Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Virkelig koselig lesning :klem:

Jeg eeeelsker alle bakevarer fra Åpent Bakeri. Skal faktisk spise brunch der i morgen. Det kjipe er at de holder søndagsstengt (fordi det er kokkenes fridag :roll: Hallo! Hva med oss???) og de stenger kl tre på lørdager...

Håper dere fikk shoppet det dere trengte i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula, Ephemera, Sun Mei og Murmelmy :klem:

Jeg eeeelsker alle bakevarer fra Åpent Bakeri. 

Har du smakt brioche med sjokolade? Mmmm... :sikle:

Vi fikk shoppet i dag ja! :danse:

Kjøpte Carena Easy trille, til å bruke på reiser og shopping. Var veldig fornøyd med at vi fikk den for kun 799,- på Barneverden, mens den koster 1199,- på Babyshop. Og så kom jeg over den lekegrinden jeg har lyst på, i merket Basson, på Barneverden. Siden de ikke hadde den i hvitt, så bestilte jeg den.

Lille A satt i Babybjørn på hele handleturen, hun sprellet ivrig med armer og bein da hun kom opp i selen! :legrine:

Vi måtte ta turen til Babyshop for å kjøpe reiseseng, fant en som virket ok til 399,-.

Det ble middag på Mc Donalds i dag, ikke akkurat min favoritt vanligvis, men salatene kan til nøds gå an.

Ammingen går det ellers sånn passe med. Hun vil ta den ene puppen - men suger ikke så lenge, den andre puppen derimot, nekter hun å ta... :roll:

Så nå har jeg pumpet meg på begge og skal gi henne et siste måltid med morsmelk på flaske før natten. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så moro med utstyrsshopping! :-D Høres ut som dere fikk tak i mye fint!

Du, ang. flasker - har du noen du anbefaler? Jeg har ikke kjøpt flasker enda jeg da, for jeg VIL så gjerne amme...men i det siste har jeg blitt mer og mer forberedt på at jeg kanskje ikke får gjort det (dårlig amme-historie på morssiden min... :( ) så jeg har lyst til å kjøpe noen flasker for å ha klart.

Høres ut som lillemor trives godt i Babybjør - burde kanskje gått til anskaffelse av en sånn etterhvert vi også. Høres jo praktisk ut da - i hvertfall hvis de liker seg oppi der! :)

Er det Babyshop som er rimligst på reiseseng?

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, ang. flasker - har du noen du anbefaler? Jeg har ikke kjøpt flasker enda jeg da, for jeg VIL så gjerne amme...men i det siste har jeg blitt mer og mer forberedt på at jeg kanskje ikke får gjort det (dårlig amme-historie på morssiden min... :( ) så jeg har lyst til å kjøpe noen flasker for å ha klart.

Du får sikkert til å amme, de fleste gjør jo det! :kose:

Men, som du sier så vet man aldri, så det kan være fint å ha noen flasker klare. Jeg er blitt anbefalt Dr. Browns flasker, som er anti-kolikk. Nå har det gått veldig bra med lille A ift at hun ikke har luftsmerter (utrolig nok, med hennes tarmproblemer) så vi har også tatt i bruk noen billigere flasker. Og Dr. Browns har litt mange deler, noe som er kjedelig når man skal rengjøre dem...

Høres ut som lillemor trives godt i Babybjør - burde kanskje gått til anskaffelse av en sånn etterhvert vi også. Høres jo praktisk ut da - i hvertfall hvis de liker seg oppi der! :)

Ja Babybjørn er populært, t.o.m. venninnen min i USA bruker den. Vi er veldig fornøyd og kommer nok ikke til å prøve noen andre bæreseler, bortsett fra bæremeis når hun blir litt større. En del mødre er begeistret for å bruke sjal, Mei Tai etc til å bære i, du kan jo søke litt på nettet for å finne ut mer om disse ulike alternativene. F.eks på Nybaktmamma.com.

Er det Babyshop som er rimligst på reiseseng?

Det er jeg jammen ikke sikker på... :) Barneverden var dyrere i går ihvertfall.

Det ble litt shopping i dag igjen :sjarmor:

Jeg har jo fått helt dilla på brunt, og fant en nydelig brun, kordfløyel kjole + bomullsjakke - også i brunt - til A som jeg kjøpte i str 68. Bør egentlig ikke kjøpe inn mer i 62, for har allerede samlet opp så mye i den størrelsen... :sjenert:

Ellers unnet jeg meg en fotpleietime i dag, herlig. Møtte mann og datter etterpå for å kjøpe bryllupspresang - champagnekjøler - til vennene våre som skal gifte seg til helgen. Etterpå gikk vi å spiste middag på italiensk restaurant sammen med svigermor. Lille A var full av energi, hun styrte på oppi vognen sin mens vi spiste og laget høye lyder innimellom :lol:

I går var vi på kontroll på sykehuset, dvs bare for å veie. Siste uken har vi blandet ekstra pulver i flaskene med morsmelkerstatning for at hun skal legge på seg raskere. Og jammen har det gitt resultater: På bare en uke har vekten steget fra 5390 til 5850 gram!! :TooHappy:

Man kan bl.a se det på lårene hennes, som begynner å likne Michelin-mannen... :ler:

På kvelden i går så vi filmen North Country på DVD, veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Martha, så koselig at du er tilbake på KG.

Har ikke vært her så mye selv i det siste men koselig å lese om hjemmelivet med datteren din.

Godt at dere endelig har fått henne med hjem og at hun spiser og legger på seg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Sun Mei og Havfrua

I går var vi på barseltreff ved Sognsvann, kjempekoselig. Været var jo fortsatt strålende og vi hadde en nydelig tur med alle bebisene i vogn. Lille A syntes det var spennende å kjøre t-bane og ble kjempeivrig da jeg tok henne ut av vognen inni skogen og hun så alle de andre ungene :lol:

I går kveld ringte venninnen min fra USA og vi hadde en koselig prat som varte i nærmere 1 time. Har prøvd å få tak i hverandre en stund, men det har ikke vært så lett pga tidsforskjellen.

I dag drar vi utenbys for å delta i et bryllup. Skal bo på hotell i to netter, det blir litt stas. Blir snuppa vår sin første langtur i bil, spennende. Også første gangen hun overnatter hjemmefra etter vi kom hjem fra sykehuset.

Så nå må jeg pakke til meg og :babyjente: - rart å ikke bare ha ansvar for sine egne klær/ting lenger. Synes alltid det er så vanskelig å velge ut hva man skal ha med seg, så derfor utsetter jeg det visst til siste liten, for da jeg bare velge...

God helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MS!

Det er så koselig å ha deg tilbake og lese om hverdagen som mor. Sitter jo nå plutselig i samme situasjon selv! Det er morsomt, men slitsomt også. Sånn som nå hvor jeg sitter og ammer og skriver med en hånd! Ja, ja, man blir vel flink i multitasking etter hvert. :sjarmor:

Ha en fin tur i bryllup og en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:klem: til Imax, Pusla og Sun Mei

Siste uken har det vært masse sosialt, barselgruppe, familiebesøk etc. Lille A storkoser seg med mamma'n og pappa'n sin, siden vi begge fortsatt er hjemme. Mannen har ferie til slutten av august. Det er så deilig med late morgener der vi ikke står opp før 9-10! :rosasmil:

Ikke minst spiser :babyjente: som bare det, veiing forrige tirsdag viste ytterligere 200 gram opp. Det betyr at hun på to uker har gått opp ca 650 gram! :klappe:

Og så var hun blitt 63 cm. Det som er spesielt moro, er at nå har hun nådd igjen min venninnes jentebaby som ble født bare to dager etter vårt lille gull.

Og i dag drar vi på ferie til Vestlandet! :vinke:

Når jeg kommer hjem igjen om 1 til 2 uker blir det ny dagbok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...