AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Igår hadde jeg et uhell hvor jeg fikk en kraftig vridning på langfingeren. Der og da kjente jeg det litt. Men i dag klarte jeg nesten ikke bruke hånden. Smertene sinnet inni hånda under knokkelen på innsiden. Klemme sammen hånda er vondt, bruke den og strekke ut fingeren. Det er ingen hevelse. Alle bevegelser går men gjør kjempe vondt. Hva kan dette være?Anonymous poster hash: f5641...3a9
Gjest Evans Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 En forstuelse kan være fytkelig vondt, men om du er redd for at du har brukket fingeren syns jeg du skal gå til legen.
Gjest incognita Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Igår hadde jeg et uhell hvor jeg fikk en kraftig vridning på langfingeren. Der og da kjente jeg det litt. Men i dag klarte jeg nesten ikke bruke hånden. Smertene sinnet inni hånda under knokkelen på innsiden. Klemme sammen hånda er vondt, bruke den og strekke ut fingeren. Det er ingen hevelse. Alle bevegelser går men gjør kjempe vondt. Hva kan dette være?Anonymous poster hash: f5641...3a9 Er du blå rundt knokkelen?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Den er en anelse blå inni. Ikke oppå. Har en følelse av at lege ikke får gjort så mye med sånt. Anonymous poster hash: f5641...3a9
Gjest incognita Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Den er en anelse blå inni. Ikke oppå. Har en følelse av at lege ikke får gjort så mye med sånt.Anonymous poster hash: f5641...3a9 Er ikke så mye å gjøre med brudd i finger, men du burde få satt på en fingerkobling.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 ja. Bare dumt det er høyrehånd og jeg jobber fulltid som renholder.Anonymous poster hash: f5641...3a9
Gjest incognita Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 ja. Bare dumt det er høyrehånd og jeg jobber fulltid som renholder.Anonymous poster hash: f5641...3a9 Da spørs det om du ikke må ha deg en liten sykemelding. Hvertfall dersom det er brudd. Knokkelene i fingrene våre bruker dessuten veldig lang tid på å heles, så du gjør lurt i å ikke utsette fingeren for mer enn du må. Ta deg en tur til legevakt og få tatt et bilde iallefall.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Og jeg som hater fravær. Får se hvordan det går i morgen. :-)Anonymous poster hash: f5641...3a9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Hva kan skje hvis jeg bare lar det være?Anonymous poster hash: f5641...3a9
Gjest incognita Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Hva kan skje hvis jeg bare lar det være?Anonymous poster hash: f5641...3a9 I verste fall gror leddet i feilstilling, evt om du har skader på senene burde dette (i noen tilfeller) opereres slik at funksjonen gjenopprettes til det optimale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå