AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Hva tenker dere jenter om gutter i begynnelsen av 20-årene som bor hjemme? Jeg er selv 21 og bor hjemme. Er fra Oslo og studerer i Oslo, så ser ikke poenget med å flytte ut før jeg er ferdig med studiene. Da er jeg 24. Men føler at jenter ikke liker gutter som bor hjemme. At man gir inntrykk at man ikke er voksen enda. At når man bor hjemme på gutterommet, er man ikke kjærestematerialet. Så har jeg oppfattet det riktig? Skjønner jo at man ikke vil være sammen med en som man ser på som umoden osv. Personlig føler jeg ikke om man bor hjemme eller ikke har noe med modenhet å gjøre. Anonymous poster hash: c0a4d...595
Equinox Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Dersom du kan bo hjemme i din situasjon og det ikke er noe problem for foreldrene dine, og du studerer vil jeg si i forhold til boligprisene idag at du gjør noe fornuftig som du kan prisgi dine foreldre slik at du kan spare penger. Dersom du ikke synes det er ett problem selv så synes jeg du skal være fornøyd i og med at det er praktisk. I alle tilfeller, du er kun 21 år, og kun 24 år når du er ferdig, kanskje du flytter ut neste år, kanskje siste året kanskje ikke før du er ferdig. Ikke stress med det. 3
Doge Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Alle bor da hjemme Men ja, det virker som en del jenter syns det er turn-off at man bor hos foreldrene sine. 4
Thorn Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Dersom du kan bo hjemme i din situasjon og det ikke er noe problem for foreldrene dine, og du studerer vil jeg si i forhold til boligprisene idag at du gjør noe fornuftig som du kan prisgi dine foreldre slik at du kan spare penger. Dersom du ikke synes det er ett problem selv så synes jeg du skal være fornøyd i og med at det er praktisk. I alle tilfeller, du er kun 21 år, og kun 24 år når du er ferdig, kanskje du flytter ut neste år, kanskje siste året kanskje ikke før du er ferdig. Ikke stress med det. Enig med deg. Å bo hjemme som student er helt innenfor, særlig når man er så ung som du er, TS. I spesielle situasjoner syns jeg det er helt ok senere i livet også, f.eks. mellom jobber, i flytteperioder, etter samlivsbrudd, ved sykdom etc. Men hvis du bikker 30 og fortsatt bor fast på gutterommet, begynner det å bli litt underlig... 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Jeg er 20 og har ikke noe problem med det, så lenge du vasker egne klær og kan lage mat til deg selv o.l. Anonymous poster hash: ec8a2...1cb 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Ja. Det er turn off å bo hjemme hos foreldrene sine. Jeg er 19 år. Økonomisk sett er det bra å bo hjemme, sosialt sett... nja.. Ikke noe særlig. Anonymous poster hash: 0c74c...849 1
Gjest Vind Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Selvfølgelig ikke. Dersom man kan er det faktisk lurt med dagens leiepriser og det lave stipendet/ lånet. 1
mijaa Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Turn-off for min del. Jeg pakka kofferten og flytta hjemmefra så fort jeg fikk sjansen, så for min del er det nesten så det ringer varselbjeller om vedkommende "foretrekker" å bo hos foreldrene. 1
Chizue Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Spørs hvor gammel man er.. Vil si det er litt turn-off om man har bodd hjemme fra fødsel->40 Men det blir flere 20-åringer som bor hjemme.. Mye fordi familien bor i den byen de studerer i.. Eller rett og slett fordi boligmarkedet er såpass knallhard, at mange velger å bo hjemme + arbeide og spare opp egenkapital slik at de kan kjøpe noe eget senere.. Jeg er 26, akkurat nå leier jeg, men har mulighet å flytte hjem og leie en kjellerleilighet hos familien min etter påske.. Og jeg vurderer faktisk å gjøre det (studerer) Ellers har jeg flere venner av meg som er mellom 24-28 som bor hjemme.. Mange av de har bodd andre plasser og "akkurat" flyttet hjem igjen i en "kort" periode... Ser ikke problemet, så lenge foreldrene vil ha -oss- der 1
Gjest Caress Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Å bo hjemme er i seg selv ikke en turn off i såpass lav alder, men jeg begynner fort å stusse dersom han oppfører seg som en tenåring. Dersom han krangler hyppig med foreldrene, ikke kan lage noenlunde skikkelig mat, vaske klær eller holde det ryddig, da ringer varselbjellene mine. Og så er det jo en fordel om foreldrene gir ham litt privatliv, at foreldrene ikke står utenfor og heier mens vi knuller, liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Møtte en 23 åring som bodde hjemme, jeg visste det egentlig, men da jeg spurte han dro han på det, og sa at foreldrene hans bodde hjemme hos han Hadde forøvrig en kjæreste i tre år fra jeg var 19-22 som bodde hjemme fordi han studerte. Det var litt turn off, men ikke nok til at jeg ikke ville ha han. Anonymous poster hash: b8925...8c1
