AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Samfunnets rangstige: - Mektige og rike menn - Rike og mektige kvinner - Mødre - Pene kvinner - Fedre - Kvinner generelt - Dårligere stilte kvinner - Menn generelt - Dårligere stilte menn Grunnen til at jeg startet med rangstigen var fordi jeg ville få dere til å tenke. Hvem er det vi kommer til å høre om forsvinne? Hvem bryr folk seg om forsvinner eller har det dårlig? Hvem mottar mest sosial respekt og aksept? Mange vil nekte på listen, men jeg tror mange fort vil se ned i bakken og ynke ut et svakt «enig». Hvorfor er samfunnet slik? Jo av den enkle grunn: praktisk verdi. Se nedover listen. Toppen av samfunnet med mest makt og resurser blir mest lagt merke til og verdsatt. Mødre fører videre neste generasjon, pene kvinner er fruktbare og flotte. Fedre er med å føre videre neste generasjon. Så kvinner generelt som alltid har en bunnverdi i det å kunne føde, så selv når de er dårligere stilte ligger de over den gjevne mann. Så nederst de urørlige, dårligere stilte menn. Med lite penger, utdanning og ingen kone. Menneskene med lite praktisk verdi. Menn er i stor grad mer «disposable», en kan ofre de. Vi ser det i krig, i samfunnet og ellers. Biologisk sett gir det litt mening, siden det ikke er like farlig for stammen at en mann forsvinner som ei kvinne. Siden det eksisterer mye genetisk materiale, men få livmødre. «Male disposability» er et innstinkt som ligger i en del mennesker, særlig blant eliten. Den dårligere stilte mann som har minst praktisk verdi, kan forsvinne uten et problem. Dermed har vi samfunnet vi har i dag. Det er ikke vakkert, men det er sant. Første steg er å erkjenne at det eksisterer, for så å gjøre noe med det. Noen videoer om det: Anonymous poster hash: bd236...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 En elite har med andre ord lettere for å ignorere en dårligere stilt mann, nettopp fordi de er disposable. Det handler om menneskets natur. Det ser man bare om noen menn opner munnen for å si noen ord nettopp om gutter i skolen, eller menn generelt sett. Du er en taper og svak, da av de som har det godt. Du hører nettopp ordet taper hele tiden i media, om du ikke når enkelte mål. Anonymous poster hash: bd236...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 ...Og hva foreslår du? At vi slutter å ignorere det og faktisk som samfunn slutter å se på disse som mindre viktige. Anonymous poster hash: bd236...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Menn i vesten behandles slik kvinner behandles i midtøsten. Ok det er satt på spissen. Men det er i den rettningen vi går. Anonymous poster hash: 2d0a3...74b
Christiania_Oslo Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Denne rangstigen din eksisterer i vel 10% av verden. Utenfor skylapp-idelogien så er det mer slik: Rike menn Rike kvinner Fattige menn Fattige kvinner Det er snakk om klasser, en rik mann har mer enn en fattig kvinne men en rik kvinne har mer enn en fattig mann. Når det kommer til fattige kvinner og menn, hvem tror du blir mest undertrykt der da? Er så lei hvite priviligerte folk som skal klage over at de ikke får seg fitte på byen og at de er for sløve til å prøve å finne en partner, 3
Christiania_Oslo Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Og by the way: det at menn sendes inn i kriger etc er noe som ALLTID har eksistert, jeg vedder på at du ikke liker kvinner feks i militæret også eller hur? Menn må forstå at det er andre menn som fucker opp samfunnet, slutt å legg skylden på kvinner selvom jeg forstår at det er lettere for dere å ha en felles syndebukk. 2
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Og by the way: det at menn sendes inn i kriger etc er noe som ALLTID har eksistert, jeg vedder på at du ikke liker kvinner feks i militæret også eller hur? Menn må forstå at det er andre menn som fucker opp samfunnet, slutt å legg skylden på kvinner selvom jeg forstår at det er lettere for dere å ha en felles syndebukk. Du mener slik kvinner har en felles syndebukk med og gi menn skylda for alt som går galt ? En slik felles syndebukk ?
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Denne rangstigen din eksisterer i vel 10% av verden. Utenfor skylapp-idelogien så er det mer slik: Rike menn Rike kvinner Fattige menn Fattige kvinner Det er snakk om klasser, en rik mann har mer enn en fattig kvinne men en rik kvinne har mer enn en fattig mann. Når det kommer til fattige kvinner og menn, hvem tror du blir mest undertrykt der da? Er så lei hvite priviligerte folk som skal klage over at de ikke får seg fitte på byen og at de er for sløve til å prøve å finne en partner, Jeg er lei av kvinner som bagitaliserer menns problemer. Jeg er enig i at man ikke skal gi kvinner skylda for menns problemer. Dette er det siste jeg har å si om denne sak
Gjest Badabing Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Denne rangstigen din eksisterer i vel 10% av verden. Utenfor skylapp-idelogien så er det mer slik: Rike menn Rike kvinner Fattige menn Fattige kvinner Det er snakk om klasser, en rik mann har mer enn en fattig kvinne men en rik kvinne har mer enn en fattig mann. Når det kommer til fattige kvinner og menn, hvem tror du blir mest undertrykt der da?Er så lei hvite priviligerte folk som skal klage over at de ikke får seg fitte på byen og at de er for sløve til å prøve å finne en partner, Dette. Ærlig talt, mener du som vestlig, rik mann at du er underprivilegert? Ta deg en tur ut i verden. 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Denne rangstigen din eksisterer i vel 10% av verden. Utenfor skylapp-idelogien så er det mer slik: Rike menn Rike kvinner Fattige menn Fattige kvinner Det er snakk om klasser, en rik mann har mer enn en fattig kvinne men en rik kvinne har mer enn en fattig mann. Når det kommer til fattige kvinner og menn, hvem tror du blir mest undertrykt der da? Er så lei hvite priviligerte folk som skal klage over at de ikke får seg fitte på byen og at de er for sløve til å prøve å finne en partner, Jeg bryr meg ikke om resten av verden, de er utenfor min sfære. Hvem har klaget på at de ikke får fitte på byen? Jeg tror absolutt at fattige menn er mest undertrykt, fordi folk ignorerer dem, fordi de i alle fall følelsesmessig mener de har mindre verdi. Dette. Ærlig talt, mener du som vestlig, rik mann at du er underprivilegert? Ta deg en tur ut i verden. Hvem er det som er rik og hvem er det som er priviligerte. Dere er helt syke oppi hodene deres. Å ha hvit hud betyr ikke at du er noe bedrestilt enn andre, det er slike mennesker som deg som ødelegger verden. Anonymous poster hash: bd236...fd4
Gjest Badabing Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Jeg bryr meg ikke om resten av verden, de er utenfor min sfære. Hvem har klaget på at de ikke får fitte på byen? Jeg tror absolutt at fattige menn er mest undertrykt, fordi folk ignorerer dem, fordi de i alle fall følelsesmessig mener de har mindre verdi. Hvem er det som er rik og hvem er det som er priviligerte. Dere er helt syke oppi hodene deres. Å ha hvit hud betyr ikke at du er noe bedrestilt enn andre, det er slike mennesker som deg som ødelegger verden.Anonymous poster hash: bd236...fd4 Bare at du bor her i Norge betyr at du er privilegert. Hvordan i all verden kan du mene at jeg ødelegger verden? 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Bare at du bor her i Norge betyr at du er privilegert. Hvordan i all verden kan du mene at jeg ødelegger verden? Nei, du nyter av dine forfedres arv. Når samfunnet er som de er mot dårligere stilte menn kan vi aldri kalle dem priviligert. Om noen er priviligert er det de øvre lagene: - Mektige og rike menn - Rike og mektige kvinner - Mødre - Pene kvinner - Fedre - Kvinner generelt Mens dårligere stilte kvinner og menn, og menn generelt (den vanlige mann vil si arbeiderklassen) ikke er det. Anonymous poster hash: bd236...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 Bare at du bor her i Norge betyr at du er privilegert. Hvordan i all verden kan du mene at jeg ødelegger verden? Du ødelegger verden fordi du generaliserer for mye. Anonymous poster hash: bd236...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 En elite har med andre ord lettere for å ignorere en dårligere stilt mann, nettopp fordi de er disposable. Det handler om menneskets natur. Det ser man bare om noen menn opner munnen for å si noen ord nettopp om gutter i skolen, eller menn generelt sett. Du er en taper og svak, da av de som har det godt. Du hører nettopp ordet taper hele tiden i media, om du ikke når enkelte mål. Anonymous poster hash: bd236...fd4 Hvor hører du dette hele tiden, egentlig? Anonymous poster hash: eb357...1ee 1
Gjest Badabing Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 Nei, du nyter av dine forfedres arv. Når samfunnet er som de er mot dårligere stilte menn kan vi aldri kalle dem priviligert. Om noen er priviligert er det de øvre lagene: - Mektige og rike menn - Rike og mektige kvinner - Mødre - Pene kvinner - Fedre - Kvinner generelt Mens dårligere stilte kvinner og menn, og menn generelt (den vanlige mann vil si arbeiderklassen) ikke er det. Anonymous poster hash: bd236...fd4 Jeg føler meg privilegert, enda jeg havner langt ned på lista di. Vi har veldig gode muligheter for å realisere oss selv her i Norge, enn så lenge. Jeg ville heller delt opp mellom frisk og syk om du absolutt vil ha en inndeling. Eller tilgang til arbeid vs ikke tilgang. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 Det er litt interessangt å se hvor lett kvinner har for å bagatalisere menns problemer. Anonymous poster hash: 2d0a3...74b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Jeg blir kvalm av sytende sutrete unge menn med forvridd virkelighetsoppfatning. Kan dere ikke reise til slummen i India eller lignende og få litt perspektiver på ting. Jeg spyr.Anonymous poster hash: 0c31a...3d1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Jeg blir kvalm av sytende sutrete unge menn med forvridd virkelighetsoppfatning. Kan dere ikke reise til slummen i India eller lignende og få litt perspektiver på ting. Jeg spyr.Anonymous poster hash: 0c31a...3d1 India er ikke mitt ansvar. Anonymous poster hash: bd236...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 Det er litt interessangt å se hvor lett kvinner har for å bagatalisere menns problemer. Anonymous poster hash: 2d0a3...74b På hvilken måte? Anonymous poster hash: eb357...1ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå