Gå til innhold

Islam fortjener absolutt INGEN respekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I media poengteres det om å vise hensyn og respekt for islam, men helt ærlig, hvordan er det egentlig mulig hvis man har kunnskap om denne religion? Det er så utrolig mange ting som man kan dra fram som vil oppfattes som respektløst, men faktumet er at det som blir sagt er sant. Når vi i tillegg vet at akkurat disse delene er det som legitimerer terror, og som gir grunnlag for et lite fungerende samfunn, så må man spørre seg om man skal vise respekt, eller la være å snakke om det.

I mine øyne er ikke islam engang verdt litt respekt, snarer tvert om, alt denne religion fortjener er, latterliggjøring, hat, samt å bli dratt fram i media for det faenskapet den egentlig er. For mange blir man vel automatisk plassert som høyreekstrem på grunn av dette, selv om man er godt plantet på venstresiden i mange andre saker.

Her er noen punkter som jeg misliker med islam.

- I islam er det dødsstraff for å forlate religion. Det er ingen måte å komme vekk ifra dette. Det står på svart på hvitt, og derfor har 13 islamske land dødsstraff for nettopp dette. I de land som dette ikke er tilfellet, er det et enormt stigma å forlate religion, også i Norge.

- Muhammed giftet seg med en jente på 6 år mens Muhammed selv var litt over 50. Ekteskapet ble ”fullbyrdet” i en alder av 9 år. Det er derfor man av og til ser islamkritikere/hatere som kaller Muhammed pedofil. Jeg lar deg selv avgjøre om dette er tilfellet eller ei. Uansett så har denne hendelsen medført at barnekteskap er akseptert enkelte steder, siden den ”store perfekte profeten” er en god retningslinje for hvordan leve livet.

- En vanlig oppfatning blant muslimer i verden er at koranen er selve guds ord, og dermed perfekt, ufeilbarlig og fullkommen. Den skal være i stand til å gi svare på ALT. I motsetning til bibelen som ble skrevet av mennesker, skryter muslimer nettopp av dette. Dette er også noe av årsaken til en reformasjon er vanskelig å få igjennom. For mange islam, perfekt, og dermed også tidløst, enkelte mener også at det bare finnes EN form for islam. Dette er også grunnen til at det tok såpass lang tid før koran ble oversatt til andre språk.

- Muhammed skiller seg ut fra andre profeter. Der personer som Jesus og Buddha oppførte seg som åndelige veiledere og deltok aldri i krig, så gjelder ikke dette for Muhammed. Muhammed er som en historisk person, mer lik Ghengis Khan eller Attila, enn det man vanligvis ser for seg når man snakker om en profet. Islam ble i hovedsak spredt med sverdet.

- Islam legitimerer dødsstraff for homofili. Situasjonen for homofile i islamske land og muslimske miljøer i for eksempel Norge, er såpass ekstremt dårlig, at jeg ikke tror man kan vær det, uten å bli drept eller banket opp.

- At kvinners rettigheter står svakt i islam er ikke å komme unna. Vet knapt hvor jeg skal starte. Hele religion er gjennomsyret av kvinnefiendtlighet. Hvis du blir voldtatt må du for eksempel har fire muslimske troende som vitner, hvis ikke blir du dømt for sex utenfor ekteskapet. Tror også dette er årsaken til at kvinner lett blir sett på som horer blant muslimske menn, og kan også være en medvirkende årsak til voldtekter i enkelte saker. Her er en sak som viser hvordan dette praktiseres i et ”islamsk land”.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/norsk-kvinne-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-for-sex-utenfor-ekteskap/a/10105411/

Slike hendelser er LANGT ifra unik. Det er bare en helt vanlig del av rettssystemet.

- Det er lov å ta kvinnelige sexslaver i islam under krig. Dette gjelder kun hvis de er ikke muslimer. Det er derfor vi på nyhetene hører at Boko Haram tok skolejentene i Nigeria som egne sexslaver, mens andre ble solgt. Dette så vi også hende med Yezidiske jenter i Irak.

- Å si at islam bare er en religion er feil. Det er vanskelig å skille politikk og religion fra islam. Selve religion islam er jo nesten en politisk ideologi.

- Sharia, huff. Hvis du tror dette er en bra ting, så ta en titt på Saudi Arabia. Kan ikke fatte at enkelte politikere ønsker dette i Norge. Det finnes allerede Sharia domstoler i England.

- En religion fullstappet med regler for ditt og datt.

- Jihad ER hellig krig. Å si noe annet er tull. Store deler av islam snakker om krig mot infidels/ikke troende. Enkelte steder i ”forsvar”, men det skal ikke mye til for å kunne mene at det er i forsvar. Kjekt å ha en religion som beskriver henrettelsemetoder for ikke troende, samt et aphartheidsystem for kristne og jøder, Dhimmi-status. Synd at ISIS virket mer keen på henrettelser og sexslaver enn akkurat denne delen. Andre religioner har ikke denne ”æren”.

- Du blir tilgitt dine synder, samt du, og 70 av dine nærmeste familiemedlemmer får fri plass i himmelen hvis du dør i forsvar av religion. Når du hører historier fra Israel/Palestina konflikten der barn på 8 år blir brukt som selvmordsbombere, så er det ikke desperasjon alene som driver dette. Nei, den skrikende moren har jo allerede sendt sønnen/datra si til ett bedre sted. Det samme kan si om faren som sprengte seg selv i lufta og etterlater en stor familie helt alene. Good for them. Nå har de en friplass til himmelen når de dør, uansett hva de gjøre. Dette er årsaken til at enkelte beskriver islam som en dødskult "deathcult".

Kunne tatt med mer, men tror du får poenget. Så, hva tenker du om islam. Skal man ha blasfemilover? Skal man vise respekt? Er det galt av meg å ikke dra fram de litt mer "positive" delene av islam?

Anonymous poster hash: 53b6f...ba5
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken gren av Islam? Sunni eller Shia? Det finnes 2 typer Islam.

Sunni muslimer følger profet og kalifen, mens Shia muslimer følger IMAM.

Det finnes kristendom og katolikker. Hvem av dem er verst?

Kristne følger Jesus, mens katolikker følger paven.

Anonymous poster hash: 12065...77a
Skrevet

Kjenner du noen muslimer TS? Kanskje du burde blitt kjent med noen. Så forsvinner fordommene dine ganske raskt.

Jeg gikk på skole med 2 muslimer og de var så snille og gode rett igjennom. Tok med samosas eller hva det heter på skolen flere ganger som de gav til alle i klassen og var med på alle aktiviteter og bursdager. Samosas har jeg faktisk også fått lære å lage av en muslimsk kollega som jeg jobbet med.

Jeg har også to gode venninner som er muslimer. De er like gode venninner som de kristne venninnene mine.

Anonymous poster hash: abcdb...1fb
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner du noen muslimer TS? Kanskje du burde blitt kjent med noen. Så forsvinner fordommene dine ganske raskt.

Jeg gikk på skole med 2 muslimer og de var så snille og gode rett igjennom. Tok med samosas eller hva det heter på skolen flere ganger som de gav til alle i klassen og var med på alle aktiviteter og bursdager. Samosas har jeg faktisk også fått lære å lage av en muslimsk kollega som jeg jobbet med.

Jeg har også to gode venninner som er muslimer. De er like gode venninner som de kristne venninnene mine.

Samosa og borek er nam nam mat. Veldig godt! Det smaker mye bedre enn Kebab.

Skrevet (endret)

Jeg gikk på skole med 2 muslimer

Prøv 25 og se om du mener det samme.

Edit to add: I samme klasse.

Endret av Martine-1337
  • Liker 1
Skrevet

Hvilken gren av Islam? Sunni eller Shia? Det finnes 2 typer Islam.

Sunni muslimer følger profet og kalifen, mens Shia muslimer følger IMAM.

Det finnes kristendom og katolikker. Hvem av dem er verst?

Kristne følger Jesus, mens katolikker følger paven.

Vrøvl, katolikker leser og følger den samme Bibel som vi andre.

Jesus har samme status for katolikker som for andre kristne.

• Liker 1
Skrevet

Joda, det finnes kjempesnille muslimer og det finnes kjempedårlige muslimer, akkurat som det finnes kjempegode kristne og kjempedårlige kristne. Men nå har jeg vel ikke snakket stort om muslimer, men heller verdier i islam, og også punkter som kan legitimere ting som rett og slett er horribelt. Islam er ikke muslimer, derimot kan muslimer ta inspirasjon FRA islam, og det er derfor svært viktig å dra fram de elementene som bør forkastes.

Som de fleste religiøse så plukker og velger man vel det man ønsker, det som passer sin egen moral. Bra er det, for hvis man baserer sin egen etikk på søppelreligion islam, så kan det ende ganske dårlig. De fleste muslimer i Norge hopper sannsynligvis over de negative aspektene av religion og tar til seg de gode. Takk og lov for det!

Anonymous poster hash: 4f6ec...d09

• Liker 1
Skrevet

Nå var det vel strengt tatt ikke muslimer som TS kritiserer, men islam!!??

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke vrøvl! Det er stor forskjell på kristne og katolikker.

De leser den samme bibel, men de følger forskjellige ledere.

Kristne følger Jesus som leder.

Katolikker følger paven som leder.

Shia muslimer følger IMAM som leder.

Sunni muslimer følger profet og kalif som leder.

Les mer du! Hvem de velger å følge som leder utgjør en stor forskjell. Trykk på linken under.

http://www.diffen.com/difference/Catholicism_vs_Christianity

Jeg har aldri hørt om den kristne paven. Fordi kristne følger ikke paven som leder.

Katolikker derimot følger paven som leder.

The Pope of Catholics.

Skrevet

Nå var det vel strengt tatt ikke muslimer som TS kritiserer, men islam!!??

Og hvem er medlem av Islam? Åh, det er i grunn muslimer! Tenk det da!

Om du ikke klarer å se at respekt for ens religion også handler om respekt for individer, ser jeg ikke grunnen til å diskutere med deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du forstår bare det du ønsker å forstå. Katolikker og protestanter er to vidt forskjellige ting. Få deg litt info om det.

Skrevet

Prøv 25 og se om du mener det samme.

Edit to add: I samme klasse.

Kan skrive under på at det ikke var en spesielt trivelig opplevelse å gå 1 år på VGS i klasse med bare tyrkere og pakistanere som hadde som eneste mål i livet å "sette seg i respekt hos potetene".

• Liker 2
Gjest Thai clinch
Skrevet

Respekt må fortjenes, sålangt har jeg ikke sett noe av religionen Islam som gjør meg særlig respektfull.

• Liker 2
Skrevet

Avsporing. Tråden handler om islam, ikke om at noen kjenner noen muslimer som er snille. Nazismen er en fæl ideologi også, men jeg er sikker på at det finnes mange snille nazister. For å følge ditt eksempel...

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke klarer å se at respekt for ens religion også handler om respekt for individer, ser jeg ikke grunnen til å diskutere med deg.

Hvordan har islam respekt for meg som individ når jeg er vantro? Hvor mye stygt og fælt sier ikke islam om meg som vantro?

Hvordan skal jeg da klare og respektere islam tilbake, når islam ikke har noe som helst respekt for meg? Disse personene som da følger islam, det blir også litt vanskelig og respektere dem?

• Liker 1
Skrevet

Original poster her.

Ironien er jo at det er flere elementer i islam som ikke viser respekt for andre. Hvorfor skal jeg vise respekt for islam, når den viser meg INGEN respekt, annet enn nettopp hat, diskriminering og et ønske om å ta livet mitt. Så ikke kom med det stakkarslige offerrollen spar meg. Det blir patetisk!

Islam besitter ideer, verdier, og budskap som jeg hater. Og med en helt legitim grunn, og andre burde mene det samme. For de som mener noe annet. Ta en titt på religion, vurder den for hva den er. Ikke lev i et falskt syn der alle religioner bare er en åndelig søken og noe godt. Er bare glad at de fleste muslimer ignorerer faenskapet som finnes i religion islam. Som sagt de fleste muslimer er gode mennesker.

Anonymous poster hash: 4f6ec...d09

• Liker 2
Skrevet

Ja, og her en noen små smakebiter fra den Bibel som du leser og følger:

12 Den som slår et menneske i hjel, skal dø. 13 Hvis han ikke hadde planlagt det, men det var Gud som lot ham falle for hans hånd, da skal jeg fastsette et sted han kan flykte til. 14 Men når noen med overlegg og list dreper sin neste, da skal du ta ham, om det så er fra mitt alter. Han skal dø. 15 Den som slår sin far eller mor, skal dø. 16 Den som bortfører et menneske, skal dø, enten han selger det eller det blir funnet hos ham.17 Den som forbanner sin far eller mor, skal dø.

9 Når en prestedatter vanhelliger seg ved prostitusjon, vanhelliger hun sin far. Hun skal brennes.

9 Så sa Gud til Abraham: «Du skal holde min pakt, både du og etterkommerne dine, fra slekt til slekt.10 Dette er pakten dere skal holde, pakten mellom meg og dere og etterkommerne dine: Alt av hankjønn hos dere skal omskjæres. 11 Dere skal la forhuden bli omskåret, og det skal være tegnet på pakten mellom meg og dere. 12 Hvert guttebarn hos dere skal omskjæres når det er åtte dager gammelt, i slekt etter slekt, både de som er født i huset, og de som er kjøpt for penger hos fremmede, slike som ikke er av din ætt.13 Både de som er født i ditt hus, og de du har kjøpt for penger, skal omskjæres. Slik skal min pakt være en evig pakt på kroppen deres. 14 Men en uomskåret, en av hankjønn som ikke har fått forhuden omskåret, en slik skal støtes ut fra folket sitt; for han har brutt min pakt.»

Dette er de lovene du skal legge fram for israelittene: 2 Når du kjøper en hebraisk slave, skal han arbeide i seks år. Men i det sjuende året skal han få sin frihet uten å betale for det. 3 Kommer han som enslig, skal han dra bort som enslig. Er han gift, skal hans kone frigis sammen med ham. 4 Hvis herren hans gir ham en kone og hun føder ham sønner eller døtre, skal kona og barna tilhøre hennes herre, og han skal frigis alene. 5 Men om slaven uttrykkelig sier: «Jeg er glad i herren min og i kone og barn, jeg vil ikke bli fri», 6 da skal herren hans føre ham fram for Gud og stille ham opp ved døren eller ved en dørstolpe, og herren hans skal stikke en syl gjennom øret på ham. Så skal han være slaven hans for alltid.

Anonymous poster hash: af0da...56a

• Liker 2
Gjest Thai clinch
Skrevet

12 Den som slår et menneske i hjel, skal dø. 13 Hvis han ikke hadde planlagt det, men det var Gud som lot ham falle for hans hånd, da skal jeg fastsette et sted han kan flykte til. 14 Men når noen med overlegg og list dreper sin neste, da skal du ta ham, om det så er fra mitt alter. Han skal dø. 15 Den som slår sin far eller mor, skal dø. 16 Den som bortfører et menneske, skal dø, enten han selger det eller det blir funnet hos ham.17 Den som forbanner sin far eller mor, skal dø.

9 Når en prestedatter vanhelliger seg ved prostitusjon, vanhelliger hun sin far. Hun skal brennes.

9 Så sa Gud til Abraham: «Du skal holde min pakt, både du og etterkommerne dine, fra slekt til slekt.10 Dette er pakten dere skal holde, pakten mellom meg og dere og etterkommerne dine: Alt av hankjønn hos dere skal omskjæres. 11 Dere skal la forhuden bli omskåret, og det skal være tegnet på pakten mellom meg og dere. 12 Hvert guttebarn hos dere skal omskjæres når det er åtte dager gammelt, i slekt etter slekt, både de som er født i huset, og de som er kjøpt for penger hos fremmede, slike som ikke er av din ætt.13 Både de som er født i ditt hus, og de du har kjøpt for penger, skal omskjæres. Slik skal min pakt være en evig pakt på kroppen deres. 14 Men en uomskåret, en av hankjønn som ikke har fått forhuden omskåret, en slik skal støtes ut fra folket sitt; for han har brutt min pakt.»

Dette er de lovene du skal legge fram for israelittene: 2 Når du kjøper en hebraisk slave, skal han arbeide i seks år. Men i det sjuende året skal han få sin frihet uten å betale for det. 3 Kommer han som enslig, skal han dra bort som enslig. Er han gift, skal hans kone frigis sammen med ham. 4 Hvis herren hans gir ham en kone og hun føder ham sønner eller døtre, skal kona og barna tilhøre hennes herre, og han skal frigis alene. 5 Men om slaven uttrykkelig sier: «Jeg er glad i herren min og i kone og barn, jeg vil ikke bli fri», 6 da skal herren hans føre ham fram for Gud og stille ham opp ved døren eller ved en dørstolpe, og herren hans skal stikke en syl gjennom øret på ham. Så skal han være slaven hans for alltid.

Du kan bruke din yttringsfrihet og se om du kan forby bibelen, lykke til :blomst:

Skrevet (endret)

Hvorfor holder du deg ikke til trådens tema? Det er islam, ikke kristendommen. Opprett en ny tråd i stedet for å sabotere denne.

Islam er pur ondskap, og fornuftige mennesker misliker denne hatideologien. Jeg er ateist, noe som det er dødsstraff for i den sinnssyke religionen islam, at du driver med klipp og lim fra Bibelen endrer ikke på det. Kristendommen er ille, men islam er verre.

Islam er verdens dummeste og mest voldelige religion, og hører hjemme på historiens skraphaug. Der vil den ende opp etter hvert. :)

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner du mange kristne folk, grupper eller til og med land, som praktiserer dette som lov?

I tilfelle: Hvilke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...