Martha Stewart Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #1361 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei Martha, gratulerer med 32 uker! Saa fin vogn - ser baade praktisk og stilig ut! ← Takk! Tenker ogsaa litt paa det med faddere - selv om det ikke er aktuelt ennaa! Har lyst til at begge broedrene mine skal vaere faddere, men er ikke sikker paa om jeg vil bruke min manns soesken - de har nemlig faatt en hver mens vi har vaert gift og jeg har ikke blitt spurt, synes det er (bittelitt) saart. Min mann er allerede fadder til en av sine nieser.... Men men. Nok av tid til aa bekymre seg over det, foerst skal vi jo forsoeke aa faa full klaff!← Skjønner at det kan være litt sårt å ikke bli spurt ja... Og at du derfor vil være nøye på hvem dere evt velger. Det er jo masse følelser involvert i slike ting - hvis man tar dette med faddere alvorlig, det er det kanskje ikke alle som gjør. Jeg krysser fingrene for at dere får full klaff snart!! Skal ellers sende deg PM mht navn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #1362 Del Skrevet 19. januar 2006 I dag sov jeg lenge, helt til 12. Det er så deilig å være uthvilt og ha ro i kroppen - da forsvinner halsbrannen også! Bestevenninnen min ringte og vi hadde en lang, koselig samtale. Blir alltid i så godt humør når jeg snakker med henne. I går var jeg og min kjære på ultralyd igjen. Den beste legetimen jeg har hatt på lenge! Alt var som forventet bra med barnet. Hun lå i hodeleie fremdeles, og hadde heldigvis ikke snudd seg tilbake i seteleie. Legen bekreftet forresten nok en gang at det ser ut som en jente! Mannen sa faktisk da vi spiste frokost i går, før vi dro til legen, at "i dag får vi vite at det er en gutt likevel". Men jeg tror nok ikke det... Legen hadde tydeligvis god tid og kunne dermed prate mer med oss enn hun pleier. Gikk gjennom journalen min og sa at vi har jo virkelig slitt de siste årene, for å komme så langt som vi er nå. Hun sa også at hun som lege ble frustrert hvis hun ikke klarte å gjøre pasienter gravid med behandlingen sin. Derfor var det desto kjekkere når det ordnet seg til slutt. Nå skal jeg ikke til ny ultralyd før om en mnd igjen. Ellers var jeg jo på ammekurs denne uken. En veldig koselig helsesøster - med ammming som spesialitet - snakket om den første tiden med babyen og kom med mange praktiske tips om bl.a. teknikk. Hvis man gjør det feil, kan det bli veldig vondt å amme. Selv om jeg hele tiden har vært klar over at første tiden etter fødselen nok blir ganske krevende, så må jeg si at realitetene virkelig gikk opp for meg da helsesøsteren opplyste at babyen skal ha melk ca annenhver time de første ukene. I tillegg tar det kanskje en hel time hver gang man ammer, dvs en halv time på hvert bryst... De første mnd kunne man bare regne med ville bli kaos, sa hun. Så jeg er forberedt på det verste, men håper det beste. Men, men, dette barnet er jo så etterlengtet, så min kjære og jeg får vel klare det vi må, sammen! * 32+2 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 19. januar 2006 #1363 Del Skrevet 19. januar 2006 Dere klarer alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #1364 Del Skrevet 19. januar 2006 Dere klarer alt sammen ← Tusen takk Impia! En av de tingene vi mangler nå til bebisen, er dyne. Siden jeg selv har midd- og soppallergi, så har jeg blitt oppsatt på å få tak i babydyne i serien Høie Allergo, som er spesielt anbefalt av Norges Astma- og allergiforbund. Vet jo ikke ennå om får slike plager, men allergi er best å forebygge. Anyway, forrige helg var vi rundt på en del butikker og spurte etter denne dynen uten hell. Nå har jeg ringt til Høie og de sa at butikker som fører Høie bør kunne bestille. Snakket med noen på Fru Lyng, men de sa at det ville ta lang tid og er noe de vanligvis ikke ønsker å gjøre. Så ringte jeg til en Hansen og Dysvik-butikk i Sandvika og de hadde den faktisk inne. Så nå skal vi kjøre dit i morgen eller lørdag og kjøpe denne dynen. Kanskje like greit å kjøpe til sprinkelseng samtidig, så har vi liggende. Må jo ta i bruk sprinkelseng etter ca et halvt år. Ellers så må vi ha oss stelleveske. Jeg har litt lyst på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 19. januar 2006 #1365 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Så kjekt å lese her inne og se at du koser deg og er full av forventing og gode følelser! Ammekurs hørtes lurt ut, det må jeg sjekke om de har her i Bergen også. Føler ikke vi har fått så mye info egentlig, f.eks. har hverken jordmor eller lege nevnt at vi bør kontakte KK for omvisning på føden og storken. Det var en venninne som sa til meg at vi burde gjøre det i god tid, for det var lang ventetid for å komme til. Og det hadde hun rett i; når jeg ringte i romjulen fikk vi plass i midten av mars. Er litt bekymret for det med ammingen, så det hadde vært kjekt med et slikt kurs også. Jeg har også kikket litt på stellevesker på nettet, men tenkte jeg og mannen skal ha en sammen, og jeg tror ikke han er klar for noe i den stilen du har link til... Men synes ofte det står lite praktisk info om veskene, så derfor er jeg litt skeptisk til å bestille "usett". Tror du f.eks. alle stellevesker kan festes på vognen, selv om dette ikke er spesifisert? Skal se om jeg finner igjen et par av de jeg har sett på, og legge link i dagboken min. Ha en flott kveld! PS: Måtte inn og korrigere da jeg oppdaget at jeg i stedet for stelleveske hadde skrevet ammeveske! Endret 19. januar 2006 av FruE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #1366 Del Skrevet 20. januar 2006 Er litt bekymret for det med ammingen, så det hadde vært kjekt med et slikt kurs også.← Uansett om du får kurs eller ikke, så tror jeg det er lurt å lese litt på forhånd. Jeg fikk et hefte på helsestasjonen som heter Hvordan du ammer ditt barn Jeg har også kikket litt på stellevesker på nettet, men tenkte jeg og mannen skal ha en sammen, og jeg tror ikke han er klar for noe i den stilen du har link til... Men synes ofte det står lite praktisk info om veskene, så derfor er jeg litt skeptisk til å bestille "usett". Tror du f.eks. alle stellevesker kan festes på vognen, selv om dette ikke er spesifisert? Skal se om jeg finner igjen et par av de jeg har sett på, og legge link i dagboken min. ← Siden jeg har litt veskedilla, så tenkte jeg å kanskje kjøpe inn 2 stellevesker... Dvs den som jeg linket til over her, pluss en svart Skip Hop Dash som jeg så at du også vurderer! Skip Hop'en vet jeg henger fint på den vognen som vi har kjøpt (kjenner noen som har begge deler), men det kan kanskje variere hvilken vogn man har? Uansett er den veldig populær, skal man tro debattene på Snartmamma.com. Alle stellevesker burde jo være laget for å henge på vogn. * 32+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #1367 Del Skrevet 20. januar 2006 Da har vi vært på shopping og fått tak i dyner, en til vuggen og en billigere til vognen. Det tok sin tid, siden vi kjørte i rushtrafikk og tett snøvær hele veien til Sandvika. Der spiste vi middag også, deilig å slippe å lage i dag. "Måtte" en tur innom Benetton også, som hadde barneklær på salg. Fant en nusselig liten rosa ulljakke med 50 prosent avslag. Har tenkt på at det er den type klær vi mangler nå, som kan være fine å ha de første mnd mens det fremdeles er kaldt. Ellers sov jeg lenge i dag også, herlig. Så var jeg ute og handlet i et par timer. Først den ukentlige ekspedisjonen til Åpent Bakeri for å få tak i yndlingsbrødet vårt. Særlig min kjære er blitt avhengig av det for at helgen skal bli komplett. Så var jeg innom Glitter som hadde salg. Lurer nemlig på om jeg skal prøve å lage noen smykker og der fikk jeg tak i smykkesteiner etc knallbillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. januar 2006 #1368 Del Skrevet 20. januar 2006 Ammekurs og stellevesker og sånt har ikke jeg så mye å kommentere på, men jeg var nå iallefall innom for å se om alt står bra til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #1369 Del Skrevet 20. januar 2006 Takk Pusla! Håper alt står bra til med deg også! Litt synd du ikke har dagbok lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. januar 2006 #1370 Del Skrevet 20. januar 2006 Det går veldig bra med meg . Litt lei KG nå, så drøyer ny dagbok en stund, så får jeg se etterhvert . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #1371 Del Skrevet 21. januar 2006 Det går veldig bra med meg . Litt lei KG nå, så drøyer ny dagbok en stund, så får jeg se etterhvert . ← Velkommen tilbake med dagbok da, hvis du vil ha det etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #1372 Del Skrevet 21. januar 2006 I dag sov vi som vanlig lenge. Var en tur og ruslet i Bogstadveien, der mannen spanderte ny ulljakke på meg fra Benetton. I rugepresang, som han kalte det! :kys_2: Har hatt svin med sjampinjong i fløtesaus til middag og skal snart se film på DVD, Cinderella Man. Min kjære kjøpte ny harddisk DVD i dag, så nå er det ut med gammel DVD- og videospiller, pluss alle videokassettene som flyter rundt. Vi bruker fra før av videoen mye til å ta opp fra TV, så jeg er ikke i tvil om at den nye spilleren vil bli mye brukt! Ikke minst nå som vi får barn. Da er det praktisk å kunne ta opp programmer for å se dem når man har tid. Ellers er jeg veldig stolt av min mann i dag, fordi han har lest et helt kapittel i en bok om de ulike stadiene av fødsel - på min oppfordring. Jeg føler at vi er bedre psykisk forberedt begge to, når