Martha Stewart Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1061 Del Skrevet 11. oktober 2005 18 UKER Du har jammen en flink og god mann!! Heldigvis har jeg også vært heldig der! Noe av det første mamma sa når de fikk vite de skal bli besteforeldre var "ja jeg er helt sikker på at du har funnet en skikkelig god far til barnet". Det varmet både mitt og mannens hjerte! Ha en flott dag! ← Ja, det er kjempeviktig at mannen er et bra "farsemne"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. oktober 2005 #1062 Del Skrevet 11. oktober 2005 Gratulerer med 18 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1063 Del Skrevet 11. oktober 2005 Gratulerer med 18 uker ← Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1064 Del Skrevet 11. oktober 2005 GRATULERER!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1065 Del Skrevet 11. oktober 2005 Oi, 18 uker!!! Er sååå glad på dine vegne, MS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1066 Del Skrevet 11. oktober 2005 Tusen takk, Jane og Heidi! Har feiret litt igjen jeg da... ...med å kjøpe en nusselig liten "kjøredress" til bebisen på H&M! Den er i offwhite fuskpels med små bamseører på hetten og en liten hale bak! "Måtte" bare ha den, etter at jeg så en slik på sønnen til en venninne i fjor. Tenkte at vi kanskje kan frakte nurket hjem i den! Men var veldig usikker på hvilken størrelse jeg skulle gå for... :klø: Endte opp med størrelse 50 (1-2 mnd) fordi denne vinterdressen sannsynligvis ikke blir brukt spesielt mange ukene, med termin i siste halvdel av mars. Vil ikke kjøpe dette klesplagget "til å vokse i" da. (Mht andre klær har jeg fått råd om å kjøpe mest fra størrelse 56 og oppover. Hmmm, en helt ny verden å sette seg inn i dette her med klesstørrelser for bebiser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1067 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, det er sant. Og man vet jo heller aldri vilken størrelse babyen kommer ut i. Kanskje du får en kjempebaby?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1068 Del Skrevet 11. oktober 2005 Den dressen hørtes jo helt nydelig ut da Kan skrive under på at du ikke trenger mest klesplagg i størrelse 50. Min svigerinne rådet meg til å ikke kjøpe noe særlig med klær under str. 62 (hun fikk store barn), så da jeg kom hjem med min lille som ved fødsel var 48 cm og 3270g så måtte jeg strene til byen en av de første dagene for å kjøpe en haug med klær. Han druknet jo i str. 62 stakkars liten Mine gutter var jo ikke spesielt store (litt under middels) - minsten var 52 cm og 3290g. Jeg hadde bruk for litt klær i str. 50 men det meste i str 56 var helt greit å bruke bare man brettet litt på armer og ben de første ukene. En annen ting er jo at det er veldig stor forskjell på størrelsene. Husker en periode når de egentlig var str. 68 hvor jeg hadde både klær i str. 62 og i str. 74 som var akkurat passelige. Så et lite tips når det kommer til kleskjøp (dvs. min erfaring er...) - Ikke så lurt å kjøpe gensere med glidelås i halsen (selv om noen av dem er aldri så søte...). Barnet kan skrape seg i ansiktet når du tar av og på (de har jo så store hoder i forhold til resten av kroppen. - Bukser/nattdrakter uten føtter kan brukes lengere enn de med - når de med føtter er for store er det lett for at de setter benet fast litt opp i benet på buksen og får en "vridning" på foten, man kan jo selvsagt ha på sokker utenpå men med de nusselige små helene så sklir sokker lett av. Uten føtter gjør det jo heller ikke noe om buksen er pittelittegrann kort. Det er helt håpløst om det er føtter på, da får de jo ikke rettet ut benet ordendtlig. ... som sagt bare min erfaring, vurder selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1069 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, det er sant. Og man vet jo heller aldri vilken størrelse babyen kommer ut i. Kanskje du får en kjempebaby?? ← Får ikke håpe det - den skal jo ut! Er ikke godt å vite nei. Selv veide jeg bare 2700 da jeg ble født, men var 53 cm lang. Mannen er jo helt gjennomsnittlig i høyde og slank (ja dere har jo sett bilde!), så jeg regner med at vi får en bebis som er veldig gjennomsnittlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #1070 Del Skrevet 11. oktober 2005 Mine gutter var jo ikke spesielt store (litt under middels) - minsten var 52 cm og 3290g. Jeg hadde bruk for litt klær i str. 50 men det meste i str 56 var helt greit å bruke bare man brettet litt på armer og ben de første ukene. En annen ting er jo at det er veldig stor forskjell på størrelsene. Husker en periode når de egentlig var str. 68 hvor jeg hadde både klær i str. 62 og i str. 74 som var akkurat passelige. Så et lite tips når det kommer til kleskjøp (dvs. min erfaring er...) - Ikke så lurt å kjøpe gensere med glidelås i halsen (selv om noen av dem er aldri så søte...). Barnet kan skrape seg i ansiktet når du tar av og på (de har jo så store hoder i forhold til resten av kroppen. - Bukser/nattdrakter uten føtter kan brukes lengere enn de med - når de med føtter er for store er det lett for at de setter benet fast litt opp i benet på buksen og får en "vridning" på foten, man kan jo selvsagt ha på sokker utenpå men med de nusselige små helene så sklir sokker lett av. Uten føtter gjør det jo heller ikke noe om buksen er pittelittegrann kort. Det er helt håpløst om det er føtter på, da får de jo ikke rettet ut benet ordendtlig. ... som sagt bare min erfaring, vurder selv ← Tuusen takk for tips, JP! Som dere skjønner er jeg litt opptatt av disse tingene for tiden, og da er praktiske råd fra erfarne mødre gull verdt - sluker alt sånt nå! Har jo såvidt begynt shoppingen fordi jeg ikke har klart å vente og fordi jeg koser meg sånn med det! Samtidig tenker jeg alltid veldig praktisk og har ikke lyst å ende opp med masse utstyr som jeg ikke har bruk for. "Alle" sier at man får mye i starten - gjerne i små størrelser - så når jeg shopper i USA i november kommer jeg nok til å kjøpe klær i litt større størrelser, tenker jeg. Men noe å ha på seg når hun skal hjem fra sykehuset, må jo bebisen ha uansett. Og det er jo før vi får de fleste gavene. Hvor mye klær har nyfødte på seg inni en sånn "kjøredress" da, når de i tillegg ligger innpakket i dyne, nedi vogn/bag? :klø: Min mamma sier at bebiser ofte blir for varme og derfor ikke bør ha for mye på seg. Ullundertøy synes jeg virker smart i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1071 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Da vi fikk eldstemann fikk vi nesten bare str. 68 i gaver. Av den grunn bruker jeg å unngå den størrelsen når jeg kjøper gaver. Bruker å kjøpe str. 56 eller 62 avhengig av når på året. For deg som føder i mars, ville jeg antagelig kjøpt noe sommertøy i str. 62 i gave ettersom vinteren er på hell og bebisen nok sikkert ikke er ute så mye den første tiden. Sikkert flere som tenker som meg... bare en tanke når du skal shoppe i USA. Hjem fra sykehuset: Under en kjøredress og oppi bag med dyne ville jeg kun hatt body og strømpebukse under. Jeg ville også hatt med en slik tynn lue til å ha under hetta. En ting som er fint er selebukser med knapper på innsiden av bena. Selebukser som ikke har det er ubruklige i mine øyne (mye mer tungvindt å skifte bleie). Samme med hele kosedresser (må ha knapping på innsiden av bena). Ups. Nå blir jeg veldig engasert og veldig påståelig her Presiserer igjen (og for fremtidige innlegg av denne sort) dette er kun mine betraktninger og erfaringer. Du mener kanskje noe helt annet. Prøver ikke å pakke på deg mine meninger. Sier det kun slik at du selv kan tenke igjennom det før du gjør dine egne valg. Når er det natta for meg. godt! Endret 11. oktober 2005 av Jane Porter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #1072 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ups. Nå blir jeg veldig engasert og veldig påståelig her Presiserer igjen (og for fremtidige innlegg av denne sort) dette er kun mine betraktninger og erfaringer. Du mener kanskje noe helt annet. Prøver ikke å pakke på deg mine meninger. Sier det kun slik at du selv kan tenke igjennom det før du gjør dine egne valg. ← Nei, nei, synes ikke du er påståelig!! Tvert i mot vil jeg gjerne ha mer sånn "erfaren mamma"-info! Når jeg blir opptatt av et emne, går jeg veldig grundig til verks skjønner du, og vil gjerne sette meg inn i alle detaljer!! Enten det er bryllup eller baby... Det du nevner om knepping på innsiden av bena bekrefter jo bare noe jeg har tenkt på helt på egen hånd, da jeg skulle kjøpe selebukse til min nevø... :stolt: * 18+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #1073 Del Skrevet 12. oktober 2005 Mange gode tips her ja! *notere til senere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. oktober 2005 #1074 Del Skrevet 12. oktober 2005 *notere* Jammen godt vi har en slik gamlemor *kreeeehemt* HUSMOR å støtte oss til når det blir vår tur, Heidi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #1075 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) *notere* Jammen godt vi har en slik gamlemor *kreeeehemt* HUSMOR å støtte oss til når det blir vår tur, Heidi! ← *den skal rekke tunge!* Ha ha. Veeeeldig morsomt! Endret 12. oktober 2005 av Jane Porter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. oktober 2005 #1076 Del Skrevet 12. oktober 2005 UNNSKYLD!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #1077 Del Skrevet 12. oktober 2005 UNNSKYLD!!!! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. oktober 2005 #1078 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg våger meg inn i dagboka, selvom det diskuteres detaljer her jeg strengt tatt ikke burde bry meg om . Jeg har også begynt å kjøpe gaver til venners bebiser i relativt små størrelser, dvs 56 eller 62, da jeg har inntrykk av at veldig mange kjøper stort for å være sikre og for at de skal ha litt å vokse i. Har også klart å tenke ut at buksedresser uten ben er kjekt framfor de hele m/ fot, så jeg er litt flink da . Men samma det, grattis med nådde 18 uker, det er jo helt toppers og skremmende åssen tida flyr. Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #1079 Del Skrevet 12. oktober 2005 *notere* Jammen godt vi har en slik gamlemor *kreeeehemt* HUSMOR å støtte oss til når det blir vår tur, Heidi! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #1080 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg våger meg inn i dagboka, selvom det diskuteres detaljer her jeg strengt tatt ikke burde bry meg om . Jeg har også begynt å kjøpe gaver til venners bebiser i relativt små størrelser, dvs 56 eller 62, da jeg har inntrykk av at veldig mange kjøper stort for å være sikre og for at de skal ha litt å vokse i. Har også klart å tenke ut at buksedresser uten ben er kjekt framfor de hele m/ fot, så jeg er litt flink da . Men samma det, grattis med nådde 18 uker, det er jo helt toppers og skremmende åssen tida flyr. Kos deg ← Klart du kan bry deg om slike detaljer - har sett lenge på babytøy jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå