Gå til innhold

Store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vigdis: Tusen takk for bilder! Jeg har svart på mail... ;)

Imax: Jeg har ikke planer om noen kriminell løpebane nei, hehe... Og gidder ikke å bekymre meg noe særlig for fødsel ennå. Tenker som så at det er noe jeg bare gjennom nå og føler meg egentlig mest priviligert som får "lov" å føde i det hele tatt! Og så tenker jeg at milliarder av kvinner har klart det før meg...!

Ellers har dagen i dag vært ganske så begivenhetsløs. Jeg går nå her og snufser og nyser, har ikke blitt noe bedre av forkjølelsen. Har ikke vært særlig kvalm i dag, heldigvis. Men det går opp og ned, spesielt ettersom hvor mye jeg har på programmet i løpet av en dag. Mye aktivitet = kvalme.

Mannen kom hjem fra jobb og stakk ganske fort ut igjen til en kamerat. Så jeg har planer om en bra TV-kveld med siste episode av Ungkaren.

Og i morgen er det ny ultralyd - spennende!! Og 12-ukers jubileum!!

* 11+6 *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du gleder deg til ultralyd, ja! Gratulerer paa forskudd med 12 uker! :tommel:

:kose:

Skrevet

Tusen takk Popelka! :kose:

Som fastlegen sa til meg i går, så er jeg jo over verste faren nå allerede, i og med at vi har sett på flere ultralyd at det går bra. Men det er likevel noe psykologisk viktig med å passere 12 uker, tror jeg. Og så langt har jeg aldri kommet før!! :danse:

Og så er jo hver ultralyd spennende uansett, siden fosteret utvikler seg fra gang til gang. Føler at jeg er inne i en vedvarende prosess med å bli kjent med det lille mennesket inni der.

Skrevet (endret)

Kom visst for sent til festen jeg, men skåler litt i pærebrus likevel!

Det er SÅ koselig å lese her inne nå, unner deg virkelig disse fine opplevelsene som forhåpentligvis fører frem til det dere ønsker dere aller mest. Det ser jo meget lovende ut!

Klem

Endret av FruE
Skrevet

Lykke til med ultralyd! Håper alt er like bra inni magen din som det kan virke som! :klem:

Skrevet

Sånn, da fikk jeg surra meg inn i dagboka her - jeg er ikke så ofte i graviditetsbøkene, men jeg får forsøke å huske på det nå da :) .

12 uker er jo supert da!! Skjønner godt at du føler deg litt mer trygg da, og det er må jo nesten føles litt uvirkelig for deg at det går så bra denne gangen?

:klem:

Skrevet (endret)

Takk Fru E, MrsL, tøydukke Anna og Pusla! :klem:

Ferdig med 1. trimester, hopper over til 2. trimester!

Guess what??! Ifølge lengden på bebisen - 6 cm - er jeg allerede 12+3. Dvs at jeg har rykket frem 3 dager plutselig! Alle ekstra dager er fint å ta med seg nå i starten!! :hoppe:

Var som sagt på utvidet ultralyd i dag, der legen sjekket alle organer (som er mulig å se) nøye. Det var så herlig å se at hodestørrelse, hjerne, ansikt, hjerte, ryggrad, magesekk, armer, bein, føtter og hender så ut til å være ok!! Legen tok seg god tid til å se fra alle vinkler og innimellom trykket han litt på magen min for å få knøttet til å snu seg - morsomt!

Både min kjære og jeg var superlettet da vi gikk derfra! :grine2:

(Ikke for at vi har hatt grunn til å tro at noe skulle være galt, men man vet jo aldri).

Legen så også etter tegn på evt kromosomfeil, men der var det f.eks ikke antydning til ekstra nakkefold en gang, og det er er veldig bra. Nesebeinet (som er en annen viktig indikator på kromosomfeil, spesielt hvis det mangler) var godt utviklet. Jeg tok for sikkerhets skyld også en blodprøve som kan si noe om prosentvis risiko for kromosomfeil, men den får jeg ikke svaret på før om en uke.

Og så må jeg bare si at det er helt fantastisk å se sitt lille barn tumle rundt der inne i magen!! Nå likner det jo et "orntli" menneske også! :grine2:

Alle organer er i hovedsak ferdig dannet nå, de skal bare vokse seg større fremover. Dvs at vi i dag har fått sjekket ting som de fleste ikke får sett på før rutineultralyden i uke 17-19.

12 uker er jo supert da!! Skjønner godt at du føler deg litt mer trygg da, og det er må jo nesten føles litt uvirkelig for deg at det går så bra denne gangen?

Ja det er uvirkelig!! Både jeg og mannen har nok en litt sånn uvirkelig følelse - skjer dette oss, er vi virkelig så heldige???

Jeg måtte feire litt etterpå og kjøpte en hvit, supermyk, supersøt lekehund som skal ligge klar til nurket vårt kommer... *sukk* :rosasmil:

* 12+3 *

Endret av Martha Stewart
Skrevet (endret)

Det var virkelig koselig lesing, MS :klem:

Og grattis med 12+3 :blomst:

Endret av Heidi76
Skrevet

Bedre sent enn aldri! Gratulerer med nytt navn og ikke minst med at alt går så bra. Skal vi se...da er du 12+5 i dag,da! I 13 uke, snart over i 14.Himmel, som tida flyr! Snart må du ut og kjøpe nye klær.

I dag feirer vi ett års bryllupsdag her i gården.Helt rart, men utrolig deilig også. Tida har gått så fort! Og sparkene og bevegelsene fra småen gjør det hele bare enda bedre.

Skrevet

Takk Kverula, Heidi, MrsL og Lompa! :klem:

Og gratulerer med 1 års bryllupsdag Lompa! :gratulerer:

Vi har hatt en trivelig, men litt hektisk helg (for meg som fortsatt er kvalm og ikke orker så fryktelig mange aktiviteter på programmet per dag...)

I går spiste vi koselig lunsj med svoger, svigerinne og lille nevø. Jeg koste meg bl.a med et deilig stykke av sjokomoussekaken vi hadde i bryllupet vårt :sikle:

På kvelden var vi på åpningen av kunstutstillingen til en kollega som lager bilder på fritiden. De var kjempefine og jeg fikk definitivt lyst på et, men vi kjøpte ikke i går ihvertfall. Har ingen post i budsjettet vårt for tiden som er øremerket kunst...

I dag har vi stort sett slappet av hjemme og dessuten vært på kino, for første gang på lenge. Så Wedding Crashers, en lett film som var ganske morsom.

Men nå er det natta for en småkvalm rugehøne... :Gjesp:

I morgen er det første time hos jordmor - det gleder jeg meg til!

* 12+5 *

Skrevet

The Wedding crashers har jeg også lyst til å se.

Morsom film som man kan koble helt ut med, ikke sant?

Skrevet

Hei!

Så herlig å lese rapport fra ultralyden din! Selv hadde jeg også en tidlig-UL da jeg var 11 + 5. Var helt fantastisk. Og moro også for mannen, som jo hadde vært litt redd for at det skulle være tomt inni der. :ler:

Gled deg masse til den ordinære UL´en. Da vil du se at lille knøtt har vokst masse.

Her er det masse aktivitet i hybelen til lille Sprelle om dagen - herlig å kjenne bevegelsene hver dag. De blir stadig kraftigere!

Skrevet

Da er første jordmortime overstått. For meg var det en liten milepæl i seg selv! :heiajente:

(Siden jeg aldri har kommet så langt de andre gangene jeg har vært gravid pga MA/SA.)

Det skjedde egentlig ikke så mye hos jordmor, siden jeg nettopp har vært hos lege. Men hun hadde satt av en hel time slik at jeg kunne spørre om ting som legen aldri har tid til å svare på. Bl.a fikk jeg støtte på det å kreve å få satt i gang fødselen hvis jeg går noe særlig over termin (som jeg har tenkt en del på pga alt jeg har lest/hørt om dødfødsel).

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med jordmor og ser frem til å bruke helsestasjonen både før og etter fødselen!

Mannen var også med i dag og det var litt fint, føler at han involveres på den måten. Men tror egentlig ikke det er behov for at han er med neste gang. Da er det viktigere å ha ham med til legen, når vi får se nurket på ultralyd.

Og så måtte jeg jo feire med å shoppe litt etterpå da - igjen...! :sparke:

Fant en liten trøye på H&M med skriften

MY DAD IS STRONGER THAN YOUR DAD

Synes den var litt morsom! :ler:

Når jeg først var i gang, så kjøpte jeg likegodt en hvit body + et sett med hvit lue og sokker, alt i minste babystørrelse. Har fremdeles planer om å prøve å ikke kjøpe inn for mye klær... Men det er jo så utrolig mye bedårende babytøy!! :Nikke:

Og jeg koser meg så veldig med å endelig få kjøpe inn til min baby! :Nikke:

Gled deg masse til den ordinære UL´en. Da vil du se at lille knøtt har vokst masse.

Ja gjett om jeg gleder meg til det da!! :hoppe:

Er så kjekt med alle som gleder seg på våre vegne også. I helgen fikk jeg verdens mest omtenksomme pakke i posten fra min snille venninne i USA: Et "Just for Moms Skin Care Gift Set" med massasjekremer for strekkmerker og lotion som man skal bruke på magen når huden blir tørr og klør fordi den strekker seg. Gode venninnen min! :kose:

Snakket med mamma på tlf i dag. Hun hadde forhørt seg med en dame som driver og lager quiltede tepper om hun kunne lage et vognteppe. Det blir fint.

* 12+ 6 *

Skrevet
The Wedding crashers har jeg også lyst til å se.

Morsom film som man kan koble helt ut med, ikke sant?

Ja definitivt en lett og lystig film som man kan koble av med! :rosasmil:

Til helgen har vi lyst å se thrilleren Red Eye, den passer vel mer hvis man vil hoppe litt i kinosetet...

Skrevet

Tenk, 13 uker i dag! Må si det er koselig å lese i dagboken din! Håper kvalmen gir seg etterhvert nå da. Merker at jeg begynner å bli sliten etter nesten to uker med mer eller mindre konstant kvalme. Tør ikke å tenke på hvordan det er etter et par mnd..... Men vi får bite tennene sammen, og glede oss over at vi er så priveligerte at vi får oppleve et slikt under.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...