Martha Stewart Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #1081 Del Skrevet 12. oktober 2005 Etter å ha surfet litt på nettsidene til noen av de butikkene vi skal på i USA, skjønner jeg at jeg ikke bør kjøpe mer her i Norge før vi drar... :drømme: BabyGap Pottery Barn Kids Target Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. oktober 2005 #1082 Del Skrevet 12. oktober 2005 *drømme*.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 12. oktober 2005 #1083 Del Skrevet 12. oktober 2005 ... der var det mye fint.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #1084 Del Skrevet 13. oktober 2005 ... der var det mye fint.... ← Ja, ikke sant? :rosasmil: Har forresten funnet ut at den ferien vi skal på nå har et navn: Babymoon. Dvs den siste romantiske turen et par foretar før de får barn. Amerikanerne lager jo begreper av alt... Vi drar altså på babymoon til det samme hotellet hvor vi hadde en "før-honeymoon" for ett år siden (altså før bryllupet)! :rosasmil: * 18+2 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #1085 Del Skrevet 13. oktober 2005 Babymoon - Amerikanere kan jammen meg få sagt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #1086 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har forresten fest i dagboken min i dag. Feiere mine 6000 innlegg på KG. Velkommen. :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #1087 Del Skrevet 13. oktober 2005 Babymoon. Den var god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. oktober 2005 #1088 Del Skrevet 13. oktober 2005 Babymoon ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #1089 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har forresten fest i dagboken min i dag. Feiere mine 6000 innlegg på KG. Velkommen. :bukke: ← Grattis! Babymoon ja ← til Heidi, JP og MrsL Enten vi kaller det babymoon eller noe annet - alltid fint å ha et påskudd til å dra på ferie... Mamma'n min likte forresten ikke tanken på at jeg skal dra til USA nå som jeg er gravid... Det som bekymret henne mest, var vold og bakterier... Ingen av delene bekymrer meg, ihvertfall ikke kriminalitet. Men mamma synes jo det er farlig å ferdes i Oslo også, hun. Uansett, på slutten av samtalen sa jeg at hun ikke måtte bekymre seg. Og da sa hun at det gjør hun ikke så lenge mannen min passer på meg! Det er vel mødre sin oppgave å bekymre seg for barna sine. Men jeg synes at når jeg nå klarer å la være å engste meg for at noe galt skal skje med barnet i magen, så vil jeg at hun skal det også. Sånn at ikke jeg skal bli engstelig igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #1090 Del Skrevet 13. oktober 2005 Nå står det marmorkake i ovnen. Min kjære fikk lyst på det i dag og da var ikke jeg vond å be. Er jo så glad i kake selv og elsker å bake! Tror jeg kommer til å bli en mor som baker mye! Vi kom inn på marmorkake i dag da vi snakket om morkake...(æsj!)... Mannen har vært så snill og lage middag til meg flere ganger denne uken. I dag var jeg dødssliten etter jobb og måtte bare sove noen timer da jeg kom hjem. Da var det deilig å våkne til at min kjære var i full gang på kjøkkenet med å lage pasta med kylling og aromasopp i fløtesaus. Nå venter vi bare på at den svenske serien Graven skal starte på NRK. Vi er veldig glad i krim og den er kjempespennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. oktober 2005 #1091 Del Skrevet 13. oktober 2005 Oi, kanskje jeg skal bake kake til mannen i helgen. Han fortjener vel litt kake han og, selv om jeg fikk pølse med brød til middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 13. oktober 2005 #1092 Del Skrevet 13. oktober 2005 Nå står det marmorkake i ovnen. Min kjære fikk lyst på det i dag og da var ikke jeg vond å be. Er jo så glad i kake selv og elsker å bake! Tror jeg kommer til å bli en mor som baker mye! Jeg er dessverre ikke den flittigste kakebakeren akkurat. Men i dag har jeg hatt et møte hjemme, og lagde muffins (jada, det var toro...). Så i dag kan mannen heise flagget over bakst i heimen! Mennen baker faktisk mye oftere enn meg, men det er stort sett brød da. Egentlig like greit det tror jeg! Vi skal også til usa i november! Jeg skal med jobben, og mannen blir med slik at vi kan feriere en liten uke etterpå. Må ta en titt på de linkene dine en dag tror jeg. Vi var forresten på baby gap i paris for et par uker siden, og kjøpte det første (og hittill eneste) plagget til babyen. En skjønn body med div. dyr på! Men jeg tror nok det blir litt shopping i usa ja! Bare synd vi ikke skal på ultralyd før dagen etter at vi er tilbake, men vi får gå for unisex babytøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. oktober 2005 #1093 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #1094 Del Skrevet 13. oktober 2005 Han fortjener vel litt kake han og, selv om jeg fikk pølse med brød til middag ← Ja du vet, det er tanken som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #1095 Del Skrevet 13. oktober 2005 Marmorkaken ble faktisk ganske god, om jeg skal si det selv! Nå skal jeg ta med resten på jobb i morgen - ellers blir jeg gående her å spise kake i hele morgen kveld, kjenner jeg meg selv rett... Fikk forresten oppskriften her på KG. Jeg er dessverre ikke den flittigste kakebakeren akkurat. Men i dag har jeg hatt et møte hjemme, og lagde muffins (jada, det var toro...). Så i dag kan mannen heise flagget over bakst i heimen! Mennen baker faktisk mye oftere enn meg, men det er stort sett brød da. Egentlig like greit det tror jeg! ← Toro er ikke så dumt Har ikke prøvd muffinsblandingen, men Toro brownies er en sikker vinner! Ellers kan jeg anbefale Møllerens sjokoladekake - den kan ikke mislykkes! Min kjære er eksperten på boller og pizzadeig her i huset, gjærbakst har aldri vært min greie. Selv om jeg elsker å spise gjærbakst!! Og savner Baker Brun skoleboller og prinsesseboller her i Oslo... (Den Baker Brun som finnes her er ikke den samme som i Bergen...!) Vi var forresten på baby gap i paris for et par uker siden, og kjøpte det første (og hittill eneste) plagget til babyen. En skjønn body med div. dyr på! ← Jeg kjøpte klær til min nevø på BabyGap i Paris i sommer da vi var på bryllupsreise. Og tenk, da var jeg allerede gravid!! Men det fant jeg ikke ut før en uke senere... Det er fare for å gå amok i butikkene i USA ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #1096 Del Skrevet 13. oktober 2005 ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 14. oktober 2005 #1097 Del Skrevet 14. oktober 2005 Og savner Baker Brun skoleboller og prinsesseboller her i Oslo... (Den Baker Brun som finnes her er ikke den samme som i Bergen...!) Jobben min er like ved fabrikken til Baker Brun. Og joda, de har "fabrikkutsalg"! Men heldigvis er det ikke ofte jeg kommer på å gå dit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #1098 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jobben min er like ved fabrikken til Baker Brun. Og joda, de har "fabrikkutsalg"! Men heldigvis er det ikke ofte jeg kommer på å gå dit... ← Lucky you! Men kanskje like bra at jeg ikke har tilgang på de bollene her i Oslo... Så blir det ekstra stas hver gang jeg er i Bergen! * 18+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 14. oktober 2005 #1099 Del Skrevet 14. oktober 2005 Toro er ikke så dumt Har ikke prøvd muffinsblandingen, men Toro brownies er en sikker vinner! Ellers kan jeg anbefale Møllerens sjokoladekake - den kan ikke mislykkes! Ikke prøv den heller, lag muffinsene selv, det er MYE bedre! 4dl hvetemel 1,5 dl sukker 3 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 2-3 ss kakao 2,5 dl melk 1 dl olje (raps/soya e.l.) 1 egg Bland alt det tørre for seg og det våte for seg før du blander alt sammen. ha i hakket sjokolade etter smak, hvit toblerone er faktisk sykt godt her. Fyll muffinsformer 3/4 fulle (ca 15-20 små eller 8-9 store) og stek i 5 minutter elelr til det ikke henger noe igjen på bakenåla.( dobbelt så lang steketid for store muffins!) Eneste erfaring med ferdigblandingene fra Møllerens er pannekakene, og de var grusomme. babymoon, ja. Morsomt. Litt misunnelig, særlig på shoppingen på de stedene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #1100 Del Skrevet 14. oktober 2005 God helg til Lompa og alle andre Ikke alle ferdigblandinger som smaker like godt nei. Og så er det jo veldig enkelt å bake fra grunnen av! Takk for oppskrift, jeg har en liknende oppskrift på sjokolademuffins som er sykt god. En av venninnene mine er faktisk blitt berømt blant sine venninner for "min" oppskrift! Marmorkaken "fikk bein å gå på" blant kollegene mine i dag. Alltid populært når noen har med hjemmebakst på jobb og så slapp jeg å spise opp resten av kaken alene... (Min kjære er ikke like mye kakeelsker som meg... Ellers har vi nettopp spist tacos til middag - for første gang siden før jeg ble gravid! Har ikke kunnet spise sterkt krydret mat de siste mnd pga halsbrann. Men nå ser det ut til å gå greit. Etter jobb i dag gikk jeg og surret litt på H&M igjen, drømte meg bort blant babyklærne... Var innom KaphAhl i tillegg, mye fint der også. Men kjøpte ingenting. Går og tenker på hva vi trenger av basic klær. Har hørt at bodyer, pysjer, kluter og liknende er sånt som man ikke får så mye av i presang, så det er det vel greit å kjøpe inn selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå