Gjest MrsL Skrevet 5. oktober 2005 #1021 Del Skrevet 5. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #1022 Del Skrevet 5. oktober 2005 Får kanskje ta meg en tur på Hilmers Hus da! Dagen i dag har gått greit. Er kommet litt ut av ordentlig soverytme, kroppen har visst ikke helt blitt vant til jobbhverdag med tidlige morgener igjen. Var kjempetrøtt da jeg kom hjem etter jobb i dag og la meg nedpå en stund. Fikk ikke sove, men det var kanskje like greit for da skal jeg heller legge meg litt tidlig og prøve å få en lang natts søvn i stedet. Mannen er dratt på overnattingstur med jobben, så jeg har leid meg en film jeg vet han ikke er interessert i å se. (I Huckabees) Ellers ser det ut til at det blir jentemiddag hos meg på lørdag, nå har alle meldt fra at de kan komme. Vi er nemlig 5 jenter som ble kjent for 15 år siden og jubileet må selvsagt feires! Har overtalt min kjære til å lage gourmetmeny, siden han er den mest avanserte kokken av oss to. Synes det var snilt av ham å ville kokkelere når han selv ikke er gjest... En god anledning er det også til å få brukt det nye serviset, bestikket, tøyserviettene og serviettringene som vi fikk til bryllupet. Lørdag var vi og kjøpte oss matchende dekketallerker i stål, så her skal det bli middag med stil! Apropos shopping, i dag måtte jeg bare innom en butikk og kjøpe et nusselig lyserosa helseteppe + en rosa smokk til bebisen... Fant ut at det var nå ikke de helt store kostnadene hvis det skulle vise seg på neste ultralyd at det likevel er en gutt. (Dessuten kan jeg da evt. bare bytte tingene i lyseblått!) Uansett var det noe helt spesielt å endelig kunne kjøpe ting i "jentefarge" i stedet for bare en nøytral farge! :rosasmil: * 17+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #1023 Del Skrevet 5. oktober 2005 ← til MrsL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. oktober 2005 #1024 Del Skrevet 5. oktober 2005 Aa saa koselig med rosa babyting! Ha en fin kveld og kos dere paa loerdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #1025 Del Skrevet 6. oktober 2005 Aa saa koselig med rosa babyting! Ha en fin kveld og kos dere paa loerdag! ← Takk Popelka! :rosasmil: Kunne kjøpt enda mer nusselig i rosa i går, men motsto fristelsen... Skal jo til USA om 6 uker og da blir det nok shopping!! Innen den tid har vi vært på ytterligere 2 ultralyder og må vel være ganske sikker på kjønnet, får jeg håpe. Snakket med venninnen min i går - som også er gravid - om det å kunne innstille seg på enten gutt eller jente. Vi var enige om at det er fint å kunne vite kjønnet helt sikkert, sånn at man vet hva man skal forholde seg til liksom. Noe annet er det jo hvis man velger å ikke vite. Selvsagt blir man like glad for ungen uansett, det er ikke det jeg mener. Men vi mennesker har vel et visst behov for forutsigbarhet? Ihvertfall har jeg det! Venninnen min var forresten overbevist om at hun skulle få gutt, før hun var på ultralyd. Så overraskelsen var stor da hun denne uken fikk vite at det er en jente hun får! Så magefølelsen alene kan man ikke stole hundre prosent på ihvertfall. * 17+2 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #1026 Del Skrevet 7. oktober 2005 Skjønner deg godt at du vil vite kjønn på forhånd. Selv så har jeg alltid tenkt at jeg IKKE vil vite det men man skal aldri si aldri. Kanskje jeg får samme behovet hvis jeg en gang blir gravid selv. Tipper du kommer til å komme hjem med mye flott til babyen fra USA ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 7. oktober 2005 #1027 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg tenkte tidligere at jeg ikke ville vite kjønnet når/hvis jeg ble gravid, men jeg har snudd helt. Sikkert fordi jeg elsker å shoppe Heldigvis er mannen enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1028 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tipper du kommer til å komme hjem med mye flott til babyen fra USA ja. ← I USA blir det nok "shop 'til you drop" for alle pengene!! Må sette meg ned og lage en liste over hva som er lurt å kjøpe der, størrelser etc. Får vel også inngå forhandlinger med min kjære slik at han har mye tålmodighet når jeg skal gå i butikker... * 17+3 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1029 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg tenkte tidligere at jeg ikke ville vite kjønnet når/hvis jeg ble gravid, men jeg har snudd helt. Sikkert fordi jeg elsker å shoppe Heldigvis er mannen enig! ← Jeg har alltid visst at jeg ville vite kjønnet (hvis det er mulig da!!) fordi: - Jeg er litt kontrollfrik og "planleggingsnarkoman", liker å kunne forberede meg mentalt og praktisk. - Jeg synes det er nok overraskelser ifm med fødselen uansett - Sist men ikke minst: Jeg elsker å shoppe og synes det er en viktig del av gleden i forkant! (Selvsagt kan man jo bare kjøpe "kjønnsnøytrale" ting, men det er jo veldig gøy å kunne kjøpe noe rosa eller lyseblått også da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #1030 Del Skrevet 7. oktober 2005 Mange gode argumenter her, MS. Du får plassere mannen på en bar med en kald øl i hånda mens du shopper. Hadde fungert bra her i gården ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 7. oktober 2005 #1031 Del Skrevet 7. oktober 2005 Mange gode argumenter, ja - og så er det lettere å tenke på navn når du bare trenger ett! Eller til et kjønn, da! Har dere begynt å tenke på navn, eller er det hemmelig? Jeg synes alle gravide burde få gratisbillett til USA for å få shoppe til babyen sin. Eller... egentlig vi som prøver å bli gravide også Hvor i USA skal dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1032 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du får plassere mannen på en bar med en kald øl i hånda mens du shopper. Hadde fungert bra her i gården ihvertfall. ← Ja det fungerer bra, og på det shoppingsenteret vi har vært mye på før er det en Apple-butikk som min kjære nærmest bodde på sist - fordi jeg shoppet så mye i andre butikker... Og så oppmuntrer jeg mannen til å se på klær/sko til seg selv, så fordriver han litt tid med det. Man må være litt taktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1033 Del Skrevet 7. oktober 2005 Mange gode argumenter, ja - og så er det lettere å tenke på navn når du bare trenger ett! Eller til et kjønn, da! Har dere begynt å tenke på navn, eller er det hemmelig? Jeg synes alle gravide burde få gratisbillett til USA for å få shoppe til babyen sin. Eller... egentlig vi som prøver å bli gravide også Hvor i USA skal dere? ← Vi har tenkt på navn ja! Flaks at det blir jente, for der har vi for lenge siden bestemt oss for ett alternativ. Vi skal forresten til Miami - USAs hotteste reisemål for tiden! (Ifølge neste utgave av bladet KK...) Med en gjennomsnittstemperatur på ca 25 grader er det et perfekt reisemål fra november til ut på våren. Dette blir 3. gangen vi drar tilbake til samme hotellet - kan anbefales! (Link litt lenger bak i dagboken min). Det blir masse god mat, avslapning på stranden, masse kino - og ikke minst: SHOPPING! Det må jo forresten nevnes at vi har ekstra gode minner fra det stedet, siden min kjære fridde på stranden nedenfor hotellet for halvannet år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 7. oktober 2005 #1034 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bare å sende meg en PM hvis du vil dele navnet, altså! Men ikke hvis det er hemmelig, da! *drømme* Det høres jo helt herlig ut... Litt misunnelig, jeg da! Jeg prøver å finne et sted vi kan reise i november som ikke tar for lang tid å fly til (har bare halvannen uke ferie å ta av), ikke er for kaldt, og ikke for