Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Gratulerer med hjemkomsten! Det må være stort.

Det er utrolig godt å lese at det går så fint med lillejenta. Jeg har tenkt mye på dere, selv om jeg ikke kjenner deg utover det jeg har lest på KG. Måtte dere få en fin permisjonsstund nå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å lese at dere er hjemme og at alt går over all forventning. Gleder meg til flere oppdateringer fra lille A's verden :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere har kommet hjem og at alt går bra. Har tenkt MASSE på dere de siste mnd. Nyt hverdagen hjemme og kos deg med jenta di! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen, Martha! Koselig å ha deg tilbake på kg!

Gøy å høre at Lille A trives og legger på seg. Sånn skal det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

ÅH, NÅ BLE JEG GLAD!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så herlig at dere har fått komme hjem - tenk at det har gått over 4 mnd'er allerede... :klø:

Så deilig det må være å ha kommet hjem til sitt eget igjen - kan nesten ikke forestille meg hvordan det er å ikke få sove i sin egen seng på månedsvis... :sjenert:

Lykke, lykke til videre - og jeg gleder meg til å følge dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sniklest her en god stund og tenkt på dere -så godt å høre at det går så bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener alle sammen! :klem:

Nå merker jeg virkelig at dagene flyr uten at man føler at man egentlig har fått gjort så mye når kvelden kommer. En "mødreklisjé" kanskje, men dog sant. Ikke for det, jeg har vært flink til å somle bort tiden før jeg ble mor også jeg... :ler:

I går fikk vi tatt bilder av lille vennen til takkekort + kalender som skal gis i julegave til besteforeldre, oldeforeldre og faddere. Det var jo dødsvarmt her i Oslo og vi fikk dårlig samvittighet etterpå for at vi hadde "plaget" snuppa med fotografering i forskjellige antrekk. Men hun var nå i godt humør etterpå - som hun stort sett pleier å være. Og resultatet ble kjempebra! :)

Fikk også tatt et svart/hvitt mor-barn-bilde av oss to, masse bar hud, synes også det ble veldig bra og kunne tenke meg å forstørre det.

Ellers er det virkelig på tide å få ut takkekortene nå. Skal sendes til alle som vi fikk gaver fra ifm fødselen og til de vi fikk dåpsgaver fra. Regner med at folk har forståelse for at det kun blir ett takkekort ifm begge anledningene, siden vi har oppholdt oss på sykehus... Vi hadde en veldig fin dåp på bryllupsdagen vår i juni. Er utrolig glad for at vi fikk gjennomført den, spesielt siden det lenge var usikkert om datoen ville kræsje med operasjon.

I dag var vi på kontroll på sykehuset med snuppa. Tok urinprøve, blodprøve, røntgen av lungene, bakterieprøve, vekt og lengde. Lille vennen gråt bare i noen sekunder da hun ble stukket i fingeren - tapre, tøffe jenten vår! :hjerter_rundt:

Den lille kroppen har gjennomgått så mye allerede siden hun ble født, at et lite stikk i fingeren blir bare peanuts. Sånn blir det for oss foreldre også tror jeg, man blir litt herdet dessverre - eller kanskje heldigvis...?

Røntgenbildene så fine ut, fikk vi vite senere på dagen. Bakterieprøven får vi svar på senere i uken eller etter helgen. Er spent på den, om hun evt må ha antibiotika eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg sier som du - heldigvis at man blir herdet - at man kan se ting i et større perspektiv. Det har sikkert dere fått masser av erfaring i allerede, vil jeg tro.

Så koselig med fotoshoot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at lille vennen lo da legen undersøkte henne med stetoskopet i går. Hun trodde vel at han bare tøyset og tullet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi ferdig med første vaksinasjonsrunde! :klappe:

Dvs difteri, stivkrampe, kikhoste + influensa + polio + pneumokokker. Lille A var flink synes vi, gråt litt akkurat da hun fikk sprøyten i begge lår, men ga seg straks da hun fikk en flaske melk. Skal tilbake og gjenta disse vaksinene i september. Så langt i dag ser det ut til at hun ikke har fått noen reaksjoner på vaksinene, sover så søtt i vuggen sin atte. Men for å være føre var kjøpte jeg inn både Paracet og febertermometer på veien hjem.

Helsesøster skrøt også veldig av både motorikk og ikke minst at hun er så flink å "prate", ikke alle på samme alder som er like flinke, fikk vi høre. Snakketøyet har en tendens til å sette i gang for fullt når hun møter nye folk, og det gjorde det på helsestasjonen i dag. Ser ut som lille A har arvet mamma's trang til å meddele seg... :ler:

Helsesøster mente at hun nok har fått veldig mye stimuli fra oss foreldrene i tiden på sykehuset, vi var jo sammen alle tre døgnet rundt. I tillegg var det mange sykepleiere som snakket og sang for henne døgnet rundt. Så godt å høre at hun ikke ligger noe etter på kommunikasjonen ihvertfall!

Veiing i dag viste også at hun har gått opp flere hundre gram bare siden mandag (!) Ser ut til at den ekstra kaloririke morsmelkerstatningen hun får nå gir resultater. Blir spennende å se på ny veiing på mandag.

Etter at helsestasjonen var unnagjort i dag, trillet jeg en liten tur med vognen ned til by'n. Nærmere bestemt til Monsoon, der det var 50 prosent salg på en del barneklær. Jeg sved av noen hundrelapper på to kjoler og en dongeribukse. Var der i forgårs også, da ble det innkjøpt to nydelige ulljakker og en bomullsjakke. Noen av plaggene vil passe om 1 til halvannet år, så jeg synes jo at det var gode investeringer... :sjarmor:

Til middag i dag hadde vi spaghetti med kylling og grønn pesto som jeg laget på søndag - mmm! :sikle: Den var skikkelig god, nå blir det heretter kun hjemmelaget her i huset.

Etter middag følte jeg meg plutselig helt overmannet av trøtthet (må være denne varmen) og la meg i dobbeltsengen med lille vennen. Var så utrolig koselig å ligge der kinn mot kinn og det var så tydelig at A koste seg også!

Følte at vi hadde en skikkelig mor-datter stund... :hjerter_rundt:

I går var vi på koselig barselbesøk hos min kusine som tilfeldigvis har flyttet inn i samme gate som oss. Hun fikk en nydelig datter for noen dager siden, som sikkert blir en kjærkommen lekekamerat for A. Gleder meg veldig til trilleturer med lille I og mamma'n hennes fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er så herlig å lese det du skriver - endelig er dere hjemme og koser dere! Det unner jeg dere av hele mitt hjerte! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til dere, Kverula og Sun Mei.

Nå ringte jeg nettopp til sykehuset for å få svar på bakterieprøven som ble tatt rutinemessig fra spytt i halsen til A mandag og der var det rikelig oppvekst av gule stafylokokker... :icon_frown:

Det betyr at hun må ha en to ukers antibiotikakur. Hun er jo egentlig frisk, for hun har ingen symptomer på infeksjon, men må uansett ha antibiotika for å unngå at det blir infeksjon i lungene. Dette har vi jo blitt forespeilet at kan skje innimellom, men likevel så blir jeg litt oppgitt... Blir litt redd for at hun må ha sammenhengende antibiotikakurer fremover... Hun er jo allerede på én type antibiotika pga operasjonen i tarmen.

Det er ellers omtrent umulig å vite hvor disse stafylokokkene kommer fra, kan komme fra sykehuset (typisk sykehusbakterie) eller hun kan ha fått det fra andre steder. Ca 1/3 av befolkningen har det som en naturlig del av bakteriefloraen i kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Snuppa startet på antibiotikakuren sin i går. Var litt urolig og grinete på kvelden, men det gikk over ganske fort og hun har heldigvis ikke fått noe diaré.

På dagen i går trillet jeg tur med min kusine og våre to små frøkner i vogn. Ruslet opp til Åpent bakeri og satt der noen timer i solen. Knallgode bakervarer der, ikke rart det er et populært sted! :sikle:

Og så er det så idyllisk å sitte der en lørdags ettermiddag, med allverdens tid og alt man har på programmet er å kose seg. Ah, sånn skal en sommerdag være! :)

Lille A blir så varm for tiden, det har jo vært uvanlig hett lenge nå. Når vi er ute å triller med vognen så veksler jeg mellom å la henne ligge og sitte oppreist.

Da vi kom hjem igjen hadde snille mannen min swiffet og støvsuget :kys_2:

Til middag i går laget vi spaghetti med kylling og hjemmelaget pesto igjen, nam.

I dag var vi på middagsbesøk hos svigers - og lille A var helt propell! :ler:

Besteforeldrene forguder henne og hun eelsker all oppmerksomheten. Hun nærmest hikstet av latter da svigermor tullet med henne foran et speil. Så herlig! :legrine:

Og mens vi var hos svigers, så rullet lille vennen fra mage til rygg for første gang!! :hoppe:

To ganger gjorde hun det, men så ble hun sliten av å ligge på magen. Nå er jeg spent på om hun kommer til å gjenta rullingen i morgen!

Ellers har hun fortsatt god appetitt, blir sikkert veldig tørst i varmen, så vi prøver å gi henne melk ofte. Jeg synes det har gått litt bedre med ammingen i det siste, men i dag var det helt håpløst igjen (bortsett fra første morgenmåltidet). Lille A blir så fort utålmodig at hun ikke suger lenge nok til at utdrivningsrefleksen kommer i gang. Det blir jo en ond sirkel, for uten at hun suger så stimuleres jo ikke produksjonen og da blir det ihvertfall ikke større melkemengder. Skikkelig frustrerende. Melk fra flaske sluker hun jo. Jeg synes det er ganske kjedelig å være avhengig av å pumpe... Men må bare holde ut, hun skal få ihvertfall litt morsmelk til hun er minst ett år! De gode stoffene i min melk er ekstra viktige for henne pga tarmen og immunforsvaret.

I morgen har vi planer om shopping, trenger både paraplytrille og reiseseng til vi skal på ferie. Har også lyst å kjøpe en høy kommode i samme serie som vitrineskapet vi kjøpte i fjor.

* Rusler inn på soverommet for å prøve å amme *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei!

Får håpe lille A blir fort frisk av antibiotikaen da! :)

Høres ut som dere hadde ei koselig helg - med trilletur og kafe. Og shopping-planer i dag høres jo heller ikke så verst ut! ;)

Kose dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...