Martha Stewart Skrevet 1. november 2005 Forfatter #1181 Del Skrevet 1. november 2005 21 UKER Gratulerer med halvveis! Det er noen sånne milepæler som er viktige. Håper du er i fortsatt fin form! Ha en fin en. ← Takk Imax Og gratulerer til deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 1. november 2005 #1182 Del Skrevet 1. november 2005 Hei. lenge siden sist. 21 uker allerede! Gratulerer! Er det ikke helt skjønt? Har du merket noe spark/bobling ennå? Og hvordan er formen ellers nå? Selv har jeg nå bare fem uker igjen til termin, kanskje mindre faktisk. Siste kontroll fikk jordmor så veldig høye fundusmål at jeg havnet nesten utenfor skjema, så hvis det er like høyt på kontrollen igjen nå på fredag, blir det ny UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 1. november 2005 #1183 Del Skrevet 1. november 2005 21 UKER ← Gratulerer så mye!! Jammen godt at ukene flyr, og målet kommer nærmere og nærmere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2005 #1184 Del Skrevet 2. november 2005 Gratulerer med 21 uker. Nå er du over halveis gitt. Tiden går jammen fort. Synes ikke det er lenge siden jeg satt her og gråt fordi du var blitt gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 3. november 2005 #1185 Del Skrevet 3. november 2005 Gratulerer med halvgaatt svangerskap, Martha! Tiden gaar jamen meg fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 3. november 2005 #1186 Del Skrevet 3. november 2005 Inne med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 3. november 2005 Forfatter #1187 Del Skrevet 3. november 2005 Hei Lompa, FruE, JP, Popelka og MrsL Hei. lenge siden sist. 21 uker allerede! Gratulerer! Er det ikke helt skjønt? Har du merket noe spark/bobling ennå? Og hvordan er formen ellers nå? ← Ja det er helt skjønt å være kommet så langt! Og samtidig blir jeg fryktelig utålmodig innimellom - vil at det skal være mars nå! Har merket en del liv i det siste synes jeg ja. Men mest en slags bobling/kribling, innimellom spark. Nå som jeg faktisk har begynt å kjenne noe, har jeg også tenkt mer på hvor viktig det er å kjenne etter. Det skremmer meg at barnet teoretisk sett kan dø inni der, uten at jeg kan styre det Har jo vært en del ekstra fokus på dette i media i det siste også, at gravide oppfordres til å telle spark. I natt drømte jeg forresten at det kom blod og jeg var redd, ikke noe hyggelig å tenke på da jeg våknet Mht formen, så har jeg vært veldig trøtt de siste dagene. Sikkert en kombinasjon av svangerskapet, litt varierende søvnrytme og det dårlige været i Oslo. Jeg er vanligvis også veldig værsyk, blir uopplagt når det er overskyet, regner eller er lummert. Godt vi skal til sol og sommer om bare to uker!! :rosasmil: Pga manglende energi har jeg ikke orket å være noe særlig på KG de siste dagene. Sitter jo konstant foran dataskjermen på jobb første halvdel av dagen. Ellers må jeg bare nevne at jeg på impuls "spanderte" på meg selv et nytt Dyrberg Kern-armbånd i dag... Gikk forbi en nyåpnet Arts & Crafts-butikk og der lå drømmearmbåndet i vinduet... Sølv, med perler og strass festet på. Fikk 40 prosent avslag fordi det manglet en perle, så da slo jeg til. Burde egentlig spare alle pengene nå til ferien + babyutstyr - men man kan vel ikke alltid være like fornuftig vel? Fra neste år er det nok lille nurket som blir mest prioritert her i huset ift utstyr, men mor skal jo kose seg litt hun også... Selv har jeg nå bare fem uker igjen til termin, kanskje mindre faktisk. Siste kontroll fikk jordmor så veldig høye fundusmål at jeg havnet nesten utenfor skjema, så hvis det er like høyt på kontrollen igjen nå på fredag, blir det ny UL. ← Det er jo helt utrolig at det bare er ca fem uker til du blir mor!! Jeg synes det går mye fortere med alle andre enn meg selv - men sånn er det vel med alt. Blir spennende å følge med deg de neste ukene!! * 21+2 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 3. november 2005 Forfatter #1188 Del Skrevet 3. november 2005 Ble veldig fascinert av denne tråden om å venne babyer tidlig til å bruke potte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 4. november 2005 Forfatter #1189 Del Skrevet 4. november 2005 Tenker mye på hva vi trenger av babyutstyr for tiden. Vi (jeg) har researchet en del på bilseter og kommet frem til at vi skal kjøpe et Maxi-Cosi Cabrio. Det kom helt til topps i Forbukerrådets test av bilseter i vektklasse 0-13 kilo. Vi hadde først tenkt å låne bag og nett, men det anbefales ikke av Trygg Trafikk. Vil ikke risikere noe når det gjelder bilsikring! (Har selv vært med i fire kollisjoner og vet hvilke krefter det er snakk om i et sammenstøt). Ellers fikk jeg lyst å kjøpe disse Adidas-skoene til bebisen :rosasmil: Får se hva jeg finner i USA... * 21+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. november 2005 #1190 Del Skrevet 4. november 2005 Hei! Skjoenner du er utaalmodig!! Du virker veldig organisert mht. til utstyr! Blir nok bra med foersteklasses bilsete. Som du sier er det ikke verdt aa ta noen sjanser naar det gjelder sikkerhet.... Ha en fin-fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmen Skrevet 4. november 2005 #1191 Del Skrevet 4. november 2005 Hei Martha! Kult nick! Siden jeg er ganske så nygravid er jeg for første gang ute på dagbokrunde... men blir ikke siste gang! Gratulerer med halvgått svangerskap! Ønsker deg en god helg! Palmesus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 4. november 2005 Forfatter #1192 Del Skrevet 4. november 2005 Og en riktig god helg til dere, Popelka og Palmen! Og til alle andre selvsagt. Thank God It's Friday!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #1193 Del Skrevet 4. november 2005 Anbefaler ikke å kjøpe sko uten at bebisen er med for å prøve dem selv Det gjorde jeg da jeg gikk gravid med eldstemann. Kjøpte noen tøffe Rebook sko som aldri passet.... Eldstemann har brede ben og høy rist så nesten ingen sko passet da han var mindre. Heldigvis er det bedre nå, men fortsatt har han et begrenset utvalg. Barnas føtter er jo så forskjellige. Noen har motsatt problem, med så smale ben at diverse sko bare "ramler" av... Forøvrig så anbefaler man at ungene ikke bruker sko før de kan gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. november 2005 #1194 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg står frem som snikleser og vil ønske deg en kjempefin helg Heldiggrisen som har en liten babis i magen sin... bare det må jo gjøre helga enda mer fantastisk enn den egentlig er Men, altså, jeg er også hoppende glad over at det er helg om en halvtime!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 5. november 2005 Forfatter #1195 Del Skrevet 5. november 2005 Forøvrig så anbefaler man at ungene ikke bruker sko før de kan gå ← Takk igjen for tips! Jeg har nok også tenkt på at det må bli ganske klumpete og kanskje ubehagelig for babyer med sko før de kan gå. Så da gjelder det vel å la fornuften - ikke mors shoppingimpulser - få styre... Myke tøfler er vel bedre kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 5. november 2005 Forfatter #1196 Del Skrevet 5. november 2005 Heldiggrisen som har en liten babis i magen sin... bare det må jo gjøre helga enda mer fantastisk enn den egentlig er ← Velkommen hit skal du være! Og en riktig god helg til deg! Ja jeg koser meg veldig med baby i magen - nå kjenner jeg mer og mer til henne inni der - herlig! :grine2: Digger ellers signaturen din: "Når du får en følelse av sugende tomhet, ikke vær bekymret, det betyr at du er sulten" - Ole Brumm - - Det kunne vært mitt livsmotto... Jeg har vært stor fan av Ole Brumm i mange år og har bl.a en Ole Brumm-kalender liggende klar til babyen (Baby's First Year). I tillegg skal jeg kjøpe alle Classic Winnie The Pooh-bamsene i USA, de som ser ut som originaltegningene. I dag har vært en bedagelig dag - akkurat slik jeg liker lørdager! Var og ruslet en tur i by'n, gjorde noen små ærend. Kikket etter babydyne på KID, der hadde de en som skal være allergivennlig. Siden jeg har bittelitt luftveisallergi - mot midd og hussopp - og bittelitt eksem, så vil jeg gjøre alt for å forebygge dette hos barnet mitt. Spedbarn er jo ekstra mottakelig for forskjellig forurensning. Heldigvis har ikke pappa'n noen former for allergi, så vi får håpe hun arver hans sterke gener på dette området. Middagen i dag var pizza fra sjappa på hjørnet. Vi snakket om kino, men utsatte det til i morgen. Koser oss hjemme med masse tente stearinlys i stedet! Kjøpte et juleblad i dag og drømmer meg bort i oppskrifter og gaveideer. I år blir det en ganske kort adventstid pga Florida-turen (som i fjor) og så drar vi jo bort for å feire jul hos min søster fra lille julaften av. Men jeg skal likevel pynte og gjennomføre gløggkvelden min, tradisjonen tro. Er nesten like glad i advent som i selve julen! Liker så godt lilla-fargen og forventningene. Ekstra forventningsfull er jeg jo i år med et lite nurk i magen... Men fra neste jul, da skal vi starte egne tradisjoner hjemme hos oss selv! Så kommer nok ihvertfall svigers hit og kanskje min familie i tillegg. * 21+4 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #1197 Del Skrevet 5. november 2005 Tenk at du er over halvveis i svangerskapet, MS. Det er så godt å høre at alt står bra til med deg og den lille. Blir deilig med ett par uke i sol og varme tenker jeg. Kos deg i kveld med mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #1198 Del Skrevet 5. november 2005 Tøfler eller sokker er flott til babyene ja. Om vinteren kan jeg varmt anbefale noen ulltøler fra Ullkorga. Det er de som lager voksiposene. De har noen "sokker" med stoff eller skinn utenpå og ull inni + borrelåslukking. De er varme og deilige og kjempefine. Se her De er absolutt verd prisen. Jeg hadde et par til begge ungene mine og de er like fine enda (+ at min søster har lånt dem til et av sine barn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1199 Del Skrevet 6. november 2005 Tenk at du er over halvveis i svangerskapet, MS. Det er så godt å høre at alt står bra til med deg og den lille. Blir deilig med ett par uke i sol og varme tenker jeg. Kos deg i kveld med mannen. ← Takk Heidi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1200 Del Skrevet 6. november 2005 Tøfler eller sokker er flott til babyene ja. Om vinteren kan jeg varmt anbefale noen ulltøler fra Ullkorga. Det er de som lager voksiposene. De har noen "sokker" med stoff eller skinn utenpå og ull inni + borrelåslukking. De er varme og deilige og kjempefine. Se her De er absolutt verd prisen. Jeg hadde et par til begge ungene mine og de er like fine enda (+ at min søster har lånt dem til et av sine barn) ← De var veldig søte! Hvor tidlig kan man starte med tøfler da?? Jeg har også "forelsket" meg litt i Robeez-tøflene. De er visst anbefalt av eksperter. Må innrømme at jeg nesten kjøpte noen til bebisen på Fru Lyng i forrige uke... Robeez har også noen sko/støvler. Ellers så har jeg kjent bra med aktivitet fra lille i magen, både i går kveld og i dag tidlig. Det er så beroligende! Fordi morkaken som sagt ligger foran, må jeg enten sitte eller ligge og legge hånden på magen for å kjenne noe. Men da kan jeg helt tydelig kjenne spark. I dag skal jeg prøve å få unna litt praktiske ting i heimen. Så har min kjære og jeg tenkt oss på kino i kveld og muligens ut å spise. Og i morgen er det ultralyd igjen! * 21+5 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå