Gå til innhold

Store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så imponert over dine "huslige sysler"! Lage fine invitasjoner med glansbilder er sånt som jeg bare tenker at jeg skal gjøre, men aldri får tid til. Tipper de som blir invitert blir glade!

Gratulerer med 20 uker forresten!! :hoppe:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk FruE og MrsL! :klem:

Godt å være halvveis ja. Men for min del kunne det gjerne vært mars allerede! Har tenkt litt på hva jeg bør gjøre mye av før bebisen kommer, dvs slikt som det blir mindre anledning til når vi får en ny sjef i huset. Har kommet frem til at jeg skal slappe av mye og sove mye fremover!! :Nikke:

Blir så imponert over dine "huslige sysler"! Lage fine invitasjoner med glansbilder er sånt som jeg bare tenker at jeg skal gjøre, men aldri får tid til. Tipper de som blir invitert blir glade!

Ja sånt får jeg tid til. Da er det verre med å få tid til mer kjedelige ting, som husarbeid... :ler:

(Blir vel mer enn nok husarbeid fra mars av, tenker jeg).

Hadde en god lur før min kjære kom hjem i ettermiddag. Og våknet til deilig duft av wok! Snille mannen! :kyss:

I kveld har vi tatt ned oljeovnene våre fra loftet + vinterjakken min, så nå kan vinteren bare komme for fullt!

Straks er det Judging Amy på TV og så til køys tenker jeg.

Skrevet

Grattis med halveis gjennomført svangerskap!

... og drit i den uvitende dama og hennes :frustrert: kommentar... :roll:

:ler: Lo høyt for meg selv da jeg leste at du kikket i tak for å se om det lakk derfra også var det bare råmelk! :ler:

Med nr. 2 kommer den råmelken myyyye tidligere forresten.

Den stellevesken var kjempestilig! :sjarmor: Men skal dere ha vær deres stelleveske? Vi hadde en vi som den som skulle ut med bebisen bare røsket med seg uansett hvem det var. Men den du så på var jo kjempestilig og du kunne jo bruke den som vanlig veske også! Var det liggeunderlag inni den? (Glemte å se etter da jeg åpnet linken).¨

Har forresten et tips til jeg.... (når vi snakker om stellevesker mener jeg). Kjøp en rull med brødposer som du har i stellevesken. Ypperlig til å hive brukte bleier i. Da har du et sted å gjøre av alt sammen når du er ute. Det er jo ikke alle steder det er like enkelt å bli kvitt slike ting... Og når du slår en knute på posen så lukter det jo ikke sååå ille heller (når du helammer lukter det jo ikke så ille uansett, men vent til hun begynner med fast føde...)

Skrevet
... og drit i den uvitende dama og hennes  :frustrert: kommentar...  :roll: 

Ja hun driter jeg jammen i!! Har bestemt meg for å bli litt mer hardhudet og la uønskede kommentarer prelle av! :twisted:

:ler: Lo høyt for meg selv da jeg leste at du kikket i tak for å se om det lakk derfra også var det bare råmelk!  :ler:

Med nr. 2 kommer den råmelken myyyye tidligere forresten.

Ja, det der blir en god i historie å fortelle for fremtiden! :ler:

Den stellevesken var kjempestilig!  :sjarmor: Men skal dere ha vær deres stelleveske? Vi hadde en vi som den som skulle ut med bebisen bare røsket med seg uansett hvem det var. Men den du så på var jo kjempestilig og du kunne jo bruke den som vanlig veske også! Var det liggeunderlag inni den? (Glemte å se etter da jeg åpnet linken).¨

Mannen skal få sin egen stelleveske han. Jeg har allerede lurt på å kjøpe Skip Hop-stelleveske , 1 lys blå til meg og 1 svart til min kjære. Han skal ihvertfall få slippe å dra rundt på en veldig feminin veske (som Luxe) når han er i permisjon i 5 mnd! :ler:

Hvis jeg skal kjøpe enda en stelleveske, så må den vel kunne brukes over lengre tid og som vanlig veske også kanskje... Den Luxe Bag'en var visst veldig dyr på nettet, får se om den er billigere i butikken i USA. Vet jammen ikke om den har stelleunderlag... Med mindre "changing cloth" betyr det?? :klø: (Trodde stelleunderlag het "changing pad" jeg)

Eller kanskje jeg finner en annen liknende veske som ligner den Luxe-vesken. Gøy å føle seg litt smart i tilbehøret også når man er mor! ;) (Jeg har litt veskedilla fra før).

Har forresten et tips til jeg.... (når vi snakker om stellevesker mener jeg). Kjøp en rull med brødposer som du har i stellevesken. Ypperlig til å hive brukte bleier i. Da har du et sted å gjøre av alt sammen når du er ute. Det er jo ikke alle steder det er like enkelt å bli kvitt slike ting... Og når du slår en knute på posen så lukter det jo ikke sååå ille heller (når du helammer lukter det jo ikke så ille uansett, men vent til hun begynner med fast føde...)

Takk for tips! *notere*

Jeg er stor tilhenger av sånne lure triks for å gjøre hverdagen enklere! (Du skulle bare sett alle "bedre føre var"-detaljene når jeg pakker feriekofferten!) JP, du blir min "guru" på mammakunnskap som jeg nok kommer til å henvende meg til for flere råd! :klem:

Nå nettopp leste jeg en tråd på Gravid-forumet om ammeinnlegg. Det er gull verdt å lære av andres erfaringer på slike detaljer, sånn at man slipper å gjøre alle feilene selv (det blir sikkert nok tabber uansett). Brystbetennelse er det flere i min omkrets som har hatt, så der vil jeg være føre var. Særlig siden jeg får barn i mars.

Skrevet

:ler: Guru og guru. Tror ikke de akkurat, men jeg bombanderer deg ihvertfall med velmenende råd når de ramler ned i hodet mitt :ler:

Om det ikke er sånn stelleunderlag i vesken så er det jo ikke krise. Går an å putte ett håndkle oppi istedenfor. Kjempefin den andre stellevesken også forresten!

Nå har ikke jeg lest tråden om ammeinnlegg på graviditetsforumet, men selv synes jeg de ullinnleggene du får kjøpt i utstyrforretninger var de eneste som dugde. Men det er veldig viktig at du vasker dem på riktig måte, ellers blir de noen store, slappe, tynne innlegg som bare er til å kaste (mamma skulle vaske noen for meg en gang så jeg vet det...). Kjedelig for de er jo ganske så dyre.

Skrevet
Han skal ihvertfall få slippe å dra rundt på en veldig feminin veske (som Luxe) når han er i permisjon i 5 mnd! :ler:

Har du tenkt å være hjemme de første 7 mnd, og så mannen resten? Det er noe sånt vi også har tenkt, selv om jeg synes dette er veldig vanskelig å planlegge. Vi håper å få til en ordning der jeg er hjemme 6 mnd, og at vi så jobber 50% begge to i 1-2 mnd, og at mannen så er hjemme resten av tiden. Ser for meg at overgangen kan bli tøff, så jeg tror det hadde vært fint med en litt myk overgang. Det viktigste for oss er iallefall at begge to skal få være hjemme og ha ansvaret alene over tid, slik at babyen forhåpentligvis blir like knyttet til oss begge. Jeg ønsker virkelig at vi skal være helt likeverdige som foreldre, og tror nok at det må "tvang" til (dvs. at jeg fysisk ikke er hjemme og kan blande meg opp i hvordan mannen gjør ting) for å klare å oppnå det.

Ha en flott dag MS!

Skrevet
:ler: Guru og guru. Tror ikke de akkurat, men jeg bombanderer deg ihvertfall med velmenende råd når de ramler ned i hodet mitt  :ler:

- Fortsett med det du, JP! :klem:

Skrevet

I går kveld la jeg meg klokken halv åtte og sov mer eller mindre sammenhengende til i dag morges! :overrasket:

Det viktigste for oss er iallefall at begge to skal få være hjemme og ha ansvaret alene over tid, slik at babyen forhåpentligvis blir like knyttet til oss begge. Jeg ønsker virkelig at vi skal være helt likeverdige som foreldre, og tror nok at det må "tvang" til (dvs. at jeg fysisk ikke er hjemme og kan blande meg opp i hvordan mannen gjør ting) for å klare å oppnå det.

Akkurat slik har vi tenkt også! :Nikke:

Bortsett fra ammingen, så ser ikke jeg noen grunn til at ikke mannen skal være en like god omsorgsperson som meg! Mht babyer, så starter vi fra scratch begge to. Jeg tror også det er best at mannen får være alene med barnet en del og bryne seg på små og store utfordringer. Har hørt om de som har brent seg på at han aldri er alene og så blir en litt hjelpeløs far på lang sikt. Undersøkelser viser at far kun blir mors "hjelper" hvis foreldrene alltid er sammen. Og det er jo ganske logisk at ungen vil henvende seg til den h*n er vant med, for å få hjelp, kos etc.

Hvis jeg skal skryte litt av min kjære, så tror jeg jo at han er en "natural born dad" som tar initiativ uansett - rett og slett fordi han er interessert i utgangspunktet... :hjerte:

Min kjære er mer effektiv enn meg på både husarbeid og matlaging - noe som i aller høyeste grad også inngår i det å være hjemme med barn. (Uten at jeg ser på meg selv som en spesielt dårlig husmor for det, altså! ;) )

Planen er at jeg skal være hjemme de obligatoriske 3 ukene før fødselen og så 6 mnd permisjon etter fødselen + ca 5 ukers ferie = minimum 7 mnd etter fødselen. Så skal mannen ha 5 mnd permisjon + ferie. Det er veldig viktig for meg at jeg får fullammet opp til barnet er ca et halvt år (hvis hun vil og jeg er fysisk i stand til det). Deretter kombinerer vel de fleste morsmelk og fast føde. Hvis absolutt nødvendig, kan min kjære trille innom jobben min slik at jeg evt kan amme i lunsjen, når det er hans tur å være i permisjon (Vi bor i gangavstand til jobb begge to). Blir spennende å se hvordan dette løser seg i praksis. Men vi er ihvertfall veldig motiverte!

I dag var jeg til svangerskapskontroll hos fastlegen. Hun er veldig hyggelig, så jeg skrøt litt til henne over oppfølgingen jeg har fått hittil. Uten så mye forståelse, hadde jeg nok ikke klart å slappe av og glede meg så mye over svangerskapet som jeg gjør!

Hadde med urinprøve og der fant man visst et snev av eggehvite, men legen trodde ikke at det var noe å bry seg om. Som hun sa, så er det alt for tidlig å få svangerskapsforgiftning for meg nå og da vil man også ha høyt blodtrykk. Hos meg var blodtrykket lavt og fint i dag, faktisk enda lavere enn sist.

Jeg fikk fortsatt 50 prosent sykemelding fremover. Og så må jeg søke trygdekontoret om å få reise utenlands på ferie under sykemelding, men det pleier visst å gå greit. Reiser jo på ferie for å få mer overskudd - ikke omvendt!

Og så fikk jeg høre hjertelyden til bebisen igjen - herlig! :grine2:

Har innimellom hatt noe som kjennes ut som luftsmerter på den ene siden av magen i går og i dag, så det er greit å få høre at den lille har det bra der inne!

* 20+2 *

Skrevet (endret)
Undersøkelser viser at far kun blir mors "hjelper" hvis foreldrene alltid er sammen. Og det er jo ganske logisk at ungen vil henvende seg til den h*n er vant med, for å få hjelp, kos etc.

Akkurat dette har jeg sett så mange ganger i praksis, og hver gang har jeg lovet meg selv at jeg ikke skal sette meg selv i samme situasjon. Jeg har også en mann som nesten ikke kan vente med å få bli pappa, og som har mange tanker rundt det. Jeg gleder meg til å se han ta ansvar og kose seg med den lille. Jeg gleder meg til å se at han vet like godt som meg hva slags mat barnet skal ha, hvor mye klær barnet må ha på seg, hvorfor barnet gråter, og ikke minst gleder jeg meg til å se han vise kjærlighet og omsorg minst like bra som meg

:hjerter_rundt: Vi har jammen mye å se frem til MS!

Endret av FruE
Skrevet
:hjerter_rundt: Vi har jammen mye å se frem til MS!

Ja vi har mye å se frem til! :hoppe:

Skrevet
:vinke: Livet er herlig for tiden, ikke sant? :)

Ja, livet er herlig! :)

Spesielt siden det er helg nå, to hele dager til å kose seg! Vi skal straks gå på kino for å se Flightplan.

God helg alle sammen! :tommelsmil:

* 20+3 *

Skrevet

Den siden jeg leste nå var igrunn full av sånne ting jeg ikke har mange kommentarer til ;) . Men livet er herlig for tida, det kan jeg også være enig i iallefall :) . Og det er koselig å lese her selvom jeg ikke har så mye å komme med bestandig.

:klem: God helg! Må få høre hva du synes om filmen, har lyst å se den.

Skrevet
Den siden jeg leste nå var igrunn full av sånne ting jeg ikke har mange kommentarer til  ;) . Men livet er herlig for tida, det kan jeg også være enig i iallefall  :) . Og det er koselig å lese her selvom jeg ikke har så mye å komme med bestandig.

:klem: God helg! Må få høre hva du synes om filmen, har lyst å se den.

Og det er veldig koselig at du stikker innom Pusla! :klem:

Filmen var spennende og helt ok som lett underholdning. Men alt er kanskje ikke like realistisk... ;)

Og jammen tror jeg lille :babyjente: i magen romsterte litt ekstra mye der inne når lyden var høy! Kjente helt tydelig spark/dunk utenpå magen min også, da jeg holdt hånden inntil! :rosasmil:

Skrevet

Å jeg blir like glad hver gang jeg er her inne og leser :)

Nå sitter jeg oppe og venter på mannen. Han var ferdig med jobben sin kl. 24.00 så jeg kan like godt vente på ham så vi kan legge oss sammen :hjerte:

Skrevet
Å jeg blir like glad hver gang jeg er her inne og leser :)

Og jeg blir glad hvis jeg kan spre litt glede :)

Her er jeg, tilbake på nett etter en helg med ganske fullt program. Lørdag var vi en tur på butikken Barneverden og så på bilsete til :babyjente:. Hadde egentlig tenkt å låne en hardbag av en venninne og bruke denne med nett i bilen. Men så leste jeg på Snartmamma.com at denne løsningen muligens blir forbudt (!) fra neste år. Er visst allerede forbudt i Sverige og USA, der bruker de bare bilsete etter det jeg har hørt.

Bakte også litt lørdag kveld - sjokoladekake - siden vi skulle ha kaffebesøk søndag.

Hadde forresten mareritt natt til lørdag. Om at jeg var på ultralyd og legen sa at

babyen var død... :tristbla:

Veldig sjelden jeg har slike drømmer. Men det er jo ikke mindre ekkelt når jeg tidligere faktisk har opplevd et slikt mareritt i våken tilstand... Så i løpet av lørdagen var jeg litt ekstra innstilt på å kjenne etter bevegelser i magen og ble ganske frustrert på kvelden da jeg ikke hadde kjent noe. Desto deiligere var det når jeg kjente et tydelig dunk utenpå magen like etterpå at jeg hadde våknet i går! :danse:

Og i dag har lille venn vært kjempeaktiv! :rosasmil:

Først var hun snill og beveget seg masse slik at mamma (meg) fikk høre sterk og klar hjertelyd på doppleren hos jordmor i morges. Fin og variert rytme, det tydet på god aktivitet der inne, forklarte hun.

Ellers skjedde det ikke så mye hos jordmor. Jeg fortalte at jeg har fått råmelk i brystene og det er visst en god pekepinn på at jeg sannsynligvis ikke vil ha noe problemer med melkeproduksjonen etter fødselen.

Har forresten begynt å bruke ammeinnlegg i bh'en fra i går av! Ble lei av å måtte vaske bh'ene mine så ofte, siden råmelken setter gule flekker. Ellers er det ikke noe problem, jeg er bare glad for at kroppen ser ut til å fungere bra. Spesielt siden jeg har hatt noen skuffelser med kroppen min de siste årene.

For øvrig har det vært en ok dag i dag, på tross av litt lite søvn i natt. Lille vennen har som sagt virkelig vært kjempeaktiv, både da jeg satt på jobb og i kveld. Herlig! :)

* 20+6 *

Skrevet

Gratulerer med halvveis! Det er noen sånne milepæler som er viktige.

Håper du er i fortsatt fin form! Ha en fin en. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...