Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Saa koselig med saanne venninner hvor kjemien virkelig stemmer! Er ikke saa mange av dem her i verden, saa dem man har maa man ta vare paa!

:Nikke: Ha en fortsatt riktig fin uke du også Popelka!

Litt dumt at en slik god venninne bor så langt unna. Dere treffer henne vel ikke på turen deres "over there"?

Hvor i USA er det hun bor?

Ja veldig dumt at vi bor så langt fra hverandre. Spesielt nå som vi får barn med mindre enn ett års mellomrom også. Jaja, får holde kontakten per mail og tlf. Hun bor på østkysten av USA, men en del stater nord for Florida. Siden mannen og jeg drar på ferie nå for å få sol og sommer, så passer det ikke så godt å besøke venninnen min. Der har de etterhvert like kaldt vær som vi har på Østlandet. Men det er jo greit å vite at jeg kan besøke henne i USA senere. Og en uke etter vi kommer hjem treffer jeg jo henne her i Norge! :)

Har forresten vært og sett etter julepresang til den nydelige datteren hennes på 1/2 år i dag. Har lyst å kjøpe noe typisk norsk til henne, som kan minne om morsfamiliens hjemland. Ikke klær, for det vet jeg at de får mer enn nok av fra besteforeldrene. Tenkte på et barneservise, siden hun er begynt å spise fast føde. Fant ett som var veldig søtt med Emil på. Det hørte bestikk til også. Riktignok svensk og ikke norsk, men Emil kan vel absolutt sies å være en del av kulturtradisjonene for norske barn...? ;) (Bl.a for min venninne i hennes oppvekst). Skal se litt mer i butikker, om jeg finner noe som er enda norskere. Fra før har jeg kjøpt Den store barnesangboka som skal være julepresang til venninnen min, hennes mann og datteren. Så kan de synge norske barnesanger!

Kjøpte meg forresten også en ny mammabukse på H&M i dag, en svart treningsbukse som blir god å ha resten av svangerskapet + en stund etter fødselen også tenker jeg. Må bl.a. ha noe komfortabelt på meg når vi skal ut og fly langt om halvannen uke.

Nå har vi nettopp spist fajitas med kylling til middag, kjempegodt. Mannen skal snart ut for å treffe en kamerat og jeg skal som vanlig på tirsdager kose meg med Judging Amy og Seks som oss på TV2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å lese det du skrev om venninnen din i USA. Godt å ha noen ordentlig gode venninner!

Ha en fin TV-kveld!  ;)

:klem:

Takk Jane :klem:

I går kveld mens jeg så på TV kjente jeg noen skikkelige bevegelser i magen! Herlig! :grine2:

Tilkalte mannen sånn at han også skulle få kjenne, men dessverre er det visst litt for tidlig for det ennå.

* 22+1 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det går an å kjenne det fra utsiden så kan du være sikker på at hun slutter å sparke i det sekundet mannen din legger hånden på magen din. Og slik pågår det en stund før han ENDELIG kan kjenne det han også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, koselig med mye liv i magen. :hjerter_rundt:

Ja, de små påminnelsene fra lille :babyjente: der inni magen gir meg små øyeblikk av lykke! :hjerter_rundt:

Og når det går an å kjenne det fra utsiden så kan du være sikker på at hun slutter å sparke i det sekundet mannen din legger hånden på magen din.

Ja det var det som skjedde! :Nikke:

I tillegg er det kanskje lettere for meg å kjenne noe, siden jeg kjenner det både innvendig og utvendig samtidig.

Ellers shoppet jeg litt mer basisutstyr til lille venn i går. På Cubus kjøpte jeg 1 hvitt badehåndkle og 1 pakke kluter. På H&M kjøpte jeg 1 topakning med rosa sokker, 1 hvit strømpebukse, 1 topakning med hvite, langermede bodyer, 1 body som det står i :hjerte: mum på (har allerede tilsvarende som det står i :hjerte: dad på! :lol:

Og så har jeg bestilt noen babyting fra internett som venninnen min i USA skal ta med til meg når hun kommer til Norge i desember. Fra Target.com bestilte jeg Classic Winnie the Pooh-bamse + de tre vennene hans Eyeore, Tigger og Piglet. Jeg er nemlig ihuga Pooh-fan og babyen min "må" bare ha disse... :lol: Tenkte å pynte opp ved sengen hennes med alle bamsene på en hylle. Skal også kjøpe musikkuro etc i samme serien.