han også har et visst innblikk i hva vi går til! Da kan han kanskje leve seg enda mer inn i min situasjon og være enda mer til praktisk hjelp underveis. Etterpå ville han at jeg skulle teste kunnskapene hans med kontrollspørsmål... Viste seg at han nesten kunne flere detaljer enn meg nå... * 32+4 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 21. januar 2006 #1373 Del Skrevet 21. januar 2006 Så flink han er, mannen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #1374 Del Skrevet 21. januar 2006 Så flink han er, mannen din ← Ja jeg er veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #1375 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei på deg! Det er så fint å lese dagboka di, MS! Og så gleder jeg meg til jeg kommer dit i svangerskapet som du er nå - gleder meg til å forberede den lilles ankomst - og så hååååper jeg at vi har fått vite om vi får gutt eller jente på det tidspunktet! For tiden er det barnerom som opptar meg mest, gleder meg til det blir klart. Ha en flott søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. januar 2006 #1376 Del Skrevet 22. januar 2006 Ikke fritt for at jeg ble litt rørt av å lese om hvordan dere gleder dere nå til den lille som skal komme....Kjenner igjen "ruge og redebyggings-stadiet". Kos dere masse!Og gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #1377 Del Skrevet 22. januar 2006 Høres ut som at dere koser dere veldig sammen om graviditeten Martha, og det er så koselig å lese om rugepresanger og andre ting dere skaffer til babyen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #1378 Del Skrevet 22. januar 2006 Hei Kverula, Tilde og Heidi! Ja, jeg har tenkt på det nå i helgen, at akkurat for tiden er jeg virkelig lykkelig! :rosasmil: Det har vært 3 krevende år og endelig ser vi resultatet av at vi ikke ga opp: At vi blir en liten familie med barn. Det har virkelig krevd innsats fra oss begge, med å motivere oss selv og hverandre, legebesøk og medisiner. Ikke minst skal man leve i mellomtiden og ta vare på forholdet. Tunge stunder har det jammen vært innimellom. Men jeg synes vi har vært flinke å utnytte tiden uten barn også (slik mange med barn har rådet oss til å gjøre), vi har ikke minst reist masse. Kanskje er det pga alt strevet at "seieren" føles så utrolig gledelig? Nå er jo ikke vår her før om et par mnd, men jeg føler meg ganske trygg på at det går bra nå fremover. Og min kjære og jeg har vist det før, at vi sammen takler det som måtte komme. Jeg leste litt på nettet i går om noen som skulle hatt termin omtrent samtidig med meg, men som mistet i høst... Det minte meg på hva jeg selv har opplevd og gjorde meg bare enda mer takknemlig for at jeg er kommet så langt som jeg har. I dag rydder vi litt i leiligheten. Min kjære "ordensmann" styrer fælt med å bære ting og tang opp på loftet. Jeg har begynt å legge babyting i stellehyllen som mannen monterte opp på badet forrige helg. Jeg har fremdeles et prosjekt ift å sortere toalettsaker etc slik at vi får plass til lille nurkets klær i hyller på bad og soverom... Rydding er ikke akkurat det festligste jeg gjør (hater å kaste ting), men det er jo motiverende å se på de nusselige babytingene da! * 32+5 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #1379 Del Skrevet 22. januar 2006 Og så gleder jeg meg til jeg kommer dit i svangerskapet som du er nå - gleder meg til å forberede den lilles ankomst - og så hååååper jeg at vi har fått vite om vi får gutt eller jente på det tidspunktet! For tiden er det barnerom som opptar meg mest, gleder meg til det blir klart. ← Ja du kan bare glede deg til tiden fremover! Jeg har hatt utrolig mye glede av forberedelsene så langt, ihvertfall. Jeg har både lest, og hørt fra jordmor, at det faktisk er en fordel om man klarer å forberede seg mentalt til tiden etter fødselen, mange kvinner klarer nemlig ikke å tenke lenger enn til det. Og "redebygging" er visst en måte å knytte seg følelsesmessig til den lille spiren i magen! Så da har vi en god unnskyldning til å planlegge barnerom, gå i babybutikker etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 22. januar 2006 #1380 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Som vanlig koselig å lese her inne! Jeg er veldig enig i at det er kjekt å bygge rede! Veldig fint å lese om hvordan motgangen dere har vært gjennom har styrket forholdet deres, slik at du nå føler at dere virkelig er sterke sammen. Det er godt å føle en slik trygghet. Og så så godt at dere nå kan få dele så masse glede og gode følelser rundt graviditet og forberedelser. For ikke å snakke om alle de fantastiske stundene vi har i vente når vi blir foreldre! Endret 22. januar 2006 av FruE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå