Gå til innhold

Store forventninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi må ta oss fri lille julaften pga at flyet går så tidlig. Glad vi kjøpte flybillettene nå, før det blir fullt og alt for dyrt.

Skal hjem igjen 2. juledag og kan da gå på jobb 27. desember hvis vi må. Hadde vært best å ta fri i hele romjulen, men får se om vi har noe ferie til gode når den tid kommer.

Min søster og jeg er like matglade begge to, så vi gleder oss allerede nå til å lage/spise alle våre favorittretter, desserter, kaker etc i julen... :sikle:

Og så blir det kanskje tur med hest og slede hvis det er nok snø. Med andre ord en skikkelig "country christmas!" :nisse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snø? Snakker vi ikke Vestlandet her? :klø:

Jo, men i innlandet. Litt tørrere og kaldere der. Skal det først være vinter, så vil jeg heller ha skikkelig sledeføre enn sludd og slaps som vi pleier å ha på kysten. Opprinnelig er jeg fra langt vest i havet, skjønner du... ;)

Skrevet

...Og du får vel mer enn nok snø der du skal være i julen, MrsL! :icon_smile:

Skrevet
...Og du får vel mer enn nok snø der du skal være i julen, MrsL!  :icon_smile:

Jepp, mer enn nok. Foreldrene mine bor i et skikkelig snøhull :)

Skrevet

Har hatt en rolig helg og bare vært hjemme. I går tok vi siste skippertaket med å skrive ferdig takkekortene etter bryllupet og er endelig ferdig med vel 50 kort! :danse:

Jeg skrev og mannen limte på bilder.

Litt sent kanskje, men, men... :sjenert:

Var ganske fornøyd med at jeg fikk takk i sånne hjertefrimerker som vi også brukte på invitasjonene.

Ellers ser det endelig ut til at kvalmen er i ferd med å avta! *bank i bordet* Det betyr også at jeg ikke er avhengig av å spise så utrolig ofte som før, deilig. Føler at jeg fortsatt har ganske stort søvnbehov, så det er godt at jeg har sykemelding ut neste uke. Men så blir det nok jobb igjen. Fastlegen min foreslo at jeg skal jobbe redusert i starten og det synes jeg er en god idé.

I kveld er det vinklubb med jentene, blir deilig å være litt sosial.

* 14+6 *

Skrevet

15 uker allerede! Da kan du kanskje merke liv snart. jeg kjente de første "boblene" i uke 16 eller 17, helt utrolig rart. Og godt. Så kan det ta laaang tid før man kjenner noe igjen neste gang. NÅ er det det sånn aktivitetet der inne at det er helt sprøtt, h*n snur seg, sparker og slår, og gud-vet-hva h*n holder på med der inne! :ler:

Kos deg masse, du/dere har så mye spennende i vente,og jeg fryder meg på deres vegne!

Skrevet

15 uker alt, fy flate tida går fort synes jeg!! Og håper kvalmen er borte nå da, så du kan jobbe litt og bare nyte svangerskapet framover.

:klem:

Skrevet

:vinke:

Titter innom for å se hvordan det går - og her går det jo strålende! :-D

Skrevet

Hei på dere, MrsL, Lompa, Pusla og Kverula! :)

Ja her går det strålende! Ser ut til at kvalmen virkelig slipper taket for alvor!! :danse:

Da regner jeg med å begynne på jobb igjen om en uke. Får nyte den siste uken hjemme nå. Er spent på hvordan det blir å komme tilbake i vanlig rytme, men fastlegen har jo sagt at jeg kan jobbe redusert i starten.

Tenk, nå er det bare tre mnd til jul! Og etter det kommer tiden sikkert til å gå ganske fort frem til termin. (Skjønt, helt mot slutten har jeg hørt at det går treigt, når man begynner å bli lei). Og så begynte jeg i dag å tenke på at i neste uke er jeg 16 uker på vei - dvs 4 mnd!! Da kan jeg snart si at jeg er i 5. mnd!! :danse:

Har ellers et lite håp om at gynekologen kan se kjønnet allerede på sjekken 3. oktober. Hun pleier å være veldig kjapp med ultralyden, men kanskje hvis jeg ber pent om at hun ser litt ekstra etter... Ei jeg kjenner fikk nemlig vite kjønnet i uke 17.

Siden formen er bedre nå, øker lysten til å dra på ferie til USA i november (om ca 7 uker?). Ringte forsikringsselskapet i dag for å høre om gravide har full dekning i tilfelle man f.eks må til lege i utlandet, og jeg forsto det slik at reglene var som for alle andre frem til uke 36 i svangerskapet. Hvis vi drar, så blir det jo lenge før den tid.

Får drøfte planene videre med min kjære når han kommer hjem igjen søndag. Han er nemlig på jobb i Italia denne uken - skal si det er noen som har det fint ja! :Nikke:

* 15+2 *

Skrevet

Fant denne nydelige sangteksten på snartmamma.com:

Idag har jag hör ditt lilla hjärta slå.

Som en liten sol skiner du för mig.

Jag känner att jag lever och finns,

en del av mig finns ju där hos dig.

Och jag skymtar för en stund,

ett litet leende hos dig.

Jag skymtar för en stund,

att jag står med dig i mina armar.

Du är min längtan.

Du färgar mig med det under av ljus

som du sprider här hos oss.

Säg var har du varit förrut?

Jag vet inte vad du kommer tycka nu,

om den värld du ska födas till.

Men du, jag vet att du är meningen.

Du är min längtan.

Du är min längtan.

Du kommer snart att förstå

vilken märklig värld vi lever i,

att glädje och sorg går hand i hand,

och att vi en dag ska skiljas åt.

Du är så välkommen hit,

hem till vårt palats.

Till denna värld som är vår,

som jag ska försöka få dig att älska

så mycket som det går.

Dagen, den kommer snart,

och jag längtar så efter dig nu!

Livet har sin gång,

i många, många år här till.

Du är min längtan.

Du är min längtan.

Idag har jag hör ditt lilla hjärta slå.

Som en liten sol skiner du för mig.

:grine2: :grine2: :grine2:

* 15+3 *

Skrevet

Ahh, så deilig å sove og slappe av mye! Har sovet til 11 de siste dagene, noe jeg veldig sjelden gjorde før jeg ble gravid. Nå trenger jeg ikke stå opp grytidlig for å spise pga kvalme heller lenger.

Føler på meg at lille bebisen i magen nok har veldig godt av at jeg ikke stresser mer enn nødvendig! :)

Får nyte siste uken av "slaraffenlivet" før det blir jobb igjen om en ukes tid.

Den siste uken uten mannen har gått ganske fort, egentlig. I går møtte jeg en venninne og hennes lille sønn på kafé og i kveld skal jeg på middag til henne. Siden vi begge er "gressenker" i disse dager, så får vi holde hverandre med selskap. Jeg har laget brownies som jeg skal ha med, mmm... :sikle:

Ellers synes jeg magen begynner å se mer gravid ut nå - kjenner at det ikke bare er luft eller vanlig "fleskemage" liksom... :ler:

Tenkte å ta i bruk et av de nye mammaskjørtene mine i kveld, litt stas det da.

Og i morgen kommer min kjære tilbake fra Italia, blir godt å ha han hjemme igjen! :hjerte:

* 15+4 *

Skrevet

Koste meg veldig i går jeg! :klem:

Forspiste meg nesten på lasagne og brownies... :sikle:

Fikk med meg en hel bærepose med mammaklær fra venninnen min som jeg skal låne. Flott å ha en del å variere i, uten at jeg må kjøpe alt selv.

Venninnen min bemerket at nå kunne hun tydelig se at jeg er gravid - koselig det! :rosasmil:

Apropos mage, så blir jeg litt betenkt av og til når jeg leser på nettet om gravide som kjenner aktivitet i magen veldig tidlig. Da tenker jeg at kanskje jeg også burde kjenne noe nå? På den annen side vet jeg at det fremdeles er veldig tidlig for meg som førstegangsfødende å kjenne noe ennå. Jeg vil ikke stresse med det, er så lett å bli engstelig og tro at noe er galt da.

Nå er forresten mannen endelig kommet hjem fra Italia! :hoppe:

Med seg hadde han min favoritt amerikanske snacks, mmm.

Det ble pizza til middag i dag, fra favorittstedet vårt, nå ligger den godt fortært i magen. Blir en rolig hjemmekveld her, med film på TV2 litt senere.

* 15+5 *

Skrevet

Det kan være kjekt å lese masse og kunne masse om graviditet,men om du bare blir bekymret av det - er det ikke litt dumt å lese ALT da? :klem:

Skrevet

Jo, du har helt rett! ;)

Derfor skal jeg være flinkere til å "sile" informasjonen og bare ta til meg det jeg synes er nyttig...

Driver å vurderer barnevogner for tiden, her er en vi kanskje kan tenke oss:

i'coo kombivogn

Må kjøpe softbag i tillegg, slik at vi kan bruke den fra barnet er nyfødt.

Skrevet

Å, det er så koselig å lese her inne!! :) Så flott at du føler deg bedre og koselig at det synes litt da. Det med liv i magen tidlig tror jeg er veldig individuelt, så du gjør nok lurt i å sile litt av det du leser.

Vogner som er vendt den veien er veldig in nå, men jeg har lest at eksperter ikke anbefaler å ha barna vendt vekk fra mor, men hva vet vel jeg egentlig ;) .

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...