Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Hei Bruden! Har du planer om aa skifte nick, forresten? Da blir vel The Mother eller The Mum naturlige valg?  ;) 

God bedring til din kjaere!

:klem:

Hei Popelka! :klem:

Ja, har tenkt en stund på å skifte nick, kan jo liksom ikke være "bruden" forever! :ler:

Når jeg etterhvert får gjort det, så skal jeg passe på å gi beskjed til alle kjente! ;)

Skal ellers overbringe god-bedring-hilsen til min kjære. Han måtte gå til lege og få sykemelding i dag, er ikke noe bedre av forkjølelsen ennå.

* 10+6 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 UKER :gratulerer:

Nå starter jeg på siste uken før 2. trimester - juhuu!! Dette har jeg feiret i dag med å kjøpe en kjempesøt, liten hvit body i strl 56 på H&M til babyen, som det står I :hjerte: dad på. Åhh så nusselig! Venter nå på at den vordende far kommer hjem, så skal han få den som en liten presang.

Gikk også til det skrittet å kjøpe min første mammabukse i dag, på H&M. Er litt tidlig å begynne å bruke de buksene med mye ekstra elastikk over livet på, men jeg fant en veldig fin svart stretchbukse som man kan justere livet på med små strikk og knapper på siden og bak. Den satt som et skudd over rumpe og lår når jeg brettet livet litt ned, slik at jeg fikk heist buksen litt opp. Det var også hemper til belte. Stilen var slik at jeg kan bruke den til litt finere anledninger også.

Er godt å slippe å presse seg inn i de vanlige buksene mine. Har nemlig lagt på meg litt rundt livet - ikke så mye pga graviditeten ennå tror jeg, men har jo blitt både mindre aktivitet og mer mat helt siden bryllupsreisen... :sjenert:

Siden jeg var så godt i gang med shopping, så kjøpte jeg meg likegodt også en svart mammagenser i tynn ull, i tunikafasong. Passet kjempebra til den nye buksen og jeg kan faktisk bruke genseren allerede nå.

Ellers har visst min bedre halvdel klart å smitte meg likevel med forkjølelse. :sur:

Foreløpig er jeg litt sår i halsen og suger på Vekk i morgen-pastiller for harde livet. Søren og, trodde jeg skulle klare å holde meg frisk selv om han er syk. Er litt redd for å få feber nå som jeg er gravid, men heldigvis er jeg jo snart passert den mest sårbare fasen for fosteret.

Endret av The Bride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummen, den body'en hørtes kjempesøt ut, mannen din ble vel kjempeglad tenker jeg.

Hvis du skifter nick så må du si fra ja, jeg er så utrolig surrete sånn og det er så frustrerende å ikke finne igjen folk!!

Håper du ikke blir syk da, du har nok å tenke på som det er, synes jeg. (Tror det er noe som går for tida, har litt vondt i halsen på vei jeg også, men håper i det lenste at det ikke blir noe mer utav det).

God helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa'n syntes body'en var kjempesøt! :)

Generelt gleder han seg veldig til å bli far og leser litt hver kveld i boken Verdens beste pappa som jeg kjøpte til han for noen uker siden. En kveld hadde han lært hvordan man skal forberede seg på hastefødsel i bil, da er det viktig å ha streng og steril saks liggende klar i bilen for å kutte navlestrengen med...! I og med at vi bor i gangavstand til sykehuset, så tror jeg ikke denne problemstillingen blir særlig aktuell for oss! :ler:

(Men jeg har uansett ikke tenkt å til sykehuset, altså...)

Våknet i dag med skikkelig vond hals. Men etter å ha dyttet innpå med Vekk i morgen, te og kakao, så føles det bedre. Det rareste var at jeg for en gangs skyld ikke hadde halsbrann da jeg la meg i går. Trodde definitivt at den bare ville bli verre av at jeg drakk te og kakao i går kveld. Men kanskje jeg generelt har drukket for lite i det siste? Det er så lite drikke som frister når man er kvalm og smakssansen har endret seg.

Nå skal jeg snart dra til helsekost og hamstre halspastiller, te og kosttilskudd. Må prøve å unngå å bli kjempesyk.

Ellers så tenkte vi å ta en kjapp tur til en kollega sin bursdagsfest i kveld. Siden både jeg og mannen ikke er helt i form, så har vi god unnskyldning til å gå hjem tidlig ihvertfall.

* 11+1 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig en helg nesten helt uten kvalme og halsbrann - fantastisk!! :danse:

Selv om jeg våknet - litt gretten - med knallvond hals i morges... :forvirret:

Er litt bedre i halsen nå som jeg har fått drukket en del varm drikke.

Bursdagsfesten i går var kjempekoselig og vi tok ikke taxi hjem før klokken var over ett. Fikk masse deilig mat, tapas. Jeg var forsiktig med de sterkest krydrete rettene, for å unngå halsbrann. I dag var den første hele dagen uten halsbrann siden problemet dukket opp for en del uker siden! Herlig å kunne legge seg i natt uten en magesekk i opprør og uten å måtte ta de ekle Gaviscon-tablettene. Håper jeg kan slippe problemet på lenge nå, selv om jeg er forberedt på å få det igjen mot slutten av svangerskapet (når livmoren for alvor begynner å presse på magesekken).

Med både kvalme og halsbrann på retur, så kan det tyde på at nivået av svangerskapshormoner har sunket litt igjen - slik det skal rundt 3 mnd. Men typisk meg, klarer jo ikke å bare glede meg over det som er positivt, har jo den lille, engstelige stemmen i bakhodet som sier "færre symptomer plutselig, kan noe være galt"? Godt er det derfor at jeg skal til ny ultralyd allerede førstkommende fredag, da får vi sikkert bekreftet at alt er helt normalt med knøttet i magen.

Ellers ble det mye graviditetsprat i går kveld, med to andre gravide gjester på festen i tillegg til meg. Passet meg bra å utveksle erfaringer med noen som er kommet lengre enn meg.

Har forresten tenkt på i dag at jeg for tiden klarer å glede meg så mye mer over å være gravid enn før! :) Synes det er en veldig merkbar endring i mine følelser og tanker sånn sett, etter at vi var på den ultralyden for vel en uke siden. Nå er jeg mye mer klar for å tenke litt fremover også, på alt det positive som skal skje av koselige forberedelser til babyen kommer og ikke minst all kosen etter at h*n er født!

* 11+2 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at det går bedre med både halsbrann og kvalme. :klem:

Alt høres jo ut til å være høyst normalt The Bride, nå som du snart er ferdig med første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoh - har funnet ut i løpet av helgen at sjokolade smaker godt igjen...! Herlig herlig, men farlig farlig... Sjokoholikeren meg mistet jo lysten på det da jeg ble gravid, hadde nok vært best om jeg ikke fikk lysten på det igjen på leeenge... :sjenert:

Det har ihvertfall gått hardt ut over en 200 grams Dronning kokesjokolade som vi hadde i skapet (skulle egentlig brukes til baking)... :rodme:

Til gjengjeld drikker jeg en del Options kakao i disse dager for halsen. Bare 40 kcal per kopp, får prøve å holde meg til den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Heidi og MrsL! :klem:

Ja Options er god for å være lavkalori. Er vanligvis ikke så glad i varm drikke, men heller innpå nå som jeg har vondt i halsen.

Vi driver ellers og funderer litt på fordelingen av fødselspermisjon mellom mannen og meg i dag. Tror det går an at jeg tar ferien min midt i permisjonen, slik at jeg får være lengst mulig hjemme før det er mannnen sin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gumler Findus kanelbullar og drikker Paradis-te fra helsekost* :sikle:

Endret av The Bride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig å lese at det går bra med dere! Jeg har slått følge med deg, og er også gravid! Tror jeg er 7+4. Så nå krysser jeg fingre både for dere og for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slått følge med deg, og er også gravid! Tror jeg er 7+4. Så nå krysser jeg fingre både for dere og for oss!

Å så fantastisk gøy!! Gratulerer! :smilyblomst:

Da klaffet det jammen raskt for dere! Vi får fortsette å følge hverandre fremover. Jeg krysser også fingrene for at vi begge får et flott svangerskap fremover! :klem:

Endret av The Bride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg opp sammen med mannen og spiste frokost, før jeg la meg igjen og sov til 12. Kom skikkelig ut av døgnrytmen i helgen, etter at vi var på fest. Resten av dagen i dag har jeg vært litt slapp og småkvalm innimellom.

Ellers fikk jeg endelig bestilt jordmortime i dag, etter å ha prøvd å komme gjenom på tlf til helsestasjonen en del ganger i det siste. Snakket med en veldig hyggelig jordmor som opplyste at de legger opp antall kontroller etter behov, selv om myndighetene nylig endret reglene slik at det totale antallet svangerskapskontroller for hver gravide generelt skal være færre. Fikk time mandag i neste uke og har tenkt å ta med mannen hvis han har tid.

Jeg har aldri vært hos jordmor før og gleder meg til å få mer tid til å prate enn legen har. Det settes av en hel time første gangen.

Ellers registrerer jeg at "redebyggings"-instinktet mitt har satt inn. Hamsteren i meg har våknet!! :sjarmor::ler:

Har nemlig kjempelyst å gå amok i babyutstyrs-butikker og kjøpe inn mammaklær for fullt. Men må være litt fornuftig, vente med klær til meg selv til jeg har fått mer mage og vet mer hvilken størrelse jeg må ha. Bare 6 uker til vi får vite kjønn forhåpentligvis og da kan jeg handle babyklær med farge.

Foreløpig nøyer jeg meg mest med å begynne å prøve å danne meg oversikt over hva vi vil trenge av utstyr, er jo lurt å planlegge innkjøpene i forkant tror jeg.

Ellers føler jeg at jeg har spist ganske sunt i dag. Et lite rundstykke til frokost, havregrøt til lunsj og kyllingfilet med salat til middag. Om en times tid starter den store TV-kvelden, med bl.a siste episode av 24.

200 dager igjen til termin!!

* 11+3 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte litt detektivarbeid til for å finne igjen dagboken din men det ordnet seg til slutt ;)

200 dager igjen til termin....det hørtes så lenge ut men det er jo egentlig ikke det. Håper dere får vite kjønn på UL om 6 uker da. Blir spennende å høre :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Heidi! :klem:

Ja, som du ser så har jeg endret nick! Det skjedde i går kveld og jeg har ikke rukket å få annonsert dette før.

Kan vel ikke kalle meg The Bride - Bruden - for evig og alltid, siden jeg nå er godt gift! ;)

Det logiske ville kanskje være å skift navn til moren, husmoren, eller noe slikt. Derfor har jeg tatt navnet til husmoren over alle husmødre, nemlig amerikanske

Martha Stewart (Hun kan alt som er verdt å kunne om innredning, matlaging, bryllup, etc.)

Og så fikk jeg flyttet dagboken min til Graviditetsdagbøker, håper alle gamle kjente finner meg igjen likevel.

Så da inviterer jeg herved til "navnefest" i dagboken min! :gratulerer:

Takk til alle lesere så langt, håper dere følger med videre!

:velkommen:

* 11+4 *

Endret av Martha Stewart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på en fest jeg  :kose:  :blomst:  :enig_anim:  :danse:  :briller2:  :digge:  :hoppe:  :sminkedokke:  :perebrus:  :tommelsmil:  :gave:  :gratulerer:

Som den utmerkede husmoren jeg selvsagt er, så får jeg vel by på min aller beste sjokoladekake da! Har jo tross alt gått kurs i kakepynting...! :sjarmor:

Kanskje champagne er passende å drikke til? (Men ikke alkohol for min del selvsagt, siden jeg er gravid... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...