Fra BabyGap.com bestilte jeg et hvitt teppe og et fiolett teppe. Har sett på tilsvarende i butikker her i Norge og de er kjempedyre. Tepper får man vel aldri for mange av...? ;)

I dag kjøpte jeg gave nr. 2 til bestevenninnen min, en lekker Dior toalettveske med parfymen Pure Poison i. I tillegg får hun rosa, tovede tøfler. (Hun har bursdag i begynnelsen av januar og får derfor alltid 2 gaver når jeg ser henne før jul).

Er veldig fornøyd med at jeg er kommet godt på vei med julegavene allerede! :Nikke:

* 22+2 *

Endret av Martha Stewart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå gleder jeg meg så sinnsykt til å dra til USA om en uke!! :hoppe:

Bl.a. gleder jeg meg til alt det gode vi skal spise, som f.eks på The Cheesecake Factory (bra middagsretter og kaker!) og California Pizza Kitchen (selv om vi ikke skal til California. Maten er så god at jeg har kjøpt kokeboken deres også). :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bamsene der er jo bare kjempesøte - og mye finere enn oransje Pooh!

Ja ikke sant! Det være Classic Pooh (som de gammeldagse originaltegningene i bøkene). Bebisen min bryr seg nok ikke på lenge - men mamma'n er opptatt av detaljer... :ler:

Den amerikanske billigkjeden Target har heldigvis en stor kolleksjon med Pooh-ting. Gjett om jeg skal hamstre der når vi er på ferie! :sjarmor:

Det tok mye selvdisiplin for meg i starten av svangerskapet å vente med shoppingen... ;)

Begynte med å kjøpe litt bøker om graviditet og babyer. Har feiret mange av ultralydene også med å kjøpe en liten ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med shopping :) Gleder meg til jeg kan sette i gang for fullt

Ja du har mye kos i vente! :)

Nå har vi kost oss i heimen med min kjæres deilige, nybakte boller :sikle:

Og sett siste episode av Slangebæreren på TV. Hadde lest boken, men heldigvis glemt hvordan den sluttet.

Nå er det til køys - og i morgen er det fredag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye fint du har funnet til babyen allerede. :tommel:

Men de linkene til teppene du har kjøpt virker ikke....

Gleder meg til å høre om alt du har shoppet i USA Jeg da. For det blir nok ikke lite kjenner jeg deg rett. :ler:

Ha en fin dag.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du har funnet til babyen allerede. :tommel:

Men de linkene til teppene du har kjøpt virker ikke....

Gleder meg til å høre om alt du har shoppet i USA Jeg da. For det blir nok ikke lite kjenner jeg deg rett. :ler:

Ha en fin dag.

:kose:

Får se om jeg klarer å fikse linkene...

Og det blir nok ikke lite shopping i USA nei... :sjarmor:

I natt sov jeg veldig dårlig. Våknet i 4-tiden av en sur svie i brystet, den evinnelige halsbrannen! :frustrert:

Ble hjemme fra jobb i dag siden jeg hadde sovet så dårlig. Av erfaribg så vet jeg at hadde jeg presset meg på jobb, ville jeg bare blitt enda mer uvel. Er jo 50 prosent sykemeldt likevel. Får ta igjen fraværet neste uke.

Fikk gjort noen ærend på ettermiddagen. Kjøpte meg (dyre!) støttestrømper som jeg må ha på meg når vi flyr til USA for å forebygge blodpropp. (Det er jeg litt engstelig for å pådra meg, økt sjanse når man er gravid). Og så kjøpte jeg Emil-servise + bestikk til venninnen min sin datter.

Middagen i dag var sushi. Jeg tok sjansen på å spise maki med friterte scampi og avokado.

Nå er det ny sesong med favorittserien min: Seks fot under.

Bare 1 uke til vi drar til USA!!! :hoppe:

* 22+ 3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og rolig dag i dag. Sov vel til halv elleve, så var det lang frokost med deilig ferskt brød fra Åpent bakeri.

Etterhvert kom vi oss ut en tur for å gjøre litt ærend. Fikk kjøpt fotorammer som jeg skal putte forstørrelser av bryllupsbildene våre i. Det blir julepresanger til mor, mormor, far og farfar.

Min kjære sto for middagen i dag, den deilige wok'en han pleier å lage :sikle:

Snart skal vi på kino for å se Elsk meg i morgen. Jeg synes vi er flinke til å gjøre slike ting som vi "bør" gjøre før vi får en baby i huset! :Nikke:

Apropos baby, prøver stadig å få oversikt over hva vi trenger av utstyr. Her er et par punkter fra Babyshops liste om hva man bør ha i hus:

UTSTYR TIL STELL

Bleier - Libero eller Pampers?

Bleiebøtte, samt poser - nei, har hørt at bøtten lukter når den står på varmekabler

Vaskekluter (myke, i frotté eller gas)

Badehåndklær (gjerne med hette) - har kjøpt 2

Frottéhåndklær - egne til babyen??

Badetermometer

Neglesaks (beregnet på barn)

Febertermometer

Uparfymerte såper - skal kjøpe Weleda fra helsekost

Badebalje/stativ - vi skal ha Tummy Tub

Våtsaviett - tror det er best med klut og vann...

Sink salve

Badeolje - Weleda

6 gulpekluter (flanell) - har kjøpt 6

6-8 små siklesmekker (frotté) - har kjøpt 3

Stelleunderlag (f. eks stellekommode/stellebord med mykmatte) - har kjøpt stellekommode, mangler matte

UTSTYR TIL SØVN

Soveplass (sprinkelseng, kurv

eller vugge) - arver vugge (venter utålmodig på den så mannen kan male...)

Madrass med avtagbart trekk

Tisselaken av plastfrotté

Laken

Dynetrekk (evt. putetrekk)

Dyne (dun eller fiber)

Sengekant (evt. sengehimmel)

Musikkmobile (uro) - skal kjøpe i USA

* 22+4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søt ny avatar du har fått deg :) .

Det er jammen mye man trenger, ja, jeg leste i aftenposten at det er blitt kjempeindustri det der. Det er vel lett å forsøke å skape behov hos uerfarne foreldre også, man vil jo bare det beste for barnet sitt.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen mye man trenger, ja,  jeg leste i aftenposten at det er blitt kjempeindustri det der. Det er vel lett å forsøke å skape behov hos uerfarne foreldre også, man vil jo bare det beste for barnet sitt.

Ja for meg kommer det nok til å gå litt sport i å ikke anskaffe ting vi ikke får bruk for (f.eks dyr bleiebøtte som skal forhindre at søppelet lukter. Har altså hørt at det lukter likevel). På den annen side ser jeg at jeg nok blir fristet til å kjøpe masse søte klær og leker som man sikkert strengt tatt ikke ha... ;)

Men så er det jo så koselig å "bygge rede", spesielt når bebisen er så etterlengtet!!

Merker også at jeg føler litt at "kun det beste er godt nok" for barnet mitt. Tror det der går mye på følelser. F.eks skal jeg kjøpe stelleprodukter fra helsekost. Og vil gjerne ha ny vogn, selv om brukt selvsagt er like bra. (Kan forsvare ny vogn med at den kommer vi til å bruke kjempemasse, siden vi bor i by'n og kjører lite bil, men heller går masse). Til gjengjeld arver vi f.eks vugge og flere andre ting.

Da jeg var barn gikk jeg stort sett i arvede klær og fikk ikke så ofte noe nytt. Har alltid syntes at det virket fornuftig. Men, nå som jeg selv skal bli mor, så merker jeg at jeg har lyst å bruke penger på å kjøpe nytt... Men H&M er godt nok, trenger ikke være dyrere. Og så lenge vi har råd - hvorfor ikke? Da var det litt annerledes for foreldrene mine, som både var unge da de fikk barn og ikke hadde så god råd.

Ha en riktig fin søndag! :klem:

I dag driver vi ellers og finner frem bagger, solstoler etc fra loftet og prøver å pakke litt til turen.

Har fått bestilt kopier av bryllupsbilder over nettet som skal settes i album og gis i julepresang, til mødrene våre, min forlover og mannens farmor.

Om et par timer skal vi på middag til svoger og svigerinne. Deilig å komme til duk og dekket bord! :)

* 22+5 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelige bamser du har kjøpt til nurket! :hjerte:

Heeelt enig med deg og Peony, og sikkert flere, om at den klassiske, gamle bamsen er den aller aller fineste! :Nikke:

Koselig å titte innom deg, siden vi er nesten like langt i svangerskapet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 UKER :gratulerer:

Nyyydelige bamser du har kjøpt til nurket! :hjerte:

Takk! Det blir nok mer shopping av Winnie the Pooh i USA! ;)

Koselig å titte innom deg, siden vi er nesten like langt i svangerskapet! ;)

Ja, du skal bare se vi føder samtidig! Jacob er forresten et av de alternativene vi har hatt til guttenavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...