Gå til innhold

Store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei FruE! :klem:

Kvalme er slitsomt ja! Jeg er mye plaget fremdeles. Ikke så mye at jeg kaster opp vanligvis, men likevel såpass at jeg ikke orker noe særlig annet enn å slappe av hjemme.

Føler at omverdenen kanskje forventer at jeg er i form igjen etterhvert, for de fleste går jo kvalmen over rundt 12 uker. I går fikk jeg en liten reaksjon da jeg var hos akupunktøren min fordi jeg var så sliten... :tristbla:

Før på dagen hadde jeg snakket på tlf med en vrang dame på trygdekontoret, som sa at sykepengene kunne bli stoppet hvis jeg ikke begynte å jobbe igjen snart...! Og så jeg som aldri har vært sykemeldt så lenge før, men nå har jeg jo rett og slett ikke vært fysisk i stand til å jobbe. Arbeidsgiver kan tilrettelegge for meg så mye han vil, men det hjelper ikke hvis jeg er for kvalm til å gjøre noe fornuftig. Fra jobben har jeg full støtte på at jeg bør være sykemeldt så lenge jeg trenger det. Og både fastlege og jordmor har oppfordret meg til ikke å presse meg selv pga forhistorien min. "Heksen" på trygdekontoret henviste meg videre til en annen saksbehandler som jeg må prøve å ringe i dag.

Anyway, da jeg kom til akupunktøren i går og hun satte en nål i en nerve så det kjentes ut som jeg fikk elektrisk støt, så kom tårene. Heldigvis er akupunktøren min en snill dame med stor forståelse...

På kvelden i går måtte vi kjøre et langt stykke for å levere min avlagte PC til min søster, så det ble litt mye på samme dag.

Men siden jeg vet hva som hjelper for å få meg selv i bedre humør, så tok jeg meg en tur på Fru Lyng etter akupunktøren i går og så på babyutstyr. Bare kikket, kjøpte ingenting altså! :sjarmor:

Der er det jo så mye søtt, som en godteributikk for gravide! :)

Gleder meg til å ha en rolig dag hjemme i dag, uten noen spesielle aktiviteter på programmet. Sov for en gangs skyld godt og sammenhengende i natt også, uten å måtte opp for å gå på do.

* 13+1 *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg :klem:

Kjedelig med kjipe saksbehandlere på Trygdekontoret :sinna:

Håper det ordner seg for deg siden både lege og jordmor er enige om at du ikke skal presse kroppen din.

Du får ta det litt med ro i dag og kose deg så best du kan hjemme.

:vinke:

Skrevet

Takk for oppmuntring Heidi! :klem:

Skrevet
:klem: til min favorittgravide ;)

- Og en :klem: til min favoritt snart-mor-til-en-liten-Kina-prinsesse! ;)

I dag har jeg vært veldig k v a l m. Har bare blitt verre etter middag og nå nettopp måtte jeg kaste opp... Og så snille mannen min som laget min favorittmiddag i dag, wok med svin og masse hvitløk. Tror dessverre magen min ikke tåler hvitløk så godt for tiden. Æsj, gleder meg til å kunne spise normalt igjen.

Fikk ellers tak i rette saksbehandleren på trygdekontoret i dag på tlf. Hun viste seg heldigvis å være forståelsesfull - i motsetning til hun jeg snakket med i går. Da jeg nevnte at jeg har hatt 3 spontanaborter tidligere, snudde stemningen veldig og hun ønsket meg lykke til. Jeg må bare sjekke at fastlegen min har sendt sykemeldingen, for den hadde ikke trygdekontoret fått. Jeg hater å måtte forholde meg til slike papirmøller som egentlig burde gå automatisk! :icon_mad:

Ellers ringte venninnen min fra USA i dag. Selv om de bor på østkysten, er de berørt av katastrofen i New Orleans fordi bestefaren til mannen hennes bor der. Heldigvis dukket han opp i live. Mannen til venninnen min er brannmann og har nå meldt seg frivillig til å dra for å delta i hjelpearbeidet. Det er egentlig litt uvirkelig for oss her i Norge.

Tror jeg skal legge meg straks, prøve å sove av meg kvalmen.

I morgen er det ny ultralyd - igjen! Det blir sikkert den siste på en stund, vil jeg tro, siden svangerskapet ser ut til å gå som normalt.

Skrevet
Håper snart kvalmen forsvinner.............. :klem:

Takk! :klem: Ja for de fleste skal den jo forsvinne rundt 3 mnd. Og jeg er nå i uke 14. Er litt engstelig for at jeg blir en av de få som er kvalm hele svangerskapet... :overrasket:

Uff, nei - det får vi ikke tro. Kjenner flere som har vært kvalm ut i 4. mnd, så jeg får bare krysse fingrene for at bedringen er like om hjørnet.

Mht årets nært forestående stortingsvalg, så har jeg ikke vært så veldig engasjert hittil. Men nå har jeg lest hva de ulike partiene mener om offentlig støtte til behandling for barnløshet, bioteknologiloven o.l. Barnehageplasser er også noe av det viktigste for meg nå - naturlig nok! Så da er det ingen tvil, disse sakene avgjør mitt valg...

Skrevet

Ehem. venninnen min (min forlover) var kvalm i ni måneder i sitt første svangerskap og i 6 måneder i sitt andre

Skrevet

Godt du traff på en forståelsesfull saksbehandler på trygdkontoret! De kan være veldig firkanta de folka der, det er synd egentlig, som om syke folk orker å kjempe mot et sånt system.

:klem: håper kvalmen gir seg etterhvert da, selvom det er gått 3 måneder betyr jo ikke det at du forblir kvalm hele tida!

Skrevet

Savner oppdatering etter ultralyd, håper alt er bra fortsatt!

Føler virkelig med deg når det gjelder kvalmen, felles skjebne, felles trøst... Det er jammen bra gulroten er så fantastisk!

Jeg tok forresten en rask titt på linken din; Arbeiderpartiet?

:klem:

Skrevet

Så godt at du traff på en mere forståelsesfull saksbehandler i dag!

God bedring til deg og lykke til på UL i morgen :klem:

Skrevet

Hipp hurra, er så glad!! :hoppe::hoppe::hoppe: Har fått svar på blodprøven som jeg tok forrige fredag ifm utvidet ultralyd (på privat klinikk). Og det så veldig bra ut, sa legen. Kun ut fra alder (34 år) har jeg statistisk 1:400 risiko for å få et barn med kromosomfeil. Med bakgrunn i resultatene fra ultralyd og blodprøve sammenlagt, er risikoen redusert til 1:8709, altså forsvinnende liten.

Snakket med legen på tlf og vil i tillegg få resultatene skriftlig i posten. Selv om man ikke har noen garantier uansett, så føler jeg meg mye mindre bekymret nå!

Har jo tidligere hatt to veldig sjeldne diagnoser hengende over meg ifm spontanabort + komplikasjoner og da blir man kanskje litt ekstra engstelig...

I tillegg var jeg på ny ultralyd i går (ja, det var i går ;)) hos min faste gynekolog og fikk se at lille vennen hadde vokst 1,05 cm siden forrige fredag. (Fremdeles forsprang på mensterminen). Alt ser veldig bra ut, så nå er det visst bare å glede seg til mars! :grine2:

Jeg kan visst aldri bli nok beroliget hver gang og syntes fosteret lå veldig stille. Men legen forsikret om at "det bare lå og koste seg". Og hjertet banket som bare det. (Synes jeg leser alle steder at det alltid er mye sprelling der inne når gravide er på ultralyd).

Skal på ny ultralyd allerede om 3 uker, deretter er det ordinær ultralyd om 6 uker, så jeg blir virkelig godt fulgt opp nå.

Ellers så legen at morkaken lå litt nærmt livmormunnen, men hun sa at i de fleste tilfeller vil den bli skjøvet oppover i god tid før fødselen. Hvis ikke, får man i verste fall diagnosen placenta previa, dvs forliggende morkake som stenger for utgangen slik at man må ha keisersnitt. Det skjer visst bare i 1 promille av alle svangerskap, så det gidder jeg ikke å bekymre meg om ennå. Keisersnitt er jo ikke det verste som kan skje heller.

Mannen var som vanlig med på ultralyd i går og vi var jo begge lettet da vi var ferdig. For hver ultralyd er vi et skritt nærmere målet, sa jeg. "Ja, et skritt nærmere kjernefamilien," sa han. :ler:

Etterpå måtte jeg "belønne" meg selv med to nye gensere på Bik Bok (med plass til voksende mage!)... :sjarmor: (Er flink til å skjemme meg selv bort for tiden!)

Ehem. venninnen min (min forlover) var kvalm i ni måneder i sitt første svangerskap og i 6 måneder i sitt andre

:sjokkert: Har hørt om noen slike skrekktilfeller ja! Men sier foreløpig til meg selv at det sikkert er veldig sjelden... Skrekk og gru! Snakket forresten med en venninne i går kveld som var kvalm i 4 mnd og så var det over. Kanskje det gjelder for meg også.

* 13+3 *

Skrevet
Jeg tok forresten en rask titt på linken din; Arbeiderpartiet?

He he, det blir vel det ja... ;)

:klem: til MrsL, Pusla, FruE og Heidi!

Skrevet

Hei! Så godt at alt fortsatt går så fint. Bortsett fra kvalmen da, men det får vi håpe går over etterhvert. 14 uke allerede! Herregud, så fort tida går. Da KAN du faktisk kjenne liv om noen uker allerede. Selv merket jeg den første "boblingen" da jeg var i uke 16. Nå er boblingen helt erstattet av skikkelige spark, selv om det nok begynner å bli trangt der inne nå, bevegelsene er litt mer dovne, og når noen andre enn meg kjenner på magen gir h*n seg stort sett. Særlig hvis det er den vordende mormor som kommer og kjenner etter liv.Kan nesten virke som om h*n erter mormor allerede.:-)

Du har masse å glede deg til fremover. Selv om jeg har hatt småstunder hvor mannen har måttet kjempe hardt for å løfte humøret mitt,når jeg har vært lei av lekkasjer og hemorroider og det meste i verden, er det ca 97 prosent av tida helt herlig å være gravid. Sikkert mye takket være nettopp det at jeg har verdens mest omtenksomme og gode mann.

og det høres jo ut som du også har, så dere har en herlig tid foran dere utover høsten og vintern, og jeg gleder meg så på deres vegne!

Skrevet
He he, det blir vel det ja...  ;)

Det varmer en sliten, gravid valgkamparbeiders hjerte!

Skrevet

Hei snuppa!

Trist å høre at du fremdeles er kvalm, men så bra at du fortsatt er gravid og at alt er bra! Super-dupert.

Ha en super helg og kanskje det er på tide (mellom kvalmeanfallene) å fikse avataren din? :sjenert:

God helg! :hoppe:

Skrevet

Lompa: Ja, jeg gleder meg utrolig til alt fremover! Til å kjenne liv. Er så rart å være på ultralyd og se at det er masse aktivitet, uten at jeg kjenner noe i magen ennå! Ikke minst gleder vi oss til lille bebis er født. The best is yet to come, tenker jeg. Og mannen min er veldig god og omtenksom ja! :hjerte: "Tenk, nå er vi snart en familie på tre. Men vi to er jo en liten familie allerede vi", sa han i går kveld. Han leste i en bok om det å bli far at nå er snart sorgløsheten slutt. Da ble min kjære skikkelig indignert og sa til meg at "vi har jo hatt alle sorgene allerede vi, da vi var barnløse. Nå må det jo bare bli bedre!". Og det er jeg helt enig med ham i.

FruE: Alltid kjekt å kunne glede noen! :tommel:

Imax: Bra du minte meg på avataren ja! *noterer på to-do-listen min*

God helg alle sammen! :rosasmil:

Skrevet
:hoppe: :hoppe: :hoppe: Så glad jeg blir av å lese dagboken din :klem: :klem: :klem:
Skrevet
:hoppe: :hoppe: :hoppe: Så glad jeg blir av å lese dagboken din :klem: :klem: :klem:

Flott! Da skinner det vel igjennom hvor glad og fornøyd jeg er om dagen! :icon_razz: :klem:

(På tross av kvalme og lite energi - "luksusproblemer"...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...