_popcorn_ Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 kommer litt ann på hvordan ting er hjemme... Er gutterommet vegg i vegg med foreldre sitt, eller har man kanksje en kjellerstue med mulighet for privatliv? Om det er såpass trangt/lydt at foreldre vil høre det om man bare fniser litt, så ja, da er det turnoff! En bekjent hadde soverom med dør inn til stua, hvor faren da satt i sofaen rett utfor soveromsdøra å så på tv, ikke akkurat en pirrende situasjon Så, som student og om det er mulighet til privatliv, null stress! ellers, turnoff
Crobern Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 0-18 år Helt greit å bo hjemme. 19-24 år helt greit om man studerer 25 år-100 år TURN OFF 1
Cuntzilla Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Tja, det er nok økonomisk fornuftig å bo hjemme når man studerer i samme by man vokste opp i, samtidig så vokser man en del på det "ekte" studentlivet med kollektivkjøret og den livsstilen som hører med. I tillegg så vokser man nok mye på å velge et annet studiested enn samme by man har bodd i hele livet, man tvinges til å bytte helt miljø og venneflokk osv. Så jeg synes ikke det er veldig positivt med de som blir hjemme, det blir litt stagnasjon og vitner om særdeles begrenset eventyrlyst. For meg så virker det rart at folk ikke klør etter å flytte til nye steder for en stund og bo alene.
Jon_Edvard_Longs Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 "Mamma, er det middag snart!?" 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 Tja, det er nok økonomisk fornuftig å bo hjemme når man studerer i samme by man vokste opp i, samtidig så vokser man en del på det "ekte" studentlivet med kollektivkjøret og den livsstilen som hører med. I tillegg så vokser man nok mye på å velge et annet studiested enn samme by man har bodd i hele livet, man tvinges til å bytte helt miljø og venneflokk osv. Så jeg synes ikke det er veldig positivt med de som blir hjemme, det blir litt stagnasjon og vitner om særdeles begrenset eventyrlyst. For meg så virker det rart at folk ikke klør etter å flytte til nye steder for en stund og bo alene. Det handler jo først og fremst om hva man ønsker å studere, og ønsker man f. eks et profesjonsstudium kan man ikke nødvendigvis velge og vrake i studiesteder. Om man har virkelig lyst til å bli lege, kommer inn i f. eks Bergen og har vokst opp samme sted så er det jo idiotisk å droppe det bare fordi man har lyst til å flytte et annet sted. Syntes også det er begrenset hvor mye man vokser på å bo i kollektiv. Vel kan det være lurt hvis en behøver å bli litt mer sosial og en lærer litt samarbeid men ikke så mye utover det. Det er fint å oppleve og erfare som ung, samtidig så har det blitt en hype som mange får svi får når de kommer inn i et hardt arbeidsliv og får føle realiteten på kroppen. Det er viktigere å tenke på hva man ønsker å jobbe med og så velge studiested ut fra det. Anonymous poster hash: baab8...7b2 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Det er ikke turnoff at du bor hjemme, men det er vanskelig å ha noe forhold med noen som bor hjemme. Enten er man da stuck med foreldrene, eller man må være hos dama. Anonymous poster hash: 6ccc3...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Enig med deg. Å bo hjemme som student er helt innenfor, særlig når man er så ung som du er, TS. I spesielle situasjoner syns jeg det er helt ok senere i livet også, f.eks. mellom jobber, i flytteperioder, etter samlivsbrudd, ved sykdom etc. Men hvis du bikker 30 og fortsatt bor fast på gutterommet, begynner det å bli litt underlig... Hva med oss som bor i egen leilighet i samme hus som en av foreldrene? Anonymous poster hash: df275...10c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er 27 og bor hjemme hos foreldrene mine nå på grunn av økonomisk kræsj etter studiene... Jeg setter veldig pris på at jeg får lov til å være her så jeg kommer meg på beina igjen, men jeg har isolert meg helt fra omverdenen. Tør ikke engang titte på menn eller prøve å skaffe meg nye bekjentskaper fordi jeg er i denne bosituasjonen, føler at alle dømmer meg nord og ned og synes jeg er direkte avksyelig. Livet står på vent, rett og slett. Anonymous poster hash: 7faa9...60c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå