Gå til innhold

Store forventninger

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig å handle inn litt til babyen :)

Var innom en klesbutikk i går og måtte bare forte meg forbi alle de nydelig babyklærne...

Skrevet (endret)

Thihi, jeg har også følelsen av at det er ei jente. ;) Spennende med ul i oktober da! ;)

Ha en god dag!

Endret av Kverula
Skrevet

Er så koselig å titte innom boken din! Flott å høre at svangerskapet går fint og at du nyter å være gravid. Hvordan er det med kvalmen - begynt å gi seg?? Min gav seg rundt uke 14 og det var en lettelse. Jeg hadde håpet at den skulle gi seg i uke 12, og var nok litt skuffet over at jeg måtte vente enda lenger. :ler:

Du har masse spennende å glede deg til fremover nå - de første sparkene og den ordinære ul´en. I magen min er det masse liv for tiden, og jeg koser meg sånn med de små sparkene der inne. Ellers har jeg bestilt tid til 3D-ul. Klarte rett og slett ikke å dy meg. Dyrt er det, men helt sikkert verdt hver krone. Gleder meg helt vanvittig! :hoppe:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Heisann frue!

Stikker på bryllupsreise i morgen tidlig.

Ville bare gi deg en liten hade :klem:

Skrevet
:ler: Morsomt å følge med på shoppingen din. Lurer på om jeg blir likedan den dagen vi skal i gang

Ja, jeg koser meg veldig med shopping!! Det er redebyggeren i meg, det... :danse:

Prøver jo å ikke ta helt av da. Men vet at hvis det skulle gå galt (Gud forby!!), så blir jeg ikke noe mer lei meg om jeg har noen få plagg liggende. Tenker at man må "gripe dagen" her og nå, og ikke utsette dagens gleder til en morgendag man ikke vet så mye om! :Nikke:

Skrevet

En god :klem: til dere alle sammen!

Og morsomt at dere vil være med å gjette om vi får gutt eller jente... Blir spennende å se om spådommene slår til da... :tommelsmil:

Er så koselig å titte innom boken din! Flott å høre at svangerskapet går fint og at du nyter å være gravid. Hvordan er det med kvalmen - begynt å gi seg?? Min gav seg rundt uke 14 og det var en lettelse.

Lia: Veldig oppmuntrende å høre at kvalmen din ga seg rundt uke 14!! :Nikke:

Hvis jeg er heldig, så er det håp for meg også snart. Faktisk, så har jeg ikke vært så fryktelig kvalm hverken i går eller i dag. I går hadde jeg omtrent ikke halsbrann heller, men den kom tilbake med full styrke i dag, gitt.

Ellers var jeg hos fastlegen i går og fikk forlenget sykemeldingen med to uker til. Hun er en :rosaengel: som har stor forståelse for mine plager. Tok ikke ultralyd, men ble ikke lei meg for det, er bare vel to uker til neste besøk hos spesialisten min.

Tok likegodt med meg en urinprøve til legen i går, selv om det ikke var så lenge siden sist. Hadde ikke forventet at de skulle finne noe, så jeg ble litt overrasket da det ble funnet bakterier. :forvirret:

Legen sa at det kunne være bakterier som var kommet med da jeg tisset på glasset, eller at det er en urinveisinfeksjon. Men de skulle sende prøven til dyrking og så skulle jeg evt levere en ny urinprøve før det blir aktuelt med antibiotika. Hmm, jeg har jo ingen symptomer, så håper virkelig at det er falsk alarm. Har litt noia for å måtte ta antibiotika nemlig!! :(

Vet så inderlig godt at tar jeg det, så er candida-infeksjon neste. Har omtrent vært kronisk plaget med det tidligere og er visst blitt allergisk mot de reseptfrie kremene man kan bruke. Det eneste som ser ut til å hjelpe for meg, er en medisin man spiser - og den kan man ikke ta når man er gravid!

Nå tar jeg sorgene på forskudd her, men har surfet en del på nettet for å finne ut hva jeg kan gjøre for å forebygge urinveisinfeksjon - evt ta knekken på en begynnende. Fant ut at tranebær er det mest brukte kjerringrådet, så jeg sendte mannen på helsekost for å kjøpe CranActin tyggetabletter. De skal visst være ok for gravide også.

Snille mannen hadde med pizza hjem til middag. Den er fortært og han har allerede sovnet på sofaen. Kjenner at jeg også må ta meg en liten lur nå... :Gjesp:

* 14+3 *

Skrevet

Usj, håper de ikke finner noe galt med urinen din da og at tranebærtabletten fungerer hvis det skulle være noe i gjære.

Syns du har helt rett innstilling jeg MS. Klart du skal få glede deg over det du har nå og ikke bare bekymre deg for hva som kanskje kan skje i morgen. Du fortjener å skjemme bort deg selv og den lille litt.

:klem:

Skrevet
Usj, håper de ikke finner noe galt med urinen din da og at tranebærtabletten fungerer hvis det skulle være noe i gjære.

Syns du har helt rett innstilling jeg MS. Klart du skal få glede deg over det du har nå og ikke bare bekymre deg for hva som kanskje kan skje i morgen. Du fortjener å skjemme bort deg selv og den lille litt.

:klem:

Takk Heidi! :klem:

Hvis jeg skal skryte litt av meg selv, så må jeg jo si at jeg er ganske flink til å være entusiastisk når jeg først har klart å legge fra meg litt bekymringer! :hoppe:

Men, som du også skjønner, er det alltid noe - lite eller stort - å bekymre seg for likevel. Etter det jeg har lest er visst det typisk for gravide, å alltid uroe seg for et eller annet. Uansett, de bekymringene jeg har nå er peanuts ift de jeg hadde før jeg er kommet så langt som nå i svangerskapet! :Nikke:

God helg!

Skrevet

Disse bekymringene tror jeg kommer med morsrollen uansett ;)

Skrevet

Jeg ser jo bare på meg selv med den lille kattepusen vår :ler:

Skrevet
Jeg ser jo bare på meg selv med den lille kattepusen vår :ler:

:ler: Ta det som et tegn på velutviklede morsinstinkter du!

Husker godt hvor engstelig jeg var for valpen min som jeg fikk da jeg var 13 - "hønemødre" starter å bekymre seg tidlig...

Skrevet

De veskene var stilige,men følger det ikke med sånt på vognen da?

Skrevet
De veskene var stilige,men følger det ikke med sånt på vognen da?

Hmm, det tror jeg ikke er så vanlig. Kanskje på noen vogner?

Ellers har jeg vært og shoppet noen mammaklær i dag på H&M. Har jo ikke så stor mage ennå, men stor nok til at buksene mine ikke passer lenger og at jeg lett ser "bumsete" ut i de skjørt og gensere jeg har fra før...

Fant meg et dongeriskjørt som går omtrent til kneet og et tilsvarende skjørt i beige kordfløyel. Kjempestilig med høye støvletter til. I tillegg kjøpte jeg meg en genser i mørk rosa. Den har sånn v-ringning som er laget for å kunne bruke når man ammer også. Er fornøyd med de nye klærne mine! :danse:

Nå skal jeg straks lage spaghetti carbonara til middag. Blir visst rolig tv-kveld på oss, hadde tenkt å gå på kino, men fant ingen film vi ville se som ikke var utsolgt.

Skrevet

Jippi! Nå har vi nettopp kjøpt flybilletter til julen, det blir feiring hos min søster og hennes samboer i år! :hoppe:

Det er så deilig å ha planene klare allerede nå for hvor vi skal feire, jeg liker å planlegge og vite hva jeg skal forholde meg til. Har ikke feiret jul sammen med min familie på tre år, så nå håper jeg at mor og den andre søsteren min også kommer. Mannen har aldri feiret borte fra sin familie, men en gang må jo bli den første for han også... :nisseblunk:

Kan begynne å glede meg! :Nikke:

Skrevet

Å så deilig å gjøre det. Vi skal hjem til mine foreldre i år. Gleder meg til det. Jeg har allerede fått fri hele jula inklusive lillejulaften, men mannen vet ingenting om seg ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...