AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Nei, skal ikke skrive om Islam denne gangen, men Irland. Jeg så en dokumentar for et år siden om Irland og katolismen. I Irland hadde man noe som het magdalene søstrene. Hit plaserte de unge jenter, det var en arbeidsleir og mange av jentene ble utsatt for overgrep. Det var ingen domstol som bestemte at de ble plassert dit. det kunne politiet og andre gjøre uten lov og dom. Mange ble plassert hit for ting som ikke var ulovlig. Jenter som utviste seksuelle lyster eller var usømlige ble plassert hit. Ei jente ble plasert hit fordi noen mente hun var seksuell aktiv og lettkledd. Hun flyktet til en katolsk prest som voldtok henne, hun flyktet på nytt, ble fanget av politiet som kjørte henne tilbake. Slik fortsatte overgrepene. Det samme er det med abort og voldtekter, det har vært flere jenter som har blitt overfalt og voldtatt, men som blir tvunget til å føde barnet. Noen har begått selvmord. Pedofili sakene kjenner dere sikkert til. Et intervju med en journalist var interessant. Han sa at den katolske kirke var skjermet i Irland. Mange journalister viste om hva som skjedde, men alle var redde for å skrive noe negativt om kirken og viste også at mange redaktører aldri ville ha godtatt dette. Tenkt hvilken makt de har fått, de kan fortelle hvordan folk skal leve, men krever likevel spesial beskyttelse (Blasfemi) Og hva med de syke abort lovene? Jo kristne konservative mener at det Moses skrev på noen stein tavler "du skal ikke drepe" kan brukes om jenter som har blitt gravide etter en voldtekt. Derfor hadde det vært litt fint med litt karikaturer av moses og alt hvor en 2000 år gammel overtro skal forsøkes og anvendes i dagens moderne samfunn. Hva med burka og hijab? Jeg føler det er på samme måte. Derfor mener jeg NRK og andre begår feil om de prøver å skjerme islams rolle i kvinneundertykking, bare se på Irland. Anonymous poster hash: ede82...0b7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå