Sun Mei Skrevet 14. februar 2006 #1461 Del Skrevet 14. februar 2006 *vil gjerne låne den mannen av og til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 14. februar 2006 #1462 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Se det! 9. måned!!! Neimen ikke lenge igjen! Skal vi se... Akupunktur ja, og homeopati... Kjempespennende!!! Det som er så bra med dette er at dersom det ikke skulle fungere for akkurat deg, så har det ingen kjedelige bivirkninger. Derfor skader det jo slett ikke å prøve! Mamma er faktisk utdannet homeopat, med ekstra utdannelse innen øreakupunktur. Pr. dags dato jobber hun ikke fast med dette, men jeg skal love deg at jeg har vært prøvekanin opp igjennom. Og jeg har hatt kjempegod effekt av det, så jeg har klokketro på at akupunktur kan ha noe for seg forestående for en fødsel, og kanskje også i ettertid! Synes du ikke det er litt stort å kjøpe den første bleiepakken!?? Jeg har ikke gjort det enda, men har tenkt med meg selv at når jeg gjør det så kommer det virkelig til å blir STORT! Mener, babytøy +++ er jo noe man like mye kjøper til andre i gave som til seg selv, så det var liksom ikke noe nytt. Men bleier har jeg aldri kjøpt før! Høres sikkert litt teit ut, men jeg tror det kommer til å bli litt høytidelig jeg! :grine2: Forresten - jeg anbefaler ALT av Weleda-produkter, både når det gjelder produkter til baby/barn og til voksne. Det er skikkelig gode kvalitetsprodukter...så og si det beste man kan få! Ha en fortsatt fin kveld! HAPPY VALENTINES DAY Endret 14. februar 2006 av -TeddyToria- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1463 Del Skrevet 14. februar 2006 Sukk, sukk, rene restauranten hos dere jo! Det må være helt topp å være bedt på vennemiddag hos dere, Martha! Imponerende meny! Og hvordan dere får til å ha så mange retter, er meg en gåte...jeg klarer så vidt å få til varm mat til alle jeg... Dårlig trent, det er vel det...← Det er jo min kjære mann som er primus motor for disse middagene våre da - jeg pleier bare å lage dessert, jeg... Det er ikke få ganger jeg ha drømt om å få spise middag hjemme hos MS.....den menyen hørtes alldeles nydelig ut. ← Ja jeg er veldig fornøyd med å ha funnet en mann som er flink å lage mat! Gratulerer med inngangen til den 9.måneden - nå kan vel egentlig gullet bli født når som helst! Hun kan jo vokse seg enda litt større, men hun legger nok på seg ganske mye og raskt nå framover? Så moro med bleiekjøp - det er sånne småting som betyr mye vil jeg tro! Ha en strålende dag! ← Grattis med 36 uker!! ← Takk dere! Ja jeg tror bebisene i magen kan legge på seg flere hundre gram per uke den siste måneden, hvis jeg ikke husker feil. Så det er jo enda en grunn til at man ikke har lyst å gå for mye over termin, for da kan det bli en veldig stor unge å presse ut! Og kan teoretisk sett komme når som helst ja. Heldigvis er jeg ikke alt for utålmodig ennå. Gleder meg selvsagt vanvittig til å møte min lille prinsesse, men får prøve å bare kose meg sammen med mannen siste ukene. Litt godt på en måte også at fødselen ennå er noen uker unna (såvidt vi vet)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1464 Del Skrevet 14. februar 2006 *vil gjerne låne den mannen av og til* ← Jeg får høre om han vil lånes bort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1465 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei Teddy Toria! Ja jeg har også hatt god nytte av homeopati! Tror nok det var det som til slutt hjalp på noen gjenstridige sopp-plager jeg hadde i årevis. Og akupunkturen var kanskje det som skulle til for at jeg ble gravid (selv om jeg også måtte ha noen sterke medisiner). Skal jo i gang med modningsakupunktur fra neste uke. Jeg har veldig tro på alternative metoder for å styrke kroppen, i stedet for bare å "dope" seg ned med tradisjonelle medisiner! Har hørt at både akupunktur og homeopati skal være ekstra virksomt på barn, så jeg vil nok ikke nøle med å prøve det på mine små, før f.eks antibiotika. Har ellers hørt mye bra om Weleda-produktene! (Her i huset er vi generelt litt tilhengere av tyske ting pga mannens aner...) Bare det beste er godt nok for vår lille prinsesse, selvsagt! I tillegg til stellesalven har jeg kjøpt den fødselsforberedende oljen, men ennå ikke kommet i gang med å bruke den... Leste i dagboken din at du er godt i gang med å smøre og tøye... Er det den oljen du bruker da? For øvrig kan du glede deg til første bleiepakken ja! Nå står den klar på badet, men skal nok pakkes i sykehusbagen, siden vi må ha med det meste vi trenger til Ullevål. HAPPY VALENTINES DAY :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: alle sammen! (Vi feirer ikke -dagen spesielt i år. Men har flere store dager i løpet av den kommende uken - er spent på om det blir litt feiring da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1466 Del Skrevet 14. februar 2006 Vi var forresten på ultralyd hos gynekologen min igjen i dag. (Mannen er alltid med). Det første hun sa var at "Nå har du jammen fin mage". Det ble jeg glad for å høre! Synes jo selv at magen er blitt kjempestor - og ennå er det muligens en hel mnd igjen. Man vet jo ikke helt selv hvor stor magen skal være til enhver tid. Ellers så alt fint ut på ultralydskjermen, f.eks normal morkake som jo er viktig for at bebisen fortsatt skal få nok næring. Legen så også på magen og tarmene til lille gullet og det så tydeligvis bra ut. Jeg fikk forklart tidlig i svangerskapet av en annen lege at et av tegnene på at noe kan være galt er hvis fosterets mage er for liten, da får h*n ikke nok næring. Jeg spurte legen i dag om hun kunne estimere vekten, men det virket ikke som hun kunne det (eller pleier å gjør det). Hun sa bare "tja, ca 2300", men det er jo et sånt tall som står i bøkene. Kanskje det er lettere på 3D-ultralyd å estimere vekten mer nøyaktig. Jeg får bare "vanlig" 2D-ultralyd hos legen min. Gynekologen min tar alltid både innvendig og utvendig ultralyd. Førstnevnte er for å sjekke at livmorhalsen fortsatt er lang og lukket, dvs at det ikke er tegn på at fødselen er i gang. Heldigvis ligger fortsatt med hodet ned, ikke snudd seg tilbake til seteleie. Da satser vi på at hun ligger slik frem til fødselen! Men hodet var ikke festet. Jeg skal tilbake til ny ultralyd om 3 uker, da regner jeg med at hodet vil være festet. (Hvis jeg ikke har født innen den tid!) I morgen har jeg time hos fastlege for rutine svangerskapskontroll. Må også sjekke en føflekk på det ene brystet som har vokst veldig raskt. Fikk litt noia pga det i helgen... * Koser meg med mørk Royal-is, beste halsbrann medisin * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 14. februar 2006 #1467 Del Skrevet 14. februar 2006 * Koser meg med mørk Royal-is, beste halsbrann medisin * ← Hi hi!! Jeg har akkurat spist mango sorbet. Kan ikke skylde på halsbrann eller noe annet, men det var jammen godt! Kjekt å høre at alt så bra ut hos gynekologen i dag, og alltid koselig med et (mage)kompliment! Jeg fikk forresten også ultralyd i dag!! Ja tiden går jammen fort nå! Snart er tiden som gravid over, og vi har plutselig ansvar for levende, små vesener. Utrolig fint å tenke på. Og litt skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 14. februar 2006 #1468 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg får høre om han vil lånes bort... ← Komme og lage treretters middag til meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1469 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei FruE Hi hi!! Jeg har akkurat spist mango sorbet. Kan ikke skylde på halsbrann eller noe annet, men det var jammen godt!← Mmm, sorbet er så godt! Min favoritt er bringebær, men det er visst vanskelig å få tak i her i landet, dessverre. Snart er tiden som gravid over, og vi har plutselig ansvar for levende, små vesener. Utrolig fint å tenke på. Og litt skremmende.← Ja, det er litt skrekkblandet fryd dette her! Selv om vårt barn knapt kunne vært mer etterlengtet enn det er, så vet vi jo ikke fullt og helt hva som venter oss. Ansvaret er jo enormt, f.eks. Men jeg er sikker på at det uansett vil bli veldig meningsfyllt!! Lett, er det derimot ikke sikkert at tilværelsen med barn blir. Da kommer jeg til å tenke på et sitat jeg hørte i filmen The Weather Man som vi så i helgen: Do you know that the harder thing to do and the right thing to do are usually the same thing? Nothing that has meaning is easy. "Easy" doesn't enter into grown-up life. Godt sagt. Dvs det beste her i livet er kanskje de tingene man må jobbe for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1470 Del Skrevet 14. februar 2006 Komme og lage treretters middag til meg??? ← Kanskje det?? Sender han på første fly til Trondheim i morgen, jeg! Ellers er han veldig flink til å rydde/vaske hus, farge hår etc. Hmm, kanskje en forretningsidé - leie ut mannen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 14. februar 2006 #1471 Del Skrevet 14. februar 2006 Hmm, kanskje en forretningsidé - leie ut mannen min! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 14. februar 2006 #1472 Del Skrevet 14. februar 2006 Kanskje det?? Sender han på første fly til Trondheim i morgen, jeg! Ellers er han veldig flink til å rydde/vaske hus, farge hår etc. Hmm, kanskje en forretningsidé - leie ut mannen min! ← Kjempeidè Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #1473 Del Skrevet 14. februar 2006 Kjempeidè ← Ja, og så er han jo vanligvis så effektiv i det han gjør at jeg til gjengjeld bare kan trekke meg helt tilbake fra arbeidslivet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #1474 Del Skrevet 15. februar 2006 Der fikk du noe å tenke på ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. februar 2006 #1475 Del Skrevet 15. februar 2006 Det hadde vært noe det. Kunne bare være hjemme med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #1476 Del Skrevet 15. februar 2006 Der fikk du noe å tenke på ja. ← Det hadde vært noe det. Kunne bare være hjemme med den lille ← Det hadde vært noe ja... Men, da har vi vel ikke råd til å bo her vi bor nå... "Problemet" er at mannen også har lyst å være hjemme med den lille... :klø: Jeg har ihvertfall ville fantasier om at jeg da kommer hjem fra jobb hver dag til en nystelt og blid unge, en leilighet som dufter Ajax, gourmetmat på bordet og nybakte boller i ovnen... Blir spennende å se til høsten hvordan realitetene blir...! (Følg med, følg med) * 36+1 * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. februar 2006 #1477 Del Skrevet 15. februar 2006 Det blir vel med drømmen det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #1478 Del Skrevet 15. februar 2006 Det blir vel med drømmen det da? ← Vi får se, mannen har ihvertfall stor tro på at han vil stortrives hjemme og få gjort mye... Jeg derimot har sagt at min viktigste oppgave i permisjonen blir amming og bleieskift, samt forhåpentligvis daglige trilleturer med vogn. Husarbeid blir ikke høyt prioritert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. februar 2006 #1479 Del Skrevet 15. februar 2006 Nei, man skal få tid til alt liksom, og det er ikke så enkelt når det er kommet et nytt familiemedlem som man skal tilpasse seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2006 #1480 Del Skrevet 15. februar 2006 Heisann vennen! Nå er det jammen ikke lenge igjen til prinsessen deres blir født, nei. Moro å se på ultralydbilder. Når det gjelder vekten så fikk jeg beskjed om Eldstemann var ihvertfall 4 kg - men han var 3270g... Tror egentlig ikke de har så god kontroll på det nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå