Gjest MrsL Skrevet 14. oktober 2005 #1101 Del Skrevet 14. oktober 2005 Apropos handleliste til babyen; ta å sjekk med Chiquita - hun hadde en enormt bra handleliste til da hun skulle ha lillebanan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #1102 Del Skrevet 14. oktober 2005 Apropos handleliste til babyen; ta å sjekk med Chiquita - hun hadde en enormt bra handleliste til da hun skulle ha lillebanan ← Flott! Akkurat det jeg trenger! Driver ellers og planlegger hva jeg skal servere når det er min tur å ha vinklubb på tirsdag. Tror det blir Quiche Lorraine (med bacon) og Jarlsbergpai (som jeg skal ha parmaskinke i) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #1103 Del Skrevet 14. oktober 2005 Her fant jeg nyttige tips til hva trenger og hvilke størrelser. Og nå husket jeg plutselig på at det bare er 5 uker til vi drar til USA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 15. oktober 2005 #1104 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ja, se der - der var Chiq`ern også med sine tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter #1105 Del Skrevet 15. oktober 2005 I kveld synes jeg at jeg kjenner noe romstering i magen... Har virkelig prøvd å kjenne etter bevegelser lenge nå, uten at jeg kan si at jeg har kjent noe som klart skiller seg ut fra vanlig romling i magen. Hmmm, synes fremdeles det er vanskelig å vite sikkert hva jeg kjenner - kan det være ønsketenkning/innbilning...? Ellers var jeg på Barnevognhuset og så på vogn i dag. Får ta med mannen en tur også. Uansett blir det nok ikke kjøp før tidligst januar - med mindre det kommer et knalltilbud. Til middag i dag hadde vi takeaway, min kjære spiste sushi og jeg spiste sprøstekt svin i sursøt saus. Vi lurte på å gå på kino, men ingen av filmene vi hadde lyst å se går på de kinoene vi liker. Så det ble zapping på TV i stedet. * 18+4 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 15. oktober 2005 #1106 Del Skrevet 15. oktober 2005 Zapping kan være deilig det også en gang i blandt Her i huset er jeg hjemme alene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #1107 Del Skrevet 16. oktober 2005 Våknet med en følelse av utrolig lykke og tilfredshet i dag! :rosasmil: Så lenge jeg kan huske har jeg mislikt søndager, fordi det da snart er slutt på helgen og hverdagen setter inn igjen for fullt. Men i dag føler jeg at alt bare er fryd og gammen. Siden det nå ser ut til at vi faktisk skal få barn, føler jeg at en tung tåke som har lagt over meg i flere år, endelig har lettet. Blir enklere å planlegge på lang sikt, også ift jobb. Som vanlig på en søndag sov vi lenge. Min kjære har dratt ut på tur alene og jeg stuller litt her med forskjellige småting i leiligheten, klesvask, rydding etc. Tenkte jeg skulle stryke duk og dekke bord til vinklubben tirsdag, så blir det ikke stress i morgen. Dessuten må jeg pakke til tre dagers kurs som jeg skal på fra onsdag morgen. Når mannen kommer tilbake fra turen sin skal vi på besøk til svoger, svigerinne og lille nevø. Er allerede to uker siden jeg så lillegutt sist og det blir kos å se han igjen. Mulig at vi tar en tur på kino i kveld, slik som vi egentlig hadde tenkt i går. Nå nettopp satt jeg og så på en film om svangerskapet på PC. Må innrømme at jeg ble skikkelig rørt av å se barnet bli født... Får skylde på hormonene, er ikke så lettrørt til vanlig! :grine2: * 18+5 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #1108 Del Skrevet 16. oktober 2005 Zapping kan være deilig det også en gang i blandt Her i huset er jeg hjemme alene... ← Håper du hadde en fin alenekveld da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2005 #1109 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, den var fin den, og nå er jeg i full gang med å skifte om til vintergardiner i stua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #1110 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, den var fin den, og nå er jeg i full gang med å skifte om til vintergardiner i stua ← Wow, da er du mer husmor enn meg! Har bare ett sett gardiner som henger året rundt, vi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2005 #1111 Del Skrevet 16. oktober 2005 Vi har hvite chiffongardiner om sommeren. Og på altandøren og storvinduet ved siden av har vi bare en kappe. Det gjør at nå når det er mørkt på kveldene og mannen er på spillejobb så blir jeg mer husredd enn nødvendig. Derfor er det greit å henge opp de grå vintergardinene slik at det blir lunere og jeg kan trekke for når jeg er alene hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #1112 Del Skrevet 16. oktober 2005 Vi har også hvite stuegardiner Er jo koselig med sommer- og vintergardiner uansett. Jeg kunne tenke meg noen vintergardiner i lilla fløyel. Om sommeren har jeg faktisk mest behov for helt mørke gardiner på soverommet. Får ikke sove hvis det er for lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #1113 Del Skrevet 17. oktober 2005 Vi har en sånn blender-rullgardin på soverommet. Ikke noe lys slipper igjennom den så det blir mørkt på soverommet hele året. Jeg er så glad på dine vegne at dette svangerskapet virkelig går riktig vei for dere. Det er så inderlig fortjent at dere skal få en liten en, Martha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 17. oktober 2005 #1114 Del Skrevet 17. oktober 2005 Driver ellers og planlegger hva jeg skal servere når det er min tur å ha vinklubb på tirsdag. Tror det blir Quiche Lorraine (med bacon) og Jarlsbergpai (som jeg skal ha parmaskinke i) ← Nam!! Quiche fikk jeg virkelig smaken på når jeg bodde i Frankrike for leeeenge siden, og det har vært en stadig tilbakevendende suksess! Jeg har også laget den jarlsbergpaien i litt ulike varianter, og pai med spinat er jo bare kjempenam! Tror forresten jeg ville laget to ulike salater til om jeg skulle ha disse paiene på menyen. Til quich’en synes jeg det er deilig med en salat med litt ulike smaker f.eks. ruccola, rød løk, avocado, cherrytomater, fetaost osv. Mens til jarlsbergpaien (som det jo er en del ulike, ganske dominerende smaker i) er det best med en helt enkel salat f.eks. bare en blanding av ulike typer salat. Og så balsamico og olivenolje da... Nå ble jeg jammen sulten gitt!! Lykke til, skulle gjerne kommet!! Og hvis du serverer noe annet godt til paiene vil jeg gjerne bli tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #1115 Del Skrevet 17. oktober 2005 Blender-gardin er nok tingen ja! Etterhvert skal vi gjøre om spisestuen til voksen-soverom, slik at barnet får vårt soverom til barnerom. Da må vi ha nye og kanskje mer lystette gardiner der vi skal sove. (Håper å beholde spisestuen i kanskje ett år til, med babyen sovende sammen med oss. Får se.) Jeg er så glad på dine vegne at dette svangerskapet virkelig går riktig vei for dere. Det er så inderlig fortjent at dere skal få en liten en, Martha. ← Tuusen takk, kjære du!! Det føles så godt å endelig skulle få barn ja! Tenkte på det at selv om barn også fører med seg tusenvis av nye bekymringer, så føler jeg meg ikke så engstelig og motløs som jeg til tider har følt meg de siste årene, mens vi ikke har visst om vi i det hele tatt ville få barn. Spesielt siden barnløsheten egentlig skyldtes en sykehusskade, har det føltes veldig urettferdig at vi måtte slite. Men nå ser jeg lyset i enden av tunnellen!! * 18+6 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #1116 Del Skrevet 17. oktober 2005 Nam!! Quiche fikk jeg virkelig smaken på når jeg bodde i Frankrike for leeeenge siden, og det har vært en stadig tilbakevendende suksess! ← Jeg elsker quiche - og alt fransk for den del! Så du kan jo tenke deg at jeg koste meg i Frankrike på bryllupsreisen! Salatingrediensene du nevner har jeg tenkt på ja! Lurer forresten på om jeg skal bytte ut jarlsberg med mozzarella i "Jarlsbergpaien"...? Og så tenkte jeg kanskje å servere landbrød til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #1117 Del Skrevet 17. oktober 2005 Høres alltid så hyggelig ut å være gjest hos deg, MS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 17. oktober 2005 #1118 Del Skrevet 17. oktober 2005 Lurer forresten på om jeg skal bytte ut jarlsberg med mozzarella i "Jarlsbergpaien"...? ← Jeg har tenkt på å teste ut med ricotta i stedet for jarlsberg, spinat & ricotta er jo knallgodt sammen!! Men vet ikke helt hvordan ricottaen blir når den stekes i eggeblandingen? Mozzarella og ricotta er jo ikke så ulikt på smak, så du må definitivt melde tilbake hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. oktober 2005 #1119 Del Skrevet 17. oktober 2005 *må snart invitere meg selv på middag hos dere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 17. oktober 2005 #1120 Del Skrevet 17. oktober 2005 Tror jeg skal prøve meg på den jarlsbergpaien, altså... Hvis den blir bra kan jeg servere den til svigermor neste uke, hun er vegetarianer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå