bure la være, da.
Ananas. Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Hvis du er vant til å spise en del kyllingfilet som har ligget natten over, og du ikke har kjent denne lukten før, så står du over. Vi kan ikke kjenne lukten og dermed gi noe godt svar på om det er greit eller ikke. Kylling er såpass lettbedervelig at det ikke er noe poeng i å ta noen sjanser så lenge lukten er uvanlig.
PPM Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Nå har jeg begynt å tilberede dem, men de stinker kattepiss. Rå kylling lukter sjelden godt, men har ikke opplevd at det lukter slik før.Anonymous poster hash: 3646b...219 Ingen som vet?Anonymous poster hash: 3646b...219 Lukter det dårlig så er det dårlig. Visst kan det gå bra hvis du steker det godt, men fysj. Og så var det der med risikoen da.
kapteinNorge Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Som fattig student har jeg vert i den situasjonen noen ganger og kan meddele at de nok har en bismak som er nogenlunde lik som lukta, men det maskeres enkelt med krydder/saus. Så langt har jeg ikke hatt noen reaksjon på det i form av dårlig mage og lignende da. Men som de over sier så er det ingen problem om du steker det godt. Men dersom du er i tvil så ville jeg bare kastet det, er ikke noe poeng i ta sjanse bare for å ta sjansen liksom
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Kast den. Anonymous poster hash: 4246b...155
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Om det er bedervet ville jeg ikke spist det. Skal ikke stinke. Anonymous poster hash: 1b762...e44
Chromium Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Jeg ville ikke spist den. Har en rar fobi mot å spise mat jeg er usikker på. Spesielt kylling, og alle de bakteriene!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Jeg ville ikke spist den. Har en rar fobi mot å spise mat jeg er usikker på. Spesielt kylling, og alle de bakteriene! Dette er jo bare vanlig common sense. Anonymous poster hash: 4246b...155
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå