Gå til innhold

Store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis du byr på champagne kan du få litt pærebrus av meg ;)

Mmm, pærebrus - tusen takk! :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det her du er ja? Lurte på hvor du hadde blitt av! Nytt navn og ny plassering, ikke verst på en dag! Gratulerer så mye med navneskiftet!!! Vil gjerne være med på feiringen jeg også... :sjenert:

Skrevet

Martha Stewart, ja - artig navn!

:perebrus: (her kommer mer brus).

Skrevet

Gratulerer med navnebytte :) Og jeg fant deg jeg :klem: Kan jo ikke miste deg av syne heller..........

Skrevet

Velkommen til tøydukke Anna, Popelka + MrsL også! Kjekt at dere følger med meg! :klem:

*skåler i pærebrus*

Dagen i dag ble ikke så verst likevel, til tross for at jeg våknet snylte forkjølet. Halsen er bra igjen, men nå har det slått seg på nesen i stedet. :syk:

Ble også veldig kvalm etter hvert, så jeg unnet meg en taxi til akupunktur-timen.

Min :rosaengel: - akupunktøren - sa at nå trenger jeg snart ikke gå til henne mer på en stund. Skal heller begynne med akupunktur igjen når det nærmer seg fødsel. Har nettopp lest undersøkelser som viser at gravide som får såkalt fødselsforberedende akupunktur, dvs modning av livmorhalsen, ikke går over termin så ofte som andre. Og det høres jo veldig forlokkende ut!

Skulle egentlig til frisør i dag og farge håret, men heldigvis fikk jeg flyttet timen noen uker. Orket ikke å sitte i frisørstolen med sterke lukter når jeg føler meg så uggen.

Ellers har jeg shoppet litt på veien hjem. Kjøpte meg en stilig, mønstrete, burgunder omslagskjole på Indiska. Der fant jeg også en blå løper til spisebordet. Så var jeg på Vero Moda og kjøpte en lang, svart strikkejakke med store knapper på. Alle klærne jeg kjøper nå fremover skal være store nok til at magen kan vokse i dem. Så en kosedress og en brun kjole på H&M som jeg kanskje må ha også...

Nå er det snart middag, fiskegratengen lager seg selv i ovnen. Tror jeg må legge meg nedpå litt i mellomtiden, er litt småkvalm...

Skrevet

Min akupunktør setter også nåler i fødselsøyeblikket. På den måten går fødselen raskere

Skrevet

Takk Kverula! :icon_smile:

Min akupunktør setter også nåler i fødselsøyeblikket. På den måten går fødselen raskere

Hvis Ullevål tilbyr akupunktur som smertelindring ifm fødselen, så vil jeg gjerne ha det. Vil nemlig helst unngå epidural (men likevel vite at jeg får det hvis smertene blir uutholdelige...!)

Skrevet

Gratulerer med nytt navn og ny dagboksplassering! :) *skål*

Og forresten må jeg si meg helt enig med dine epiduralbetraktninger. :Nikke: (Helst ikke, men må man så må man.)

Skrevet

Heisann!

Gratulerer med nytt nick og ny dagbokplassering! :blomst:

Lette faktisk etter deg i går for å lese meg opp litt på hvordan det går med spiren. Fant deg til slutt, da. Men lett var det ikke. :ler:

Håper det går bedre med halsbrann og kvalme etterhvert. Hos meg forsvant kvalmen i uke 13 - 14, og det var helt fantastisk. Endelig smakte nesten all mat godt igjen. :ler:

Har også begynt å tenke på det der med fødsel og smertelindring. Nå er jeg kanskje ikke helt normal, men jeg gleder meg faktisk til fødselen, jeg da... :roll: Vet jo at det kommer til å være vondt, men tror hele opplevelsen vil bli spennende. Og da jeg var på ultralyd på sykehuset, fikk jeg samtidig time til sykehusbesøk oppunder fødsel. Da skal de lage journal og så skal vi snakke om mine ønsker og smertelindring osv. Håper vel kanskje at jeg ikke skal trenge epidural, men heller klare meg på lystgass. Men, det spørs vel... Gjør det riktig vondt, så hyler jeg nok etter epiduralen. Godt å vite at den finnes iallefall!

Skrevet

Ja, det er greit å vite at man KAN få epidural hvis man vil :)

Skrevet

Hei Moonchild, Lia og Heidi! :rosasmil:

Har også begynt å tenke på det der med fødsel og smertelindring. Nå er jeg kanskje ikke helt normal, men jeg gleder meg faktisk til fødselen, jeg da...  :roll: Vet jo at det kommer til å være vondt, men tror hele opplevelsen vil bli spennende.

Jeg gleder meg også til fødselen - ihvertfall til å få den overstått! ;)

Kan ikke si jeg gruer meg særlig foreløpig (og jeg gruer meg ofte til ting...)

I det siste har jeg tenkt en del på at jeg ikke er interessert i å evt gå flere uker over terminen. Leste en artikkel i mars-04 utgaven av bladet Gravid som handlet om dette. Der sto det at man kunne gråte seg til å bli satt i gang, hvis man virkelig ville. (Ja, de skrev det, bokstavelig talt). I samme artikkel sto det at de nordiske landene henger etter resten av verden på dette området, i andre land blir gravide igangsatt før. Grunnen til at jeg ikke vil gå over tiden, er pga at risikoen for dødfødsel øker. Ikke minst når man er over 35 år (jeg vil være nesten 35 i mars neste år.) Ja, ja, det er nå lenge til. Har ikke tenkt å bruke mye tid til å tenke på dette foreløpig.

For øvrig ønsker jeg helst at fødselen skal foregå så naturlig som mulig. Gjerne med lystgass, men helst uten epidural og keisersnitt. Men man må jo uansett ta en del som det kommer.

Ellers fikk jeg uventet ultralyd hos fastlegen i dag - juhuu! :hoppe:

Var hos fastlegen min i dag på 2. ordinære svangerskapskontroll. Fikk utlevert Helsekort for gravide, litt stas det, nå har jeg liksom "papir" på at jeg virkelig er offisielt gravid!

Så spurte legen om hun skulle ta ultralyd - jeg trodde ikke at hun hadde ultralydmaskin jeg. Men det ville jeg selvsagt. Så sa hun at jeg ikke måtte bli skuffet hvis vi ikke så noe særlig, fordi jeg er akkurat i grenseland for om man kan bruke utvendig ultralyd. Ble jo kjempespent da. Og da hun fikk stilt inn bildet, var det mulig å se bl.a. ansiktskonturer + lange, slanke ben og armer! Lille vennen spratt rundt inni der. Herlig!! :grine2:

Så måtte jeg jo feire litt i dag da, med bl.a. å utvide samlingen vår om graviditet og barn. Kjøpte den nye boken til fødselslege/ammeekspert Gro Nylander, som heter Lille venn, hva nå? Handler om barnet fra det er et halvt til fire år. Fra før har jeg bøkene På vei og Mamma for første gang.

Og så kjøpte jeg meg en ny kosedress på H&M. Må ha litt å variere i. Får bruk for den nå, siden jeg fikk ny sykemelding for 2 uker fremover. Jeg har en utrolig grei fastlege som mente at når jeg skal begynne å jobbe igjen, så er det fornuftig å gradvis trappe opp til fulltid.

Og i dag er jeg i skikkelig dårlig form, tung i hodet, tett i nesen og småkvalm. Jobbe hadde jeg ikke klart.

* 11+5 *

Skrevet
:hoppe: Må være en herlig følelse å se nurket på UL.

Ja fantastisk!! Helt surrealistisk å se at det er et mini-menneske inni der...! :grine2:

Var forresten også innom sengetøysbutikk i dag og så meg ut et blått sett hvis det blir gutt og et rosa sett hvis det blir jente. Men skal ikke kjøpe før vi vet hva det blir.

Snakket med mamma på tlf i dag, måtte jo oppdatere henne om dagens gode nyheter. Hun hadde drevet og diskutert med min lillesøster hva "tittelen" hennes skal være når barnebarnet kommer: Mormor, bestemor eller besta... :ler:

Jeg mente at vi bør kalle henne mormor, siden det er det jeg er vant med.

Mamma snakket også om at hun skal ta vuggesengen vår (som mine søstre har brukt) ned fra loftet og gi den et strøk hvitmaling. Det blir stas å ta i bruk den!

Skrevet

Mormor gleder seg vilt nå :) Tror også jeg vil kalle min mor for mormor og mannens for farmor når Kinagullet kommer. Selv kalte jeg bestemor for bestemor og hennes mann lillebestefar og den andre bestefaren min for storebestefar. Det var fordi storebestefar var tjukkere enn lille bestefar :ler:

Skrevet

Ja, også høres det ikke ut som gammelt folk når man kaller dem mormor og sånt, men bestefar...... det er gammelt det ;)

Skrevet
Ja, også høres det ikke ut som gammelt folk når man kaller dem mormor og sånt, men bestefar...... det er gammelt det ;)

Sant nok! Det er et argument som jeg vet min mor vil høre på... ;)

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Har ikke fått oppdatert meg her enda, men GRATULERER med nytt navn!

:klem:

P.S. Sjekk mailen din så finner du nok noen bryllupsbilder ;)

Skrevet

Gratulerer med nytt navn! Så får vi bare håpe at du holder deg unna fengslet som din navnesøster har frekventert... :ler: SKÅL!

Så morsomt med UL! Bra at det er liv. Hadde ikke giddi å tenkt så mye på fødslen enda, du har god tid til å forberede deg litt senere (etter jul og sånn!).

Håper kvalmen gir seg snart...

Ha en fin dag! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...