dyrt. Det er ikke så lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1035 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bare å sende meg en PM hvis du vil dele navnet, altså! Men ikke hvis det er hemmelig, da! *drømme* Det høres jo helt herlig ut... Litt misunnelig, jeg da! Jeg prøver å finne et sted vi kan reise i november som ikke tar for lang tid å fly til (har bare halvannen uke ferie å ta av), ikke er for kaldt, og ikke for dyrt. Det er ikke så lett... ← PM er sendt! Miami er jo et stykke å reise ja, men det går an på bare halvannen uke. Har en kollega som reiste dit i en uke. Men det er jo så klart enda bedre å ha mer tid - til f.eks shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 7. oktober 2005 #1036 Del Skrevet 7. oktober 2005 Her ser jeg at humøret er strålende.... som vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lia Skrevet 7. oktober 2005 #1037 Del Skrevet 7. oktober 2005 Innom for å ønske god helg! Vi venter også en liten Fikk det bekreftet av legen som foretok 3D-ul. Han var rett og slett skråsikker, så nå fyller jeg skapet med rosa klær og små søte kjoler. :grine2: Kan forresten anbefale 3D altså! Det er en heeeelt spesiell opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2005 #1038 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei Martha! SÅ HERLIG - at dere har fått vite kjønnet, sånn nesten sikkert!!! Ei lita tulle i magen din...tenk på det...man blir jo ikke SÆRLIG lysten på barn når man leser her inne, da! Og så Miami-tur da - ja, det fortjener dere! Gleder meg på deres vegne! GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1039 Del Skrevet 7. oktober 2005 Innom for å ønske god helg! Vi venter også en liten Fikk det bekreftet av legen som foretok 3D-ul. Han var rett og slett skråsikker, så nå fyller jeg skapet med rosa klær og små søte kjoler. :grine2: Kan forresten anbefale 3D altså! Det er en heeeelt spesiell opplevelse! ← Håper legen er skråsikker neste gang jeg er til ultralyd også!! Da blir jeg vel ikke til å stoppe mht shopping... Er forresten veldig spent på om lege/jordmor kommer til å bruke 3D på meg når jeg skal på ultralyd på Ullevål om halvannen uke...! I kveld har min kjære og jeg drevet å ordnet i leiligheten til middagen jeg skal ha med jentegjengen i morgen kveld. Jeg har fått handlet inn vin (bare til gjestene altså!) og en del råvarer, men må ut og handle litt mer i morgen. Har dekket bordet med hvit duk og det ble så fint med nytt servise, nytt bestikk og nye serviettringer - alt i hvitt og sølv! Mannen har laget ferdig Mojito granité (en slags sorbet inspirert av den cubanske drinken Mojito) og den står klar i fryseren. Jeg skal lage sjokolademousse i morgen tidlig, så er det gjort. Menyen er som følger: - Haricots verts-salat med parmaskinke og mango - Mojito granité "La Bodeguita" - Laks med krydder og grønn tapenade - Sjokolademousse Alle oppskriftene er fra Bagatelle-kokebøker, minus desserten. Så tenkte jeg å by på drinker, bl.a Cosmopolitans - i ekte "Sex og singelliv"-stil! Så igjennom boken min med drinkoppskrifter i sted og lurte på om jeg kanskje skal lage noen alkoholfrie drinker til meg selv. Litt mer spennende enn bare å drikke brus... (Alkoholfri vin og -øl kan du ha for meg, da drikker jeg heller brus). Min kjære og jeg har bygget opp det lageret med vodka, gin, Baileys etc fra tax free, så jeg får sørge for å bli kvitt litt i morgen kveld... Tenker stemningen kan bli høy etterhvert! GOD HELG til MrsL, Lia og Kverula! Pluss alle andre som stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #1040 Del Skrevet 7. oktober 2005 Høres ut som at det kommer til å bli en morsom kveld med jentene. Morsomt å dekke opp ett flott festbord og servere spennende mat. Så fristende ut den menyen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå